Plymouth-Banjul Challenge 2005

Jouw sport, andermans sport, sportmannen, sportvrouwen, als het maar over sport gaat!
Gesloten
LozerKid

Plymouth-Banjul Challenge 2005

Bericht door LozerKid » 25-09-04 19:07

De Plymouth-Dakar Challenge, “what the hell is dat?”Dat vroegen wij ons ook af toen we het voor het eerst hoorde. Het is eigenlijk meer een lange tourrit dan een rally. De bedoeling is dat je in 3 weken tijd vanuit je eigen woonplaats naar Banjul in Gambia rijdt en onderweg de andere teams ontmoet en samen verder rijdt. De inschrijvingen voor de Challenge begonnen in februarie 2004. Wij hebben toen als een speer ons ingeschreven omdat er maar een bepaald aantal teams mee kunnen. Om precies te zijn 200 teams. Uiteindelijk bleek dat wij bij de eerste 20 zaten dus zat dat wel goed dachten we. In Mei 2004 kregen we te horen dat we mee konden. Dit bleek achteraf stom geluk te zijn omdat er zo’n 3500 inschrijvingen waren. Het was dus gewoon een kwestie van “Dumb luck”. Nu kwam de volgende uitdaging, het zoeken van een auto die niet meer kost dan zo’n €170,- . Koos wist dat via een lokale garage we misschien aan een Citroen C15D konden komen voor niks. In eeste instantie leek ons dat wel een goed plan. Niks was minder waar. De auto had zijn laatste kilometers al gezien en was door zijn hoeven gezakt. Jammer maar helaas dachten we en hebben de auto dus maar niet meegenomen. Die zelfde week kwam een overbuurman bij Mark aan de deur om te vragen of ik nog iemand wist die een Isuzu Trooper wilde kopen. Mensen komen altijd bij hem aan de deur voor auto’s, logisch als je kijkt naar hun voortuin. ’s Avonds heb ik Koos nog aan de telefoon gehad om te vragen of het hem wat leek. Zijn antwoordt was vrij kort en krachtig “Ja”. De volgende dag stonden we bij die man aan de deur om eens te kijken naar die Isuzu. Zonder aarzeling gaf de man ons de sleutels en zei dat we maar eens een proefrit moesten maken. De auto reed perfect en alles werkte nog (stank). Na de (offroad)proefrit zijn we nog helemaal onder de auto doorgeweest om te kijken wat er aan moest gebeuren. Op wat laswerk en de motorkap die niet sloot en na viel het wel mee. Een paar weken later hebben we de auto naar de keuring gebracht om te kijken wat er nou daadwerkelijk aan moest gebeuren en hier kwam wel iets meer uit maar niet veel.

Op dit moment staat de Isuzu Trooper in de garage voor de bestickering. En m'n broer (Mark) en het bijna vierde kind omdat hij zo vaak hier is (Koos) zijn druk bezig met het spuiten van het website adres op de auto.

Voor meer info: http://www.plymouth-dakar.nl of klik hier

LozerKid

Bericht door LozerKid » 25-09-04 19:09

De site is wel in het engels

James Taylor
Best kansloos...

Bericht door James Taylor » 26-09-04 14:39

Stoer!

Veel succes :D
?

Random_hero

Bericht door Random_hero » 26-09-04 17:43

Soort Parijs - Dakar?
Maar is het een regel dat de auto niet meer dan 170,- moet kosten of was dat gewoon jullie budget?

LozerKid

Bericht door LozerKid » 26-09-04 21:11

Het is afgeleid van het Parijs-Dakar gebeuren maar omdat het zo duur is hebben ze een goedkopere versie ervan gemaakt... genaamd de Plymouth-Dakar Challenge..

En er zit een vast gesteld budget aan... van 115 pond... maar regels zijn gemaakt om te breken ;)

James Taylor
Best kansloos...

Bericht door James Taylor » 26-09-04 21:22

Hmm

Ik heb pas ook ergens zoiets gelezen..

Waar weet ik niet meer maar die gingen met een oude nissan petrol..

Maar ach als je echt een goedkope auto wilt moet je er 1 in engeland kopen..

Was pas bij Top gear kan je auto's kopen voor een paar euro omdat slopen duurder is dan ze voor een prikje te verkopen :)

Maar toch wel een heeel stoer ding..

Al zou ik eigenlijk ook wel eens zoveek geld willen hebben dat ik aan zoiets als de Gumball 3000 kan meedoen :p Of die Quote Challange...

Zoooo stoer...

Maar jah... Duurt nog heel lang voordat ik met ferrari's etc kan omgaan alsof t matchbox autootjes zijn :(
?

James Taylor
Best kansloos...

Bericht door James Taylor » 26-09-04 21:40

MijnnaamisJohn schreef:Hmm
Maar ach als je echt een goedkope auto wilt moet je er 1 in engeland kopen..

Was pas bij Top gear kan je auto's kopen voor een paar euro omdat slopen duurder is dan ze voor een prikje te verkopen :)

quote op mezelf want ik zat op de site te kijken en zag dat t een links gestuurde auto moest zijn oftewel dan gaat t niet he :)
?

LozerKid

Bericht door LozerKid » 26-09-04 22:05

MijnnaamisJohn schreef:Quote op mezelf want ik zat op de site te kijken en zag dat t een links gestuurde auto moest zijn oftewel dan gaat t niet he :)

Dat kan wel want je hebt ook linkshandige auto's die je gewoon in Engeland kopen.

LozerKid

Bericht door LozerKid » 26-09-04 22:09

Voor alle info kan je naar de site van Team Aera 51http://www.plymouth-dakar.nl (Engels Talig) of naar de officieele sitehttp://www.plymouth-dakar.co.uk (Engels Talig)

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 29-09-04 17:14

Ik haat Mark.

Robin, IK WIL OOK MEE NAAR AFRIKA!!!

LozerKid

Bericht door LozerKid » 14-11-04 02:28

Ze vertrekken over 4 weken... 9 December

LozerKid

Bericht door LozerKid » 09-12-04 21:06

Vandaag zijn ze dan vertrokken!

LozerKid

Bericht door LozerKid » 06-06-05 22:34

2008 Doe ik mee :D

LozerKid

Bericht door LozerKid » 11-06-05 17:39

Ik zoek een team naam. Verzin eens iets leuks mensen..

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 11-06-05 17:44

The Dukes of Hazard.
Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

LozerKid

Bericht door LozerKid » 11-06-05 18:09

Bestond al :)

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 26-11-05 18:34

Nietzman schreef:The Dukes of Hazard.

/me bumpt draadje met een enorm kazige suggestie:

Dukes of Dessert?
Dukes of Desert kan natuulijk ook....