Waarom Kluun en al zijn lezers immorele imbecielen zijn.

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
salk;fja;o
Postmaniak

Re: Waarom Kluun en al zijn lezers immorele imbecielen zijn.

Bericht door salk;fja;o » 16-10-09 13:10

Annie schreef:
lottii schreef:Ik denk dat Sander vooral erg graag wil schreeuwen om aandacht. Dat idee heb ik al langer. Beetje semi-interessant doen, beetje provoceren. Maar hee, 't is nog een jonkie, laten we voorop stellen dat ook hij nog lang niet volwassen is, en zeker niet de allerslimste. Want je kunt praten over wat je wil, decadente wijntjes drinken tot je omkiept, en lopen rellen over niet relevante dingen, maar dat is ook niet altijd the way to go.

Kom je nog wel achter, maakt ook niet uit :)
En dit vind ik het meest ACHTERLIJKE wat ik ooit iemand heb horen zeggen. Wat verschrikkelijk kinderachtig om iemand zo neer te zetten terwijl je die persoon waarschijnlijk NOOIT buiten het forum hebt gesproken en dus helemaal niet weet wat er in iemand omgaat. Het heeft dan ook helemaal niks met de discussie te maken, maar toch wil ik erop reageren. Want ik kan dit niet meer serieus nemen.

Oh nee, een jongen van 18, ja want zo jonkie is hij niet meer, houdt van goede wijn en drinkt liever wijn en leest een goed boek dan dat hij zich helemaal de tering zuipt aan bier zoals anderen hier. Nou, DAT is echt verschrikkelijk ja.

Ik ben blij dat er nog jongeren zoals Sander zijn in Nederland, dat maakt me iets minder bang. Want al die andere malloten die er rondlopen, DAAR mag je commentaar op hebben.

Nu laat ik Sander's grote bakkes even buiten beschouwing, want tuurlijk heeft hij die. Maar dat maakt mij verder niet uit, daar kijk ik wel doorheen.

Als mensen Sander nog willen aanvallen, doe dat dan alsjeblieft op zijn argumenten. En stop anders gewoon, dit wordt namelijk een hele zinloze en achterlijke discussie.
Oh ik ben het helemaal met d'r eens hoor en ik heb m veel vaker gesproken dan op dit forum gelezen
;x.

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 16-10-09 14:04

Ik ben voor een slotje. Want ik vind het nogal kansloos om mensen hier lekker zwart te gaan maken.

Wissel lekker telefoonnummers uit en vertel elkaar even flink de waarheid.
De grootste draak die er bestaat.

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 16-10-09 16:14

Zend0r schreef:Klopt. Jullie benader ik ook wel met respect, jullie gedachten alleen niet.
Wat is het verschil? Gedachten en meningen maken de mens.. Zonder dat waren we allen hetzelfde geweest. Je benadert iedereens gedachten, en dus iedereens persoon hier niet met respect, zoals je zelf zegt hier.
Zend0r schreef:
Jllt schreef:En ik het geval Kluun, heeft hij er wel bakken met geld aan verdiend en weet hij ook van geen ophouden. Aka, Sander zijn punt: Geldwolf.
Dankjewel. Eindelijk wordt er een beetje terrein teruggewonnen wat betreft menselijk en normaal nadenken. :)
Zie hier, hier insinueer je dat iedereen die het niet met je eens is, niet menselijk en normaal nadenkt. Als je dat zou zeggen in een debat op de middelbare school, zou je gelijk aftrekpunten krijgen. Je valt je tegenstanders persoonlijk aan door te zeggen dat ze niet menselijk nadenken. Ik weet niet in welke klas je nu zit? Maar in 5VWO begin je met debatteren en de regels te leren kennen.
Zend0r schreef:Funny fact:

Meneer Kluun propageert zichzelf na ZES jaar en 3 romans later nog steeds op Google met:
kluun.nl
Columns van Raymond van de Klundert, schrijver van 'komt een vrouw bij de dokter'.
En als nu nog iemand beweert dat hij geen publiciteitsgeile geldwolf is, laat je horen.
Bovendien slaat dit natuurlijk nergens op.. Heel Nederland kent dat boek gewoon. Nu ook wordt er nog steeds in voorstukjes van films gezegd regisseur van de titanic, hoe lang is die film al wel niet geleden? Mijn opa wordt ook nog steeds aangehaald met zijn hit 'och was ik maar', als andere mensen je zo kennen dan wordt je ook zo aangesproken, en is het logisch dat je ermee adverteert. Het had ook een totaal ander boek kunnen zijn, en dan was het voor jou natuurlijk geen ramp geweest!

Dit topic is gewoon niet zo handig aangepakt, omdat je begint met degene waarmee je de discussie wilt voeren al in een hoek te drijven. Zou je hier echt over willen discussiëren en interesseer je je er echt voor moet je toch echt wel een toontje lager zingen, en mensen de kans geven om hun mening te uiten, en die mening dan ook in zijn waarde te laten. In plaats van dat deze mening of gedachte gelijk als onmenselijk bestempeld wordt. Zo krijg je geen serieuze discussie. Natuurlijk, je wilt graag je gelijk halen, maar dat haal je niet door andermans mening als onmenselijk te bestempelen, dat is slechts jouw mening en daarmee is het gelijk nog niet gehaald.

Misschien toch handig om nog een keer het Nederlands boek erbij te pakken en de regels voor debatteren nog een keer door te nemen en de drogredenen nog een keertje uit het hoofd leren.
Discontent is the first necessity of progress.

Steph
Postmaniak

Bericht door Steph » 16-10-09 16:23

Ik ben het op een luchtige manier eens met de Lottes :P
Het is nou eenmaal een arrogant mannetje met andere interesses dan anderen en die veel aandacht vraagt. Maar het is wel de enige jongen waar ik trots op ben dat ik hem mijn ex kan noemen. Ik weet ook hoe hij is en dat hij niet alleen die tegen schenen schoppende losgeslagen provocerende schreeuwende jongen is die hij hier vaak is.

Daarnaast háát ik Kluun. Sorry.
De lezers moeten het zelf weten of ze met de hype meegaan van zijn belachelijke boeken. Ik heb er ook ooit een op de toonbank gegooid en betaald met mijn eigen zuurverdiende geld, als cadeautje voor mijn zusje.
Maar dan kun je bij wijze van spreke nu ook de lezers van Stieg Larsson over één kam scheren als die van Kluun. Want die boeken liggen ook nog net niet bij de groenteboer in de schappen. Maar het verschil is dat ik Stieg Larsson niet haat, en Kluun wel.

Ik raad wel aan volgende keer als je een statement wilt maken, Sander, dat je dat in een bestaand topic doet. Maar het enige wat ik mij nu ineens bezef is dat je wel dubbel moet liggen om alle op en aanmerkingen die je tegen je hoofd geslingerd krijgt.
She's talkin to the trees again.

Miss TM2007.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 16-10-09 21:44

Waarom haat je Kluun zo dan Steph?

Verder vind ik iemand persoonlijk aanvallen op eigenschappen en karakter, wel erg laag. Ik dacht dat wel over die fase wel heen waren zo'n.. laten we zeggen 2 - 3 jaar geleden toen ikzelf nog een irritante forum hoer was die mensen persoonlijk aanviel op dingen die eigenlijk helemaal niet zo belangrijk zijn in het leven. :)

Grow the fuck up.
Calm your tits!

salk;fja;o
Postmaniak

Bericht door salk;fja;o » 17-10-09 00:50

Volgensmij ben je nog steeds precies zo dus ga nou niet doen alsof je zo volwassen en verantwoordelijk bent
;x.

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 17-10-09 00:52

ik vind Juul toch echt een stuk 'rustiger' dan een aantal jaar terug.
maar dat is verder niet terzake.
Just Be

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 17-10-09 00:55

BAN OP ZEND0R
Anna

I love this moment so much I want to have sex with it.

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 17-10-09 02:13

white_sugar schreef:Volgensmij ben je nog steeds precies zo dus ga nou niet doen alsof je zo volwassen en verantwoordelijk bent
Awhhhhhhh u make me wanna go cry cry. Niet zo gemeen he Lotje.
Calm your tits!

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 17-10-09 09:39

white_sugar schreef:Volgensmij ben je nog steeds precies zo dus ga nou niet doen alsof je zo volwassen en verantwoordelijk bent
Tering Lotte, wat loop je te haten..

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 17-10-09 10:05

Gooi er nou maar een slotje op.

Dit gaat echt helemaal nergens meer over.
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 17-10-09 10:52

still-breathing schreef:Gooi er nou maar een slotje op.

Dit gaat echt helemaal nergens meer over.
Inderslatoralligat0r.

Bla
Postmaniak

Bericht door Bla » 17-10-09 10:52

Neee geen slotje! >:)

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 17-10-09 19:38

lottii schreef:Ik denk dat Sander vooral erg graag wil schreeuwen om aandacht. Dat idee heb ik al langer. Beetje semi-interessant doen, beetje provoceren. Maar hee, 't is nog een jonkie, laten we voorop stellen dat ook hij nog lang niet volwassen is, en zeker niet de allerslimste. Want je kunt praten over wat je wil, decadente wijntjes drinken tot je omkiept, en lopen rellen over niet relevante dingen, maar dat is ook niet altijd the way to go.

Kom je nog wel achter, maakt ook niet uit :)
Mijn houding kan ik niet veranderen, dus dan moet het maar een uitleg worden..... of een reactie op je stukje. Ik zal in ieder geval proberen mijn taalgebruik zodanig te kiezen, dat niemand meer onder mijn reactie uitkan en kan vluchten onder de steen der "je gebruikt moeilijke woorden en wil interessant doen". Ik zou het prettig vinden als je niet over mij in de derde persoon enkelvoud praat, als ik het kan lezen. Een persoonlijke aanval is al niet netjes, maar val mij dan ook direct aan, en via lezers. Praten in de tweede persoon meervoud mag trouwens altijd wel.

Goed, daar gaan we:
Allereerst spijt het me oprecht dat ik regels heb gebroken en op die manier mensen heb geraakt met mijn woorden. Het laatste wat ik wil is deze digihangplek voor digihangjeugd verpesten, en ook al geloven jullie dat niet, het is echt waar. Ik zou nooit jullie digitale leven willen tegenzitten met wat loze woorden. Ook spijt het me dat mensen zich woedend maken, en daardoor zichzelf voor schut zetten door niet alleen zich te verlagen tot mijn niveau: het niveau van provoceren, maar zelfs, zoals Lottii nu prachtig voordoet, zelfs verlagen tot het niveau van persoonlijke aanvallen. Het was echt niet mijn bedoeling om jullie jezelf voor schut te zetten. Waarschijnlijk geloven jullie dit evenmin, maar ook dit keer is het echt waar. Ik had graag willen zien, dat je jezelf in je waarde liet. Zonde dat jullie dingen zeggen uit woede en niet meer voor jezelf instaan. En dat door mijn schuld. Excuses voor dat.

Daarnaast, Lotte Kortland, ik ben daarentegen blij dat jij mij "vaker hebt gesproken en gezien dan op dit forum", dag in dag uit dank ik de oneindigheid voor de relatie die daaruit is voortgekomen. Dat meen ik trouwens niet, ook al geloofden jullie het wel.

Als afsluiter wil ik graag de mensen bedanken die dit topic zo vurig hebben gehouden toen ik gister en eergisteren dure wijnen dronk (een wijn kan helaas niet decadent zijn, hooguit decadent duur, maar daar heb ik het geld niet voor), en quasi-interessante gesprekken over literaire en filosofische stromingen voerde, dat Milou schreeuwt dat topic dat inmiddels over mij gaat, open moet blijven.

Blijkbaar ben ik toch interessant genoeg en heeft mijn geschreeuw succes. Dankjewel Lottii, voor dat, ik sta zelfs in "Some Serious Shit". Ik zou liegen als ik zei dat ik me niet vereerd voel. :)

Kortom; sorry, sorry, sorry, en vanaf nu denk ik dat ik mijn houding toch zal proberen aan te passen voor Lottii, ik vind je namelijk best wel knap en zou graag met je willen meeten.

Groetjes, Sander
"Burgundy makes you think of silly things: Bordeaux makes you talk about them, and Champagne makes you do them."
Jean-Anthelme Brillat-Savarin

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 17-10-09 21:01

Jammer wel, ik vond het een leuke discussie. Of nee, een goed discussie onderwerp.
Calm your tits!

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 17-10-09 23:35

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHApunt

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 17-10-09 23:39

Afbeelding

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 18-10-09 00:57

ZnoZ schreef:BAN OP ZEND0R
Niet om het een of ander, maar wanneer neem jij mij waar als ik op vakantie ben? :)

Maar even serieus, tenminste, ik ben net terug van Schiphol,heb vier uur lang met mijn benen in mn nek gezeten en ga morgen een hele boze brief naar de luchtvaartmaatschappij schrijven om dat ik die beenruimte wel betaald maar niet gekregen heb, dus een beetje coulance met betrekking tot onderstaande zou ik waarderen.

Serieus dus:

Blijkbaar doet het Latijnse "Quod licet Iovi non licet bovi" opgeld in dit onderwerp en dat is jammer. Zo moet je volgens mij geen discussie willen voeren en ik had graag dat mensen inzien dat wie kaatst, de bal kan verwachten. Niet gaan roepen dat hele volksstammen imbecielen zijn en vervolgens boe roepen als je zelf persoonlijk wordt aangevallen. Dat is uitlokking en dus je eigen schuld, al zouden de anderen ook beter moeten weten. Reageer dan gewoon niet.

Sander heeft overigens wel gelijk. In dit land zijn er hele volksstammen van imbecielen en God verhoedde dat ze allemaal tegelijkertijd gebruikmaken van hun stemrecht. Alleen zijn "Telegraaf-lezers"-argument gaat in mijn ogen mank. Ik zou willen dat die mensen eens een krant lazen, al was het maar een Telegraaf.

Eigenlijk vond ik Frank's statement over "psychologisch interessant" wel leuk gevonden. Niet heel chique om dat zo direct te zeggen, maar wel bijzonder effectief als je de reactie ziet. Graag ga ik het nog even erger maken door op te merken dat ik dit 1) zelf had kunnen zeggen en 2) dat ook graag zou hebben gedaan, ware het niet dat Frank me voor is. De stelling dat Frank dit niet zou mogen zeggen is natuurlijk een farce. Als je mag roepen dat mensen die Kluun lezen per definitie Telegraaf-lezende, immorele imbecielen zijn, dan mag Frank zich op dezelfde manier verdedigen. Zie ook mijn opmerking over koeien en Jupiter hierboven.

Met betrekking tot het boek zelf: Ik snap de heisa niet, maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik het boek niet heb gelezen en niet van plan was om de film te gaan zien. Ik moet het dus doen met de anderhalve keer dat onze literaire held in wording bij Mathijs van Nieuwkerk is geweest. Daar vond ik hem overigens niet hartverscheurend sympathiek.

Of Sander in de basis gelijk heeft door (samenvattend:) te stellen dat het werk van Kluun (want volgens mij zijn het meer boeken), gespeend is van talent, literaire relevantie, morele onderbouwing en enige vorm van elegant taalgebruik, weet ik dan ook niet. Gezien het verloop van de discussie lijkt het, jammer genoeg, ook helemaal niet relevant.

Wat ik zie is Sander het blijkbaar niet eens is met de typering "literatuur" voor "Komt een vrouw bij de dokter" en vraagtekens zet bij de verstandelijke vermogens van de mensen die zijn boeken kopen. Dat doet hij op basis van de volgende overtuiging:
Zend0r schreef:Ik vind het leven van 1 individu net zo belangrijk, en daarom maak ik zo'n heisa
Op zich kan ik begrijpen dat je je inzet voor de mensheid op microniveau (al vind ik dat persoonlijk een beetje tijdrovend, maar ik ben een nare cynische man), maar dat neemt niet weg dat als je gehoord wilt worden je er naar mijn smaak verstandig aan doet om de mensen die je wilt overtuigen niet direct als debiel aan te merken. Dat is een "uphill battle". Desalniettemin lijkt het mij een goed idee om op basis van dit argument deze discussie nog eens over te doen als daarvoor animo bestaat. Ik ben dus niet van plan een slotje op dit onderwerp te gooien.

Over het punt met betrekking tot de mate waarin het verhaal geromantiseerd zou (moeten) zijn kan ik helder zijn: Zowel het gedrag als het onderliggende feit dat zijn vrouw kanker had en is doodgegaan worden daar niet anders door en dus zou iemands mening daarom ook niet hoeven veranderen. Het boek is wat het is en ook met verbeeldingskracht en een mooie jas blijft het een lul die zijn zieke vrouw belazerd (of ervan droomt zijn zieke vrouw te belazeren) omdat hij het allemaal zo zwaar heeft. Volgens mij was hij niet ziek en dan vind ik je een zwakkeling die niet met zijn partner mee kan leven. Doe het goed of doe het niet. Ga niet een beetje aan zitten klooien.

Dit is overigens exact de reden waarom ik niet van plan was het boek te lezen of naar de film te gaan. Het plot staat me niet aan en ik betaal niet voor dingen die me niet aanstaan, niet in een blauwe envelop (generaliserend) zitten of zijn verstuurd vanuit Leeuwarden (die betaal ik trouwens ook liever niet).

Concluderend meen ik te kunnen volstaan met de opmerking dat het overgrote deel van de reacties dit onderwerp voor geen van de betrokkenen zou kunnen worden bijgeschreven als pareltjes van postjes en verzoek ik zeer vriendelijk doch dringend weer over te gaan tot de orde van de dag, c.q. deze discussie op acceptabele wijze voort te zetten.

Dank voor de medewerking.
Later is allang begonnen.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 19-10-09 17:50

Recht in de kruising!

:Y) Haha, Sebas, heerlijk.

En dat was mijn laatste bijdrage aan deze veredelde flame-war in wording.
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Steph
Postmaniak

Bericht door Steph » 20-10-09 20:13

Jllt schreef:Waarom haat je Kluun zo dan Steph?
Ok, haten is een groot woord. Maar ik krijg een rilling als ik een boek van hem zie liggen. Waar die onvrede over hem vandaan komt weet ik niet :$

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 20-10-09 20:20

Dat moet toch ergens vandaan komen?
Al zou ik alleen van z'n lelijke hoofd al gaan rillen.

edit:

Afbeelding

:')

Pien
Postmaniak

Bericht door Pien » 20-10-09 20:25

Omdat Kluun een immorele imbeciel is, een achterlijke schrijver, een hufter die verdomme vreemdgaat terwijl zijn vrouw op sterven ligt, een gore geldwolf die zijn geld verdiend met pure ellende. de zak.
Kom laten we gezellig allemaal het Er komt een vrouw bij de dokter spel spelen! http://www.kluun.nl/komteenvrouwbijdedokter/index2.html *O*
Van tegen de wind fietsen hou je wilde haren.

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 20-10-09 20:46

Lilian schreef:Dat moet toch ergens vandaan komen?
Al zou ik alleen van z'n lelijke hoofd al gaan rillen.

edit:

Afbeelding

:')
Hahaha dat is een rayban zonnebril model :')!!!!!!!

En heet hij van zijn middelste naam Lillek? Of vindt hij zichzelf 'lillek' dat hij de foto zo genoemd heeft op zijn eigen site hahaha
Discontent is the first necessity of progress.

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 20-10-09 20:53

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 20-10-09 20:55

Klaas van Beffers
Ik wil:
Ok wel us unne keer neuken
Op zoek naor:
Iemaand die me nie uitlaacht
Men hobbies:
Ik spoar postzegels, omda ik der zo lekker op kan likkúh, weest wel.
Meer:

HAHAHA omg :').

Plaats reactie