Waarom Kluun en al zijn lezers immorele imbecielen zijn.

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Arrogant&Dom
Best kansloos...

Re: Waarom Kluun en al zijn lezers immorele imbecielen zijn.

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 19:33

Anne-mijn_ schreef:Verder, als Kluun het tegenover zichzelf, zijn dochter, zijn familie en die van zijn 1e vrouw kan verklaren hoe en wat met dit boek, vind ik dat een zaak die alleen hun aan gaat. Ik neem aan dat het wel goed zit (En ja, ik ben iemand die altijd het goede van mensen in ziet). Ik hoef hier niet zo nodig een oordeel over te hebben, dat is een persoonlijke keuze voor hem denk ik.
Ik negeer de persoonlijke aanval, okay?

Het gaat me er niet om dat Kluuns BOEK niets is. Dat lijkt me een feit en ik denk dat iedere fan van Kluun met een beetje literaire ervaring het boek ook niet echt hoogstaand zal vinden. Daar hebben we het dus niet over.

Waar we het wel over hebben is datgene dat IN het document staat. Waar hij over schrijft is ook zo slecht niet: waar hij over schrijft is een volkomen legitiem verhaal wat waargebeurd is en wat, dat geloof ik best, de vrouw in kwestie EN Kluun schade heeft berokkend. Dit soort journalen zijn goed, geven een beeld weer van hoe ernstig deze ziekte is en wat er bij komt kijken. Kanker is een aangrijpende ziekte en ik ben oprecht van mening dat er mensen zullen zijn die steun vinden in andermans verhalen en dagboeken omtrent de lijdensweg genaamd Kanker. Overigens is het schrijven van boeken over alle aangrijpende gebeurtenissen een hulpbiedende oplossing.

Nu is Kluun een verhaal apart. Voor mij. Kluun schrijft namelijk niet over Kanker om andere mensen steun te bieden of om zichzelf door de ziekte van zijn vrouw te slepen. Waarom ik dat weet? Omdat dat te zien is. Allereerst heeft Kluun toentertijd een testosterongehalte gehad vergelijkbaar met dat van een veertien jarig joch. Waar menigeen gebroken zal zijn, depressief, omdat zijn vrouw kanker heeft. Omdat zijn vrouw doodgaat. Zijn vrouw, een vrouw bij wie zijn kind is verwekt. Een vrouw waarmee hij getrouwd is, gezworen heeft bij haar te blijven "tot de dood hen scheidt" en bovenal: een vrouw die er sinds het prille begin van de relatie voor hem is geweest. Menigeen zou gebroken zijn, maar van der Klundert besluit met volle verstand dat ook hij zijn behoeften heeft. Vrouw met kanker, kind van drie: van der Klundert besluit een affaire aan te gaan. Dit vind ik immoreel en ik begrijp niet hoe dit ontkend kan worden. Dat je niet echt bij je vrouw hoeft te blijven tot de dood je scheidt, begrijp ik ook. Vreemdgaan is niet strafbaar meer, godzijdank, maar ik kan mij niet voorstellen, dat als jij het oprecht moeilijk hebt met de kanker van je vrouw, je nog bij zinnen genoeg bent, om niet alleen te focussen op andere dingen, maar zelfs de liefde voor de vrouw van wie je altijd hebt gehouden en die nu aan de morfine hangt, te wachten op haar dood zodat ze geen pijn meer heeft, opzij kunt zetten voor een andere vrouw. Dat gaat er bij mij niet in, maar blijkbaar ben ik hier op een ietwat progressiever forum dan ik altijd heb gedacht. Overigens was het niet een vrouw aan wie hij liefde gaf: hij neukte ze gewoon. Wie ontkent nog dat hij geen testosteronbom was die koste wat het kost, al kost het het tijdelijk negeren van de ziekte van zijn vrouw, wie hij altijd heeft geliefd, hij moet en zal dame na dame verslinden. Vooral het argument "in Roos vind ik de rust die ik thuis niet heb" vind ik getuigen van egoïsme en absolute disrespect naar zijn vrouw, wie hij altijd heeft geliefd.

Enfin, zijn vrouw gaat dood, en van der Klundert heeft weer de volledige publiciteit op zich gevestigd. Hij besluit alle ervaringen bijeen te voegen en dit te bundelen tot het document "Komt een vrouw bij de dokter..." En ik schijn ongelijk te hebben, maar als je met dit boek tonnen vangt, is dat ziek. Kanker hoort onder geen beding lucratief te zijn, en als je zo nodig in de publiciteit treedt, doe het dan vrijwillig. Geef je boek gratis uit, publiceer het gratis. Dat is het minste dat je kunt doen nadat je je vrouw zo hebt behandeld. Dat zou overigens voor mij ook daadwerkelijk getuigen van respect naar alle mensen die schade hebben ondervonden door de ziekte. Dat doet hij niet en dat zit me dwars. Alle andere werken die gaan over verdriet van mensen zelf of het verdriet van anderen zijn op een of andere manier geromantiseerd. Dit omdat blijkbaar kunstenaars inspiratie vonden in de bittere angst en verdriet die komen kijken bij zo'n ziekte of bij welk ander grootse ramp dan ook. Er zit geen enkel kunstenaarsaspect aan Kluuns verhaal en dat zit me zo dwars. Ik had zo graag gehoopt dat hij het danwel gratis zou uitgeven, dan wel had verromantiseerd. Zodat het OF een steun in de rug voor alle andere slachtoffers, OF een waar kunstwerk zou zijn.

Dan hoor je mij niet klagen. Ik ben blijkbaar te conservatief hierin, dat terwijl ik niemand dierbaars aan deze ziekte ben kwijtgeraakt. En daarom word ik zo fel op al die mensen hier. Omdat het gewoon er bij mij NIET in kan dat er tonnen wordt gemaakt op een dode vrouw. Noem me achterlijk, noem me hypocriet omdat ik Titanic wel heb gezien en 'm goed vond, maar ik vind Kluuns insteek volkomen verkeerd.

En weerleg me nu.
"Burgundy makes you think of silly things: Bordeaux makes you talk about them, and Champagne makes you do them."
Jean-Anthelme Brillat-Savarin

...
Postmaniak

Bericht door ... » 15-10-09 20:15

Hee, ik snap je punt hoor, eerlijk waar.
Mijn tante, die een waar gevecht heeft geleverd en kanker heeft overwonnen, wil het boek om die reden niet lezen. Maar Kluun is niet de enige die het op zo'n manier heeft aangepakt (ik heb het nu over het wegvluchten in feestjes, drugs, vrouwen). Het is inderdaad een zwaktebod, maar ik zie zo'n gedrag dagelijks om me heen. Het "ik ben verdrietig dus ik ga me compleet bezatten" verhaal (zelf ook gedaan in het verleden hoor). De rebound relaties, alles.

Ik ben van mening dat Kluun met zijn boek daar een taboe mee bespreekbaar maakt. En dat vind ik ok. Ik heb het boek gelezen een aantal jaar terug, en ik ben 1 van de velen die erbij heeft zitten janken. Ook omdat ik kanker van dichtbij heb meegemaakt bij meerdere mensen in mijn directe familie- en vriendenkring. Heb ik door Kluun zijn gedrag in die tijd een hekel aan hem? Nee. Ik zie niet in waarom. Ik probeer niks goed te praten aan zijn gedrag, maar iedereen doet dingen op zijn manier. En als hij het zo doet, so be it.

En waarom is het dan zo erg er een boek over te schrijven en er geld aan te verdienen? Doen we dat niet allemaal? Elke schrijver wil dat, of het verhaal nou over eenhoorntjes gaat of over heftige shit uit hun eigen leven of een fictief verhaal. En laat het verhaal dan toevallig niet een liefdesroman van rozengeur en maneschijn zijn, die shit gebeurt ook. En mensen bedriegen hun vrouw of man, ook al ze ziek zijn. Hij zet zijn verhaal op papier, nou en?

Geen reden om er meteen een heftige discussie van te maken, topic erover te openen. Lijkt mij dan. Ik bedoel, dan kunnen we nu wel iedereen die zich misdragen heeft, daar mee naar buiten is gekomen en dan toevallig daar of beroemd mee is geworden of geld aan heeft verdiend nu pakken.

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 20:27

Ooit hoorde ik het fabuleuze verhaal over een man die een aantal jaar geleden seropositief is getest. Een aantal jaar later, zonder enige vorm van medicatie, is hij seronegatief getest. De week erna, zelfde resultaat. De vijfentwintig weken erna, zelfde resultaat. Elke week werd meneer getest en elke week bleek hij werkelijk van HIV af te zijn. Het virus is verdwenen. Uitgeplast of gehoest. Het was weg. Doctoren hebben in dit land een patent op alle DNA en bloedmonsters die ze gesampled hebben en dus ook op het DNA en bloed van de man in kwestie. De man in kwestie was het hier in mee eens. Hij wilde profiteren van zijn eigen miraculeuze genezing. Zijn bloed verkopen aan een derde partij tegen een hoop geld. Hij klaagde de overheid aan en won: de geldzucht van meneer weerhield ruim 40 miljoen mensen van AIDS te overwinnen. De kranten spraken de weken erna van schande. De man en zelfs de rechter in kwestie werden als platvloers en immoreel afgeschilderd.

En nu. Is het pas erg dat je geld verdient door iemand anders dood als het om meer dan 1 iemand gaat? Is het leven van een individu niet belangrijk, maar wordt het opeens immoreel als het om meerdere levens gaat?

Ik vind het leven van 1 individu net zo belangrijk, en daarom maak ik zo'n heisa.
"Burgundy makes you think of silly things: Bordeaux makes you talk about them, and Champagne makes you do them."

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 15-10-09 20:41

Dat iemand vlucht op het moment dat het kut gaat in z'n leven is misschien lullig, maar wel een behoorlijke realiteit.
Dus op het moment dat je vrouw op sterven ligt of ligt te vechten voor haar leven dat je het niet aan kan om zoiets aan te zien en zodoende vlucht in uitgaan, vrouwen, drank en drugs dat vind ik persoonlijk niet zo typisch. Meer vreselijk menselijk vluchtgedrag.
Niet netjes, nogal lullig ook. Maar wel menselijk.

En ik kan er nog steeds niet bij waarom je het zo steevast geen boek noemt maar een document en geen verhaal maar een journaal. Ik weet net zo min als jij of het letterlijk is gegaan zoals in dat boek staat. Het verhaal is hard geschreven, zoals het was geen doekjes erom heen gewonden. Ik snap niet dat het een schande is dat hij het niet mooier heeft gemaakt dan het was. Waarom zou je zoiets gruwelijks nog erger maken? (Romantiseren gaan voor zover ik weet twee kanten op) (Ik zou het best mis kunnen hebben)
Waarom zou je zoiets gruwelijks mooier maken? De waarheid mag best eens gezegd worden.

En begrijp me niet verkeerd Sander. Je hoeft het niet met me eens te zijn. Maar je gaat nergens op in, je slaat de stukken over waarin de vragen worden gesteld. En hetgeen wat mij dus het meest pikeert aan deze discussie is dat ik niet snap waar je nu zo vreselijk mee zit. Wat het zo erg maakt dat Klundert iets heeft opgeschreven wat hem is gebeurd zoals het is gebeurd. Want zoals je hierboven aangeeft was het anders geweest als hij het verhaal had geromantiseerd. En dát snap ik niet.
Laatst gewijzigd door LeBlond op 15-10-09 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 15-10-09 20:45

Welke waarheid? Een beetje mens rent niet weg voor problemen. Tenminste, de mensen die ik ken niet. En dat zijn dan misschien hele bijzondere en lieve mensen. Maar daarom vind ik het niet meer dan NORMAAL dat een man zijn vrouw begeleidt terwijl zij het erg moeilijk heeft. Ik heb er direct tussenin gezeten en ik kan je wel vertellen dat mannen naar mijn mening nou niet echt uit zijn op seks als hun liefde ligt dood te gaan.

Maargoed, misschien moet ik maar heel hard in mijn handjes knijpen en God danken voor de fantastische familie en vrienden die hij mij heeft gegeven..
De grootste draak die er bestaat.

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 20:50

LeBlond schreef:Dat iemand vlucht op het moment dat het kut gaat in z'n leven is misschien lullig, maar wel een behoorlijke realiteit.
Dus op het moment dat je vrouw op sterven ligt of ligt te vechten voor haar leven dat je het niet aan kan om zoiets aan te zien en zodoende vlucht in uitgaan, vrouwen, drank en drugs dat vind ik persoonlijk niet zo typisch. Meer vreselijk menselijk vluchtgedrag.
Niet netjes, nogal lullig ook. Maar wel menselijk.

En ik kan er nog steeds niet bij waarom je het zo steevast geen boek noemt maar een document en geen verhaal maar een journaal. Ik weet net zo min als jij of het letterlijk is gegaan zoals in dat boek staat. Het verhaal is hard geschreven, zoals het was geen doekjes erom heen gewonden. Ik snap niet dat het een schande is dat hij het niet mooier heeft gemaakt dan het was. Waarom zou je zoiets gruwelijks nog erger maken? (Romantiseren gaan voor zover ik weet twee kanten op) (Ik zou het best mis kunnen hebben)
Waarom zou je zoiets gruwelijks mooier maken? De waarheid mag best eens gezegd worden.

En begrijp me niet verkeerd Sander. Je hoeft het niet met me eens te zijn. Maar je gaat nergens op in, je slaat de stukken over waarin de vragen worden gesteld. En hetgeen wat mij dus het meest pikeert aan deze discussie is dat ik niet snap waar je nu zo vreselijk mee zit. Wat het zo erg maakt dat Klundert iets heeft opgeschreven wat hem is gebeurd zoals het is gebeurd. Want zoals je hierboven aangeeft was het anders geweest als hij het verhaal had geromantiseerd. En dát snap ik niet.
Ik geef heel exact antwoord op alle vragen die je mij nu stelt. Dus nu is het aan mij om te vragen, of je wel hebt gelezen waar je over praat.

Ik zou overigens nog wel iets willen zeggen over jouw idee over romantiseren. Romantiseren kan talloze kanten op. Het enige waarop ik had gehoopt, was een beetje literair romantische ideeën, zodat het duidelijk een kunstwerk was. Iedereen doet maar alsof het document van Kluun zo normaal is. Alsof er talloze boeken zijn die op deze manier geld maken.
Laatst gewijzigd door Arrogant&Dom op 15-10-09 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 15-10-09 20:52

Annie schreef:Welke waarheid? Een beetje mens rent niet weg voor problemen. Tenminste, de mensen die ik ken niet. En dat zijn dan misschien hele bijzondere en lieve mensen. Maar daarom vind ik het niet meer dan NORMAAL dat een man zijn vrouw begeleidt terwijl zij het erg moeilijk heeft. Ik heb er direct tussenin gezeten en ik kan je wel vertellen dat mannen naar mijn mening nou niet echt uit zijn op seks als hun liefde ligt dood te gaan.

Maargoed, misschien moet ik maar heel hard in mijn handjes knijpen en God danken voor de fantastische familie en vrienden die hij mij heeft gegeven..
Anne, ik denk ook dat jij/jullie het heel erg getroffen hebben (en voor mijn bestaan moet je God wel elke dag danken }:O), en ik zie in mijn omgeving ook hele andere verhalen met liefhebbende partners, goede families en fijne vrienden. Dat is heel gelukkig en hoe kut het ook is allemaal, ook wel heel mooi.

Maar als we realistisch zijn, zijn er vast ook heel veel mensen die niet weten hoe ze met zo'n situatie moeten omgaan. Die zoveel verdriet hebben dat ze niet meer weten hoe ze dat moeten uiten. Het misschien wel niet durven te uiten naar de zieke toe, weetikveelwatallemaal. Verdriet en stress zijn rare en emoties en kunnen heel veel rare dingen met doodnormale mensen doen. Nogmaals, ik praat niet goed wat Kluun gedaan heeft. Ook ik vind het onmenselijk, gemeen, klote, hard en gevangenisstrafwaardig maar ergens vind ik het nog begrijpelijk ook.

En er lopen hier twee discussie door elkaar, wat de boel eigenlijk best ingewikkeld maakt :').
I'll pay for you, anytime.

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 15-10-09 20:53

Volgens mij, maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen want ik heb het boek uitgeleend dus ik kan het niet checken. Staat er in het boek dat het niet geheel naar waarheid is geschreven. En dat het dus wel degelijk geromantiseerd is.
Laatst gewijzigd door Simba op 15-10-09 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Just Be

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 15-10-09 20:54

En vluchtgedrag is zo menselijk als het maar kan. Het is (één van) de meest gebruikte en makkelijkste manieren om onder problemen uit te komen.

En ieder persoon z'n eigen manier van vluchtgedrag. Tijdelijk niet hoeven handelen met de werkelijkheid of realiteit kun je al vluchtgedrag noemen. Je bezatten terwijl je keihard aan het feesten bent en dus nergens over hoeft na te denken behalve 'heb ik nog drank' én 'ga ik die chick nog scoren' was blijkbaar een manier die goed werkte voor hem. Voor anderen werken weer andere manieren.

Anyway, je kan vluchtgedrag afkeuren, het is dan ook niet zo netjes. Maar wel menselijk.
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 20:56

DREAMY schreef:Maar als we realistisch zijn, zijn er vast ook heel veel mensen die niet weten hoe ze met zo'n situatie moeten omgaan. Die zoveel verdriet hebben dat ze niet meer weten hoe ze dat moeten uiten. Het misschien wel niet durven te uiten naar de zieke toe, weetikveelwatallemaal. Verdriet en stress zijn rare en emoties en kunnen heel veel rare dingen met doodnormale mensen doen. Nogmaals, ik praat niet goed wat Kluun gedaan heeft. Ook ik vind het onmenselijk, gemeen, klote, hard en gevangenisstrafwaardig maar ergens vind ik het nog begrijpelijk ook.
Dus nu is Kluun niet meer immoreel, omdat hij "niet wist hoe hij moest omgaan met deze situatie"?! Dit vind ik helemaal apart. Sinds wanneer is "niet weten" een excuus voor incorrect gedrag?

Deze opmerking geldt ook als reactie op Frank.

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 15-10-09 20:58

Zend0r schreef:
DREAMY schreef:Maar als we realistisch zijn, zijn er vast ook heel veel mensen die niet weten hoe ze met zo'n situatie moeten omgaan. Die zoveel verdriet hebben dat ze niet meer weten hoe ze dat moeten uiten. Het misschien wel niet durven te uiten naar de zieke toe, weetikveelwatallemaal. Verdriet en stress zijn rare en emoties en kunnen heel veel rare dingen met doodnormale mensen doen. Nogmaals, ik praat niet goed wat Kluun gedaan heeft. Ook ik vind het onmenselijk, gemeen, klote, hard en gevangenisstrafwaardig maar ergens vind ik het nog begrijpelijk ook.
Dus nu is Kluun niet meer immoreel, omdat hij "niet wist hoe hij moest omgaan met deze situatie"?! Dit vind ik helemaal apart. Sinds wanneer is "niet weten" een excuus voor incorrect gedrag?

Heb ik gezegd dat ik zijn gedrag goedkeur?

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 15-10-09 20:58

Zend0r schreef:
Ik geef heel exact antwoord op alle vragen die je mij nu stelt. Dus nu is het aan mij om te vragen, of je wel hebt gelezen waar je over praat.

Ik zou overigens nog wel iets willen zeggen over jouw idee over romantiseren. Romantiseren kan talloze kanten op. Het enige waarop ik had gehoopt, was een beetje literair romantische ideeën, zodat het duidelijk een kunstwerk was. Iedereen doet maar alsof het document van Kluun zo normaal is. Alsof er talloze boeken zijn die op deze manier geld maken.
En wat bedoel je precies met literair romantische ideeën.

En nee, je bent er nu niet op in gegaan
Dit wil ik weten. Wáárom was het anders geweest als hij het verhaal mooier had gemaakt dan het is geweest (of slechter voor mijn part). Dan had hij alsnog 'geld verdiend over het lijk van z'n dode vrouw'.

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 21:00

DREAMY schreef:
Zend0r schreef:

Heb ik gezegd dat ik zijn gedrag goedkeur?
Nee. Maar je vindt het ondanks alles begrijpelijk, omdat er "vast heel veel mensen zijn die niet weten hoe ze met zo'n situatie moeten omgaan". Dat snap ik niet. Ik snap uberhaupt niet hoe je iets kunt begrijpelijk, dat je "onmenselijk" noemt.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 15-10-09 21:00

Annie schreef:Welke waarheid? Een beetje mens rent niet weg voor problemen. Tenminste, de mensen die ik ken niet. En dat zijn dan misschien hele bijzondere en lieve mensen. Maar daarom vind ik het niet meer dan NORMAAL dat een man zijn vrouw begeleidt terwijl zij het erg moeilijk heeft. Ik heb er direct tussenin gezeten en ik kan je wel vertellen dat mannen naar mijn mening nou niet echt uit zijn op seks als hun liefde ligt dood te gaan.

Ik zou dat inderdaad maar eens doen als ik jou was. Ik heb namelijk de andere kant van gezien, de minder fijne reacties, vluchtgedrag, negeren.. zolang we net doen alsof het er niet is, dan is het er ook niet.. of misschien gaat het wel weg.

De realiteit is, dat mensen verschillend reageren op goede en slechte gebeurtenissen, sommige mensen blijven trouw elke nacht aan het bed zitten, anderen feesten zich helemaal suf, omdat ze bang zijn dat ook hun leven zo voorbij kan zijn. Egoïstisch? misschien. Raar? niet echt. Ik vind het vrij normaal dat mensen vluchten voor iets waar ze bang voor zijn. En als het allemaal voorbij is, kunnen de meeste mensen er wel 'om lachen' of het in ieder geval beter verwerken.

Ik vind een boek/verhaal/dagboek etc, een hele goede manier om over iets heen te komen.

Toch tegelijk, vind ik dat Sander een beetje gelijk heeft op het gebied dat deze meneer wel heel erg ver gaat met de publiciteit en het geld. Maar dat is totaal aan hemzelf, gezien het zijn vrouw, zijn leven en zijn boek is.
Calm your tits!

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 15-10-09 21:03

Zend0r schreef:

Wat een reactie...

Als je niet weet hoe je moet reageren in een situatie dan modder je wat aan, die is niet altijd goed, zeker niet. En Kluun is in zijn geval in vluchtgedrag terechtgekomen. Again, niet netjes, maar wel menselijk.

En dus is het geen excuus. Geen excuus voor z'n gedrag - hoewel ik niet het idee heb dat er veel veranderd zou zijn als hij constant d'r handje had vastgehouden, uitendelijk dan. Dood ging ze toch- Maar wel een reden voor z'n gedrag.

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 15-10-09 21:04

Jllt schreef:
Toch tegelijk, vind ik dat Sander een beetje gelijk heeft op het gebied dat deze meneer wel heel erg ver gaat met de publiciteit en het geld. Maar dat is totaal aan hemzelf, gezien het zijn vrouw, zijn leven en zijn boek is.
En daar ben ik het helemaal mee eens. Met de rest ook trouwens.

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 21:06

Funny fact:

Meneer Kluun propageert zichzelf na ZES jaar en 3 romans later nog steeds op Google met:
kluun.nl
Columns van Raymond van de Klundert, schrijver van 'komt een vrouw bij de dokter'.
En als nu nog iemand beweert dat hij geen publiciteitsgeile geldwolf is, laat je horen.

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 21:08

LeBlond schreef:Wat een reactie...

Als je niet weet hoe je moet reageren in een situatie dan modder je wat aan, die is niet altijd goed, zeker niet. En Kluun is in zijn geval in vluchtgedrag terechtgekomen. Again, niet netjes, maar wel menselijk.

En dus is het geen excuus. Geen excuus voor z'n gedrag - hoewel ik niet het idee heb dat er veel veranderd zou zijn als hij constant d'r handje had vastgehouden, uitendelijk dan. Dood ging ze toch- Maar wel een reden voor z'n gedrag.
Frank, sinds wanneer is menselijk een validatie voor een onmenselijke streek!? En dan kan je ontzettend cru en zwartdenkend overkomen door te zeggen dat het niets verandert heeft aan de staat van zijn vrouw, maar dan zeg ik: "wat een reactie...", want daar hebben we het niet over en je hebt mij nooit horen zeggen dat ik denk dat zijn vrouw dood is gegaan door zijn affaires. Jezus Frank, begin met lezen alsjeblieft. Je bent niet alleen dingen aan het negeren, je bent zelfs gekke dingen aan het zeggen, en ik ben bang voor mensen die gekke dingen zeggen.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 15-10-09 21:11

Zend0r schreef:Funny fact:

Meneer Kluun propageert zichzelf na ZES jaar en 3 romans later nog steeds op Google met:
kluun.nl
Columns van Raymond van de Klundert, schrijver van 'komt een vrouw bij de dokter'.
En als nu nog iemand beweert dat hij geen publiciteitsgeile geldwolf is, laat je horen.
Maar Sander, er is toch niemand die hier tegen je in gaat over het feit dat deze meneer een geldwolf is? Elk boek wat gepubliceerd word, is uitgegeven om geld te verdienen, ook al heeft de schrijver dat soms niet eens zo bedoeld. (Anna Frank als voorbeeld, had niet het idee dat het geld zou opleveren)

Ik dacht dat het ging over de inhoud van het boek. O-)
Calm your tits!

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 15-10-09 21:14

Anne Frank had dan ook niet echt het idee dat haar dagboeken GEBRUIKT zouden worden voor een boek. Dat is niet geheel in overleg gegaan. :')

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 15-10-09 21:16

Annie schreef:Anne Frank had dan ook niet echt het idee dat haar dagboeken GEBRUIKT zouden worden voor een boek. Dat is niet geheel in overleg gegaan. :')
Inderdaad, maar het was maar als voorbeeld, dat niet altijd de schrijver eraan verdiend. Maar natuurlijk is het altijd en eeuwige doel van een uitgever, geld.

En ik het geval Kluun, heeft hij er wel bakken met geld aan verdiend en weet hij ook van geen ophouden. Aka, Sander zijn punt: Geldwolf.

*edit: ik ben helemaal niet goed in discussiëren op een forum, gezien er zoveel tekst is dat ik de discussie punten er niet meer uit kan vissen. (door de bomen het bos niet meer zien)
Sorry dat ik daarom ook een beetje afdwaal.
Laatst gewijzigd door LikeStrawberry op 15-10-09 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Calm your tits!

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 15-10-09 21:20

Zend0r schreef:
LeBlond schreef:Wat een reactie...

Frank, sinds wanneer is menselijk een validatie voor een onmenselijke streek!? En dan kan je ontzettend cru en zwartdenkend overkomen door te zeggen dat het niets verandert heeft aan de staat van zijn vrouw, maar dan zeg ik: "wat een reactie...", want daar hebben we het niet over en je hebt mij nooit horen zeggen dat ik denk dat zijn vrouw dood is gegaan door zijn affaires. Jezus Frank, begin met lezen alsjeblieft. Je bent niet alleen dingen aan het negeren, je bent zelfs gekke dingen aan het zeggen, en ik ben bang voor mensen die gekke dingen zeggen.

Nou. Een menselijke reactie is geen validatie het geeft een stukje 'begrijpelijkheid' aan de situatie. Wat Vief zegt, ze keurt het volledig af maar begrijpt het wel. Ik heb ook nergens gezegd dat jij impliceert dat zijn vrouw is dood gegaan door zijn affaires. En jij negeert nog steeds mijn vraag waarom het anders was geweest als hij het verhaal had geromantiseerd.

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 21:20

Jllt schreef:En ik het geval Kluun, heeft hij er wel bakken met geld aan verdiend en weet hij ook van geen ophouden. Aka, Sander zijn punt: Geldwolf.
Dankjewel. Eindelijk wordt er een beetje terrein teruggewonnen wat betreft menselijk en normaal nadenken. :)

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 15-10-09 21:24

Zend0r schreef:
Jllt schreef:En ik het geval Kluun, heeft hij er wel bakken met geld aan verdiend en weet hij ook van geen ophouden. Aka, Sander zijn punt: Geldwolf.
Dankjewel. Eindelijk wordt er een beetje terrein teruggewonnen wat betreft menselijk en normaal nadenken. :)
Dit noem ik ook niet echt discussiëren.

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 21:24

LeBlond schreef:En jij negeert nog steeds mijn vraag waarom het anders was geweest als hij het verhaal had geromantiseerd.
Komtie: Als Kluun zijn journaal had geromantiseerd, was het een verhaal. Een verhaal waarin moeite, verbeeldingskracht en artistiek vermogen zit. Dan hadden mensen hem geroemd omdat hij een kwalitatief goed product had afgeleverd. Net als alle andere films over erge dingen. Een journaal van de man van een kankerpatient die honds gedrag vertoont, is geen kwalitatief goed product en zeker niet voor handel bestemd. Vandaar dat ik had gehoopt op wat geromantiseer. Dat hij geld had verdiend met arbeid en kunst. Niet louter met andermans kanker.

Edit//
Vivian, sinds wanneer mag ik iemand niet bedanken omdat hij of zij mij (deels) gelijk geeft?

Plaats reactie