Waarom Kluun en al zijn lezers immorele imbecielen zijn.

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Arrogant&Dom
Best kansloos...

Waarom Kluun en al zijn lezers immorele imbecielen zijn.

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 08:16

Annie schreef:Ik kots op Kluun. Keihard.
En hiermee zou ik graag willen beginnen met mijn reactie op al die Telegrafico's die uitkijken naar de film van Kluun: gelijk hebben jullie. Want dit gevalletje terminaal was natuurlijk nog niet lucratief genoeg. De onuitputtelijke geldbron genaamd "kanker" is op papierbasis nog niet genoeg leeggezogen, vandaar dat Kloon zijn projectje "Dode, maar geldmakende vrouw" nu uit handen geeft, tegen een lekker winstpercentage. Zodat niet alleen de man des Huizes geld verdient aan zijn vrouw's Kanker, godzijdank mag nu ook een heel team aan filmmakers en acteurs meesnoepen. Allemaal een stukje gezwel, laten we maar zeggen.

Nou, jongens. Veel kijkplezier. Immoraliteit is opgehouden te bestaan, klaarblijkelijk.
"Burgundy makes you think of silly things: Bordeaux makes you talk about them, and Champagne makes you do them."
Jean-Anthelme Brillat-Savarin

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Re: Waarom Kluun en al zijn lezers immorele imbecielen zijn.

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 08:16

Pien schreef:Sorry, maar gaat het niet al jarenlang zo? Dit is toch echt niet het aller eerste 'waargebeurde' of 'uitgemolken' verhaal dat omgezet is in een film?
Witlicht. Titanic. Anne Frank. Loverboy. United 93. etc etc

Je hebt heus gelijk hoor, ik ben het met je eens en ik vind het ook obsceen wat dat betreft. Maar aan de andere kant vind ik sommige (levens)verhalen erg boeiend en/of inspirerend en kan ik begrijpen dat filmmakers daar graag mee aan de slag gaan. Bovendien geloof ik dat het mensen ook aan kan zetten tot nadenken over een bepaald iets.
"Burgundy makes you think of silly things: Bordeaux makes you talk about them, and Champagne makes you do them."

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 08:17

Natuurlijk gebeurt dat wel. Maar al jouw voorbeelden zijn waargebeurde verhalen omgezet in kunstwerken. Geromantiseerd.

Kluun romantiseert niet, omdat hij een achterlijke schrijver is. Hij verdient geen geld met kunst, zoals al jouw voorbeelden geld maken. Hij verdient geld met pure ellende. En daarom is het immoreel. Ik zie "Er komt een vrouw bij de dokter" geen 6 oscars winnen, of een Nobelprijs voor de Literatuur. Het is niet geromantiseerd, niet eens literair verantwoord! Het is, laten we eerlijk wezen, een kutboek en jullie vinden het allemaal lekker om te lezen over andermans verdriet. Maar, wees niet getreurd, beste vrienden; zo laag als Kluun zijn jullie nog lang niet gezakt. En godzijdank kunnen jullie het allemaal valideren met "OH HET IS ZO MOOI OM TE LEZEN HOE DAT NOU ECHT GAAT".

Maar blijkbaar is iedereen in "Camp Kluun" OFWEL te imbeciel, OFWEL te immoreel, om dat nog te zien.

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 08:17

Pien schreef:Maar is het dan niet nog erger en immoreler als je waargebeurde verhalen gaat romantiseren?!! Moeten de waargebeurde verhalen spannender gemaakt worden? of zwaarder? of minder zwaar? of romantischer? in ieder geval aangepast tot een 'mooi geheel' zodat het een 'kunstwerk' wordt met het liefst nog een nobelprijs aan zijn broek omdat het ooooooh zo'n mooie film is? Of begrijp ik je verkeerd?
Films over honderden doden door verdrinking, het leed van kindsoldaten, afgrijselijke gebeurtenis die op 11 september papa's, mama's en kinderen, vrienden en geliefden uit elkaar heeft gerukt, vindt jij dan wel oke.. maar een film over een vrouw die gestorven is aan kanker is dan weer wel érg immoreel?

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 08:18

Natuurlijk wordt het minder immoreel als je er een kunstwerk van maakt! Hoe is dit uberhaupt discutabel. Een kunstwerk wordt beoordeeld op haar kunstzinnigheid, originaliteit, raffinement en noem maar op. Schrijf een briljante roman over hoe een kindsoldaat dat op jonge leeftijd uit de afgerukte armen van zijn aan AIDS-lijdende moeder is getrokken door zijn vader met terminale kanker, midden op de 23ste verdieping in de Twin Towers op 11 september, terwijl zijn jeugdvriendinnetje sterft vanwege de mishandelingen door haar peetoom, en ik noem het op geen enkele manier immoreel. Al is het alleen maar omdat kunst NOOIT immoreel dan wel moreel MAG zijn. Zou dit wel een moreel waardeoordeel hebben, hebben we het over censuur in kunst, en het lijkt me dat een kunstzinnig typje als jij dat wel snapt.

Het punt is dat Klaans magnum opus geen kunst is. Snap dat dan. Kluun is geen schrijver. Hij is een goeie salesman, that's it. Een goeie salesman die blijkbaar aan een over het algemeen moreel publiek het meest verwerpelijke document (geen boek, document) kan verkopen, zonder daarmee te worden vastgenageld aan een kruis. Dat is dan weer wel knap.

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 08:18

Pien schreef:En toch vind ik het raar dat je 'Er komt een vrouw bij de dokter' met zijn onverwachte succes bij lezers zo ontzettend immoreel vindt. Het klopt dat de voorbeelden die ik gaf qua films in zekere zin anders zijn omdat deze films ook een stuk geschiedenis met zich dragen en Kluuns verhaal niet. Dat ligt persoonlijker. Maar Kluun heeft dit boek ook geschreven als een stuk verwerking voor zichzelf en van te voren heeft ie echt niet kunnen weten dat het ook zóveel gelezen zou worden en dus tot zo'n groot succes zou worden gebracht. En tevens denk ik dat het ook erg erg veel mensen heeft geholpen. Mensen die het lazen en er herkenning en erkenning en zelfs een bepaalde steun in vonden. Mensen lezen niet zomaar een boek, de bloei van het aantal lezers stijgt door middel van mond op mond reclame. Mensen die het lazen en zichzelf of iemand in hun omgeving er in herkende.. en herkenning brengt mensen tot een gevoel van verbintenis en verbintenis leidt naar troost en steun, in hetzelfde bootje zitten biedt mensen vaak gewoon ook steun. Het gaat wel over de ziekte kanker en vroeger schreef je daar niet over. Vroeger was dat een taboe, de ziekte met de grote K, als je dat had ging je dood. klaar. Misschien kan je het boek vergelijken met wat een praatgroep doet, daar haal je ook steun, herkenning, erkenning en verwerking.
Afijn, het verhaal slaat aan en er wordt een film van gemaakt.. Is dat werkelijk zó erg?
Ik denk dat ik volgens jou bij camp Kluun behoor. Luister, met voldoende zelfkennis kan ik zeggen dat er niets mis is met mijn normen en waarden, ik ben geen schaap die hersenloos de kudde volgt, ik vind mezelf behoorlijk moreel ingesteld. Wat maakt mij nou zo'n immorele imbeciel dan? (omdat ik toch afwijk van jouw mening hierover)

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 08:19

LeBlond schreef:Sander heeft het boek niet eens gelezen. Dus deze hele discussie is totaal niet serieus te nemen.

Oh en ik ben het volledig eens met Nenah. Hoewel ik de andere kant ook wel durf te benoemen.

Stel dat onze Raymond wel gewoon het verhaal zo heeft geschreven zodat het wel lezers (en dus geld, want daar gaat het Sander om "De immoraliteit van geld verdienen over een dode") - Iets wat ik ten eerste heul knap vind, een verhaal zó schrijven dat mensen het sowieso gaan lezen; respect! - Maar stel dat Kluun dus het verhaal inderdaad heeft geschreven met Eurotekens in zijn achterhoofd. Dan is dat toch niets nieuws? Hoeveel geld is er al niet verdiend over iemand anders zijn rug? Kijk dat je dat stoort is éen ding, maar als je je daar zo vreselijk druk om kan maken, dat noem ik dat naïef.

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 08:19

LeBlond schreef:Sander heeft het boek niet eens gelezen. Dus deze hele discussie is totaal niet serieus te nemen.
Belachelijke opmerking. Val me alsjeblieft aan op mijn argumenten.
Oh en ik ben het volledig eens met Nenah. Hoewel ik de andere kant ook wel durf te benoemen.

Stel dat onze Raymond wel gewoon het verhaal zo heeft geschreven zodat het wel lezers (en dus geld, want daar gaat het Sander om "De immoraliteit van geld verdienen over een dode") - Iets wat ik ten eerste heul knap vind, een verhaal zó schrijven dat mensen het sowieso gaan lezen; respect! - Maar stel dat Kluun dus het verhaal inderdaad heeft geschreven met Eurotekens in zijn achterhoofd. Dan is dat toch niets nieuws? Hoeveel geld is er al niet verdiend over iemand anders zijn rug? Kijk dat je dat stoort is éen ding, maar als je je daar zo vreselijk druk om kan maken, dat noem ik dat naïef.
naïef? naïef? Wat ik naïef zou willen noemen is de hele gekte; dat jij het hebt over "stel dat Kluun eurotekens in zijn achterhoofd heeft gehad". Dat is naïef! Maar prima. Na je bovenstaande opmerking is deze discussie inderdaad niet meer serieus te nemen. Kom op zeg; ontkracht mijn punten dan gewoon; als je de discussie niet serieus kunt nemen omdat IK gebrek aan kennis heb, lijkt het me niet zo moeilijk om mij dan buitenspel te zetten.

Wil ook nog even ingaan op jouw uitermate correcte uitspraak:
Hoeveel geld is er al niet verdiend over iemand anders zijn rug?
Wat is dat voor raar, bout argument? Het gebeurt al vet veel, dus het moet wel goed zijn!!!, nou sorry, maar noem me een schenenschopper als ik zeg dat ik niet zomaar mijn mening baseer op dingen "die al zoooo veel en lang gebeuren". Leg me maar eens uit waarom, als het al zoveel gebeurt, het geld verdienen over andermans dood (De een zijn brood is de ander zijn dood), opeens goed te praten is.

Iets met drogreden "argumentum ad traditio". Maar prima. Leg het me maar uit.

---
Ban me! Ben verslaafd!

Bericht door --- » 15-10-09 08:52

Verbaast me een beetje dat in de hele discussie naar Kluun's (im)moraliteit nog niet aan bod is gekomen hoe hij [in zijn boek] feest, vreemdgaat en de klootzak uithangt terwijl zijn vrouw doodziek is.

Anyway, ook ik heb tranen met tuiten gejankt ('feest der herkenning'), maar ik vind het verder geen bijzonder goed of slecht boek.
Dance like nobody's watching

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 15-10-09 10:06

Ik zie zelf het probleem er ook niet van, vele mensen zullen er juist door geholpen worden. Als die meneer er gelukkig van word om die ziekte uit te melken (of om zijn verdriet zo te verwerken) vind ik dat allemaal prima. Over het algemeen kan het me ook niet veel schelen, omdat ik weet hoe kanker is, ik meerdere malen geprobeerd heb mensen uit te leggen wat ik voelde en bedoelde (en nooit echt ben geslaagd daarin) vind ik het stiekem wel goed dat deze man zoveel mensen raakt, of kan raken.

Maar verder heb ik er absoluut geen kennis van, afgezien van mijn enorme kennis over kanker heb ik geen enkel verstand over Kluun, gezien ik geen enkel boek van meneer Kluun heb gelezen. (en dat ook niet van plan ben)
Calm your tits!

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 15-10-09 10:22

Ik vind je enorm kort door de bocht, Sander.
Daarom vind ik Nenah's voorbeeld hierboven wel mooi; films over 11 september en kindsoldaten enzovoorts.. Dat is ook andermans leed en dan mag het opeens wel verfilmd worden omdat het tot kunst verheven is??! Dat vind ik fucking bullshit. Dat zijn ook immorele situaties, maar alleen omdat de verhaallijnen een beetje zijn opgepoetst is het opeens kunst. Dat vind ik juist immoreel; je maakt het 'mooier' dan het is. Ik denk dat het juist goed is dat iemand gewoon een boek schrijft over waar het op staat: kanker is kut en het is kut om met iemand te leven die kanker heeft. Ik zou het eerder krom vinden als je dat tot een of andere kunstvorm verheft. Het is geen kunstvorm, het is een vreselijk nare ziekte en de prevalentie lijkt alleen maar te stijgen en wat is er dan zo verkeerd aan als een man vertelt hoe hij zich voelde bij de ziekte van zijn vrouw en hoe hij zich gedroeg? Bovendien rapporteert hij in zijn boek over hoe hij zich gedroeg tijdens de ziekteperiode van zijn vrouw; dat gedrag was vreselijk immoreel, maar toch komt hij daar mee naar buiten met een grote kans dat iedereen hem uitkotst, omdat je 'dat soort dingen niet doet als je vrouw kanker heeft'. Ik vraag me af hoe jij er bij komt die man zo goed te kennen dat je zeker weet dat hij eurotekens in zijn hoofd had toen hij het boek schreef en anders ben ik erg benieuwd naar je paranormale gaven...........

En daarnaast vraag ik me af waar je je in godesnaam druk om maakt. In de eerste plaats zijn er tal van boeken geschreven over eigen leed (kijk maar naar een van de meisjes van Dutroux, kijk maar naar meisjes die uit sektes zijn gevlucht en daar een verhaal over schreven); is dat dan allemaal immoreel? Zo ja, breid die topictitel dan uit, want dan is het tenminste niet zo'n 'one-issue-case' en ten tweede dan lees je het boek/kijk je de film toch niet?

Oh en het feit dat je ons meteen allemaal bombardeert tot immorele, domme Telegraaf-lezende mensen zegt meer over jou dan over ons...
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

Anne-mijn_
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Anne-mijn_ » 15-10-09 10:46

Wat Kirsten zegt.

Hoezo generaliseren: 'Alle mensen die Kluun lezen zijn immorele imbecielen'. Wat arrogant om dat zo te zeggen.
Ik heb het te druk met weer gelukkig zijn.

salk;fja;o
Postmaniak

Bericht door salk;fja;o » 15-10-09 10:56

Waarom sander zo'n ongelooflijk trieste egocentrische debiel is :'(
;x.

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 15-10-09 11:21

Ik vind het gewoon raar aan dit boek dat HIJ geschreven heeft wat HIJ heeft gedaan en meegemaakt. Mensen die een boek schrijven over terroristen die het WTC invliegen vind ik heel wat anders. Dat je een boek schrijft over je eigen laffe streken geeft wel aan wat voor kneiterharde retard je bent. Hoe durf je het in je hoofd te halen ten eerste je vrouw ZO te behandelen en daarna geld verdienen aan je dode vrouw. Waar je o-zo-veel van hebt gehouden, maarja, het was natuurlijk erg moeilijk om monogaam te zijn....

Verder ga ik niet in discussie. :')
De grootste draak die er bestaat.

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 15-10-09 11:34

Annie schreef:Ik vind het gewoon raar aan dit boek dat HIJ geschreven heeft wat HIJ heeft gedaan en meegemaakt. Mensen die een boek schrijven over terroristen die het WTC invliegen vind ik heel wat anders. Dat je een boek schrijft over je eigen laffe streken geeft wel aan wat voor kneiterharde retard je bent. Hoe durf je het in je hoofd te halen ten eerste je vrouw ZO te behandelen en daarna geld verdienen aan je dode vrouw. Waar je o-zo-veel van hebt gehouden, maarja, het was natuurlijk erg moeilijk om monogaam te zijn....

Wat vind je hier dan van?
In de eerste plaats zijn er tal van boeken geschreven over eigen leed (kijk maar naar een van de meisjes van Dutroux, kijk maar naar meisjes die uit sektes zijn gevlucht en daar een verhaal over schreven); is dat dan allemaal immoreel?
repetitive music...

-

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 15-10-09 11:43

Als mensen over hun eigen leed willen schrijven moeten ze dat lekker doen. Dan kunnen ze zelf bepalen wat er wel en wat er niet geschreven wordt. Ik word gewoon boos als ik denk aan het idee dat er mannen zijn die hun vrouw bedriegen als zij erg ziek is.
De grootste draak die er bestaat.

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 15-10-09 11:44

Annie schreef:Ik vind het gewoon raar aan dit boek dat HIJ geschreven heeft wat HIJ heeft gedaan en meegemaakt. Mensen die een boek schrijven over terroristen die het WTC invliegen vind ik heel wat anders. Dat je een boek schrijft over je eigen laffe streken geeft wel aan wat voor kneiterharde retard je bent. Hoe durf je het in je hoofd te halen ten eerste je vrouw ZO te behandelen en daarna geld verdienen aan je dode vrouw. Waar je o-zo-veel van hebt gehouden, maarja, het was natuurlijk erg moeilijk om monogaam te zijn....

Ik ben natuurlijk maar een leek, op psychologisch gebied en op uit-eigen-ervaring-gebied MAAR!
Natuurlijk is het grof, en natuurlijk kan je het ab-so-luut niet maken je vrouw te bedriegen. Helemaal niet als ze zo ziek is. Maar het gebeurd, en Kluun zal heus niet de enige zijn die het laat gebeuren. Niemand praat erover, maar Kluun is degene die het op papier heeft gezet en het 'taboe' hiermee verbreekt. Ik denk dat het laat zien hoe moeilijk zo'n situatie is, en hoe moeilijk het is daarmee om te gaan. Ik ben het met iedereen eens dat zijn manier niet de manier is er mee om te gaan maar ik denk dat hij op dat moment geen andere mogelijkheden zag en er alles aan deed het maar éven te vergeten.

Over dat geld. Of je hem nu goed vindt schrijven of niet, die man verdient zijn geld met boeken / columns / weet ik veel wat (onvoldoende in verdiept). En schrijvers schrijven over dingen die ze meemaken, dingen waar ze inspiratie uit halen. Ook dit heeft hij misschien gedaan op een dusdanige manier die bij sommigen walging oproept, maar wel op een eerlijke manier.

Ik weet niet. Het is niet het beste boek wat ik ooit gelezen heb maar het is inderdaad een boek wat je raakt. Niet omdat het immoreel is, maar omdat het eerlijk is.
I'll pay for you, anytime.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 15-10-09 13:29

Sander, laat ik het dan anders brengen. Bij je gebrek aan kennis over Kluun en zijn boeken (de enige kennis die we tot ons kunnen nemen als het gaat over zijn dode vrouw, gezien deze - voor zover ik weet - nooit tersprake komt in interviews) Vind ik het moeilijk om deze discussie serieus te nemen.

Je bent op geen enkele manier in staat om ook maar proberen te kijken naar de andere kant van het verhaal. Je noemt het al immoreel omdat hij geld verdiend met zijn verhaal. Kijk dat hij een hufter is die vreemdging terwijl ze wijf ziek thuis zat (hoewel ik daar ergens ook wel bij in kan komen als je kijkt naar zijn karakter in het boek) Okay. Niet tof. Maar het verhaal gaat toch echt over zijn leed, dat haar leed daar ook bij hoort lijkt me niet zo vreemd. Als het boek nu uit haar perspectief was geschreven had je een punt gehad. Maar hij schrijft het uit zijn perspectief, hoe hij er tegen aan keek, hoe hij alles heeft ervaren. Is dat immoreel?
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 15-10-09 13:35

Annie schreef:Als mensen over hun eigen leed willen schrijven moeten ze dat lekker doen. Dan kunnen ze zelf bepalen wat er wel en wat er niet geschreven wordt. Ik word gewoon boos als ik denk aan het idee dat er mannen zijn die hun vrouw bedriegen als zij erg ziek is.
Dát is alweer wat heel anders. Op zo'n manier ga ik me afvragen of je hem eigenlijk _sowieso_ een hufter vind omdat hij z'n vrouw bedroog terwijl die langzaam lag te sterven, en daarom 'natuurlijk' zijn boek ook waardeloos vind en het verhaal immoreel?

Want dat punt is al meer gemaakt over Kluun. Zeker toen het boek net uit was waren er massa's vrouwen die er schande over spraken. Terwijl ik als ik heel eerlijk ben wel geloof dat wat Vief hierboven ook al zegt ;Het Gebeurd Meer. En dat het boek onder andere om die reden zo'n hit is geworden. Kijk boeken over mensen die de ziekte zelf hebben en hoe ze daar mee om moeten gaan zijn er volgens mij vrij veel (als in 'hulp' boeken) (en dat gok ik inderdaad, zo niet, dan is er een markt voor) Maar die Raymond heeft wel mooi beschreven hoe de omgeving zoiets verwerkt. En gezien het zo'n hit is geworden geloof ik dat het blijkbaar meer op die manier gebeurd. Hoe lullig dat ook is.
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 15-10-09 15:17

Jongens, 'het gebeurt' schrijf je nog altijd met een 't' aan het einde.

Verder heb ik het boek niet gelezen en ben ik dat ook absoluut niet van plan. Ik kan dus ook niets zinnigs zeggen over het verhaal, want dat ken ik niet, maar het feit dat hij zijn vrouw bedroog terwijl ze lag te vechten voor haar leven, maakt Kluun in mijn ogen een vuile hufter (en dus alle andere mannen die hun pik niet in hun broek kunnen houden totdat ze hun vrouw in ieder geval waardig hebben begraven ook) die de overvloed aan aandacht die hij heeft gekregen (en dankzij de film weer zal krijgen) niet verdient. En heeft Kluun de rechten niet verkocht met eurotekens in zijn ogen, dan heeft meneertje Oerlemans de kassa's al wel horen rinkelen bij het kopen van die rechten.
still-breathing schreef:Ik denk dat het juist goed is dat iemand gewoon een boek schrijft over waar het op staat: kanker is kut en het is kut om met iemand te leven die kanker heeft.
Het is kut om met iemand te leven die kanker heeft?
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 15-10-09 16:08

Ik denk dat Kirsten bedoelt dat het moeilijk is, maar het komt best een beetje rot haar vingertjes uitgerold.

Maargoed, het is natuurlijk wel een beetje laf om je vrouw te bedriegen in zo'n situatie.
"Kut, m'n vrouw is ziek en wil niet meer, laat ik eens een alternatief gaan zoeken!"

Nu heb ik het boek niet gelezen, hoor. Bedroog hij haar daarvoor ook al?

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 15-10-09 16:58

white_sugar schreef:Waarom sander zo'n ongelooflijk trieste egocentrische debiel is :'(
Het lijkt ook mij leuk om weer eens met je wat te gaan drinken, Lotte! :Y)

...maar dat terzijde. Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen al staan te schreeuwen om principes bij het eten van een stuk vlees, het doodschieten van een soldaat in een oorlog - en dat terwijl het het enige doel van oorlog voeren is -, het uitschelden van een Marokkaan omdat het discriminerend is, maar TOCH lekkerbekken bij het verhaal van Kloontje, omdat het zo'n mooie vertelling is. En dat is het ook. Een vertelling. Een zorgvuldig bij elkaar geraapt document.

Blijkbaar krijg ik een stortvloed aan "ik snap het niet"'s over me heen, als ik mijn relaas houd over Kloontjes document, en eerlijk is eerlijk; "ik snap niet dat je het zo erg vindt" is geen ijzersterke weerlegging. Ik heb alleen nog maar vragen a la "gebeurt dat al niet veel langer?!?!" e.d. gehoord, maar als ik zo belachelijk bezig ben; weerleg mij alsjeblieft.

Weerleg me en zorg dat ik kaartjes koop voor heel TM omdat ik zo uitermate lyrisch ben over het boek. Ik ben sarcastisch, maar ik meen het wel. In plaats van me aan te vallen op persoon en mij gekke vragen te stellen, zou ik graag willen lezen WAAROM ik ongelijk heb.

Anne-mijn_
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Anne-mijn_ » 15-10-09 17:26

Je hele toon is echt al zo erg Sander, lekker denigrerend, generaliserend en arrogant. Zoals 'Kloontjes document' en sowieso een hele groep mensen imbeciel noemen, hoe kom je erbij. Lekker praten alsof jij zoveel bent dan anderen, omdat jij dat boek toevallig niets vindt? Grote jongen hoor.

Verder, als Kluun het tegenover zichzelf, zijn dochter, zijn familie en die van zijn 1e vrouw kan verklaren hoe en wat met dit boek, vind ik dat een zaak die alleen hun aan gaat. Ik neem aan dat het wel goed zit (En ja, ik ben iemand die altijd het goede van mensen in ziet). Ik hoef hier niet zo nodig een oordeel over te hebben, dat is een persoonlijke keuze voor hem denk ik.
Ik heb het te druk met weer gelukkig zijn.

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 15-10-09 18:00

Mirte schreef:
still-breathing schreef:Ik denk dat het juist goed is dat iemand gewoon een boek schrijft over waar het op staat: kanker is kut en het is kut om met iemand te leven die kanker heeft.
Het is kut om met iemand te leven die kanker heeft?

Wat Lilian zegt; het is super zwaar om met iemand te leven die kanker heeft.. Dat voelt kut (ik zei het inderdaad een beetje kort door de bocht).

Het valt me overigens wel op dat er twee discussies door elkaar heen lopen: 'Kluun is een lul de behanger omdat hij zijn vrouw bedroog terwijl ze ziek was' (wat iedereen overigens wel vindt, denk ik.) en de discussie 'Kluun probeert een slaatje te slaan uit de dood van zijn vrouw'.

De argumenten van Anne en Mirte passen meer bij de eerste stelling. Het is een hufter, omdat hij zijn vrouw bedroog, maar in dit topic gaat het om de tweede stelling. Althans, volgens mij bedoelde Sander dat.

En Sander; als je denkt dat niemand serieus op jouw statements reageert, denk ik dat je een aantal comments hebt gemist. Zowel Nenah als ik hebben geprobeerd inhoudelijk op je standpunten in te gaan, alleen lees je daar voor het gemak even overheen...
repetitive music...

-

...
Postmaniak

Bericht door ... » 15-10-09 18:02

Anne-mijn_ schreef:Je hele toon is echt al zo erg Sander, lekker denigrerend, generaliserend en arrogant. Zoals 'Kloontjes document' en sowieso een hele groep mensen imbeciel noemen, hoe kom je erbij. Lekker praten alsof jij zoveel bent dan anderen, omdat jij dat boek toevallig niets vindt? Grote jongen hoor.

Verder, als Kluun het tegenover zichzelf, zijn dochter, zijn familie en die van zijn 1e vrouw kan verklaren hoe en wat met dit boek, vind ik dat een zaak die alleen hun aan gaat. Ik neem aan dat het wel goed zit (En ja, ik ben iemand die altijd het goede van mensen in ziet). Ik hoef hier niet zo nodig een oordeel over te hebben, dat is een persoonlijke keuze voor hem denk ik.
precies dat.

Plaats reactie