Kinders kinders..

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Plaats reactie
LeLame
Postmaniak

Kinders kinders..

Bericht door LeLame » 04-03-09 01:09

Een blogje dat ik uit irritatie geschreven heb vorige week.
Kom maar op met je commentaar Sebas :') .

---------------------------------

Het gaat niet zo goed, echt niet.
Het valt me gewoon op, dat er -zonder met de vinger naar huidskleur of ras te wijzen- tegenwoordig zoveel achterbakse asociale vervelende kindertjes rondlopen. Het ergert me, dat ten minste. Maar ik ben ook na gaan denken over de oorzaak van het probleem en de eventuele oplossing.

Ter verduidelijking van het bovenstaande zal ik enkele voorbeelden noemen;
- PIK 1 (probleemkind in kwestie) loopt met blikje shandy naar kassa. Kassiëre vindt PIK te jong voor shandy. PIK wordt boos en smijt blikje shandy op de grond. De kassiëre is boos op PIK en reageert met "Wie gaat dit dan opruimen nu?". PIK is te lui om op te ruimen, maar niet te lui om de kassiëre even te vertellen dat ze een vuile marokkaan is, ze moet terug naar haar vieze land en de supermarkt kan heel veel ziektes krijgen.
PIK krijgt een winkelverbod
- PIK 2 is met zijn pikkies (vriendjes), PIK heeft zin om herrie te schoppen, dat gaat niet. In plaats daarvan gaan ze kleine mennekes schoppen. Een van de mennekes zijn bril is kapot, de moeder gaat claimen. De meeste moeders van de pikkies werken braaf mee en betalen, de moeder van de Hoofd-PIK doet lastig. Ze zegt dat het menneke maar wat 'harder' moet worden, zich 'weerbaarder moet maken', en raadt daar een aantal cursissen voor aan.
*over invloed van ouders later meer.
PIK z'n ouders zeggen dat PIK heel veel geld kost, en dat hij het daarom niet meer mag doen.
- PIK 3 wil geld voor de Mc. Donalds, het is een dikke PIK met nog meer kleine stoere pikkies. Ze gaan ouderen lastigvallen die lekker een ijsje aan het eten zijn.
- "Mevrouw, mag ik een euro?"
* "Hoezo jongenman?"
- "Dat gaat U niks aan"
* "Dan krijg jij ook geen euro"
PIK is beduidend op zijn pik getrapt en scheldt de oudere vrouw uit voor stomme hoer. Enkele andere senioren worden boos en bemoeien zich ermee, PIK laat zien dat ook hij stoer boos kan worden en geeft een van de ouderen een duw, mooi op het ritme omdat hij tegelijkertijd het woord 'kanker-ouwe' uitspreekt. De ouderen zijn overduidelijk bang voor de PIK en zijn pikkies van hooguit 12 jaar en gaan naar huis.
PIK krijgt afkeurende blikken van grote mensen op straat, en een klap van mij.
- PIK 4 heeft strijkers gekocht, mooie donkergroene strijkers uit Tjechië. Zo vroeg voor oud en nieuw en voor maar 3.50 per doosje! PIK en z'n pikkies zijn het zat om strijkers op de straat te gooien, dat is zonde want je kan mensen er zoveel pijn mee doen. Maar dan ga je naar de gevangenis, PIK heeft wel wat beters te doen.
Maar PIK heeft een goed idee; dieren kunnen niet naar de politie! PIK en z'n pikkies gaan strijkers gooien naar koeien in de wei. De koeien zijn bang en gewond, PIK moet lachen, de boer moet de volgende dag huilen.
PIK moet naar bureau HALT en krijgt 12 uur taakstraf.
- PIK 5 en een ander pikkie zitten in de bus, PIK vindt muziek heel mooi, en heeft het heel hard aan staan op zijn net nieuwe draagbare herrieboxjes. De buschauffeur spreekt PIK aan; PIK ontkent het bestaan van de buschauffeur. Een oude man achter PIK vraagt hem nu dringend om de herrie wat zachter te zetten. PIK heeft een vieze smaak in zijn mond en spuugt perongeluk op de oude man. Hij biedt geen excuus aan. De oude man staat op en geeft PIK een klap met zijn stok, PIK is een vlegel, de oude man een kankermongool.
PIK krijgt mot met medepassagiers en moet uiteindelijk de bus verlaten.
- PIK 6 komt niet vaak in aanraking met mongolen, met zijn andere pikkies ziet hij er een op straat lopen met een blindenstok. De meneer is slechtziend, maar mag een half uurtje per dag zelfstandig een rondje lopen.
PIK maakt graag van de gelegenheid gebruik om eens kennis te maken en pakt de man zijn stok af om de aandacht te krijgen. De pikkies gooien over met de stok. PIK maakt de allerslechtste en meest voorspelbare grap die er bestaaat, PIK zegt "Dat zag je niet aankomen hé". Hij grijnst erbij als een debiel. Pas als de meneer moet huilen krijgt hij zijn stok terug.
PIK wordt tegengehouden door een meisje, hij is bijdehand, maar het meisje kookt van woedde en spreekt hem en zijn pikkies goed toe.

Dit lijken mij - met de recente voorbeelden van bedreigde scholen in Weesp - genoeg voorbeelden om te laten zien dat er veel nare opdondertjes rondlopen in Nederland (bovenstaande voorbeelden waren namelijk *nog maar* Gooi & Omstreken, betreft nog geen 6% van het Nederlandse bodemoppervlak.)

Naar mijn idee had PIK (en de eventuele medeplichtigen) dit als straf moeten krijgen;
- PIK 1: Drie hele supermarkten ontdoen van kauwgom met behulp van een ijskrabber, een goed gesprekje met Prem Radhakishun, en tien holpeuten.
- PIK 2: Openbare toiletten reinigen tegen 2.50 per uur om de schade te vergoeden, en twintig holpeuten.
- PIK 3: Gedwongen stage lopen in een progeria kliniek, kunstgebitten reinigen in het sanitorium, en veertig holpeuten.
- PIK 4: Veertig dagen alleen maar consumpie van gras en lauwe melk (direct van de koe, veel omega 3) drinken, een jaar lang koeienstront rapen waarvan twee weken inclusief verlamming van het rechterbeen (d.m.v. botuline), en tachtig holpeuten.
- PIK 5: Maand lang bussen schoonmaken, gedwongen stage in een opvangcentrum voor Sint Bernardshonden, en dertig holpeuten.
- PIK 6: Twee maanden stage (met supervisie) op een instelling voor verstandelijk beperkten, een week blind door het leven moeten gaan (d.m.v. furocoumarinen), twintig holpeuten.

En dan wil ik nog even mededelen dat 80% van de bovenstaande daden geplicht zijn door ras-Hollandscher opdondertjes, dus geen gezeik over ras en huidskleur (dat is zó 2006). We weten nu onderhand dat met een fatsoenlijke opvoeding ieder kind met welke nationaliteit dan ook gewoon fatsoenlijk zou moeten kunnen functioneren.

Ondanks dat ik zelf een goede opvoeding heb gehad heb ik ook wel eens rottigheid uitgehaald. Maar hoe raar het klinkt, kutgrappen en belhamelsstreken gingen bij mij wel met enige vorm van rescetp (het woord respect is écht 2002). Ik word gewoon echt pissig en kotsmisselijk van onrecht naar ouderen/mongolen/dieren (niet om die drie zo even met elkaar te vergelijken) en zou zelf nooit zoiets doen. Soms een lachje erom moet nog kunnen vind ik.

Het probleem ligt vrees ik toch echt bij de ouders. En helaas moet geconstateerd worden dat het vaak bij dit soort gevalletjes gaat om hele domme ouders. Niet dom alsin, dom, maar gewoon ordinair dom; niet intelligent.

GESCHIEDENIS
Zoals Plato in de oudheid al mededeelde, als mensen met 'ietwat intelligentie ergens hoogstens wat lager' (IIEHWL) zich voortplanten, ontstaan vaak weer mensjes met een minder goed denkvermogen dan "gemiddeld", die dus ook te maken hebben met een vorm van IIEWHL.
Mensen met IIEHWL voelen zich aangetrokken tot elkaar, omdat ze veel gemeen hebben, hun simpelere gedachtegang brengt hun bij elkaar en leidt uiteindelijk in het gunstigste geval (voor hun) tot een geboorte.

OUDERS, OPVOEDING EN GENETISCH DENKVERMOGEN
Bekend is dat mensen met IIEHWL zich meer voortplanten dan 'intelligentere' mensen, maar daarnaast ook nog vaak een manier van opvoeden toepassen die in de huidige omstandigheden, mogelijke vergapingen en groepsgedrag simpelweg niets tot weinig positiefs tot gevolg heeft, laat staan meer invloed heeft in het latere leven van onze PIK als hij zich door deze factoren laat beïnvloeden.
Natuurlijk krijgt de potentiële PIK in den beginnen zélf de keus of hij/zij zich wíl laten beïnvloeden door zulke factoren, en de mate waarin. Maar een potentiële PIK van ouders met IIEHWL heeft (genetisch) al minder denkvermogen en zijn gewend om vaak maar één kant van het verhaal te horen en om beperkt te worden in hun keuzes en gedachten (je hoort die ouders ook nooit "Ga daar maar op je kamer even over nadenken!" zeggen)

DE *POTENTIËLE* PIK EN ZIJN OPVOEDING
Ook benaderen de opvoedingen van mensen met IIEHWL de 'normen en waarden' vaak minder goed.
Vaak omdat de IIEHWL-opvoeder voor zichzelf liever een goed luisterend en prettig kind heeft dan een kind dat hij/zij klaarmaakt voor de harde wereld waarin negatieve invloeden en slechte ideeën ook een rol spelen, en besproken wordt in de opvoeding; een kind dat vragen stelt, zodat hij de negatieve invloeden/gedachten/ideeën etc. binnen die 'harde wereld' kan relativeren.
Ouders bezitten té vaak de 'je doet maar wat je wilt, als jij maar gelukkig bent' instelling. Ze zijn vaak bang voor vragen over de ouder zijn/haar verleden, ze delen ook niet vaak ervaringen.

GROEPSGEDRAG
Mensen en apen onder groepsdruk doen gekke dingen, that's it. Ik ook, Gerard Joling ook, Malcom X ook, iedereen. Maar door de tekortdoenende visie op normen en waarden, het nalatige denkvermogen op gebied van keuzes en opties (de 'sgoooooed' instelling) worden slechte keuzes die leiden tot calamiteiten zoals de bovenstaande alleen maar makkelijker gemaakt.
Vaak neemt de invloed van groepsdruk af nadermate PIK ouder wordt. Maar als de PIK'ies later net zoveel Bacardi gaan drinken als al die willekeurige goedkope Energy Drink troep, weet ik niet of dat nog van kracht zal zijn in de toekomst.

VERWERKING EN CONCLUSIE
Oplossing; iedereen een professionele IQ-test laten afleggen, resultaten afwegen, wie onder de 90 uitkomst (teveel IIEHWL heeft) steriliseren.

Nee, het spijt me. De oplossing laat ik aan de politiek over, ik hoop dat ze wat aan het verhaal gehad hebben. Tevens hoop ik dat JIJ 'de lezer' het 'kijkbuispikkie' er nog wat van opgestoken hebt.

Denk goed na; ben je wel goed intelligent
Zo nee, wees dan gewoon een vent
Maak je wijf 'r buik niet dik
Voor je het weet ben je verantwoordelijk voor een PIK.

Liefs, Aljo.

LeBlond
Donateur
Donateur

Re: Kinders kinders..

Bericht door LeBlond » 04-03-09 05:06

Ik heb er al props voor gegeven op haifs wat wil je nog meer ? :{w.
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

harrynak
Postmaniak

Bericht door harrynak » 04-03-09 08:35

en ik een respect

toch?

hm
even checken

edit; ja een respect _O_
I was calling your name...
but you would never hear me sing

Redhead
Postmaniak

Bericht door Redhead » 04-03-09 09:36

_O_ Nu de rest van Nederland nog...
De allermooiste straathoek ruikt naar koffie en naar bier.
Ik rook een sigaret en dan nog een stuk of vier.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 04-03-09 10:01

Hmm.. Je hebt het over 'niet-intelligente' ouders. Ben ik het niet helemaal mee eens.
Er zijn namelijk ook heel veel van die hoogopgeleide vrije school-ouders die vinden dat een kind zichzelf moet ontplooien en daarin absoluut niet geremd moet worden. Kloterig gedrag wordt niet gecorrigeerd, want "het is nog maar een kind!" (er is niks mis met kattenkwaad uithalen, hebben we allemaal gedaan, maar ik kreeg er thuis WEL voor op m'n flikker achteraf) en in het verlengde ervan "nee, dat heeft mijn Diederikje niet gedaan, dat zou hij noooooooooit doen!" Dit zijn vaak ouders die een hele hoge pet op hebben van hun schijnheilige koter. Deze kinderen zijn heel goed in het leuke lieve kind spelen wanneer papa en mama in de buurt zijn, maar buiten in het speelpleintje en op school is het terror (deze kinderen vallen vaak wel door de mand zodra ze in de puberteit raken).

Dezelfde ouders gaan, net zo makkelijk als de 'domme' ouders, op hoge poten naar school toe om te weten dat ze het absoluut niet eens zijn met het feit dat HUN Diederikje straf heeft gekregen nadat hij een klasgenootje/de juf uitgescholden heeft. Het klasgenootje in kwestie zal het vast wel uitgelokt hebben! In een normale situatie krijg je thuis ook nog eens op de figuurlijke broek van papa en mama als ze horen wat je uitgevreten hebt.

Maar ik ben het met je eens dat 95% van de problemen bij dergelijke jongeren aan de/het gebrek aan opvoeding van de ouders ligt. Ik hou m'n hart vast voor de komende lading middelbare scholieren. Veel kinderen spelen tegenwoordig niet meer buiten, wat dat is te 'gevaarlijk' (angst voor kinderlokkers, een schaafwondje op de knie of vieze kleren) en worden, ondanks de weinige tijd die ouders aan ze kunnen besteden, verschrikkelijk verwend en op een voetstuk geplaatst. Met zo'n opvoeding kweek je gewoon mietjes zonder weerstand, maar met een gigantische dosis arrogantie....
Bijkomend grappig feit is dat ouders tegenwoordig van scholen (middelbaar en basisonderwijs) verwachten dat zij de opvoeding van kinderen overnemen als papa en mama aan het werken zijn om de hypotheek op te kunnen hoesten, maar zodra de school afwijkt van de manier waarop papa en mama Diederikje behandelen, breekt de hel los. Want Diederikje wordt niet op een voetstuk geplaatst als hij rotzooi aan het uitvreten is, bovendien zijn er nog 25 andere leerlingen in een klas die ook aandacht opeisen. De ouders van Diederikje zullen beweren dat de school geen oog heeft voor de talenten van hun zoon, en hem te laag inschatten. Want het ligt nooit aan Diederikje, want Diederikje wordt opgevoed met het idee dat hij perfect is en alles wat niet perfect gaat aan anderen te wijten is.

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 04-03-09 10:05

(Y)

Heb niks anders te zeggen
Study hard, but party harder!

Steph
Postmaniak

Bericht door Steph » 04-03-09 10:08

Ik ben het over het algemeen wel met je eens, ja!
Maar de maatregelen slaan natuurlijk op heel weinig. Daar mogen nog wel wat gedragstherapieen aan vastgeknoopt worden.

Hier in Rotterdam hebben ze TOS (Thuis op Straat) en dan lopen jongeren van 16 tot 18 jaar enzo bij spelende apen van 12 ofzo te kijken om ze wat toezicht te geven. Ipv een moeder die uit haar raam hangt en niet eens kan verstaan wat voor ontiegelijk vuile scheldwoorden ze aan elkaar geven onder het voetballen. Dus dat vind ik al props voor Roffa.

Ten tweede had ik nog een cool voorbeeld van twee jongetjes (in dit geval wel Marokkaans) in de metro die blijkbaar aan het spijbelen waren. Ze zaten te kloten bij de deuren en irriteerden een aantal mensen. Ineens loopt een jongen van rond de 20 met een paar vrienden op ze af. Het blijkt een grote broer van een vriendje van hun. Hij begroet ze en vraagt gelijk wat ze in godsnaam in de metro doen onder schooltijd (met inderdaad een blikje Bullit) en of ze het normaal vinden dat ze zo irritant doen. Vervolgens komt er weinig uit en komt hij met een van de beste opmerkingen ooit. "Je wil toch niet eindigen zoals Mo hier! *wijst naar een vriend van hem* Die zit hier strak van de blow zonder baan met een flutdiploma!" *Mo mompelt dat het niet zo tof is dat Ali dat over hem zegt maar dat hij wel geijk heeft* "Dus ga ff normaal doen en maak je school af, dan mag je van mij kloten wat je wil."
Jongetjes proberen nog een beetje stoer te kijken, maar dat lukt niet echt als Ali een half applaus van ons krijgt.

Zulke "grote broers" moeten er voor ze zijn. Ze kijken tegen die gozers op en denken dat het stoer is als ze zich als imbecielen gedragen. Maar naar die jongens luisteren ze wel.
She's talkin to the trees again.

Miss TM2007.

Redhead
Postmaniak

Bericht door Redhead » 04-03-09 10:36

Ja zo heb ik ook nog wel een voorbeeldje. Mijn moeder werkt op een school voor zeer moeilijk lerende kinderen, (met een gehoor/spraak beperking). Kinderen die structuur nodig hebben, duidelijkheid en grenzen. Die leerkrachten leggen dus huisbezoeken af om met de ouders te praten over het kind.

Een (allochtoon) ventje van een jaar of 8, onuitstaanbaar veeleisend thuis. Op school wordt dit dus niet gepikt door leerkrachten en hij hoort zich te gedragen als alle andere kinderen op school. Dit is dus niet wat dat ventje wil, je snapt de gevolgen...

Thuis wordt hij op zijn wenken bediend door vooral zijn moeder, zo ook tijdens dit huisbezoek.

Mijn moeder: Mevrouw, u zult ook grenzen moeten stellen. U hoeft hem niet te behandelen als een kleine prins.
Moeder van ventje: Nee, u heeft gelijk. Hij is ook niet mijn prins, hij is mijn koning.

Daar ben je dus klaar mee als leerkracht.
De allermooiste straathoek ruikt naar koffie en naar bier.
Ik rook een sigaret en dan nog een stuk of vier.

Peter_S
Post alleen onzin ;)

Bericht door Peter_S » 04-03-09 14:45

Dit vind ik leuk, jammer dat ik op mijn werk zit, vanavond zal ik hier eens het een en ander mee-discussieren :)
We live our life in our own way,
Never really listened to what they say,
The kind of faith that doesn't fade away
We are the true believers

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 04-03-09 15:15

Floor schreef:Ja zo heb ik ook nog wel een voorbeeldje. Mijn moeder werkt op een school voor zeer moeilijk lerende kinderen, (met een gehoor/spraak beperking). Kinderen die structuur nodig hebben, duidelijkheid en grenzen. Die leerkrachten leggen dus huisbezoeken af om met de ouders te praten over het kind.

Een (allochtoon) ventje van een jaar of 8, onuitstaanbaar veeleisend thuis. Op school wordt dit dus niet gepikt door leerkrachten en hij hoort zich te gedragen als alle andere kinderen op school. Dit is dus niet wat dat ventje wil, je snapt de gevolgen...

Thuis wordt hij op zijn wenken bediend door vooral zijn moeder, zo ook tijdens dit huisbezoek.

Mijn moeder: Mevrouw, u zult ook grenzen moeten stellen. U hoeft hem niet te behandelen als een kleine prins.
Moeder van ventje: Nee, u heeft gelijk. Hij is ook niet mijn prins, hij is mijn koning.

Daar ben je dus klaar mee als leerkracht.

Mijn moeder heeft ook een familie op haar school en die kinderen terroriseren heel de boel. Al meerdere gesprekken gehad met moeder, dat het echt niet kan dat X andere kinderen met een mes bedreigd op het schoolplein, maar mama wil het niet geloven "is niet waar, mijn kinderen lief!"
Dus onlangs heeft m'n ma gewoon heel die familie van d'r school gekickt en worden die kinderen bij hun moeder uit huisgeplaatst. Kansloze figuren, schijnen ook heel de buurt te terroriseren :|

The_Edge
Newbee!

Bericht door The_Edge » 08-03-09 23:33

Probleem is ook vaak groepen.
Er zijn altijd wel lastpakken die anderen meekrijgen waardoor zij ookweer verder gaan.
Doe verder niks aan of idd wat ohio zei "de grote broer" of iemand die niet "zwak" overkomt (of meerdere).
Het help vaak al snel als een bijstander zegt "Hou eens op!" al loopt die dus het risico daarop weer aangevallen te worden. Zinloos geweld enzo al zal dit niet zo snel bij kinderen van ca 12 gebeuren.

Soms is et gewoon klote, beste is om et bij de roots al aan te pakken.
You’re out there on the road tonight
London, New York, Amsterdam

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 08-03-09 23:36

The_Edge schreef:Probleem is ook vaak groepen.
Er zijn altijd wel lastpakken die anderen meekrijgen waardoor zij ookweer verder gaan.
Doe verder niks aan of idd wat ohio zei "de grote broer" of iemand die niet "zwak" overkomt (of meerdere).
Het helpt vaak al snel als een bijstander zegt "Hou eens op!" al loopt die dus het risico daarop weer aangevallen te worden. Zinloos geweld enzo al zal dit niet zo snel bij kinderen van ca 12 gebeuren.

Soms is het gewoon klote, beste is om het bij de roots al aan te pakken.
Net als taalgebruik en spelling en grammatica. Dat moeten ze ook gewoon zo jong mogelijk goed leren.
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

The_Edge
Newbee!

Bericht door The_Edge » 09-03-09 10:13

hahahaha, ja heb niet echt gelet op typfouten :)
You’re out there on the road tonight
London, New York, Amsterdam

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 09-03-09 10:39

Holpeuten??? :s
This will all make perfect sense someday.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 09-03-09 11:19

LeLame schreef:<voorbeeldjes>
Noted.
Naar mijn idee had PIK (en de eventuele medeplichtigen) dit als straf moeten krijgen;
- PIK 1: Drie hele supermarkten ontdoen van kauwgom met behulp van een ijskrabber, een goed gesprekje met Prem Radhakishun, en tien holpeuten.
- PIK 2: Openbare toiletten reinigen tegen 2.50 per uur om de schade te vergoeden, en twintig holpeuten.
- PIK 3: Gedwongen stage lopen in een progeria kliniek, kunstgebitten reinigen in het sanitorium, en veertig holpeuten.
- PIK 4: Veertig dagen alleen maar consumpie van gras en lauwe melk (direct van de koe, veel omega 3) drinken, een jaar lang koeienstront rapen waarvan twee weken inclusief verlamming van het rechterbeen (d.m.v. botuline), en tachtig holpeuten.
- PIK 5: Maand lang bussen schoonmaken, gedwongen stage in een opvangcentrum voor Sint Bernardshonden, en dertig holpeuten.
- PIK 6: Twee maanden stage (met supervisie) op een instelling voor verstandelijk beperkten, een week blind door het leven moeten gaan (d.m.v. furocoumarinen), twintig holpeuten.

Behalve dat lijfstraffen, m.i., niet echt wijzen op een ontwikkelde samenleving, hebben ze ook weinig nut. Net als het aanhoren van een orerende Prem, maar dat terzijde.

Kom ik tot het volgende:
Pik 1: Eens tot aan de eerste komma.
Pik 2: Eens tot aan de eerste komma (met de opmerking dat die daar niet hoort), met als toevoeging dat mamapik ook wel enige vorm van heropvoeding kan gebuiken. Kunnen we haar knaak per uur mooi inzetten voor de weerbaarheidstraining waar zijzelf zo vol van is.
Pik 3: Eens tot aan de tweede komma. Met de toevoeging dat als je kunt lopen, je ook rolstoelen kunt duwen.
Pik 4: Oneens. Gedwongen stallen schoonmaken heeft mijn voorkeur. Voor al de hockeyende monsters in de zaal die denken dat gras van plastic is en melk bij appie in het schap groeit: Probeer eens een kalf te keren. Mag de pik in kwestie zijn vet lauwe* vrijdagavond outfit aan.
Pik 5: eens tot aan de eerste komma, met de opmerkingen dat ik de stage bij kwijlende honden niet zo relevant vind en dat ik dan liever zou zien om nog een paar extra weken een 'zaterdagavondbus' te laten schoonmaken. Mag de buschauffeur in kwestie van mij alle (maar dan ook ALLE) drempels in het Gooi meenemen (vooral die bij Bussum, tering wat zijn die hoog! Daar ga je gegarandeerd over je nek).
Pik 6: Oneens, wij hebben hier in de buurt een schitterend centrum voor visueel beperkten. Ga daar maar helpen. Op eigen kosten met de trein natuurlijk...
En dan wil ik nog even mededelen dat 80% van de bovenstaande daden geplicht zijn door ras-Hollandscher opdondertjes, dus geen gezeik over ras en huidskleur (dat is zó 2006). We weten nu onderhand dat met een fatsoenlijke opvoeding ieder kind met welke nationaliteit dan ook gewoon fatsoenlijk zou moeten kunnen functioneren.
Eens.
Ondanks dat ik zelf een goede opvoeding heb gehad heb ik ook wel eens rottigheid uitgehaald. Maar hoe raar het klinkt, kutgrappen en belhamelsstreken gingen bij mij wel met enige vorm van respect (het woord respect is écht 2002). Ik word gewoon echt pissig en kotsmisselijk van onrecht naar ouderen/mongolen/dieren (niet om die drie zo even met elkaar te vergelijken) en zou zelf nooit zoiets doen. Soms een lachje erom moet nog kunnen vind ik.
Jouw emotionele groei juich ik toe. Met betrekking tot de 'belhamelstreken' en het 'respect' dat je noemt behoud ik me graag een andere mening voor, maar voornamelijk doet het me plezier te kunnen vaststellen dat de volwassenheid ook bij jouw zijn eerste voorzichtige stapjes doet :p
Het probleem ligt vrees ik toch echt bij de ouders. En helaas moet geconstateerd worden dat het vaak bij dit soort gevalletjes gaat om hele domme ouders. Niet dom alsin, dom, maar gewoon ordinair dom; niet intelligent.
Oneens. Niet (alleen) het intellect doet ertoe, maar de mate waarin de ouders geïnteresseerd zijn. Kinderen zoeken aandacht en 'verkeerde' aandacht is ook aandacht. Het stimuleren van kinderen in 'goede' gedragingen zou volgens mij meer bijdragen dan een grote intellectuele basis, al zal deze zeker helpen.
Zoals Plato in de oudheid al mededeelde, als mensen met 'ietwat intelligentie ergens hoogstens wat lager' (IIEHWL) zich voortplanten, ontstaan vaak weer mensjes met een minder goed denkvermogen dan "gemiddeld", die dus ook te maken hebben met een vorm van IIEWHL.
Mensen met IIEHWL voelen zich aangetrokken tot elkaar, omdat ze veel gemeen hebben, hun simpelere gedachtegang brengt hun bij elkaar en leidt uiteindelijk in het gunstigste geval (voor hun) tot een geboorte.
Waar Darwin al tegenin bracht dat de 'ondersoort' die zich het beste weet aan te passen aan de omgeving op termijn zal overleven. in de huidige omstandigheden zal de IIEHWL zich, volgens jouw gedachtegang, ontwikkelen tot en subsoort die zich minder snel zal aanpassen dan de subsoort van mensen met iets hogere verstandelijke vermogens dan gemiddeld (MMIHVVDG, zo je wilt).

Daarnaast is 'downdaten' tegenwoordig in opkomst.
Bekend is dat mensen met IIEHWL zich meer voortplanten dan 'intelligentere' mensen, maar daarnaast ook nog vaak een manier van opvoeden toepassen die in de huidige omstandigheden, mogelijke vergapingen en groepsgedrag simpelweg niets tot weinig positiefs tot gevolg heeft, laat staan meer invloed heeft in het latere leven van onze PIK als hij zich door deze factoren laat beïnvloeden.
Naast dat dit een wel heel erg lange zin is: Bron?
Natuurlijk krijgt de potentiële PIK in den beginnen zélf de keus of hij/zij zich wíl laten beïnvloeden door zulke factoren, en de mate waarin.
Ook hier geldt: Bron. En wat is jouw visie inzake nature vs. nurture dan?
Maar een potentiële PIK van ouders met IIEHWL heeft (genetisch) al minder denkvermogen en zijn gewend om vaak maar één kant van het verhaal te horen en om beperkt te worden in hun keuzes en gedachten (je hoort die ouders ook nooit "Ga daar maar op je kamer even over nadenken!" zeggen)
Ik vind je aannames gemakkelijk. Bovendien snijd je nogal wat bochtjes af. Kun je aangeven waar je je precies op baseert? (en hoeveel waarnemingen dat zijn)
Ook benaderen de opvoedingen van mensen met IIEHWL de 'normen en waarden' vaak minder goed.
Wat is "minder goed"?
Vaak omdat de IIEHWL-opvoeder voor zichzelf liever een goed luisterend en prettig kind heeft dan een kind dat hij/zij klaarmaakt voor de harde wereld waarin negatieve invloeden en slechte ideeën ook een rol spelen, en besproken wordt in de opvoeding; een kind dat vragen stelt, zodat hij de negatieve invloeden/gedachten/ideeën etc. binnen die 'harde wereld' kan relativeren.
Vragen stellen ondermijnt de positie van de opvoeder. Die heeft immers gelijk en wil een prettig kind dat goed luistert (en bij voorkeur precies doet wat er gezegd wordt of de consequenties aanvaart). Het stellen van vragen past niet in het beeld dat je hierboven schetst.
Ouders bezitten té vaak de 'je doet maar wat je wilt, als jij maar gelukkig bent' instelling. Ze zijn vaak bang voor vragen over de ouder zijn/haar verleden, ze delen ook niet vaak ervaringen.
Wat overigens door de meeste mondige kinderen niet geaccepteerd zou worden. Moeders/vaders die mee gaan stappen hebben twee opties: óf je bent binnen tien miniten de zeikerige ouwe lul die constant aan het verbieden is, óf je doet gezellig mee en verliest het gezag als opvoeder (want je denkt toch niet dat je je ouders serieus neemt als ze kotsend naast je in de bus liggen)
Mensen en apen onder groepsdruk doen gekke dingen, that's it. Ik ook, Gerard Joling ook, Malcom X ook, iedereen. Maar door de tekortdoenende visie op normen en waarden, het nalatige denkvermogen op gebied van keuzes en opties (de 'sgoooooed' instelling) worden slechte keuzes die leiden tot calamiteiten zoals de bovenstaande alleen maar makkelijker gemaakt.
Vaak neemt de invloed van groepsdruk af nadermate PIK ouder wordt. Maar als de PIK'ies later net zoveel Bacardi gaan drinken als al die willekeurige goedkope Energy Drink troep, weet ik niet of dat nog van kracht zal zijn in de toekomst.
Dus je punt is?
Oplossing; iedereen een professionele IQ-test laten afleggen, resultaten afwegen, wie onder de 90 uitkomst (teveel IIEHWL heeft) steriliseren.
Femke, Kommermaarin!

Reductium ad hitlerum enzo.

De Poesie die je verder spuit, laat ik even voor wat het is. Ik was daar op school al niet zo goed in.
One day I'll raise again, and write something eternal then

LeLame
Postmaniak

Bericht door LeLame » 12-03-09 10:44

Ik wil dat je eerst de stijl/schrijf/spelfouten eruit haalt. Dan pas reageer ik op je dushi!

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 12-03-09 10:48

Ik vind het gewoon wel een grappig stukje Aljo....................
De grootste draak die er bestaat.

Plaats reactie