Taboe op liefde

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Plaats reactie
Xentro
Newbee!

Taboe op liefde

Bericht door Xentro » 02-06-08 15:48

Even een soort van stelling: Als er een taboe zou worden gelegd op liefde, en alle omtrekkingen van liefde. Zou de liefde voor elkaar dan puurder(in de vorm van echtheid) zijn geweest dan het hedendaags wordt gerealiseerd voor elkaar?

LeeM
Gezocht: relatie!

Bericht door LeeM » 02-06-08 15:50

de sex zou iig wel spannender worden denk :P vooral buiten :P
"Smee again! Goan f**k yourself!"

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 02-06-08 15:58

LeeM schreef:de sex zou iig wel spannender worden denk :P vooral buiten :P
Die link zie ik dan weer niet. Zijn genoeg mensen prima in staat om seks met elkaar te hebben, ook buiten, zonder liefde.

Wat de stelling betreft... hmm, misschien wel. Dan ben je in ieder geval een stuk voorzichtiger, dan doe je niet zomaar meer iets met elke vlinder die je voelt.

Xentro
Newbee!

Bericht door Xentro » 02-06-08 16:04

Ja, ik denk zelf zou er een ware taboe worden opgesteld(wat tegenwoordig in Nederland allang niet meer zou kunnen gebeuren) dan zou men alleen deze taboe doorbreken als het echt diep zit. Maar als alles een taboe wordt, zouden ook veel mensen zonder eigen de durf, geisoleerd blijven in hun eigen gevoelens. Het is een tweezijdig zwaard.

_Pompoen_
Tijd over?

Bericht door _Pompoen_ » 02-06-08 16:05

ik denk dat ik dan nóg vaker vlinders voel voor 'jan en alleman'. ik ben nou eenmaal zo iemand die grenzen opzoekt in het dagelijks leven, een taboe op liefde maakt het alleen maar boeiender.
jij bent de druppel die mijn lente doet overlopen !!

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Re: Taboe op liefde

Bericht door pietvanvliet » 02-06-08 20:50

Xentro schreef:Even een soort van stelling: Als er een taboe zou worden gelegd op liefde, en alle omtrekkingen van liefde. Zou de liefde voor elkaar dan puurder(in de vorm van echtheid) zijn geweest dan het hedendaags wordt gerealiseerd voor elkaar?
Van mensen die zomaar een stelling plaatsen word ik altijd nieuwsgierig.

Het eerste dat ik graag wil weten is hoe iemand erbij komt om een willekeurige stelling te plaatsen en wat zijn/haar idee over het onderwerp is.

Ik wacht met spanning af.
Later is allang begonnen.

Xentro
Newbee!

Bericht door Xentro » 02-06-08 21:04

pietvanvliet schreef:
Xentro schreef:Even een soort van stelling: Als er een taboe zou worden gelegd op liefde, en alle omtrekkingen van liefde. Zou de liefde voor elkaar dan puurder(in de vorm van echtheid) zijn geweest dan het hedendaags wordt gerealiseerd voor elkaar?
Van mensen die zomaar een stelling plaatsen word ik altijd nieuwsgierig.

Het eerste dat ik graag wil weten is hoe iemand erbij komt om een willekeurige stelling te plaatsen en wat zijn/haar idee over het onderwerp is.

Ik wacht met spanning af.
Ehm, ik zelf persoonlijk ben veel bezig met liefde, met name dan theorieen bedenken hoe ik mezelf/anderen het beste kan kwalificeren als man zijnde tegenover een vrouw. Bij deze stelling vind ik antwoorden belangrijk, omdat kwantiteit een vorm van bewijs levert. Ik vind hedendaags dat mensen te snel verliefd worden, dus ook te snel weer uitgekeken zijn op liefde. Ik ben bang dat liefde zelf een vorm van sleur creert naarmate onze generatie zich bevordert(of verslechterd, is subjectief). Dus stel dat er een taboe werd gesteld zomaar, als iedereen slaapt op liefde en alle vormen daarvan. Ik geloof er dan diep in, dat men zich bewust maakt van hoeveel heb ik nou echt over om van iemand te houden, om mijn leven een stuk van haar/of zijn leven te maken.

Niet isolerend bedoeld, het is goed dat jongeren al vroeg met liefde bezig zijn en soort van onderbewust experimenteren met vriendjes/vriendinnetjes, maar op zekere hoogte raakt alles gewend, en wat gewend raakt word of saai, of het wordt een irritatie als het een constante vorm aanneemt van aanwezigheid. Oftewel, alles wat in overheersende vorm plaatsneemt kan irritant worden, of saai worden(hetzelfde concept).

Ja, uiteindelijk zal het toch niet veranderen dat er een taboe op liefde zal heersen. Maar ik kan er wel uithalen, dat als je een relatie hebt je niet teveel aandacht moet schenken, of krijgen om een relatie levende te houden en dat, dat nou eenmaal bij mensen zo werkt. Het enige verschil is dat de bagagedragers varieren van grootte/breedte.

Dus, om je vraag te beantwoorden een sneaky onderzoek met persoonlijke interesse naar antwoorden en daarnaast de hoop dat iemand mij compleet zal verrassen door het niet te vinden.

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 02-06-08 22:05

Xentro schreef:Ja, uiteindelijk zal het toch niet veranderen dat er een taboe op liefde zal heersen. Maar ik kan er wel uithalen, dat als je een relatie hebt je niet teveel aandacht moet schenken, of krijgen om een relatie levende te houden en dat, dat nou eenmaal bij mensen zo werkt. Het enige verschil is dat de bagagedragers varieren van grootte/breedte.
Je moet als je een relatie hebt wat niet teveel aandacht schenken of krijgen om je relatie levende te houden? Je geliefde? Je relatie? Ik snap er gar nichts van.

Snap de hele stelling eigenlijk ook niet (call me stupid 8)7 ). Een taboe op liefde? Hoe zie je dat voor je?
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

Xentro
Newbee!

Bericht door Xentro » 02-06-08 22:13

ta·boe2 (bijvoeglijk naamwoord, alleen predicatief; meer taboe, meest taboe)
1 ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken

Zoals je merkt zijn veel regels taboe, als je het nou kwaadschiks voor je ziet, dat bijvoorbeeld een pedofiel eigenlijk met niemand kan praten over wat hij leuk vind aan kindjes. Het heeft dus effect op anderen, dat hij zo is. Zou iedereen pedofiel zijn, is het dus minder effectief als kwaadschikkend onderwerp. Degene lijdend aan pedofilie(zoals pedofilie in mijn ogen een geestelijke aandoening is) zal dus met niemand erover praten omdat hij weet dat mensen hem boos aan zullen kijken.

Als ditzelfde gebeurd met liefde, en iemand toont liefde aan een ander, zou je gelijk weten dat dit persoon het ook met al zijn oprechtheid bedoelt.

Wat ik bedoel met aandacht schenken, dat als je, je geliefde heel veel aandacht schenkt, elke dag bij elkaar bent het een sleur wordt en uiteindelijk niemand meer bij elkaar wilt zijn omdat je elkaar niet kan uitstaan, daarnaast gebeurd het zoveel om je heen dat liefde, dat je als persoon ook je limiet bereikt. Zoals op tv, film, radio, om je heen gewoon buiten overal.

Legalized

Bericht door Legalized » 03-06-08 11:23

topic is té moeilijk :|

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 03-06-08 11:25

Ik snap niet zo goed wat er moeilijk aan is.

Wanneer er ergens een taboe op ligt, ga je beter nadenken over of je het wel echt wil of niet. Dus voel je dingen minder snel en is het intenser. En Xentro vraagt zich af of dat misschien ook wel bij de liefde zo is.

Plaats reactie