Rookverbod horeca

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 20-11-08 23:15

Idiotheque schreef:Misschien omdat het feit dat ik niet rook geen kanker veroorzaakt bij jou, maar het feit dat jij wel rookt wel kanker kan veroorzaken bij mij wanneer wij in dezelfde ruimte zijn.
Inderdaad. Ik vind dat zo'n rare redenering van rokers: jaa, waarom moeten wij rokers wel rekening houden met niet-rokers en zij niet met ons? Omdat niet-rokers geen gewoonte hebben waar je ontzettend dood aan kan gaan of waarmee je dus andere mensen de dood in kan jagen.

De regering moet dat rookverbod gewoon even goed regelen en erdoor drukken en al die kleine cafeetjes die het nu niet meer redden, omdat er niet meer gerookt mag worden, waren waarschijnlijk ook al op sterven na dood toen er nog wel gerookt mocht worden.
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

Redhead
Postmaniak

Bericht door Redhead » 20-11-08 23:43

Ja precies of de kleine cafés hangen maar gewoon een luifel neer dan kan je daar ook lekker onder gaan staan, sta je iig droog (Y)
Het roken van een sigaret duurt nou ook weer niet zo lang dat je kapot gaat van de kou ofzo. En anders zijn er altijd nog de cafés die wel een rokersruimte hebben waar het gewoon warm is.
De allermooiste straathoek ruikt naar koffie en naar bier.
Ik rook een sigaret en dan nog een stuk of vier.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 20-11-08 23:54

Sowieso, ik zie overal mensen buiten staan, maar die nemen heus wel af en toe wat te drinken hoor, en staan er echt niet de hele avond maar hoogstens tien minuutjes. Ik snap niet dat de omzet daardoor zo daalt eerlijk gezegd. :s

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 25-11-08 13:56

Ik blijf erbij dat als ze dit rookverbod echt willen laten slagen ze maar 's echte actie moeten gaan ondernemen. En dan echt keihard aanpakken als ze dit zo graag tegen willen graag. 80% van de kroegen hier hebben asbakken. En nog geen boete/bekeuring whatever gehad. Ze roken er allemaal 'vrolijk' door. Inclusief de bediening/security.

Doe het dan goed, maar niet op deze slappe manier. Teveel eigenaars die er dus hun vingertje voor opsteken.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 25-11-08 14:19

Mirte schreef:
Idiotheque schreef:Misschien omdat het feit dat ik niet rook geen kanker veroorzaakt bij jou, maar het feit dat jij wel rookt wel kanker kan veroorzaken bij mij wanneer wij in dezelfde ruimte zijn.
Inderdaad. Ik vind dat zo'n rare redenering van rokers: jaa, waarom moeten wij rokers wel rekening houden met niet-rokers en zij niet met ons? Omdat niet-rokers geen gewoonte hebben waar je ontzettend dood aan kan gaan of waarmee je dus andere mensen de dood in kan jagen.

De regering moet dat rookverbod gewoon even goed regelen en erdoor drukken en al die kleine cafeetjes die het nu niet meer redden, omdat er niet meer gerookt mag worden, waren waarschijnlijk ook al op sterven na dood toen er nog wel gerookt mocht worden.
Zelfs als je niet zo ver wil gaan... ik moet de roker nog tegenkomen die er last van heeft als ik naast 'm sta te niet-roken. Dat is andersom toch wel even anders.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 25-11-08 14:23

KMQueeNy schreef:Ik blijf erbij dat als ze dit rookverbod echt willen laten slagen ze maar 's echte actie moeten gaan ondernemen. En dan echt keihard aanpakken als ze dit zo graag tegen willen graag. 80% van de kroegen hier hebben asbakken. En nog geen boete/bekeuring whatever gehad. Ze roken er allemaal 'vrolijk' door. Inclusief de bediening/security.

Doe het dan goed, maar niet op deze slappe manier. Teveel eigenaars die er dus hun vingertje voor opsteken.
Tuurlijk. De boetes, als ze al komen, zijn lager dan het inkomstenverlies als ze roken verbieden. Als een kroeg berekent dat als ze wekelijks een boete krijgen voor rokers, ze nogsteeds meer winst maken dan wanneer ze roken verbieden... natuurlijk zeggen de meesten dan "ja, schijt aan die wet, ik neem die boete wel, ik wil hier ook mijn brood mee verdienen".

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 25-11-08 15:14

Oke die geldboetes houden wat dat betreft weinig byzonders in voor een goed draaiende kroeg e.d. Dat maakt ze zeker niet uit.

Vind het gewoon stom. Kondigen ze ruim van te voren aan dat ze het rookverbod in Nederland gaan uitvoeren. Is het eindelijk zover, wordt er alsnog gerookt haha. Ik vind het gewoon een beetje krom. Doe het goed of niet toch :p

Ja, kroeg in, discotheek in, etc etc. Alles checken. Zouden ze een vak apart van kunnen maken. Checken door heel Nederland waar ze aan het roken zijn. Elke dag, van openings tot sluitingstijd. Alleen dan kunnen ze het aanpakken :p

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 25-11-08 15:23

KMQueeNy schreef:Oke die geldboetes houden wat dat betreft weinig byzonders in voor een goed draaiende kroeg e.d. Dat maakt ze zeker niet uit.

Vind het gewoon stom. Kondigen ze ruim van te voren aan dat ze het rookverbod in Nederland gaan uitvoeren. Is het eindelijk zover, wordt er alsnog gerookt haha. Ik vind het gewoon een beetje krom. Doe het goed of niet toch :p

Ja, kroeg in, discotheek in, etc etc. Alles checken. Zouden ze een vak apart van kunnen maken. Checken door heel Nederland waar ze aan het roken zijn. Elke dag, van openings tot sluitingstijd. Alleen dan kunnen ze het aanpakken :p
En wie gaat dat betalen?
De boetes? Die zijn daar dus niet hoog genoeg voor.
Ze hebben een wet doorgevoerd die ze niet kunnen naleven. Men verwacht dat de uitgaansgelegenheden dat doen, maar die doen het tegenovergestelde, want dat kost ze juist dubbel. Controle kost geld en het kost klanten.

Anne-mijn_
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Anne-mijn_ » 25-11-08 15:24

Las ik laatst in de krant als strip. Kwam erop neer dat parkeerwachters nu ook iemand hadden om op neer te kijken: controleurs van het rookverbod.

Verder ben ik het eens met Gwen e.a. , maar daarnaast vind ik ook echt dat er een strenge handhaving moet komen omdat het anders niet gaat werken.
Ik heb het te druk met weer gelukkig zijn.

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 25-11-08 19:07

Ik vind het overigens wel typerend dat het merendeel van de mensen die in de horeca werken zélf ook roken.
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 25-11-08 19:09

Ik mis het rookverbod.

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 25-11-08 21:39

Rokers zijn gewoon vette egoïsten.

:'). ECHT ZINNIGE POST DIT.
De grootste draak die er bestaat.

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 25-11-08 21:55

still-breathing schreef:Ik vind het overigens wel typerend dat het merendeel van de mensen die in de horeca werken zélf ook roken.
Haha ja valt op he? En die blijven ook roken achter de bar, of waar ze ook zijn. Althans, niet overal natuurlijk maar ze zijn er zeker. Of die huppelen omstebeurt even naar buiten :p

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 26-11-08 08:12

KMQueeNy schreef:
still-breathing schreef:Ik vind het overigens wel typerend dat het merendeel van de mensen die in de horeca werken zélf ook roken.
Haha ja valt op he? En die blijven ook roken achter de bar, of waar ze ook zijn. Althans, niet overal natuurlijk maar ze zijn er zeker. Of die huppelen omstebeurt even naar buiten :p
Mijn zusje werkt in de horeca en ze doet ook een horeca-opleiding, maar iedereen van haar klas en haar vrienden van haar werk rookt zo'n beetje. Op basis daarvan lijkt het rookverbod er inmiddels meer te zijn voor de klanten in plaats van de werknemers.

Ik heb er eigenlijk nog steeds geen mening over. Vind het wel fijn dat ik niet meer halfstik als iemand rook in mn gezicht blaast of dat ik geen sigarettenpeuken meer per ongeluk op ledematen krijg, maar die oude bier en zweetlucht vind ik nog steeds niet te harden.
repetitive music...

-

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 26-11-08 09:10

Kheb ook zo m'n dubbele gedachtes. Ja als ik nu ergens binnen ben en ze roken er, steek ik er ook eentje op. Maar loop net zo graag naar buiten en rook dan een stuk minder. Maak me niet echt heel erg veel uit.

Vind het dus alleen vervelend dat het nu bij de 1 wel 'mag' en de ander niet.

Haha en de horeca mensen die ik ken roken ook. Nu je het zegt ja, zeker 90% daarvan. Achja, staat het toch ook wel een beetje om bekend. Kroegje, barretje, biertje, drankje, rokertje........

LeLame
Postmaniak

Bericht door LeLame » 26-11-08 13:45

Ik blijf er gewoon simpelweg bij dat dé bruine kroeg de plek is gemaakt om onbeschaamd te kunnen roken en drinken. Overlast in restaurants begrijp ik, ik vind de combinatie sigarettenrook en eten ook verschrikkelijk.

Wat dit betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan Belgïe. Als kroegen zelf mogen kiezen wat ze doen kunnen ze zich ook aanpassen op de wens van de klant, het zijn immers gewoon winkels die zoveel mogelijk omzet willen draaien.

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 26-11-08 13:51

LeLame schreef:Ik blijf er gewoon simpelweg bij dat dé bruine kroeg de plek is gemaakt om onbeschaamd te kunnen roken en drinken. Overlast in restaurants begrijp ik, ik vind de combinatie sigarettenrook en eten ook verschrikkelijk.

Wat dit betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan Belgïe. Als kroegen zelf mogen kiezen wat ze doen kunnen ze zich ook aanpassen op de wens van de klant, het zijn immers gewoon winkels die zoveel mogelijk omzet willen draaien.
Precies.

In het een restaurant werd ik altijd gewoon misselijk als iemand naast je zit te roken. Het verpest ook gewoon de smaak van eten. En het is inderdaad een goede oplossing om men zelf te laten bepalen wat ze willen. Want er zullen ook wel cafees zijn die het er wél mee eens zijn en daar kunnen de niet-rauchers dan heen.

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 26-11-08 21:05

Da's een beter idee. Niet roken in het restaurant en de kroegjes lekker wel.

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 27-11-08 15:41

KMQueeNy schreef:
Dus? :') Daar gaat het toch niet alleen maar om. Alsof de mensen die in de horeca werken dit rookverbod als motie hebben ingediend ofzo. Ik vind het echt meer dan logisch dat je niet meer in een restaurant mag roken. Het is ook doodnormaal geworden in mijn ogen.

Kroegjes, jammer dan. Ga je maar lekker buiten staan. Al dat gejank daarom.

Clubs daarentegen is wel weer jammer, want je stinkt toch wel als je weer thuis bent. Maar als je hier niet buiten wil staan heeft het merendeel van de grotere zalen wel een rokersruimte. Tering, al dat gezeik. :'). Wat is er nou moeilijk aan om te bedenken dat niet-rokers het niet chill vinden dat mensen in hun gezichten het rook uitblazen.
Anna

I love this moment so much I want to have sex with it.

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 28-11-08 12:16

Hebben we het daar alleen over dan? Kirsten geeft toch alleen aan dat wat ze zegt? En ik vind dat ook. Dat het opvalt dat veel horeca mensen roken. Barmannetjes vrouwtjes, security. Kortom dat het opvalt dat veel horeca mensjes zelf ook roken.

Prima dat er in een restaurant niet gerookt mag worden. Daarover hoor je mij niet klagen.

Ik klaag sowiezo niet op het niet roken. Kan er toch niets tegen doen. Ik klaag alleen op het feit dat ze dit verbod niet aanpakken zoals ze het zouden moeten doen, met een beetje power.

Net nog een leuke kerst advertentie gelezen in het plaatselijke krantje hier. (restaurant/bar). 2e kerstdag geopend. En dan in een knalrood vakje (enorm opvallend) met dikke witte letters. Roken is toegestaan!Goed geventileerde blabla, ruimte. :D

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 28-11-08 12:20

Anna heeft gewoon gelijk.

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 28-11-08 12:26

Ehm.. mijn opmerking was niks tegen het rookverbod. Ik rook zelf niet eens.

Punt is dat het iets is wat me opvalt. Dat rookverbod is er in eerste instantie voor de medewerkers, maar die roken zelf allemaal. Dat vond ik typerend en nee ik wil er niets mee zeggen :) .
repetitive music...

-

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 28-11-08 12:31

still-breathing schreef:Ehm.. mijn opmerking was niks tegen het rookverbod. Ik rook zelf niet eens.

Punt is dat het iets is wat me opvalt. Dat rookverbod is er in eerste instantie voor de medewerkers, maar die roken zelf allemaal. Dat vond ik typerend en nee ik wil er niets mee zeggen :) .
Niet helemaal. Dat verbod is er vooral voor niet rokende medewerkers. Een ieder heeft het recht op een rookvrije werkplek, of er nu 1 persoon rookt ergens.... of 1 persoon niet rookt.

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 28-11-08 12:41

Wat kan er heerlijk moeilijk over gedaan worden :D
(zeker als ze elkaar hier voor de helft niet begrijpen) :p

Ik reageerde dan ook alleen op dat wat Kirsten zegt en verder kan dat hele verbod mij gestolen worden. Ik heb er geen last van. Waar ik roken mag daar rook ik en waar het niet mag ga ik naar buiten of ik rook gewoon niet. Hiephoi!

Peter_S
Post alleen onzin ;)

Bericht door Peter_S » 28-11-08 12:55

KMQueeNy schreef:verder kan dat hele verbod mij gestolen worden. Ik heb er geen last van. Waar ik roken mag daar rook ik en waar het niet mag ga ik naar buiten of ik rook gewoon niet. Hiephoi!
Psies! inmiddels ben ik ook wat gematigder in mijn mening.. (want ik was TEGEN! met een hoofdletter T )
In mijn stamkroeg word niet meer gerookt, we kunnen naar buiten, daar sta je overdekt en warm, dus reden tot klagen is er niet.

Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen nu.. ik rook ineens een stuk minder (en denk er zelfs over om toch maar te gaan stoppen..) en het is een stuk frisser in de kroeg.. en nog net zo druk als voorheen (bij ons dan)

Maar als ik ergens binnen mag roken.. dan zal ik het doen ook!

Als ik de baas was van dit land had ik de kroegbazen lekker zelf laten kiezen..
We live our life in our own way,
Never really listened to what they say,
The kind of faith that doesn't fade away
We are the true believers

Plaats reactie