Rookverbod horeca

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 29-09-08 14:16

Mijn eerste rookverbod-ervaring was ook in Cannes. Ik vond dat wel chill (y) Hier in Nederland vind ik het wel weer jammer, in de kroegjes maakt het me geen reet uit omdat je net zo goed even naar buiten kan. Maar in de grote discotheken vond ik het wel weer jammer.

Ik vind dat idee met 1 euro in de pot als je wil roken zodat de kroeg daarmee de boete kan betalen wel funny eigenlijk.
Anna

I love this moment so much I want to have sex with it.

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

PaperFlowers
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door PaperFlowers » 09-10-08 11:34

Ik was afgelopen weekend in Enschede en toen waren we lekker flauw naar de ski hut gegaan.
Sta ik daar een beetje te dansen, zie ik ineens dat een van de werknemers een sigaret op steekt.
Even later ook klanten.
Dus ik naar de bar even gevraagd hoe of wat.
Vonden zij dat ze te weinig klanten kregen met het rookverbod dus mocht iedereen daar gewoon lekker roken.
Tsja, het is nou eenmaal de ski hut. :')
In my field of paper flowers
And candy clouds of lullaby
I lie inside myself for hours
And watch my purple sky fly over me

Maloes-
Postmaniak

Bericht door Maloes- » 09-10-08 11:38

sowieso de ski hut in Enschede :') Zonder rookverbod krijgen ze al te weinig klanten.

Ik vind overigens het rookverbod wel chill :) en mijn longen vooral ook.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 09-10-08 11:39

Ik was gister uit eten met een vriendin van mij, rook zelf, maar vind het heerlijk om gewoon te eten zonder rook in je smoel.
Bij de bailey's als toetje, zei ik "we gaan even buiten zitten hoor meneer, dan kunnen we roken"
Zegt die man "Oh hier om de hoek is een speciale rokersruimte, je wordt er alleen niet bediend, want dat mag dan weer niet volgens de regels"

Dus wij lekker in die rookruimte gezeten en dat was zo;n leuke ruimte. Superchille banken overal kussens e.d. niet zo'n bushok zeg maar. Echt ik ga er vaker heen :D

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 09-10-08 11:55

In heel Oud-Beijerland wordt ook weer gerookt in de kroegen :( (N) (en ik ben nog wel een roker)

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 09-10-08 14:15

Hier hebben ook alle kroegen met elkaar afgesproken dat ze weer mogen roken. Vet irritant, nu stink ik weer als ik van uitgaan thuis kom en had gelijk een sigaret naast m'n oog.
En de boetes willen ze onderling delen haha dikke wtf
Study hard, but party harder!

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 09-10-08 14:16

Gisteravond was ik in de Pulp en toen mocht er na sluitingstijd wel gerookt worden, voor de rest ga ik nooit meer uit in Bussum dus heb ik geen idee hoe dat er hier aan toegaat. Maar in de Westergas met Awake werd er ook gewoon op de dansvloer gerookt.

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 09-10-08 14:31

Logisch toch, na sluitingstijd want dan is de kroeg dicht :P

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 09-10-08 14:32

Dan mag het nog steeds niet.

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 09-10-08 14:34

Oh, dubbel :P kijk je vorige post eens..

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 09-10-08 14:35

Het personeel is dan nog aanwezig en op werkplekken mag niet gerookt worden. Dat is het hele punt van het rokersverbod juist. Dus ook na sluitingstijd mag er niet gerookt worden.

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 09-10-08 14:36

Magnetism schreef:Oh, dubbel :P kijk je vorige post eens..
Ik snap niet wat je bedoelt :P

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 09-10-08 14:36

Oooh zo, ze zette het onduidelijk neer, ik dacht dat ze bedoelde dat er na sluitingstijd wel gerookt mocht worden, lijkt me logisch want dan sta je buiten. _O-

Maar goed ik rook niet, en ik probeerde sjoerd van zn sigaretten af te krijgen en het lukte nog ook, en nu mag hij in de kroeg roken dus wordt het weer erger, irritatingggg

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 09-10-08 14:38

Hihi, ik rook stiekem al een week niet als ik bij / met jesper ben.
En hij heeft het nog helemaal niet door gehad :'), terwijl als ik wel rook, hij de hele tijd commentaar geeft.

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 09-10-08 14:39

Haha nee, gewoon binnen, was inderdaad niet heel duidelijk :').

Thomas was ook van het roken af eindelijk, tot 'ie voor zichzelf weer had bepaald dat 'ie wel mocht roken als 'ie een biertje dronk. Maarja, hij drinkt elke avond wel een biertje, dus hij rookt ook weer elke dag.

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 09-10-08 14:41

Liljun schreef:Hihi, ik rook stiekem al een week niet als ik bij / met jesper ben.
En hij heeft het nog helemaal niet door gehad :'), terwijl als ik wel rook, hij de hele tijd commentaar geeft.
Sjoerd begint op een gegeven moment te springen en helemaal hyper te doen en dan denk ik zucht.. en roept ie: SIGARETJE!

En dan is het weer zo ver :'( vind 't echt irritant dat er weer mag worden gerookt, ik ken mensen die zelf roken die het ook vet kut vinden..

Kirsten
Postmaniak

Bericht door Kirsten » 09-10-08 15:01

Ik vind het belachelijk. Dat verbod is er niet voor niks. Dat kroegen de boete betalen en dan vervolgens vrolijk weer doorgaan, vind ik vreemd. Denk dat er andere maatregelen getroffen moeten worden, wil de regering serieus overkomen t.o.v. het rokersverbod.
It takes some silence to make sound.

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 20-11-08 09:26

Leuk laatst op 't nieuws. Kereltje die zoveel inkomsten mist. Zet al z'n asbakken terug op de bar en laat de mensen gewoon roken. Hij zegt als ze me aanpakken dan sluit ik mijn kroeg, anders ga ik toch failliet.......

En zo zijn er zoveel! Stug doorroken in heeeeeel veel kroegen e.d.

Ik kan er prima tegen om niet te roken, maar gelijk hebben ze wel. Moet je zien hoeveel inkomsten ze missen in een aantal gevallen. Da's toch sneu. Als je kunt aantonen dat je sinds het verbod zoveel aan inkomsten mist, je gewoon de grond in gaat (N)

Verder ben ik nog nergens geweest waar je niet mag roken toen ik uit ging. :$ niet dat ik dat heb uitgekozen, maar overal waar ik was mocht je roken :p

Maloes-
Postmaniak

Bericht door Maloes- » 20-11-08 10:00

Ik vind het nog steeds sneuer (:') wat een woord zo) dat niet rokende mensen dan maar de dupe moeten zijn van wel rokende mensen.

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 20-11-08 11:38

Ze moeten het gewoon streng gaan handhaven, Hollandse flutmentaliteit ook altijd...
Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 20-11-08 11:42

Doe het goed of doe het niet, dit gehele verbod.
Zoals het gaat werkt 't dus niet en dat hebben ze lekker aan zichzelf te danken.

Zo, punt :p

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 20-11-08 16:55

Lilian schreef:Het personeel is dan nog aanwezig en op werkplekken mag niet gerookt worden. Dat is het hele punt van het rokersverbod juist. Dus ook na sluitingstijd mag er niet gerookt worden.
Er wordt in het pannekoekenhuis ook gerookt als alle gasten weg zijn en wij met alles klaar zijn enzo.
Anna

I love this moment so much I want to have sex with it.

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 20-11-08 21:23

ZnoZ schreef:
Lilian schreef:Het personeel is dan nog aanwezig en op werkplekken mag niet gerookt worden. Dat is het hele punt van het rokersverbod juist. Dus ook na sluitingstijd mag er niet gerookt worden.
Er wordt in het pannekoekenhuis ook gerookt als alle gasten weg zijn en wij met alles klaar zijn enzo.
Ja dat doen wij ook bij Archibald.

Ik vind het onzin, nooit hebben niet-rokende mensen moeten niet de dupe worden van rokende mensen, maar rokende mensen wel van niet-rokende mensen. Beetje krom.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 20-11-08 21:29

Misschien omdat het feit dat ik niet rook geen kanker veroorzaakt bij jou, maar het feit dat jij wel rookt wel kanker kan veroorzaken bij mij wanneer wij in dezelfde ruimte zijn.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 20-11-08 23:04

In een café waar ik regelmatig (nou ja, als ik uitga) kom in Arnhem (The Move) kan je tegenwoordig weer roken want die hebben een vergunning aangevraagd ofzo. Beetje jammer, krijg nu weer heerlijk last van mijn ogen tijdens daar zijn en heb weer ontiegelijke keelpijn 's ochtends. (Y)

En sowieso, in bijvoorbeeld Denemarken zie je ze toch ook niet klagen :') Hoe is het daar ooit geaccepteerd? Ik vind het zo'n onzin, de rokers moeten blij zijn dat ze nog zo lang hebben mogen roken hier in Nederland.

Plaats reactie