Rookverbod horeca

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
The_Return_Off
Moderator
Moderator

Bericht door The_Return_Off » 28-07-08 06:59

Nietzman schreef:Dat verschilt echt per kroeg merk ik wel, in Groningen hoef ik een zweterige kelder-kroeg niet binnen te komen, maar de meeste toko's zijn er alleen maar op vooruit gegaan.
Mja, ik heb ook maar 1 kroeg gehad dus. Misschien had ik pech (en ik kwam binnen tussen 1 en 2; dat heeft misschien ook wel meegewerkt aan de geurontwikkeling).
Each of us has been endowed with reason, and it is our right, as well as our responsibility, to exercise it.

"Leder beredenederen" - Meneder de Beder.

Malarin
Post ook wel eens...

Bericht door Malarin » 28-07-08 14:37

Afgelopen weekend in Groningen uit geweest en is best een beetje vreemd. Was met een groep warvan de helft rookte en de andere helft niet. Dat scheelt behoorlijk, omdat ze wel elke keer weer naar binnen gingen. Maar je ziet dat veel mensen gewoon buiten blijven staan, dus binnen is het vaak erg leeg..:S Sommige kroegen is er idd op vooruit gegaan, bij anderen ruik je nu rare luchten...denk aan zweet, bierwalmen, en als je dichtbij de wc staat ruikt het al helemaal brak:S
wees de bal....

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 28-07-08 14:40

Dat buitenstaan houdt ook wel weer op wanneer het winter wordt. Het is met zulk weer sowieso drukker op straat 's nachts.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 29-07-08 20:26

ik heb het nu gezien, maar in danscafe's en discotheken mogen ze het roken best wel weer toestaan.

Schraal bier in combinaite met zweet en methaangas zijn geen goede combi :r
Later is allang begonnen.

harrynak
Postmaniak

Bericht door harrynak » 29-07-08 20:33

pietvanvliet schreef:ik heb het nu gezien, maar in danscafe's en discotheken mogen ze het roken best wel weer toestaan.

Schraal bier in combinaite met zweet en methaangas zijn geen goede combi :r
Oh hell ye, helemaal mee eens. Zaterdag naar een dnb feest geweest en ik hoorde iedereen er over zeiken (waaronder mijzelf..)
I was calling your name...
but you would never hear me sing

Simba

Bericht door Simba » 29-07-08 22:20

ik vind het maar kut om uit eten te gaan nu _o-
zitten we lekker bij een pizzaria..
vragen we netjes of we zo lekker buiten kunnen zitten met ons slot wijntje...
is het fucking vol want ze hebben maar drie terrastafels die door twee! setjes helemaal inbeslag werden genomen, fuckers...
hebben wij rokers ook nog rechten :')

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 30-07-08 00:02

2 weken terug op stap was het wel relaxed dat ik binnen niet mocht roken. Ik wilde niet mee naar een andere kroeg, dus een vriend van me tilde me op en liep helemaal naar de andere kant van het stratumseind. Komt hij bij de kroeg waar hij heen wilde en wilde hij me mee naar binnen tillen. Mocht ik er van de uitsmijter niet in omdat ik een sjekkie vast had. :')
This will all make perfect sense someday.

harrynak
Postmaniak

Bericht door harrynak » 06-08-08 18:27

Meisje schreef:ik vind het maar kut om uit eten te gaan nu _o-
zitten we lekker bij een pizzaria..
vragen we netjes of we zo lekker buiten kunnen zitten met ons slot wijntje...
is het fucking vol want ze hebben maar drie terrastafels die door twee! setjes helemaal inbeslag werden genomen, fuckers...
hebben wij rokers ook nog rechten :')
nee, want het is niet gezond :P

maarm hoe en wat over dat gedoe met terras? Ik kreeg geruchten door dat er op een gegeven moment ook niet meer op een terrasje gerookt mag worden? En nu zit ik, als roker, van; uuhhh, juist...waar dan wel!? Komen er ook rookpalen bij terrassen? Of moeten we dan 2meter van het terras afstaan?
I was calling your name...
but you would never hear me sing

Diko
Tijd over?

Bericht door Diko » 13-08-08 15:58

k was voordat het rookverbod was ingevoerd al in engeland geweest waar toen het verbod al gold..

Vond het toen al relaxt, vind het nu nog steeds relaxt.

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 13-08-08 16:04

Gisteren voor eht eerst uitgeweest en gadverdamme wat stinkt het in volle ruimtes nu zeg!
Oud bier en zweet :r
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

LeeM
Gezocht: relatie!

Bericht door LeeM » 18-08-08 18:24

Het rookverbod in de tenten van Lowlands was nou ook niet echt bepaald geweldig... volgens mij PROBEERDEN ze er niet eens wat aan te doen... ben geen enkele keer de tent uitgezet om deze reden iig :P
"Smee again! Goan f**k yourself!"

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 18-08-08 18:29

Ja maar zoiets stond ook in een filmpje op de site.. Dat die directeur er niet echt wa taan gaan wilde doen want dat was onmogelijk.

Ik werd er wel een beetje gestoord van toen ik superverkouden was, mega erge keelpijn had en toen om me heen enorm sterke hasj werd gerookt :') .
repetitive music...

-

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 18-08-08 18:32

Ik had echt het idee dat er meer mensen dan ooit rookten op Lowlands :')
Jammer dat het verbod niet nageleefd werd, maar niks aan te doen in dit geval. Als kroeg kun je nog een bepaald persoon naar buiten trappen, maar in een tent is dat een ander verhaal.

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 18-08-08 18:35

Idiotheque schreef:Als kroeg kun je nog een bepaald persoon naar buiten trappen, maar in een tent is dat een ander verhaal.
Beetje sneu voor de bands ook :') .
repetitive music...

-

LeeM

Bericht door LeeM » 18-08-08 18:36

still-breathing schreef:Ja maar zoiets stond ook in een filmpje op de site.. Dat die directeur er niet echt wa taan gaan wilde doen want dat was onmogelijk.

Ik werd er wel een beetje gestoord van toen ik superverkouden was, mega erge keelpijn had en toen om me heen enorm sterke hasj werd gerookt :') .
waar was dat?
misschien bij voorbaat (eigenlijk achteraf) sorry! :P

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 18-08-08 18:36

Ja en aan de andere kant... ik heb al zo'n pishekel aan mensen die constant in en uit lopen en je dan compleet wegdrukken omdat je geen 1.80 bent, kun je nagaan als er zo'n figuur dat z'n nicotine-shotje moet halen telkens langs je moet :(

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 18-08-08 18:39

LeeM schreef:
still-breathing schreef:Ja maar zoiets stond ook in een filmpje op de site.. Dat die directeur er niet echt wa taan gaan wilde doen want dat was onmogelijk.

waar was dat?
misschien bij voorbaat (eigenlijk achteraf) sorry! :P
Bij The Roots.. Heb er maar heel ff gestaan hoor..
Ik vond het publiek sowieso kut daar, heel anders dan bij andere shows :$ .
Jezus wat een agressieve figuren.. Niet mag ik er even langs maar gewoon een hoekstoot half tegen je kaak.. Jezus christus zeg ik doe zo ook ewl een stap op zij hoor..

Hmpf.
repetitive music...

-

LeeM

Bericht door LeeM » 18-08-08 18:40

Idiotheque schreef:Ja en aan de andere kant... ik heb al zo'n pishekel aan mensen die constant in en uit lopen en je dan compleet wegdrukken omdat je geen 1.80 bent, kun je nagaan als er zo'n figuur dat z'n nicotine-shotje moet halen telkens langs je moet :(
Enige wat ik binnen deed in die tenten was af en toe een jointje.... :P Nog altijd gestopt met roken ^^
maarja, ookal was er strenge controle en dergelijke, hadden ze waarschijnlijk nog niet echt geslaagd ermee...

Myra
Newbee!

Bericht door Myra » 02-09-08 16:02

In mijn stamkroegje mogen de mensen nog roken.

Helaas ben ik aan het proberen te stoppen :P dus dat maakt het wel ietsje moeilijker.
Ze zeggen dat ik niet dansen kan maar ik kan dansen als een edelman.

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 02-09-08 18:08

Afgelopen 2 weekenden in alle kroegjes gerookt, hiephoi :D
(inclusief de security en barlui).

Maar nu zijn ze in Den Helder ook gewoon vollop aan het roken.

http://www.denhelderactueel.nl/08/07/20 ... -het-cafe/

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 28-09-08 23:32

Sorry maar haha, gister de hele avond in een kroeg gerookt, wat een geneugte :p ik kan me een kroeg zonder asbakken nog niet voorstellen......

Zal er wellicht aan moeten wennen.
Zeker na het bericht dat ze nu echt boetes willen gaan uitdelen, en niet alleen waarschuwingen. Maar dan nog, voorlopig vermaak ik me hier wel in deze plaats :D

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 28-09-08 23:34

En zo kreeg :') Den Helder :') voor een selectief gezelschap tóch nog een zonnige zijde. Ik kan me best voorstellen dat ze LSDgebruik er nog eens verplicht stellen om het uitgaansleven leuk te krijgen.
Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 29-09-08 09:05

Karaoke O+!

In alle tenten waar ik ben geweest sinds het rookverbod wordt het gewoon netjes nageleefd. En ik blijf erbij dat ik het echt een superchille maatregel vind.
Die dramaverhalen over penetrante zweetgeuren en verschraald-bier-odeur vind ik reuze meevallen, heb daar in elk geval minder last van dan 60% die aan het roken is.

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 29-09-08 12:34

Bij ons in het durp wordt sinds 2 weken ook weer volop gerookt en ik als doorrookte beijerlander moet zeggen dat ik me er mateloos aan irriteer. Ik rook gelijk weer 3x zoveel, m'n kleren meuren en ik vond het wel gezellig om even buiten te staan ouwehoeren met m'n mederokers. Praat toch makkelijker, gezien het muziekvolume van de gemiddelde kroeg veel te hoog is. Ik vind het rookverbod wel een sociale maatregel :')

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 29-09-08 12:41

Ik ga over zo'n 2 weken het rookverbod in Nederland ervaren. Mijn stamkroeg schijnt behoorlijk erg te ruiken naar urine en zweet (N).

Hier in La France zit het allemaal wel snor met dat rookverbod. Goede airconditioning enzo.
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Plaats reactie