Bokito NTB!

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Steph
Postmaniak

Bokito NTB!

Bericht door Steph » 23-05-07 16:16

Afbeelding

De kranten staan er vol van. Iedereen heeft het erover, en van alle kanten krijg je weer andere speculaties te horen en wordt je bekogelt met 'Bokito de ontsnapte gorilla' en 'De stalkster van Bokito' grapjes.

Tijd om hem even een eigen topic te geven.

Dit filmpje staat met nog wat filmpjes op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=PUmCaoBOfGo

Ik vind zelf dat ze het aan de ene kant wel heeft uitgelokt, maar Blijdorp had een groter tussenstuk met water moeten maken. 4 meter is te weinig.
Ze mogen dan wel bang zijn voor water, maar als hij al eerder tot zijn knieen erin heeft gestaan, moet je toch aan maatregelen gaan denken.

Die vrouw zocht hem al op toen hij nog in een dierentuin in Duitsland zat ergens hoorde ik van verschillende mensen. Dan mag je zo'n vrouw best eventjes in de gaten houden als die gorilla zijn tanden aan haar laat zien e.d.

Tot zover mijn oordeel even :P
She's talkin to the trees again.

Miss TM2007.

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 23-05-07 16:19

Wat is er met die vrouw heb ik dat nou helemaal gemist :P?

Maar ik vind het een beetje belachelijk dat ze maar aandacht blijven schenken aan dat hele incident :'). 1x in het nieuws ok, 2x ok, maar je wordt er nu echt mee gebombardeerd alsof de derde wereldoorlog is uitgebroken..
Discontent is the first necessity of progress.

Monster

Bericht door Monster » 23-05-07 16:21

Hij lachtte gewoon naar haar. :')

Nee, maar dat beest voelde zich bedreigd en Blijdorp zegt dat het niet uitmaakt of ze het water verbreden, omdat hij dan nog kan ontsnappen.

Ik vind dat dat beest geen schuld heeft, hij is waarschijnlijk gewoon in paniek geraakt en is 'm een beetje geflipt.

Steph
Postmaniak

Bericht door Steph » 23-05-07 16:26

Kontje schreef:Wat is er met die vrouw heb ik dat nou helemaal gemist :P?

Maar ik vind het een beetje belachelijk dat ze maar aandacht blijven schenken aan dat hele incident :'). 1x in het nieuws ok, 2x ok, maar je wordt er nu echt mee gebombardeerd alsof de derde wereldoorlog is uitgebroken..

Er is een hele rel aan de gang dat die vrouw hem dus stalkte of niet.
Veel denken van wel. En dat hij daarom op hol is geslagen en daardoor haar heeft neergemaaid. Ze heeft nu Blijdorp aansprakelijk gesteld voor haar verwondingen en eist schadevergoeding dus.

Ik vind dat onterecht.

BTW: gorilla's kunnen niet lachen. De enige primaten die kunnen lachen zijn oerang oetangs en chimpansees. (+homo sapiens dus :P )

Miss TM2007.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 23-05-07 16:27

Dat beest werd stelselmatig door 1 persoon geziekt, dat mens was gewaarschuwd dat ze Bokito er niet gelukkiger mee maakte. Maar zelf was ze echt compleet in de waan dat ze beste maatjes waren ofzo.
Stom wijf, wat weet zij nou van het gedrag van een gorilla?

Maar goed, het beest ging dus echt recht op z'n doel af, hij wilde echt precies haar pijn doen. Dus of dat dan te wijten is aan de gracht van Blijdorp. 't Was de druppel die de emmer deed overlopen, al was die gracht 3 keer zo breed geweest: dat beest wilde dat mens eens een lesje leren.

Maar goed, wordt weer pijnlijk duidelijk dat dieren niet in dierentuinen horen.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 23-05-07 16:28

OhioisforLovers schreef:Ik vind dat onterecht.

Mee eens. Want tot wat er nu toe officieel bekend van is geworden. Is die vrouw al eerder gewaarschuwd dat ze niet naar de gorilla moest lachen en vooral ook wáárom niet.
Verder jumpte bokito ze hok uit en begon gelijk op die vrouw te maaien.

Blijkbaar mocht hij haar niet zo :)
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Monster

Bericht door Monster » 23-05-07 16:30

Boontje komt om zijn loontje.
En dit soort dieren horen inderdaad níet in dierentuinen. Sowieso eigenlijk geen enkel dier.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 23-05-07 16:31

Sowieso hoe frustrerend moet het zijn voor dat beest dat de volgende dag alweer kinderen op z'n glas stonden te bonken en naar 'm stonden te krijsen :(

Monster

Bericht door Monster » 23-05-07 16:31

Idiotheque schreef:Sowieso hoe frustrerend moet het zijn voor dat beest dat de volgende dag alweer kinderen op z'n glas stonden te bonken en naar 'm stonden te krijsen :(

Precies. Laat dat beest dan ook gewoon een tijdje met rust. Het lijkt me dat hij er duidelijk in is geweest dat hij niet van zulk soort dingen gediend is.

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 23-05-07 16:32

Ik dacht dat hij gewoon toevallig een vrouw had aangevallen. Maar inderdaad het is dan wel erg 'toevallig' dat hij haar neemt. Dus wat Gwen al zei hij ging recht op z'n doel af en als hij gewoon voor de grap mensen ging pijnigen had hij er wel meer bijgepakt.

En ik vind het wel belachelijk dat ze blijdorp aansprakelijk stelt, hallo doe normaal en ga die bokito niet lastig vallen.

Steph
Postmaniak

Bericht door Steph » 23-05-07 16:35

Er is zelfs een gezin uit Rotterdam (ik weet niet of ze in de buurt wonen) die daar toevallig waren in dat park, en die willen ook geld zien.
Omdat die kinderen trauma's zouden hebben ofzo :s
Like.. wtf. Dat is echt belachelijk.

Beekse Bergen en de apenheul hebben trouwens wel chille plekken voor die apen. Dus waarom niet meer van dat sort dingen bouwen ipv mini eilandjes en een shithok van beton en wat hooi achter glas.

Miss TM2007.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 23-05-07 16:35

Annie schreef:Boontje komt om zijn loontje.
En dit soort dieren horen inderdaad níet in dierentuinen. Sowieso eigenlijk geen enkel dier.

JIJ ZAT IN DAT PAK VAN 101.TV!!!!111oneoneoneone

Saaaay Whot!?

nieuwnieuws schreef:Een persoon in een gorillapak heeft de persconferentie van Blijdorp over de ontsnapping van gorilla Bokito verstoord. Op het pak staat 'Voor aap staan is geen spelletje'. De persoon is direct verwijderd.

In het pak zat een presentator van het digitale jongerenkanaal 101.TV van de publieke omroep. Volgens een woordvoerder van 101.TV wilde het kanaal met de actie een lans breken voor apen in gevangenschap, die "continu worden aangestaard door mensen die op de meest beledigende manieren je aandacht proberen te trekken. Is het dan gek als je één keer over de gracht springt?''.

101.TV valt onder de verantwoordelijkheid van BNN.
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Monster

Bericht door Monster » 23-05-07 16:38

Zát ik er maar in, lijkt me echt geweldig.

Wennabella

Bericht door Wennabella » 23-05-07 18:12

Ze is ook wel behoorlijk dom. Dat hij zijn tanden liet zien moet toch wel al een waarschuwing opzich zijn, lijkt mij!!

Steph
Postmaniak

Bericht door Steph » 23-05-07 18:15

Ze denkt natuurlijk "HA! Jij zit toch achter glas!"

Miss TM2007.

Marion
Postmaniak

Bericht door Marion » 23-05-07 19:50

De dochter heeft via Hart van Nederland laten weten dat er niks waar is van de beschuldigingen en dat de familie die meer dan zat is!

[sbs-mode off]

:') Hart van Nederland :')
Dom mens, ze mogen blij zijn dat Blijdorp aan hen geen schade vergoeding eist.
Als ze je herhaaldelijk waarschuwen dat je zo n dier niet in zijn ogen moet gaan zitten aanstaren en dat je niet naar hem moet lachen.
DOE DAT DAN OOK NIET!

Volgens de veiligheidsnorm is 4 meter voldoende, maar ja, als je dag in dag uit gepest en getart wordt door mindere apen, dan raak je er als mannetjes aap ook vast een keer doorheen en dan kan je in eens meer dan dat iemand ooit gedacht had.
Gory Gory Hallelujah!
Nothing can tame my wicked heart, nothing unchains my wicked heart

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 23-05-07 19:54

Echt he, die familie liep al te dreigen met schadeclaims toen dat mens nog op de intensive care lag. Tokkies.

Steph
Postmaniak

Bericht door Steph » 23-05-07 19:56

En Bokito die tussendoor maar helemaal binnen moet blijven :s (n)

Miss TM2007.

dlethcam
Spammerd

Bericht door dlethcam » 23-05-07 19:57

op 3fm lieten ze een liedje horen, dat had die vrouw voor die gorilla gezongen
echt ernstig :')

zal vast wel weer bakken met geld binnenbrengen

Redhead
Postmaniak

Bericht door Redhead » 23-05-07 20:00

En al die mensen die hun entreegeld terugwilden omdat ze geen 'waar voor hun geld' hadden gekregen. Belachelijk zeg..
De allermooiste straathoek ruikt naar koffie en naar bier.
Ik rook een sigaret en dan nog een stuk of vier.

Steph
Postmaniak

Bericht door Steph » 23-05-07 20:00

Ze zei ook dat ze die aap wel kon begrijpen en dat het kon gebeuren en bladiebla. En dat ze hierna alsnog die aap zal gaan opzoeken.

Geen geld.
Geen abbo.
+ parkverbod.

Die klappen van Bokito hebben dr gewoon nog achterlijker gemaakt door Blijdorp geld af te troggelen.

Miss TM2007.

Wennabella

Bericht door Wennabella » 23-05-07 20:43

Ze ze: "Ondanks wat er is gebeurd, blijft het mijn lieverd". Duidelijk het geval van retardation. :P

Parkverbod lijkt me ook wel meer dan redelijk. En dan niet omdat het zo erg voor haar is maar voor die aap. Die aap heeft ook in Duitsland gezeten in de dierentuin en is toen ook ontsnapt door haar. :|

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 23-05-07 20:49

Ze denkt volgens mij dat die aap verliefd op haar is. En het zal me niks verbazen dat ze zometeen ook nog zegt dat Bokito het helemaal niet zo had bedoeld en gewoon wilde spelen met haar. Seriously.

Maar wat voor leven heb je als je speciaal voor een aap telkens naar Duitsland afreist of telkens naar Blijdorp gaat, get a fucking life :').

Wennabella

Bericht door Wennabella » 23-05-07 21:36

Maar ik reis ook iedere dag af naar Afrika omdat ze daar een hele mooie giraffe hebben :P

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 24-05-07 21:55

Vind het echt een belachelijke situatie, Bokito heeft gereageerd zoals elke wilde gorilla zou reageren. Het blijven wilde beesten, daarbij was Bokito niet bang voor water dus wat zou het hem deren als die gracht dan 2 meter langer was geweest? Hij was er echt wel uitgekomen als hij die vrouw dus pijn wilde doen..
Dat mens is gewoon achterlijk, echt ik kan me zo boos maken over zulke mensen. En dan zielig gaan zitten doen, terwijl ze het zelf uitgelokt heeft na meerdere waarschuwingen van medewerkers.. belachelijk! sluit haar maar es op om te kijken of ze dan ook aandacht wil van anderen, gaat ze dan ook lachen? (ok beetje drastisch, maar om even een beeld duidelijk te maken ;) )

Die dochter van dr was idd ook bij Netwerk een heel betoog aan het houden.. aan de ene kant liep ze te blaten dat iedere vaste bezoeker een band krijgt met één bepaald dier en maatjes worden. Aan de andere kant zat ze wel te verkondigen dat bokito altijd al een reputatie had van een agressieve gorilla.. Beetje dubbel dus.. of die vrouw is erg onderdanig en houdt van agressieve beesten? Anders lijkt mij dat je toch wel anders omgaat met een dier dat agressief is, in gevang of niet en zéker als je nog eens voor dat agressieve gedrag gewaarschuwd wordt..

Naar mijn mening is de enige die verantwoordelijkheid heeft in dit verhaal, die vrouw zelf..
- - Lift your skinny Fists like Antennas to Heaven - -

Plaats reactie