Vegetarisch nieuws.

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Plaats reactie
Spork
Niet weg te slaan

Vegetarisch nieuws.

Bericht door Spork » 20-05-07 20:49

What's better than a Snickers bar when you need some satisfaction? How about a Snickers bar made with the inner-mucosa (fourth stomach) of slaughtered, milk-fed, new-born cow calves! Yum, yum! What's that? You're a vegetarian and you avoid animal rennet? Well, then you'll also want to avoid all chocolate and ice cream treats from Masterfoods. Not familiar with Masterfoods? Here's a list of the products they'll be making with slaughtered baby cow bellies:

Rennet will now be found in Snickers, M&M, Twix, Milky Way, Bounty, Mars, Dove Chocolate and Malteasers products, as well as the ice cream versions of all Masterfoods' bars.

Awesome! Now not only is your Snickers bar peanutty, nougatty, and chocolaty, it's rennety!

Paul Goalby, corporate affairs manager for Masterfoods, demonstrated his clear understanding of and respect for the vegetarian lifestyle with this explanation:

"If the customer is an extremely strict vegetarian, then we are sorry the products are no longer suitable, but a less strict vegetarian should enjoy our chocolate."

Apparently, "less strict" vegetarians find the inner-mucosa of slaughtered, milk-fed, new-born cow calves delectable, like veal and fois gras. Bravo, Masterfoods, for taking an enormous step backwards. Alternatives to animal rennet are available, but you already know that—you used to use them.

Gezien het feit dat het bij ons geimporteerd wordt, zit het ook in onze Marsen en M&M's. Er zijn genoeg alternatieven, waarom doen ze dit?
If only forever...

The_Return_Off
Moderator
Moderator

Bericht door The_Return_Off » 20-05-07 21:03

Bronvermelding? ;)
En hoort dit niet in Nieuws & Politiek?

Dan inhoudelijk.
( Is dat overigens niet hetzelfde spul als het bindmiddel in kaas? )
Waarom doen ze dit?
Ik vermoed dat het iets met geld te maken heeft. Een alternatief zal er heus wel zijn, maar je kunt dik besparen op zulke dingen door het goedkoopste te kopen. De strict vegetarische klandizie is ongetwijfeld niet groot genoeg om het verlies van het gebruik van die duurdere bindmiddelen op te vangen. Het is niet mijn keuze, maar ik run dan ook geen miljardenbedrijf (ik zeg dus niet dat als ik een miljardenbedrijf had, ik deze keuze ook had gemaakt, maar dat ik deze keuze niet maak en dus nooit zo hoog in een miljardenbedrijf zou komen).
Each of us has been endowed with reason, and it is our right, as well as our responsibility, to exercise it.

"Leder beredenederen" - Meneder de Beder.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 20-05-07 21:22

Stremsel. Rennet is Stremsel toch als ik me niet gek vergis?
Het is vrij simpel.

Dierlijk stremsel kost niets. Het is practisch gratis, van al die dode koetjes of kalfjes ligt die maag daar maar, stremsel word eruit gehaald, en word opgekocht.

Plantaardig stremsel is duurder, aangezien het op een moeilijkere manier te winnen is :) .

We houden onze spullen graag clean simple en vooral Cheap, en dus word dierlijk stremsel gebruikt.
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 20-05-07 21:28

Mja, eh... Ik mis inderdaad een bron, want het komt nu niet bepaald betrouwbaar over moet ik eerlijk zeggen.

En verder, wat is het probleem eigenlijk? Het is afval dat in zoveel producten gebruikt wordt. Tis nu niet dat er dieren geslacht worden om dit te gebruiken, het is afval van dieren die toch al geslacht waren. Daarnaast is het veel goedkoper dan die alternatieven die aangehaald worden. Leuk en aardig dat er alternatieven zijn, maar welke zijn dat dan? Wat kosten die? Welke gevolgen hebben die dan? Op de prijzen van de eindproducten bijvoorbeeld?

Persoonlijk vind ik het een nogal overdreven "ik ben vegetarier en iedereen die dat niet is, is evil" verhaal... niet realistisch in ieder geval.

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 20-05-07 21:34

Volgens mij gaan ze het wel echt gebruiken want gwen zei ook al zoiets.
Maar ik denk inderdaad dat het zo is zoals TRO al zei.

Het is net als een groenteman zijn appels een euro verhoogd, de vraag zal misschien wel dalen maar zijn winst zal groter worden doordat de appel duurder is en toch nog wordt verkocht. Er zijn ook bepaalde formules bij met prijselasticiteit enzo dus ik denk wel dat Masterfoods dat goed genoeg heeft berekend :'). Ze gaan gewoon veel meer winst maken nu.
Discontent is the first necessity of progress.

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 20-05-07 21:46

Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 20-05-07 21:53

nietzman schreef:Kijk, bron. (telegraaf)

Okay, rennet is dus indeed stremsel. En wat Arjen inderdaad zegt. Het is restafval, en op die manier dus ook een goedkoper alternatief. Die kalfjes worden toch wel afgemaakt, de wereld zit nu eenmaal vol met carnivoren.

Je kan het ook zo zien, als ze dan tóch afgemaakt worden, gebruik dan het hele beestje. Is het tenminste niet voor niets gestorven.
Laatst gewijzigd door LeBlond op 20-05-07 21:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 20-05-07 21:53

Ze missen trouwens wel een groot publiek denk ik: moslims + vegetariers

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 20-05-07 21:58

t'Is een kalvermaag, daar hebben Moslims niks mee van doen. Die eten geen varken omdat zij die beesten als onrein beschouwen.
Hindoestanen eten geen rund.

Maar goed, ik baal er dus wel flink van. Beschouw het eerder als een stap terug dan een stap vooruit...

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 20-05-07 22:00

Idiotheque schreef:t'Is een kalvermaag, daar hebben Moslims niks mee van doen. Die eten geen varken omdat zij die beesten als onrein beschouwen.

Maar goed, ik baal er dus wel flink van. Beschouw het eerder als een stap terug dan een stap vooruit...

Stop maar met balen.
The war is over, before it even begun.

:')

Nu.nl

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 20-05-07 22:02

Heu da's top *O* Goed feit dat de consument invloed op zo'n beslissing heeft, volgende keer haal ik twee Bounty's uit de automaat ipv 1 :)

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 20-05-07 22:02

Idiotheque schreef:t'Is een kalvermaag, daar hebben Moslims niks mee van doen. Die eten geen varken omdat zij die beesten als onrein beschouwen.

Oja _O- ik dacht even dat kalf een big was maar ik haalde ze doorelkaar. Maar dan missen ze hindoestanen

LadyLuck
Gezocht: relatie!

Bericht door LadyLuck » 21-05-07 09:13

dit soort dingen.. dat is toch allang duidelijk of niet?
het zit ook idd in kaas etc. vandaar dat er ook vega kaas bestaat waar dat dus niet in zit.
dus het kan idd ook anders maar goed, geld he. Lekker makkelijke manier zo.
smiles across my face im standing over you and i laugh straight in your face

i never cared for guns but that night i opened the bar keepers box and i shot you both down

www.thats-me.nl/sweetskull_

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 21-05-07 09:46

Niet om het een of ander, maar producten moeten dus duurder zijn omdat er iets in zit dat een minderheid niet wil eten?

Daar klopt ook iets niet aan, nietwaar?

Als het geen invloed heeft op de prijs, prima. Hoor je mij niet klagen. Maar als het duurder wordt om een minderheid tevreden te houden, dan klopt er echt iets niet.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 14-08-07 22:22

Dat het allemaal troep is, wist ik hiervoor ook wel.
Als je het alleen al ziet, weet je dat het niet goed kan zijn.
Eet daarom geen kant en klare producten, waarin je de gebruikte voedingsmiddelen nauwelijks tot niet terug kan zien.
Dan kom je ook niet voor verassingen te staan.
[mod]De cursief functionaliteit kan je gebruiken om woorden of zinnen te accentueren, niet om je hele tekst schuin te zetten ;)[/mod]

tatta
Wannabe-crew?

Bericht door tatta » 15-08-07 22:45

Dus jij wilt serieus alleen onverwerkte producten eten? Succes. :|..
so, so you think you can tell?

Plaats reactie