Sadam's doodstraf, verdiend of onverdiend?

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
LeLame
Postmaniak

Sadam's doodstraf, verdiend of onverdiend?

Bericht door LeLame » 30-12-06 17:46

Vecht het hier eens verder uit.

Mijn mening is in het terras al gepost, hij verdiende iets ergers, mentale verkrachting. En dan niet geregeld door wij westerlingen, die er niks mee temaken hebben. Maar door iedereen die geleden heeft onder het bewind van onze vriend.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 30-12-06 17:54

dus aljo, je wenste die knul éxact hetzelfde toe als wat hij bij anderen heeft gedaan??.

met als enige verschil dat hij ze na verloop van tijd ombracht?/liet ombrengen.

dát is pas vuur met vuur bestrijden imo.
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Bla
Postmaniak

Re: Sadam's doodstraf, verdiend of onverdiend?

Bericht door Bla » 30-12-06 18:08

schandknaap schreef:Maar door iedereen die geleden heeft onder het bewind van onze vriend.

Ik denk dat als je het echt enkel en alleen aan de slachtoffers had overgelaten, hij niet veel langer dan 5 minuten in leven zou zijn gebleven.

winn
Post alleen onzin ;)

Bericht door winn » 30-12-06 18:12

ik vind dat hij een langere straf had moeten krijgen.. eentje waarbij hij meer zal moeten lijden.. gewoon een levenslange gevangenisstraf met geestelijke en lichamelijke martelingen..
nu word hij gewoon in 1 keer opgehangen en is ie dood.. daar heeft ie nog geluk mee! hij hoeft verder niet te lijden of een kutleven te lijden, hij is gewoon dood en daarmee klaar..

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 30-12-06 18:13

Streep schreef:dus aljo, je wenste die knul éxact hetzelfde toe als wat hij bij anderen heeft gedaan??.

Maar hoe wil je het dan doen?

Zoals Arjen al zei, dat zou oneerlijk zijn tegenover moordenaars die wel al de strop gehad hebben.

Ik vind dat hij het wel verdient heeft want anders zou hij gewoon niet genoeg gestraft zijn, teminste anders zou hij behandeld worden alsof hij een verkrachter was ofzo, qua straf. Maar wat hij heeft gedaan is vele vele vele malen erger.

En ik hoop dat de mensen die hij heeft laten vermoorden hem lekker opgewacht hebben in de hel hemel whatever.
Discontent is the first necessity of progress.

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 30-12-06 18:16

winn schreef:ik vind dat hij een langere straf had moeten krijgen.. eentje waarbij hij meer zal moeten lijden.. gewoon een levenslange gevangenisstraf met geestelijke en lichamelijke martelingen..
nu word hij gewoon in 1 keer opgehangen en is ie dood.. daar heeft ie nog geluk mee! hij hoeft verder niet te lijden of een kutleven te lijden, hij is gewoon dood en daarmee klaar..
Hij weet sinds dat hij gepakt is in 2002 ofzo volgens mij wel dat hij dood zou gaan, met die gedachte leven is opzich ook wel een mentale marteling.

En zoals ik in het terras ook al zei, 3 minuten hangen met allemaal mensen die om je heen staan te kijken en weten dat die het goed voor je vinden is ook een dikke marteling. En stikken lijkt me ook wel vrij pijnlijk :).

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 30-12-06 18:20

Kontje schreef:
Streep schreef:dus aljo, je wenste die knul éxact hetzelfde toe als wat hij bij anderen heeft gedaan??.

Maar hoe wil je het dan doen?

nee ik ben het eens met de executie zoals het nu is gebeurd.
alleen had ik van aljo het idee dat hij vond dat dat niet kon, niet genoeg leed enzo. En vuur met vuur bestrijden was niet de oplossing.

terwijl wat hij hier nu zelf suggereert júist vuur met vuur bestrijden is.
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.

Bla
Postmaniak

Bericht door Bla » 30-12-06 18:22

Wat opzich wel lekker is (& nu spreek ik mezelf weer tegen omdat ik nou ook weer niet voor de volle 100% achter de doodstraf sta :s :| ), is dat hij opgehangen is. Saddam had namelijk zelf liever gezien dat hij in het vuurpeleton neergeschoten werd, omdat dat de juiste manier zou zijn om een voormalig militair leider te laten sterven volgens hem.

Moet een vernedering voor hem zijn geweest, die strop.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 30-12-06 18:27

Jullie zeggen bijna allemaal dat hij de ergste straf moet, en dat de doodstraf doodstraf niet erg genoeg is. Maar Arjen zei (geloof ik) dat in Irak de doodstraf het ergste is. Waarom zou je dan tegen de doodstraf voor Saddam zijn?

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 30-12-06 18:28

Ja ik vroeg ook al: "Waarom met de strop :|"
"Omdat het Saddam Hussein is"

Noortje schreef:Jullie zeggen bijna allemaal dat hij de ergste straf moet, en dat de doodstraf doodstraf niet erg genoeg is. Maar Arjen zei (geloof ik) dat in Irak de doodstraf het ergste is. Waarom zou je dan tegen de doodstraf voor Saddam zijn?
Degenen die zeiden dat hij de ergste straf verdient zijn het ook eens met zijn doodstraf.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 30-12-06 18:35

Kontje schreef:Ja ik vroeg ook al: "Waarom met de strop :|"
"Omdat het Saddam Hussein is"

Noortje schreef:Jullie zeggen bijna allemaal dat hij de ergste straf moet, en dat de doodstraf doodstraf niet erg genoeg is. Maar Arjen zei (geloof ik) dat in Irak de doodstraf het ergste is. Waarom zou je dan tegen de doodstraf voor Saddam zijn?
Degenen die zeiden dat hij de ergste straf verdient zijn het ook eens met zijn doodstraf.

neuh, mensen hier denken westers. de doodstraf is dáár de zwaarste straf, maar hier in het zieke westen denken mensen op een veel verschrikkelijkere manier, wat dus de doodstraf 'the easy way out' maakt.

kijk als het een westerse knul was geweest en wij (holland) had hem de doodstraf gegeven dat had ik niet van deze tijd gevonden, zet hem dan met een dwangbuis in een kamer met kussentjes en constant het geschreeuw van de duizenden mensen waarvan hij de familieleden heeft vermoord. op water en brood.

maar dáár is dit de ergste straf. naar hun maatstaven dus ik vind het wel prima zo, de mensen daar vinden het een terrechte straf, wat hebben wij dan als buitenstaanders te zeuren dat het een [s]onterechte[/s] Ongeschikte straf is?...

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 30-12-06 18:41

Wie heeft dan nog meer gezegd dat hij erger verdient, ik heb alleen van Myrt zien staan dat ie de ergste verdiende, en dat hij dus dood moest.

En ik weet niet, ik vind dood toch wel erger, misschien 1 maandje nog lekker in zo'n cel laten zitten voor 'ie doodgaat zodat hij lekker kan lijden met wat hem te gebeuren staat. Maar geen leven meer mogen hebben(!!!!) lijkt me toch serieus wel erg.

LeLame
Postmaniak

Bericht door LeLame » 30-12-06 19:18

Streep schreef:nee ik ben het eens met de executie zoals het nu is gebeurd.
alleen had ik van aljo het idee dat hij vond dat dat niet kon, niet genoeg leed enzo. En vuur met vuur bestrijden was niet de oplossing.

terwijl wat hij hier nu zelf suggereert júist vuur met vuur bestrijden is.

Denk je dat die kerel er ook maar een seconde mee gezeten heeft dat hij dood zou gaan? C'mon hij had nooit meer een leven kunnen krijgen, miljoenen mensen willen die man zien lijden, en de strop is niet de manier om dat te doen.

Vuur met vuur bestrijden is zeker niet iets waar ik tegen ben, enkel heel onrealistisch ertegen aangekeken is het idioot.
Hij wou sterven als een martelaar, iemand die echt voor z'n eigen rechten staat, en echt gelooft dat wat hij doet goed is, maakt het geen fuck meer uit dat hij daarvoor moet sterven, dat bewijst voor hem alleen maar de zwakte van de andere partij, die zich tegen hem richt.

Lichamelijke martelpraktijken halen niks uit, je zou 'm eerst geestelijk kapot moeten maken, hersenspoelen, en daarna maar eens even op een beentje of armpje laten voelen wat mosterdgas nou eigenlijk doet met een mens.

Dan realiseert hij misschien wat hij mensen heeft aangedaan, dát is het hele principe van iemand straffen, hem laten begrijpen wat hij iemand of iets aangedaan heeft, en later geen respect meer voor z'n eigen daden kan tonen.

De ergste cirminelen zijn die, die zich niet realiseren dat ze iets ''verkeerds'' hebben gedaan, en die zijn meestal ook het gemakkelijkst te grijpen, enkel durft niemand dat omdat ze geen berouw en gevoel meer kennen.
En dan heb ik het over grote massamoordenaars en oorlogsmisdadigers.

Neem onze grote naziprofessor Jozeph Mengelen, die kerel is ergens laat 50'er jaren verzopen in de zee in Zuid Amerika, terwijl hij ál die tijd op z'n eigen naam heeft geleefd.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 30-12-06 19:30

Ach ja, verdiend... Zo'n vent gun je natuurlijk het leven niet verder.

Maar ik ben in principe tegen de doodstraf, ongeacht wat de dader op z'n kerfstok heeft.
Aan de ene kant omdat het allemaal veel te makkelijk is voor de dader, die zal er verder niet meer over na hoeven denken itt de nabestaanden van de slachtoffers.
En aan de andere kant omdat het niet om te keren is, niet zo handig wanneer de dader onschuldig blijkt te zijn, 3 maanden na het uitvoeren van de doodstraf (nu is dit niet van toepassing bij Sadam, maar kijk naar de Schiedammer parkmoord, hoeveel mensen toen liepen te schreeuwen dat die opgepakte man opgehangen moest worden en hij 4 jaar later totaal onschuldig bleek te zijn).

Verder ben ik ook tegen barbaarse martelingen van gevangenen, we leven in 2006 en ik vind dat geen enkel mens gemarteld zou mogen worden, hoe slecht die persoon nou ook is, het is gewoon achterlijk (en in dit geval heel hypocriet).
Je hele leven lang zonder uitzicht in een cel zitten en weten dat je daar zal sterven moet al verschrikkelijk genoeg zijn, maar blijkbaar beseffen maar heel weinig mensen dat.

Kaleidoscope

Bericht door Kaleidoscope » 30-12-06 19:34

Doodstraf.

Waarom? Zo is de procedure in Amerika. Je behoort je als land niet te verlagen tot een andermans normen en waarden.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 30-12-06 19:49

Ik ben het volledig met Gwen eens.

Ik denk trouwens ook niet echt dat er wel een goede straf voor in dit geval Saddam bestaat. Hij heeft veel te erge dingen gedaan, om nog een fatsoenlijke straf te kunnen bedenken. De doodstraf is idd niet de oplossing vind ik, hij is er dan in 1x vanaf zoals anderen ook al hebben gezegd. Maar hem de hele tijd laten lijden, wat heeft dat voor zin? Misschien beseft hij dan alsnog niet wat hij heeft gedaan, misschien kent hij gewoon geen berouw.

LeLame
Postmaniak

Bericht door LeLame » 30-12-06 19:53

Wat heel weinig mensen beseffen is dat je leven lang in een cel wegrotten ook marteling is. Maargoed daar kunnen we nog wel even over door discuzeuren.

Corduroy schreef:Doodstraf.

Waarom? Zo is de procedure in Amerika. Je behoort je als land niet te verlagen tot een andermans normen en waarden.

Ik hoop dat je een grapje maakt?
Als iemand hier het slechte voorbeeld geeft is het Amerika wel. Doodstraf is helemaal oke, maar moorden, ho stop dat mag niet. Maar bombardementen in Kosovo, waar onschuldigen bij omkomen, niet meegerekend natuurlijk.

Amerika is zelf net zo corrupt als Peter R. de Vries, dus laten we daar maar fijn achteraan gaan huppelen met onze Balkenende.
Echt wat een zakkenwassers, ''Meneer Bush, mag ik u pijpen, ik ben zooo'n fan van uw werk'' Zo zie je onze Jan Peter kijken op de foto met Bush, bah.

En daarbij is iemand de doodstraf geven ook jezelf verlagen tot het niveau van de dader, dus wat maakt het nog uit? Doden doet de dader ook, martelen doet de dader ook.
Met de dood kom je snel weg, met martelen niet.
Het is beide projectie, en beide jezelf verlagen tot het niveau van de verdachte. Dus tja?
Je kan kiezen.

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 30-12-06 20:22

schandknaap schreef:Lichamelijke martelpraktijken halen niks uit, je zou 'm eerst geestelijk kapot moeten maken, hersenspoelen, en daarna maar eens even op een beentje of armpje laten voelen wat mosterdgas nou eigenlijk doet met een mens.
Zou een verkrachter dus bijvoorbeeld ook maar verkracht moeten worden om te ervaren wat het doet met een mens?

zerokill
Gezocht: relatie!

Bericht door zerokill » 30-12-06 20:58

wat mij persoonlijk niet lekker zit is dat hij is schuldig gesteld aan die 131 doden die ooit in dat dorp waren gevallen waar bijna een aanslag op hem gepleegd was.

hij is utieindleijk niet veroordeelt voor de duizenden andere doden die hij heeft veroorzaakt door bijvoorbeeld de aanvallen met chemische wapens of alle verdwijningen die hebben plaatsgevonden.

Nu heerst er bij mij ieg het gevoel dat hij voor het verkeerde terecht is gesteld.

verder vind ik de reactie van Bot beschamend. Wij zijn als land tegen de doodstraf en dat had hij ook moeten duidelijk maken

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 30-12-06 21:14

Wat Zero zegt, hij is nu veroordeeld voor een 'akkefietje' in '84 terwijl 'ie nog veel meer op z'n kerfstok heeft. Moet 'ie daar maar bij verstek voor veroordeeld worden?

En verder lig ik niet wakker van z'n dood, maar ik sluit me bij ons eigen Zalmpje aan die het een barbaarse daad noemde. De dood is geen straf maar wraak, Saddammetje komt er nu wel erg gemakkelijk vanaf.
Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

Fierce

Bericht door Fierce » 30-12-06 22:18

Ik zou me een stuk beter voelen als hij niet meer leeft iig, hopsa. Z'n leven ontnomen, weg d'rmee.

Het is nou eenmaal de zwaarste en ergste straf daar in Irak, en zo voelt het bij de mensen daar in dat land. Dat hij de zwaarste straf krijgt. Die mensen daar in dat land hebben het meegemaakt! Als zij vinden dat zijn straf zo goed is, maakt dat ook een deel van mijn mening uit. Afmaken dus.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 30-12-06 22:23

Jij zult je een stuk beter voelen als hij niet leeft? Meen je dat nou even serieus helemaal echt? Nee he?

En maakt het ook een deel van jouw mening uit wanneer de meerderheid van de bevolking in [insert achterlijk land] de Shaira helemaal tof vindt en het goedkeurt wanneer een vrouw gestenigd wordt wanneer zij vreemd gaat?

Fierce

Bericht door Fierce » 30-12-06 22:29

Nee dat niet, ik vind het hartstikke terecht dat die man gedood wordt. Ik vind echt dat die man in de hel moet branden, het spijt me, maar het is toch echt mijn mening. Ben lekker bot daarover :) Ik wens niet snel mensen de dood, maar bij zulk soort dingen wel.

LeLame
Postmaniak

Bericht door LeLame » 30-12-06 22:53

Kontje schreef:
schandknaap schreef:Lichamelijke martelpraktijken halen niks uit, je zou 'm eerst geestelijk kapot moeten maken, hersenspoelen, en daarna maar eens even op een beentje of armpje laten voelen wat mosterdgas nou eigenlijk doet met een mens.
Zou een verkrachter dus bijvoorbeeld ook maar verkracht moeten worden om te ervaren wat het doet met een mens?

Pedosexuelen moeten sowieso gecasteerd worden.
Pedofielen daarintegen niet, wat ze in hun hoofd hebben moeten ze zelf maar weten.

Mrs-BlackMore
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Mrs-BlackMore » 30-12-06 23:25

Nouja, zoals ik in het terras al zei, voor mensen als Saddam bestaat geen straf die zwaar genoeg is.
En met de doodstraf is hij er eigenlijk nog makkelijk af gekomen.
Tell me how it feels to be, the one who turns the knife inside of me..

Plaats reactie