Vegetariërs en Dierproeven

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 04-05-07 14:01

Ik ben een tijd vegetariër geweest en nog eet ik weinig vlees. Nu moet ik eerlijkheidsgehalve ook toegeven dat het bij mij ook nooit echt een principekwestie was: ik lust gewoon weinig vlees en de stap van weinig naar geen vlees is dan niet zo groot. Maar ook in de tijd dat ik geen vlees at, was ik niet tegen dierproeven. Maar dan echt alleen voor belangrijke zaken, zoals medicijnen tegen ziektes zoals kanker - dat kun je niet zomaar op een mens testen. Maar zaken als cosmetica e.d. vind ik ronduit belachelijk om op dieren te testen, net zoals ik never echt bont zal dragen.

Simba

Bericht door Simba » 04-05-07 14:06

Ik heb ook een tijd geen vlees gegeten, vannaf m'n 11e tot 16e! Zeker wel een principe kwestie, war ik toen al een tijdje mee rond liep.. door slagevend was toen mijn vader op een kerst markt in belgië even fijntjes ging uitleggen hoe kippen geslacht werden..
Lekker joh! als je 11 bent..
anyway nu eet ik wel weer gewoon vlees, en met name ben ik erg dol met kip. wat ik er wel aan over heb gehouden is dat ik weinig vlees echt nog lekker vind. terweil t daarvoor nog af en toe wel even slikken was als m'n moeder een lekker biefstukje op tafel zette!
en ik m nu liever afsla omdat t me gewoon niet meer trekt.

En ja dierproeven, lijkt me duidelijk gewoon rond uit belachelijk! wat betrefd make up dan..
want ik denk als je een medicijn op dieren test.. t klinkt misschin wel heel rot. en dat is het natuurlijk ook.. maar ja de mensheid word er wel mee geholpen.. als dat nou betekent dat ze over een aantal jaar bijvoorbeeld een definitief geneesmiddel voor HIV hebben ofzo.. vind ik dat dan wel wat zwaarder wegen.

Watery-Leviathan

Bericht door Watery-Leviathan » 08-08-07 16:08

Ik ben een vegetariër en ik ben tegen dierproeven, ik slik geen medicijnen, en om mijn part worden medicijnene sowieso uit de schappen gehaald.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 08-08-07 21:24

Ik ben vegetariër ja, en tegen dierproeven.
Alleen ik neem wel medicijnen, omdat ik zonder gewoon niet kan. :x
Het is niet meteen zo dat ik bij een vervelend hoofdpijntje meteen iets neem ofzo, maar voor andere dingen móet ik gewoon wel iets nemen zegmaar. Mijn dokter weet dat en ook hij houdt er rekening mee voor me. :)
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

bRuud

Bericht door bRuud » 08-08-07 21:47

Watery-Leviathan schreef:Ik ben een vegetariër en ik ben tegen dierproeven, ik slik geen medicijnen, en om mijn part worden medicijnene sowieso uit de schappen gehaald.

euhm? wat een respectloze domme opmerking :)

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 08-08-07 21:49

goed idee!

voor de mensen die hun leven stabiel houden door de medicatie; SUCKERS!!!!!

:s
Anna

I love this moment so much I want to have sex with it.

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

Watery-Leviathan

Bericht door Watery-Leviathan » 08-08-07 22:01

bRuud schreef:
Watery-Leviathan schreef:Ik ben een vegetariër en ik ben tegen dierproeven, ik slik geen medicijnen, en om mijn part worden medicijnene sowieso uit de schappen gehaald.

Hoe durf jij iets dom te noemen, terwijl je niet eens de achterliggende gedachte weet? Over respectloos en dom gesproken.

bRuud

Bericht door bRuud » 08-08-07 22:06

Watery-Leviathan schreef:
bRuud schreef:

Hoe durf jij iets dom te noemen, terwijl je niet eens de achterliggende gedachte weet? Over respectloos en dom gesproken.

Achterliggende gedachte of niet, zonder medicatie waren we allemaal al dood geweest :). dus dom; Ja zeker wel. Maar als jij denkt dat jij er een vet uber goede rede voor zal hebben is dat aan jou :) ga verder maar ontopic, want jij denkt het vast wel beter te weten.

Watery-Leviathan

Bericht door Watery-Leviathan » 08-08-07 22:11

bRuud schreef:
bRuud schreef:

Achterliggende gedachte of niet, zonder medicatie waren we allemaal al dood geweest :). dus dom; Ja zeker wel. Maar als jij denkt dat jij er een vet uber goede rede voor zal hebben is dat aan jou :) ga verder maar ontopic, want jij denkt het vast wel beter te weten.

Hoe naief ben jij, respectloos én dom om te denken dat we dan allemaal al dood waren geweest. Iets wat vroeger in de tijd van de Egyptenaren nog magie was, en gewaardeerd werd, word nu aangesmeerd aan de meest zielige onderkruipsels van de wereld. Als jij dit wil steunen, fijn voor je, ik hou je niet tegen. Maar laat mij mijn punt ook in Al het respect houden.

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 08-08-07 22:12

Om eerlijk te zijn ben ik het met Ruud eens. Wel of geen achterliggende gedachten, niet alleen Ruud moet uitkijken met wat hij zegt.
Anna

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

Watery-Leviathan

Bericht door Watery-Leviathan » 08-08-07 22:16

Dus nu moet ik ineens uitkijken wat ik zeg? Waarom, omdat het niet in één of ander extreem links beeld past?

Monster

Bericht door Monster » 08-08-07 22:17

Gozer, wat probeer je te bereiken? :)

bRuud

Bericht door bRuud » 08-08-07 22:19

Watery-Leviathan schreef:Dus nu moet ik ineens uitkijken wat ik zeg? Waarom, omdat het niet in één of ander extreem links beeld past?

top argument :D , aub ga ontopic ofzo :D

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 08-08-07 22:19

Hou eens op met elkaar voor 'dom' enzo uit te maken. Discussie is geen ruzie hoor, dus hou het even leuk en respectvol.

Watery-Leviathan

Bericht door Watery-Leviathan » 08-08-07 22:20

Wat ik probeer te bereiken ga ik hier niet allemaal neerzetten, ten eerste omdat het overgrote deel van jullie over het algemeen veel te bekrompen is en toch al te ver van het leven staat verwijderd.

Maar op een vraag krijg je een antwoord toch? Dus waarom zou mijn denkbeeld als dom en respectloos worden gezien terwijl ze juist voor de meest hoge/positieve ontwikkeling in (sociale) evolutie staan?

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 08-08-07 22:23

Waarom vind jij het zo'n hoge en positieve ontwikkeling als medicatie weg wordt gehaald? Ik ben heel erg benieuwd naar het antwoord van de vraag van Annie. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken om half nederland uit te moorden door medicatie illegaal te maken?
Anna

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 08-08-07 22:24

Oi mate, kun je alsjeblieft dat walgelijk elitaire toontje wat minderen? Als je je te goed en verheven voelt voor de mensen die hier posten, blijf hier dan alsjeblieft weg.
De manier waarop jij discussiert staat me niet aan en hier op TM houden we de discussies netjes en voeren we die op een manier waar er niet op de man gespeeld wordt.

Dit is dus een waarschuwing en geen verder punt van discussie.

Watery-Leviathan

Bericht door Watery-Leviathan » 08-08-07 22:27

ZnoZ schreef:Waarom vind jij het zo'n hoge en positieve ontwikkeling als medicatie weg wordt gehaald? Ik ben heel erg benieuwd naar het antwoord van de vraag van Annie. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken om half nederland uit te moorden door medicatie illegaal te maken?

Ik praat niet persé in de letterlijke zin van alleen Nederland, ik praat over de wereld, hoe mooi zou de wereld zijn zonder zoveel rotte appels? Ik ook niet dat ik het illegaal maak. Ik zeg schaf het af, natuurlijk niet alles, maar aids remmers e.d mogen ze van mij écht wel af schaffen. Niet omdat ik nou zo'n hekel heb aan bijvoorbeeld aids patienten, maar omdat ik de natuur haar gang wil laten gaan.

Watery-Leviathan

Bericht door Watery-Leviathan » 08-08-07 22:27

Over walgelijk en elitair gesproken zeg.

bRuud

Bericht door bRuud » 08-08-07 22:40

ZnoZ schreef:Waarom vind jij het zo'n hoge en positieve ontwikkeling als medicatie weg wordt gehaald? Ik ben heel erg benieuwd naar het antwoord van de vraag van Annie. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken om half nederland uit te moorden door medicatie illegaal te maken?

Ik praat niet persé in de letterlijke zin van alleen Nederland, ik praat over de wereld, hoe mooi zou de wereld zijn zonder zoveel rotte appels? Ik ook niet dat ik het illegaal maak. Ik zeg schaf het af, natuurlijk niet alles, maar aids remmers e.d mogen ze van mij écht wel af schaffen. Niet omdat ik nou zo'n hekel heb aan bijvoorbeeld aids patienten, maar omdat ik de natuur haar gang wil laten gaan.

Je wil de natuur zijn gang laten gaan? Dat is best een hypocriete opmerking, want als jij dat zou willen, dan zou je dus ook niet ingent worden tegen ziektes die wij makkelijk kunnen verhelpen, en je dus ook aan de meest onnodige ziektes kunt sterven? Als je nu bijvoorbeeld niet ingent was dan had je er wss heel anders bij gezeten/gelegen.

En over rotte appels; Dat er zoveel rotte appels in de wereld zijn? mensen worden niet als rotte appels geboren, en rotte appels kunnen ook weer glimmende appels worden, wie ben jij om te zeggen dat ze die kans niet kunnen krijgen.

Watery-Leviathan

Bericht door Watery-Leviathan » 08-08-07 22:44

bRuud schreef:

Je wil de natuur zijn gang laten gaan? Dat is best een hypocriete opmerking, want als jij dat zou willen, dan zou je dus ook niet ingent worden tegen ziektes die wij makkelijk kunnen verhelpen, en je dus ook aan de meest onnodige ziektes kunt sterven? Als je nu bijvoorbeeld niet ingent was dan had je er wss heel anders bij gezeten/gelegen.

En over rotte appels; Dat er zoveel rotte appels in de wereld zijn? mensen worden niet als rotte appels geboren, en rotte appels kunnen ook weer glimmende appels worden, wie ben jij om te zeggen dat ze die kans niet kunnen krijgen.

Dat klinkt allemaal vrij "hypocriet" in mijn oren, als je de natuur haar gang laat gaan, blijven de sterken en de slimmen over, dat klinkt een stuk gezonder dan hypocriete valse broederschap. En waarom moet ik "iemand" zijn omdat te zeggen? Wie ben jij om te zeggen wat jij zegt? Aangezien we toch allemaal maar mensen zijn.

bRuud

Bericht door bRuud » 08-08-07 22:50

Dat klinkt allemaal vrij "hypocriet" in mijn oren, als je de natuur haar gang laat gaan, blijven de sterken en de slimmen over, dat klinkt een stuk gezonder dan hypocriete valse broederschap. En waarom moet ik "iemand" zijn omdat te zeggen? Wie ben jij om te zeggen wat jij zegt? Aangezien we toch allemaal maar mensen zijn.

Laten we hier maar mee ophouden, want aan jou reacties te zijn weet je niet goed meer wat je moet zeggen en denkt slim over te komen.

Bovendien gaat dit nergens meer over :)
x

Watery-Leviathan

Bericht door Watery-Leviathan » 08-08-07 22:54

Likewise.

Plaats reactie