Stiefouders

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Marion
Postmaniak

Bericht door Marion » 24-05-06 17:35

@ Chemietje: Gefeliciteerd!

Mijn ouders zijn bij elkaar, maar de vader van mn vriend is een half jaar terug samen gaan wonen met zn nieuwe vriendin (moeder van mn vriend is overleden)
En nu heerst de wet van vriendinlief.
Mijn vriend en ik mogen niet 2 weekenden achterelkaar daar in huis zijn.
Mijn vriend en zijn broertje moet altijd maar genoegen nemen met oud brood terwijl er voor hun ergens verstopt vers brood ligt.
Áls we er zijn in het weekend moeten we s ochtends doodstil zijn omdat mevrouw tot 3 uur s middags in bed ligt omdat ze de hele nacht zit te chatten.
Mijn vriend mag niet de hele nacht tv kijken, dat kost te veel stroom
Als ik er in het weekend ben, moet ik mn vriend maar helpen met het schoonmaken van de badkamer en de overloop, omdat ik er ook ben en ik wil me er toch thuis voelen. Terwijl háár zoon er 2x in de week is en niks doet, alleen thee drinken en koekjes eten (waar mn vriend en ik niet eens aanmogen komen)

het gaat er daar in huis zo gezellig aan toe, het broertje van mn vriend heeft denk ik al 3 weken niet mee mee gegeten, hij heeft besloten in het leger te gaan (wou hij altijd al, maar nu heeft hij het snel doorgezet) en mijn vriend is bezig met zo snel mogelijk het huis uit.
Gory Gory Hallelujah!
Nothing can tame my wicked heart, nothing unchains my wicked heart

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 07-06-06 11:20

Ik heb ook een stiefvader gehad, maar nu zijn mijn moeder en hij weer gescheiden. Hij heeft mij opgevoed, altijd goed behandeld (ja, de standaard puberruzies, maar meer niet). Ik kan het nog steeds goed met hem vinden, ga vaderdag bij hem vieren.
Hij heeft een dochter die 4 maanden jonger is, en die zie ik gewoon als mijn zusje. We deelden lief en leed, maakten ruzie en zijn gewoon goede vrienden.

Mijn stiefvader heeft ook al bijna 3 jaar een nieuwe vriendin, en dat is gewoon mijn fantastische stiefmoeder (ik zie mijn stiefvader meer als mijn vader).

Verwijderd

gescheiden

Bericht door Verwijderd » 24-07-06 15:42

Mijn ouders zijn ook gescheiden, m'n vader zie ik om de 2 weken een weekend. Hij heeft nog geen nieuwe vriendin (waar hij -zoals ie beweert- nog geen behoefte aan heeft)

Mijn moeder heeft al voor ongeveer 5 jaar een nieuwe vriend, waar ik het totaal niet mee kan vinden. Nooit gedaan ook. Eigenlijk kan niemand van onze familie het met hem vinden, dat maakt het nog moeilijker. Ik heb vaak ruzie met hem en het komt nooit goed tussen ons.

Een vriendin van mij d'r ouders zijn ook gescheiden, zij heeft ook een hekel aan d'r stiefpa.

Een andere vriendin d'r ouders is de vader van overleden, haar moeder heeft ondertussen weer een nieuwe vriend waarbij het wel goed gaat -voor zover ik weet-.
Ik kan het met hen wel heel goed vinden, en soms hoopte ik dat alle stiefvaders/moeders zich zo konden gedragen. Het zijn immers wel de kinderen van zijn/haar partner.

ja toch?

Florence

Bericht door Florence » 01-09-06 01:11

Mijn moeder heeft een tijdje geleden een vriend gehad, maar daar ging het niet goed mee. Hij leek teveel op mn vader qua karakter, en ze zijn natuurlijk niet voor niets gescheiden.

M'n vader heeft een vriendin, nu zo'n 2 jaar ofzo, en in het begon was ik helemaal weg van d'r. Wilde ik alleen maar langskomen bij hun. Maar nu verafschuw ik dr. Ik merk steeds meer dat ze ontzettend oppervlakkig is. En ze praat d'r kind anorexia aan. Believe me, die vrouw zit niet lekker in dr vel. M'n vader loopt als een hondje achter dr aan. Ugh. Ik haat dr.

Idioticchaos

Bericht door Idioticchaos » 10-10-06 23:07

Goed, nu komt er een leuk verhaal, wil er ook liever geen berichtjes over op mijn tm zelf, mijn moeder heeft nu sinds een halfjaar een vriend, de foutste man die je kan bedenken, marrokaans (dat wil niet zeggen dat ik wat tegen marrokanen heb) integendeel zelfs :). Wij zijn pas verhuisd naar den haag, maar hij is dus drugsdealer, heeft geen tijd voor dr, is hier gelukkig ook maar 3 dagen in de week, omdat hij dus om de dag moet werken in leiden, altijd sacho en verteld haar wat te doen, wat dus niet werkt, mag niet uitgaan, geen leuke dingen doen enzovoort. maar hij kan verder ook best aardig zijn hoor,

Idioticchaos

Bericht door Idioticchaos » 11-10-06 12:55

Ohja om even me verhaal af te maken, hij heeft ook nog een vrouw waar die mee getrouwd is in marokko met 2 kinderen, welke marrokaan niet zou je zeggen? :)

harrynak
Postmaniak

Bericht door harrynak » 11-10-06 13:36

mijn pa is 3keer getrouwd geweest.
1e, gescheiden omdat zij vreemd ging..geen kinderen
2e, kreeg hij een dochter (ilona) en zijn ze ook gescheiden. die vrouw had ookal een zoon (jeroen)
en nu is hij bij mijn mamma en samen hebben ze 3kids (ik, guido en nikki)

mijn moeder is voor mijn vader ook getrouwd geweest,
alleen heeft die zak de benen genomen toen ze bijna moest bevallen van mijn zus (kim)

mijn halfzussen zijn dus stiefzussen voor elkaar, waren vroeger de beste
vriendinnen en zeiden dat ze zusjes waren helemaal leuk en aardig...
totdat ze echt zusjes waren...dat kregen ze te horen na lowlands (waar pa en ma heen gingen ghihi!).
ik werd dat jaar 3jaar

mijn 'broer' jeroen mocht mijn pa heel erg, alleen was hij nog steeds kwaad op dat zijn moeder mijn pa verliet netzoals zij deed bij zijn echte vader. hierdoor heeft hij ruzie gekregen met zijn moeder, waar mijn pa mee ging bemoeien en jeroen dus is weggegaan. ik kreeg eerder nog veel kaartjes en vele beloftes die uit eindelijk nooit zijn waar gemaakt.
ik mis hem nog steeds elke dag en je merkte bij mijn broertje dat hij ook wat mist, al weet hij niet wat want hij was nog klein.

mijn zus kim heeft haar depressieve periode gehad. vanaf kleins af aan zag ze mijn moeder niet als moeder maar als een vriendin. (zegt ze tenminste). ze was een gigantische ramp, maar kwam wel voor mams op overal en spuugde in elk mans gezicht als ze hem niet mocht. soms zijn er wel mannen het huis uit gevlucht omdat die gek van haar werden gheheh. haar echte vader heeft ze nooit gekend, ze kende het ook niet, ze had niet echt die leegte-gevoel en dat botste toen mijn vader in haar leven kwam. hoe vaak hun wel geen ruzie hebben gehad, zij schreeuwde dat ze gek werd en vast van haar vader had. ze is ook opzoek geweest naar haar biologische vader, maar die wil geen kontact met haar...(ik vind ook niet dat hij haar verdient in zijn leven). nu gaat het goed tussen mijn zus en mijn vader...ze is nu dan ookwel 26 en uit huis, dus dat scheelt wel wat.

mijn andere zus ilona, die heeft het wel zwaar gehad met de toestand van haar broer. hij wil ook geen kontact met haar meer. het enige waar zij nog last heeft is twijfels en niet voor haar eigen gevoelens opkomen. helaas hebben wij dit allemaal, niemand opent zijn échte gevoelens voor elkaar in dit huis...we praten met een hard gezicht en grapjes.

mijn broertje en zusje hebben een geweldige jeugd gehad met al die zussen (en een broer in hun eerste levensjaren). wij deden alles voor hun, omdat ze zulke dotjes waren. nu kan ik met beiden goed opschieten al zit er 5 en 6 jaar verschil tussen. we komen voor elkaar op, al weten we dat wij fout zitten.

en dan ik. ik ben een middelkind in dit gezin. tussen guido en mij= 5 jaar, nikki en mij = 6jaar. kim en ilona =8 jaar en jeroen, geen idee die is ergens in de 30? ik heb geleerd om tussen verschillende ogen te kijken, wat vaak fijn is. maar heb nooit echt ergens aan kunnen kleven..een houdvast. ik heb verder wel een fantastische jeugd gehad met veel gelach en leuke mensen, maar ben ook in diepe dalen geweest doordat ik niet wist wat er met mijn broer was, met mijn zus en ik ben laatst dus achter gekomen wat er nou precies aan de hand was.

nu ga ik opzoek naar mijn broer en hopen op duidelijke antwoorden.
I was calling your name...
but you would never hear me sing

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 14-02-07 21:07

Ghehe ik kick een oud topic omhoog. I'm sorry maar wil het toch even kwijt.

Mijn ouders zijn nu bijna 3 jaar geleden gescheiden, mijn moeder heeft een nieuwe, ik vind het, man en mijn vader een nieuwe vrouw.
Mijn vader heeft in 1 jaar ongeveer 7 andere vrouwen gehad. Klootzak. :]
Maargoed, met deze vrouw is hij in mei een jaar getrouwd ofzo denk ik. Zij heeft alleen borstkanker en de kans is klein dat ze geneest. Dan zit hij dus zonder mensen meer. Ik heb het contact met hem verbroken, hij heeft mijn broer het huis uitgezet, z'n nieuwe vrouw is ongeveer aan het doodgaan en z'n moeder is al aardig op leeftijd. Met z'n broers en zussen heeft hij ook al geen contact meer.
Toen m'n ouders gingen scheiden heb ik meteen besloten om bij m'n moeder te blijven wonen. M'n broer koos ervoor om bij z'n vader te gaan wonen, vandaar.
Mijn moeder heeft nu dus een nieuwe kerel met wie ze in augustus volgend jaar gaat trouwen. Whola dan ben ik dus wel mooi bruidsmeisje. :]
Hij neemt wel een vaderrol op zich en daar ben ik hartstikke blij mee. Ik heb dat tot m'n elfde jaar nooit gehad. Het moest echt enorm wennen, maar het is geweldig. Hij heeft ook 2 kinderen, een meisje van 8 en een jongentje van 5. Ik beschouw het gewoon als eigen broertje & zusje.
Dus zo kan het ook nog gaan. ^^
Btw, m'n vader z'n nieuwe vrouw is ook niet aardig.

LozerKid

Bericht door LozerKid » 14-02-07 22:27

Pap leeft niet meer en mam wel. Ze moet het niet wagen om een andere kerel te zoeken want die zal niet door mij noch mijn broeders worden geaccepteerd in dit huis.

En ze wilt het zelf ook niet. En dat is mooi ook want die kerel zal zich nooit thuis voelen hier!

PaperFlowers
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door PaperFlowers » 14-02-07 22:55

Mijn stiefvader (nu iets meer als een jaar) begint nou ook allemaal vader trekjes te krijgen. >:( |:(
Word soms pisnijdig van die vent.
Maar mijn moeder is gelukkig met hem dus ja..
Maar op het begin hadden we ook ontzettend veel ruzie, omdat mijn broertje en ik niet wisten hoe we met hem om moeten gaan.
Nou moeten we het maar slikken.
Mijn stiefvader heeft toch altijd gelijk e.d.

Mijn vader heeft geen zin in een nieuwe vrouw.
Ik vind hem wel zielig, zo alleen.
Maar als hij daar geen behoefte aan heeft..
In my field of paper flowers
And candy clouds of lullaby
I lie inside myself for hours
And watch my purple sky fly over me

Puck

Bericht door Puck » 15-02-07 21:53

Kan ik niet over meepraten..

Mijn ouders zijn al vanaf hun 18e bij elkaar, zonder getrouwd te zijn.

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 12-11-07 14:58

Tiensch schreef:Ghehe ik kick een oud topic omhoog. I'm sorry maar wil het toch even kwijt.
Ja laat ik dat ook maar eens doen!

Mijn ouders zijn 10 jaar geleden gescheiden omdat mijn vader een andere vrouw leuk vond. Ik was 8 en ik was helemaal weg van die vrouw (nog steeds contact mee though). Na 4 jaar ging dat uit en kwamen mijn ouders steeds dichter bij elkaar. En na 7 jaar gingen ze weer samen wonen en 2 jaar geleden zijn ze weer getrouwd.

JAAA, ZO KAN HET OOK!
Anna

I love this moment so much I want to have sex with it.

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

boemboem
Newbee!

Hallo ik ben nieuw!

Bericht door boemboem » 19-12-07 12:37

Hallo allemaal,

Wat leuk om te lezen dat ik niet het enige slachtoffer ben van stief-terreur ;) Ik noem het maar zo omdat het er soms aardig terroristisch aan toe gaat ;)

Niet dat ik direct reclame wil maken, maar ik heb eeb blog waar ik al mijn stief bevindingen opschrijf, zowel als de stiefvader die ik nu ben en het stiefkind dat ik was. Mocht je het leuk vinden deze te willen lezen, kom dan eens kijken bij http://stiefouders.blogspot.com/

Om je een voorproefje te geven heb ik hieronder een verhaaltje gekopieerd uit mijn blog, ik hoop niet dat dit erg is.

Wagenziek

Vroeger als klein kind heb ik de feestdagen altijd heel erg vervelend gevonden, verplicht thuis zitten, verplichte visites, verplicht spelletjes doen, even bij opa en oma langs, even bij stief opa en oma langs... dus.
Ik kon hier maar niet aan wennen, nee... de kerstdagen waren voor mij een heuze kwelling, het begon namelijk altijd met een reisje naar Zaandam, zoals de meeste mensen weten ligt Zaandam voor de gemiddelde Fries bijna aan de andere kant van de wereld, sterker nog wanneer mijn stiefvader zei dat we naar Zaandam gingen begon mijn moeder al zenuwachtig rond te dwalen zoekend naar onze friesche paspoorten..

Het vervelendste vond ik altijd de heenreis, zo'n reis naar Zaandam begon namelijk altijd met het slikken van pillen, een pil tegen misselijkheid werd ons verteld.. yeah right!! Dat geloofde ik dus mooi niet en ik zal u vertellen waarom..
Vroeger stond mijn stiefvader op de markt en had daarom een auto met een grijs kenteken, dit betekende dus dat je officieel geen mensen achterin mocht hebben, STERKER NOG!, MIJN STIEFVADER HAD HELEMAAL GEEN ACHTERBANK, WE LAGEN ALS VERSTEKELINGEN OP DE BODEMPLAAT VAN ZIJN AUTO!

Mijn conclusie was daarom ook heel logisch.. Wij werden als kind gedrogeerd met medicijnen zodat het bij de Friesche grenscontrole net leek alsof er twee tapijtjes achterin de auto lagen... en mijn moeder maar denken dat we niets in de gaten hadden. Tot op het heden heb ik haar nog nooit verteld dat ik haar duistere geheimpje echt wel door had.

Meestal kwamen we rond 18:00 aan in Zaandam, dit betekende dus dat we vlug wat hete soep naar binnen gegoten kregen en dan naar bed konden. Prettige kerstdagen..

Nu gaat alles anders, ik heb nu zelf stiefkinderen en ik ben niet van plan om mijn stiefkinderen dezelfde kwellingen te laten ondergaan, nee, wij zijn niet zo.. wij gaan lekker de kerst met zijn allen vieren. Warme soep, gezellig bij mijn ouders langs, gelukkig wonen mijn ouders dichtbij, Anders begint mijn vriendin zenuwachtig te zoeken naar onze paspoorten en krijgen de kinderen een pilletje tegen de misselijkheid.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden. :)

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 19-12-07 13:26

Dikke vette mhoa.
Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 19-12-07 14:10

Mijn vader heeft nu al 3 jaar een nieuwe vriendin waarvan ik in het begin vond dat ze super aardig was. Nu is dat echt helemaal weg. Als het een keertje goedloopt tussen mij en m'n vader zorgt zij er wel weer voor dat er ruzie tussen ons komt. Ze denkt dat ze de portemonnee van m'n vader mag beheren maar zodra zij met haar dochter op vakantie naar Londen gaat, geeft ze 800 pond uit aan kleding en mijn vader mag daar niks van zeggen.
Haar dochter is 13 en groeit dus gegarandeerd uit die kleding, maar goed.
Laatst had de vriendin van m'n vader allemaal kleding gekocht voor haar dochter, haar zoontje en mijn vader. Dus vroeg m'n vader of er niks voor mij en m'n broer tussen zat. Waarop zij reageerde: 'Ja maar jullie zijn toch laatst naar Londen geweest, dus ik dacht die hebben niks meer nodig! Iedereen is hier gelijk dus ze worden écht niet achtergesteld.'
M'n broer en ik hadden allebei 200 pond te besteden in Engeland. Mij hoor je daar niet over klagen, ik vind het een boel geld. Maar kom op, ze heeft voor háár dochter 1000 euro aan winterkleding besteed.
En zo zijn er nog wel meer nare dingen die er zijn gebeurd.

M'n moeder daarentegen heeft sinds kort weer een nieuwe vriend. En hij is super aardig, kan het goed met hem vinden. De allereerste keer dat ik hem zag was toen ik midden in de nacht terugkwam van mijn vader omdat ik daar knallende ruzie had gehad. En het enige wat ie tegen m'n moeder daarover gezegd heeft was: 'Ik heb me nog nooit zo bij iemand thuis gevoeld.' Nou, ik denk dat je dan wel weet dat je goed zit.
M'n moeder heeft laatst voor het eerst gezegd dat ze van 'm houdt, en dat het haar vriendje is, en ik ben zo blij voor dr! :D

Nouja .. Zo zit het verhaal een beetje bij mij thuis.

boemboem
Newbee!

Lijkt me niet makkelijk

Bericht door boemboem » 19-12-07 14:31

Hoi Roosch,

Het lijkt me idd moeilijk, zelf ben ik vader van een stiefzoon en dochtertje. Ik was mijn hele kinderleven ervan overtuigd dat mijn stiefvader gemaakt aardig was. In het begin vaak voetballen, tafeltennisen en later alleen maar zeuren. (dacht ik) Ik heb altijd veel vragen gehad, en nu ik met mijn blog bezig ben, kom ik er steeds weer achter dat de "dingen" anders in elkaar steken dan ik altijd dacht. Ik kan me nu deze reactie ook wel goed voorstellen, kinderen eisen gewoon erg veel aandacht op en nu kom ik er achter dat ik ook wel eens wat voor mijzelf wil doen, de nieuwigheid gaat er af en alles wordt "normaler".

Over die kleding, dit is idd wel wat overdreven, mogelijk dat haar moeder vind dat haar dochtertje misschien extra aandacht nodig heeft omdat ze denk dat er te veel aandacht naar jouw gaat?? of juist te weinig naar haar dochtertje buiten jou om. Of is het gewoon gemenigheid?? Het is vind ik vaak niet te doorgronden. Persoonlijk probeer ik het thuis maar wat met humor te doen hoewel ik mijn stiefzoontje ook wel eens van het plat-dak af wil gooien ;)
Help ik ben stiefouder! Hedendaagse zaken met een knipoog kijk op http://stiefouders.blogspot.com

boemboem
Newbee!

Bericht door boemboem » 19-12-07 14:32

Nietzman schreef:Dikke vette mhoa.
mhoa?
Help ik ben stiefouder! Hedendaagse zaken met een knipoog kijk op http://stiefouders.blogspot.com

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 19-12-07 14:34

Achja, als ik er wat humor doorheen gooi (ik hou van sarcasme) dan is ze gelijk beledigd en wordt ze onzeker. Ja sorry hoor, ik wil er best rekening mee houden, maar zodra m'n broer eenzelfde opmerking maakt is het allemaal wél grappig.
Ze is heel erg jaloers op mij als ik met m'n vader knuffel of wat ook, en daar kan ik zo kwaad om worden. Zij ziet hem elke dag en ik nauwelijks (ook van mijn kant uit niet goed). Ik vind dat een dochter gewoon met haar vader moet kunnen knuffelen wanneer ze wil, maar wanneer ik dat doe in haar bijzijn wordt m'n vader afstandelijk en kijkt zij met een vuile blik naar mij..

boemboem
Newbee!

idd

Bericht door boemboem » 19-12-07 14:39

Je hebt gelijk, even een vraagje, je knuffelt je vader toch niet zoals er onder je naam staat, half naakt? Dan kan ik me die reactie wel goed voorstellen. :) Persoonlijk ben ik erg sarcastisch aangelegd en dat wordt ook niet altijd gewaardeerd. Toch klink het idd dat ze een beetje jaloes is.. knuffel je hem soms ook om haar de gek aan te steken? Hoe oud ben je en lijk je erg op je moeder??

Pompoen
Newbee!

Bericht door Pompoen » 19-12-07 15:19

Tjah, mijn ouders zijn nog wel bij elkaar. Maar mijn vader spreek ik niet meer. Mijn moeder gelukkig nog wel. Ik woon zelf helaas niet meer thuis maar waar ik nu woon vind ik het ook wel leuk. Allemaal mensen van mijn leeftijd en zo kan ik tenmiste tot rust komen.

Ik hoef dus niet te zeiken over stiefouders, maar ik zou wel willen zeiken over de leiding.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 19-12-07 21:24

KICK again.

08-08-08 jongensch, dat is dé dag dat ik bruidsmeisje word :D *O*
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

boemboem
Newbee!

Bericht door boemboem » 19-12-07 21:32

Seyma schreef:Tjah, mijn ouders zijn nog wel bij elkaar. Maar mijn vader spreek ik niet meer. Mijn moeder gelukkig nog wel. Ik woon zelf helaas niet meer thuis maar waar ik nu woon vind ik het ook wel leuk. Allemaal mensen van mijn leeftijd en zo kan ik tenmiste tot rust komen.

Ik hoef dus niet te zeiken over stiefouders, maar ik zou wel willen zeiken over de leiding.
Seyma, waarom spreek je je ouders niet meer? of is dit iets te persoonlijk??

thaizz
Postmaniak

Bericht door thaizz » 07-01-08 20:49

Me moeder heeft een nieuwe vriend, wel aardige kerel.
Me ma heeft ook goed duidelijk gemaakt, jouw kinderen zijn jouw kinderen en mijn kinderen zijn mijn kinderen...dus hij bemoeit zich niet veel met ons.

Maar ik woon gezellig bij me pa, met ze 2en :P

Simba

Bericht door Simba » 08-01-08 00:49

ik kan ook niet echt mee praten mijnouders zijn al vanaf hun 17e samen.

Plaats reactie