Na de dood

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Watery-Leviathan

Bericht door Watery-Leviathan » 08-08-07 10:35

The_Return_Off schreef:Iedereen? Volgens mij zijn de meningen redelijk verdeeld hoor ;).

Jij begint een irritante nitwit te worden, iets wat meer bij je hoge intelligentie past dan bij instinct, en als je nou serieus niet snapt wat ik bedoel, reageer dan gewoon Niet ofzo.

The_Return_Off
Moderator
Moderator

Bericht door The_Return_Off » 08-08-07 15:34

nieuwsgierig naar? Als er niets is, ben je er ook niet meer om het mee te maken, om je te beseffen dat er niets is. Dus jouw nieuwsgierigheid kan alleen bevredigd worden als er daadwerkelijk iets is.

Je gaat er dus bijna van uit, dat er iets is.
Each of us has been endowed with reason, and it is our right, as well as our responsibility, to exercise it.

"Leder beredenederen" - Meneder de Beder.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 18-08-07 19:19

Ik hoef er nog even niet aan te denken.. :|

Flunky
Newbee!

Bericht door Flunky » 10-03-08 21:29

Lisanneke schreef:Ik hoef er nog even niet aan te denken.. :|
inderdaad, beter van niet.

k wil er niet aan denken, maar helaas ben ik een puber die zich hier behoorlijk veel mee bezig houdt. Ik weet niet of God bestaat, ik geloof van niet. ik ben opgevoed met papa is in de hemel, maar het zal wel een te abstract begrip voor me zijn geweest. ik ben behoorlijk van de wetenschap, maar ik zal niet snel zeggen dat iets totaal niet bestaat. wie ben ik om dat te stellen?
mensen zijn bang voor het onbekende, het is niet voor niets dat je je dood zolang mogelijk probeert uit te stellen, hoeveel pijn het ook doet. alles achterlaten is moeilijk. ik probeer het me wel eens voor te stellen, uiteraard tevergeefs de moeite.

ik twijfel.
want hoewel ik denk dat er na de dood niets is, denk ik toch ook dat reïncarnatie bestaat. zo af en toe krijg ik dat gevoel. dat wij een les te leren hebben en telkens terug komen. misschien. want weten doet niemand.

The_Return_Off
Moderator
Moderator

Bericht door The_Return_Off » 12-03-08 16:55

Ik geloof pas dat er iets WEL is als ik goede redenen heb om aan te nemen dat het er is. En zeker weten doet niemand over iets, zelfs niet over het bestaan van TM ofzo :P.
Each of us has been endowed with reason, and it is our right, as well as our responsibility, to exercise it.

LeeM
Gezocht: relatie!

Bericht door LeeM » 18-03-08 11:55

maar toch komen er steeds meer mensen bij flunky? (over de reincarnatie)
is het fora / fauna ratio zo van slag?
nee, ik geloof niet dat er iets zal zijn...
reincarnatie vind ik tever gaan aangezien er steeds meer mensen bijkomen. tuurlijk zou de geest van een dier in een mens komen te zitten (als t zou bestaan) maar dan nog lijkt me dat erg ver gezocht.
leven is een lange wachtrij tot de dood. het is hoe leuk je het zelf maakt. je kan voordringen, je kan in slaap vallen in de rij. ach jah, ik denk dat er niets is hierna en zal dat waarschijnlijk ook nooit gaan denken :) just have fun as long as it lasts ^^ (want tjah, t kan zo voorbij zijn :))

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 18-03-08 12:21

Steeds als ik de titel van dit topic zie heb ik 'Leven Na De Dood' in mijn hoofd :')

[mod="Piet van Vliet"]Da's ook mijn eerste associatie... :) [/mod]

En om nog even iets bij te dragen aan dit topic: Ik geloof meestal dat er niets is, maar soms heb ik zoiets van 'nah, da's ook stom, dat kan toch niet?' dus eigenlijk geloof ik wel dat er *iets* is na de dood, (heb alleen geen flauw idee wat en dat maakt me ook eigenlijk niet uit) maar ik denk ook dat dat vooral is omdat ik bangig ben dat er absoluut niets is na de dood. Bovendien, waarom leef je dan?

Simba

Bericht door Simba » 18-03-08 15:05

ik vind de vraag maar irritant omdat ik er voor mezelf totaal geen antwoord op kan geven.
Ik leef vooral met de gedachte
"Ik zie wel, of niet..."

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 18-03-08 15:11

Ik snap niet dat mensen bang zijn voor de dood. En bovendien, wie heeft ooit gezegd dat het leven mooier is dan de dood...?

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 18-03-08 15:23

Ik ben bang voor de dood van andere mensen. Voor m'n eigen dood ben ik niet bang, tot het moment dat je gaat lijden.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

six

Bericht door six » 13-04-08 15:49

Ik geloof er in dat je na je dood weer word geboren als nieuw mens.
reincarnatie dus :D
Alleen weet je niks van het vorige leven, maar je draagt wel een rugzakje mee met dingetjes van je vorige leven die je weer gebruikt in je nieuwe leven.
volgens mij zijn er ook mensen die wat kunnen herinneren uit hun vorige leven, weet niet of dat waar is...

maarja zo denk ik er over, meer weet ik niet!.

The_Return_Off
Moderator
Moderator

Bericht door The_Return_Off » 22-04-08 12:43

Dus je gokt erover?
Wat maakt dit hetgene dat je gelooft? Is het niet meer dan een muntje opgooien? Kop: er is reïncarnatie, munt: er is geen reïncarnatie?

Queenofthehighway
Newbee!

Bericht door Queenofthehighway » 02-10-08 21:47

Na de dood. Dat klinkt of de dood niet het einde is. Alsof er dus meer is dan leven en dood. Of zie ik dat verkeerd?

Overigens maakt t mij niks uit wat en of er iets is na dit leven. Ik ben meer benieuwd wat de periode voor de dood mij te bieden heeft. Daarna zie ik wel weer verder. :)

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 03-10-08 17:41

Queenofthehighway schreef:Na de dood. Dat klinkt of de dood niet het einde is. Alsof er dus meer is dan leven en dood. Of zie ik dat verkeerd?
Dat lig aan je antwoord.

Als er volgens jou alleen leven en dood bestaan luidt je antwoord waarschijnlijk: "niks"

De hypothese laat ruimte voor een 'hiernamaals', maar dat wil niet zeggen dat er persé iets moet zijn.
Later is allang begonnen.

LeLame
Postmaniak

Re:

Bericht door LeLame » 12-03-09 14:57

pietvanvliet schreef:
Queenofthehighway schreef:Na de dood. Dat klinkt of de dood niet het einde is. Alsof er dus meer is dan leven en dood. Of zie ik dat verkeerd?
Dat lig aan je antwoord.

Als er volgens jou alleen leven en dood bestaan luidt je antwoord waarschijnlijk: "niks"

De hypothese laat ruimte voor een 'hiernamaals', maar dat wil niet zeggen dat er persé iets moet zijn.
Liefje, lees eens goed.
Stephje bedoelt dat de uitspraak 'Na de dood' soms niet helemaal begrijpelijk is als 'hiernamaals'. Alsof er dan nóg iets is, nadat je al dood bent geweest. 't is immers NA de dood :').

Maar Beffie, met 'de dood' zijn wordt in de Nederlandscher taal denk ik gewoon het 'moment van overlijden' bedoeld.
'De dood vond plaats om 13:40 uur Surinaamse tijd' (dus eigenlijk vier uur later maar boeiend)

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Re: Re:

Bericht door pietvanvliet » 12-03-09 18:59

LeLame schreef:Liefje, lees eens goed.
Stephje bedoelt dat de uitspraak 'Na de dood' soms niet helemaal begrijpelijk is als 'hiernamaals'. Alsof er dan nóg iets is, nadat je al dood bent geweest. 't is immers NA de dood :').
Schnügelpüpchen, dat maakt mijn punt niet anders. NA de dood impliceert de stelling dat er een hiernamaals is. Op het moment dat je een hypothetisch hiernamaals verwerpt is er na de dood dus niks.

Bovendien is je timing, zacht gezegd, klote. als je er vijf maanden over doet om iets scherps te zeggen schiet het ook niet op... :*
Later is allang begonnen.

Dominique
Best kansloos...

Re: Na de dood

Bericht door Dominique » 11-12-09 22:52

Ik geloof wel dat er meer is..

Mijn broer is 3 jaar terug tijdens een epileptische aanval het water ingereden en 'bijna' verdronken.
Hij was 'uit zijn lijf' zeg maar.. Hij heeft zichzelf de ambu in zien rijden vanaf een afstand, alsof hij nog gewoon op de aardbodem stond..
Hij stond naast zijn beste vriend en tikte deze aan:"Wie ligt daar?" Zijn vriend keek om, met een vage blik maar keek dwars door hem heen..
Op dat zelfde moment wordt hij terug zijn lichaam ingezogen, terwijl hij zelf eigenlijk niet terug wil..

Dus ik denk dat er echt meer is.. Hoe verklaar je zulke dingen anders?
Let's pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 12-12-09 00:55

Hoe weet je dat je je lichaam ingezogen wordt?
Ik viel vroeger regelmatig flauw, waarbij ik soms 2 minuten wegbleef. Je kan dan verder "dromen" vanaf het moment vlak voor je flauw valt. Ik droomde bijvoorbeeld eens dat ik tegen een vrouw die naast me stond zei: pfoe, het gaat alweer!!! En vervolgens werd ik wakker terwijl ik op de stoep lag.

Dominique
Best kansloos...

Bericht door Dominique » 12-12-09 01:07

Nou aangezien er echt een circulatiestop bij mijn broer was is het niet echt met elkaar te vergelijken..
Let's pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars

Swatlana
Newbee!
Contacteer:

Re:

Bericht door Swatlana » 06-05-10 18:11

Ikzelf zal heel simpel zeggen dat alles kan zijn.. Ik ben er nu niet meer zo mee bezig. Ik houd het gewoon bij "Ik weet het niet en kom het wel te zien" :P
En als er werkelijk een god is die mij om onwetendheid naar de hel wil sturen vind ik het ook prima. Dan weet ik vrij zeker dat iedereen tenminste wel welkom is in de hel :)
LeLame schreef:
LucyFurr schreef:Vraag voor de reïncarnatie-aanhangers: Komen er dan steeds nieuwe zielen bij ofzo? De bevolking groeit maar en groeit maar. What's up with that?
Ik ben geen reincarnatie-aanhanger, maar ik kan je er een simpel antwoord op geven, een mens hoeft niet als mens terug te keren, zo kan een koe, of een insect zo terugkeren als mens.

Nee, ik geloof niet in dat soort Reincarnatie, wel in een andere vorm van terugkering
er zijn genoeg diersoorten uitgestorven om dat te kunnen bevestigen.
Maar het lijkt me dat er ooit niet echt veel was om van te beginnen... Dus waren er toen ook zielen geboren?
(gewoon nieuwsgierig op de kijk die je er op hebt)

Plaats reactie