Na de dood

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
LeLame
Postmaniak

Na de dood

Bericht door LeLame » 30-09-05 17:14

Ik heb hier nog geen topic over kunnen vinden. Wat denken jullie dat je te wachten staat na de dood, ga je naar de hemel of de hel. Of word je opnieuw geboren? Of nog orriginelere ideën over het 'hiernamaals'

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 30-09-05 17:47

Ik heb er nog geen uitgesproken mening over. Nog te weinig over gelezen en gehoord. Maar ik hoop in ieder geval dat er iets is. Ergens waar het rustig is en waar je met een hoop lieve mensen samenwoont.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 30-09-05 18:06

LikeStrawberry schreef:Geloof je in reïncarnatie? Ja, ik wil niet denken dat ik hierna niks meer ben, ik heb een doel, ik wordt iets groots, iets beters, dan wie ik nu ben.

Reïncarnatie dus, dat gebeurd er met mij na de dood.
Calm your tits!

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 30-09-05 18:07

pff mja dit heb ik wel al besproken eigenlijk in Bestaat God? maar ggoed nog 1 keer voor old time sake..

ik geloof dat je als ziel een taak heb te vervullen in je leven.. iedere keer dat je sterft kom je een stapje dichter bij die vervulling en bij nja zoiets als de hemel of het walhalla ofzo..
Bijv. in een vorig leven ben je altijd heel rijk en streng en haast een dictator geweest.. in je volgende leven leer je dan de keerzijde kennen, arm gevoelig en onderdrukt.. (het is maar een voorbeeld he)

zo kom je steeds hoger op de trap. Ik geloof dus ook in reïncarnatie.. Persoonlijk is dit voor mij gewoon ook een hele fijne theorie, hierdoor kan ik goed met bepaalde dingen omgaan.. het overlijden van kinderen bijvoorbeeld.. niemand begrijpt waarom zoiets gebeurt.. ik geloof dat een kind dat overlijdt een oude ziel was die bijv. alleen al door geboren te worden zijn taak tot vervulling heeft weten te brengen en zo eindelijk rust kan hebben.

verder geloof ik ook echt in zielmaatjes.. bepaalde mensen waar je zon sterk verbond meevoelt, ook al ken je ze nog maar net.. en volgens theorien kom je in iedere reincarnatie die zielmaat weer tegen omdat je zo sterk met elkaar in contact staat..

of het allemaal echt zo is zullen we natuurlijk nooit weten maar het geeft mij heel veel hoop, kracht en ik hoef niet bang te zijn voor de dood.

voor mensen die reincarnatie een interessant onderwerp vinden, kan ik het echt aanraden om de show van Bram Vermeulen "daar ben ik weer!" te kijken.. zoals hij het uitlegt is precies zoals ik het ook altijd gezien heb (ik ben hier al vanaf mn 12e ofzo mee bezig.. dus het is iets waar ik ook wel grondig info over heb gezocht en dingen heb afgewogen aan elkaar) echt een aanrader dus (Y)
- - Lift your skinny Fists like Antennas to Heaven - -

LeLame
Postmaniak

Bericht door LeLame » 30-09-05 18:23

Voor mij is de dood niet iets waar ik tegen opzie. Ik denk als je doodgaat je de naasten die gestorven zijn weer terug zal zien. Of je ze daadwerkelijk 'ziet' is voor mij ook een vraag. Maar je zult hun aanwezigheid zeker voelen. Ik denk ook dat als je bent gegaan en nog een appeltje te schillen hebt, je ook nog niet klaar met dat persoon bent. Het echte 'opnieuw geboren worden' geloof ik niet in. Ik dat de dood een geweldige ervaring is, ik heb enkele mensen zien gaan, en allemaal hadden dezelfde gelaatsuitdrukking, ze leken allemaal op een manier erg gelukkig en opgelucht.

MissAnnThrope

Bericht door MissAnnThrope » 30-09-05 21:53

Vraag voor de reïncarnatie-aanhangers: Komen er dan steeds nieuwe zielen bij ofzo? De bevolking groeit maar en groeit maar. What's up with that?

Forsaken

Bericht door Forsaken » 30-09-05 21:59

na de dood ben ik weg.
voorgoed.
nee ik geloof niet in zulke dingen.

LeLame
Postmaniak

Bericht door LeLame » 30-09-05 23:07

LucyFurr schreef:Vraag voor de reïncarnatie-aanhangers: Komen er dan steeds nieuwe zielen bij ofzo? De bevolking groeit maar en groeit maar. What's up with that?

Ik ben geen reincarnatie-aanhanger, maar ik kan je er een simpel antwoord op geven, een mens hoeft niet als mens terug te keren, zo kan een koe, of een insect zo terugkeren als mens.

Nee, ik geloof niet in dat soort Reincarnatie, wel in een andere vorm van terugkering

pink-lemonade

Bericht door pink-lemonade » 30-09-05 23:20

Ik vind het moeilijk om erover na te denken, ik dacht er al over na toen ik 7 of 8 was en toen moest ik vet vaak huilen :p.
Maarja de oplossing is dus voor mij; er niet aan denken.
Komt wel als ik 90 ben 8)!

LekkerSletje
Forummeubel

Bericht door LekkerSletje » 30-09-05 23:22

Als mensen die in reïncarnatie geloven ook in geesten geloven, zouden er dan ook andere dingen op de wereld zijn waar die geesten zich mee bezig houden, wat wij dus niet schijnen te zien?

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 30-09-05 23:26

Ligt er denk ik aan of de desbetreffende persoon gelooft dat de ziel ook een tijd geen lichaam 'behuist'.

Ik geloof dat dan weer niet, het lijkt mij gewoon niet logisch, ik zie zielen niet als rondvliegende dingen, ik geloof wel in reïncarnatie (al ben ik daar niet altijd even overtuigd van, ik zet er soms nog wel m'n vraagtekens bij), maar volgens mij gaat de ziel meteen naar een ander lichaam, en het antwoord dat schandknaap geeft op de vraag van Lucyfurr zou ook mijn antwoord geweest zijn.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 01-10-05 17:01

Zoals je hier had kunnen lezen bestonden er al twee onderwerpen over de gebeurtnissen na de dood, ze waren alleen goed verstopt.

Za zijn nu boven water. je vind ze hier en hier.

Graag gedaan.
Later is allang begonnen.

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 01-10-05 18:19

mja naar mijn idee kan een mens nooit meer een dier worden als hij eenmaal mens is geweest..

maar een dier kan dus wel eh "upgraden" tot mens zeg maar.. de ziel van dat dier dan.. maj het is een beetje lastig uitleggen allemaal en ik heb gewoon eigenlijk niet zoveel zin om het uitgebreid uit te typen :)

@fu-cky-ou: hoe bedoel je dat? dat geesten meer zien? geesten geloof ik niet zo heel erg in.. meer de energie van iemand die achterblijft.. zoiets kun je wel interpreteren als geesten.. en misschien een ziel die door zelfmoord of zoiets een moeilijke dood heeft gehad en daardoor nog even blijft rondhangen en zn geliefden nog even "in de gaten houdt".

Bronson

Bericht door Bronson » 02-10-05 17:29

Ik zal me maar uit deze discussie houden memento! ;)

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 02-10-05 17:55

Ik geloof dat er niets is....absoluut niets...

Als er een hemel en een hel zijn ga ik waarschijnlijk naar de hel :P

LeLame
Postmaniak

Bericht door LeLame » 02-10-05 21:02

pietvanvliet schreef:Zoals je hier had kunnen lezen bestonden er al twee onderwerpen over de gebeurtnissen na de dood, ze waren alleen goed verstopt.

Sorry daarvoor

ZarraVampire schreef:Ik geloof dat er niets is....absoluut niets...

Hoezo denk je dat?

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 03-10-05 07:12

schandknaap schreef:
pietvanvliet schreef:Zoals je hier had kunnen lezen bestonden er al twee onderwerpen over de gebeurtnissen na de dood, ze waren alleen goed verstopt.

Sorry daarvoor

Geeft niet, goed verstopt wil zeggen dat ze niet in de onderwerpenlijst stonden. Volgende keer even kijken of jenog achtergrond informatie kan halen uit draadjes die in het mededelingentopic staan en er is niks aan de hand.
Later is allang begonnen.

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 03-10-05 09:35

Inkedupdrezzz schreef:Ik zal me maar uit deze discussie houden memento! ;)

wie? jij of ik? |:(

Unreal-Lies
Post ook wel eens...

Bericht door Unreal-Lies » 03-10-05 10:30

Memento schreef:een ziel die door zelfmoord of zoiets een moeilijke dood heeft gehad en daardoor nog even blijft rondhangen en zn geliefden nog even "in de gaten houdt".

Ik heb juist gehoord dat als iemand zelfmoord pleegt het juist moeilijker krijgt in het 'hiernamaals'. Dat zelfmoord geen oplossing is en daarom 'bestraft' wordt.
Now you know I'm far from satisfied

Bronson

Bericht door Bronson » 03-10-05 10:33

Memento schreef:
Inkedupdrezzz schreef:Ik zal me maar uit deze discussie houden memento! ;)

wie? jij of ik? |:(

ik, niet jij!

omdat ik het maar zweverig gedoe vind! ;)

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 03-10-05 14:34

tsja maar dat maakt niet dat ik mn mond hou hoor ;) vandaar die |:( smily
kun jij je dan niet beter buiten deze discussie houden ;)

ik heb btw liever dat je dan gewoon je eigen mening geeft.. dus jij gelooft niet in iets na de dood? en het is heus niet iets wat ik uit me duim zuig en ik ben écht niet de enige die in dit soort dingen gelooft.. maar mannen schijnen sowieso al veel moeite te hebben met "zweverige" zaken..

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 03-10-05 14:42

schandknaap schreef:

Sorry daarvoor

ZarraVampire schreef:Ik geloof dat er niets is....absoluut niets...

Hoezo denk je dat?

Omdat het huidige leven alleen leeft voor de volgende generatie, en die weer voor die daarop. Dus als we dood gaan hebben we geen nut meer, en bestaan we dus ook niet meer.

Bronson

Bericht door Bronson » 03-10-05 14:43

ja maar dat zei ik toch ook? IK hou me wel uit deze discussie! Want ik wil je niet op je gevoelige vrouwenteentjes trappen! ;) En mannen zijn vaak inderdaad meer van het type "als ik het niet kan zien kan het me gestolen worden" en vrouwen zijn vaak meer emotioneel en spiritueel.

Maar goed, terug ontopic. :)

MissAnnThrope

Bericht door MissAnnThrope » 03-10-05 16:29

schandknaap schreef:
LucyFurr schreef:Vraag voor de reïncarnatie-aanhangers: Komen er dan steeds nieuwe zielen bij ofzo? De bevolking groeit maar en groeit maar. What's up with that?

Ik ben geen reincarnatie-aanhanger, maar ik kan je er een simpel antwoord op geven, een mens hoeft niet als mens terug te keren, zo kan een koe, of een insect zo terugkeren als mens.

Nee, ik geloof niet in dat soort Reincarnatie, wel in een andere vorm van terugkering

Dus wil je het groeien van de menselijke bevolking verklaren, dan zou er dus voor iedere mens die erbij komt een dier moeten verdwijnen?

Bronson

Bericht door Bronson » 03-10-05 17:12

LucyFurr schreef:
schandknaap schreef:

Dus wil je het groeien van de menselijke bevolking verklaren, dan zou er dus voor iedere mens die erbij komt een dier moeten verdwijnen?

Nee reincarnatie heeft als basis dat je steeds hoger moet zien te komen, dus als je in dit leven een timmerman bent, en je hebt goed geleefd dan word je in je volgende leven bijv. een bankdirecteur (beetje dom voorbeeld, maar gaat om het idee), en op een gegeven moment heb je zo goed geleeft dat je het nirvana in mag. Je werkt jezelf dus steeds een stap omhoog, tot je klaar bent. Net als op school!

Plaats reactie