Hoe werkt paypal?

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Gesloten
BladE

Hoe werkt paypal?

Bericht door BladE » 11-03-05 20:51

Ik heb deze 'tutorial' maar gemaakt voor de mensen die wel willen, maar niet weten hoe je geld kan overmaken via Paypal.

Om 1 ding uit de wereld te helpen: Je heb geen creditcard nodig!.
Ondanks dat er wel gevraagd word om OPTIONELE creditcard info, is dit niet verplicht. Ik zal uitleggen hoe je het kan doen zonder creditcard!.

Wat je wel moet hebben, is een bank/girorekening :) of de beschikking over 1 waar je het liefst mee kan electronisch overboeken ;)

Stap 1:
- Maak hier een account aan:
https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/websc ... ration-run

- Kies: Personal account in: Netherlands.
- Vul al je persoonlijke gegevens in.
- Op de vraag: Would you like this to be a Premier Account?
Zeg no, tenzij je inderdaad een creditcard wil toevoegen.
- Accept de agreement etc.

Stap 2:
Add OPTIONAL CC info. Als je het niet heb, SKIP it ;)

Stap 3:
Confirm je email adres. Gebruik een adres die je ALTIJD zal houden (zover je altijd op internet zit natuurlijk ;)) en waar niemand 'zomaar' bij kan, dus ga geen msn shizzle gebruiken ;). Je email is ook je loginnaam.

Als je dit voltooid heb, dan heb je een paypal account, waar je NOG nix mee kan :) Nu moet je nog via je eigen bank geld storten op de paypal rekening, die trouwens gewoon in NL is. Als je weet electronisch over te boeken, kan je dit ook ;)

Stap 4:

- Login op Paypal
- Ga naar My Account - Add Funds

Hier zie je de opties om geld te storten op Paypal. Hier zie je ook de optie: Transfer funds from a bank account in your country.

- Klik op Transfer funds from a bank account. Je krijgt o.a. dit te zien:

Name on Account:
PayPal International Ltd

PayPal's Account Number:
266566472

Bank:
Bank of America, N.A. Amsterdam, Netherlands

Het is de bank: "Bank of America" in Amsterdam, dus gewoon een NLse rekening!!

Nu zie je in detail hoe je moet storten en naar welke rekening. Schrijf OOK je ID number op, aangezien dat jouw boeking met jouw account zal identificeren :)
Nadat je het allemaal heb opgeschreven ga je natuurlijk eerst geld storten op je paypal rekening door dit (al dan niet electronisch) over te boeken. Het kost ongeveer 3 tot 5 dagen voordat het verwerkt is, maar geduld is ook een schone zaak.

Ik heb voor het eerst 'als test' 10 euro gestort en benut :) Daarna heb ik 40 euro gestort. Nu gebruik ik paypal voor me eigen site en dat werkt goed. (ik weet dus uit ervaring waar ik over praat).

Natuurlijk kan je je gaan bedenken van 'Waarom???' waarom probeer ik met alle mogelijkheden duidelijk te maken dat dit belangrijk is? Het is niet 'alleen maar' voor de site zodat hij in de lucht blijft, nee het geeft VEEL EN VEEL meer aan! Over hoe je bent, wat jij voor een insteek wil hebben in de community en ook vooral dat je een deel van de community, JOUW community wil zijn, tenslotte is en blijft het een spelletje van geven en nemen.

Wij admins, wij geven, erg veel, we VRAGEN niets, maar we zullen absoluut niet afwijzend reageren als je het wel wil geven. Daarom probeer ik ook via deze weg het duidelijk te maken wat het belang er van is.

Tenslotte, wat is nu 1 euro? Met 1 euro kan jij maandelijks Dizzy uit de brand helpen, de kosten zijn erg hoog namelijk. Stel je voor... als elke actieve gebruiker 1! euro zou doneren, dan zou dat 5000 euro 1 maal opleveren. Daar waar we EN een nieuwe server van kunnen betalen EN een paar maand kosten kunnen dekken...

Sta er es bij stil.. als 1 euro dit al kan doen... zo makkelijk en zo snel... wat zou diezelfde euro voor je kunnen betekenen...
Laatst gewijzigd door BladE op 23-04-05 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Random_hero

Bericht door Random_hero » 11-03-05 21:46

Let wel:
Overmaken naar de paypal rekening is irritanter dan het lijkt. Mijnpostbank.nl ondersteunt bijv. geen internationale boekingen. Je zult geld over moeten maken met een internationale overschrijfkaart die je speciaal via de klantenservice moet bestellen. Het gaat mij niet om die euro, en veel users niet denk ik, maar wel om het feit dat dit gewoon veel gedoe is en veel mensen die niet bereid zijn te nemen.

BladE

Bericht door BladE » 14-03-05 00:48

Random hero: Dat is not true :) Ze hebben een NEDERLANDS bank account waar je ZONDER kosten naar toe kan boeken :)

I've been there, done that ;)

Random_hero

Bericht door Random_hero » 15-03-05 16:56

Dan mogen ze dat wel een stuk duidelijker aan geven :{w.

Murphy
Post ook wel eens...

Bericht door Murphy » 15-03-05 17:01

thnx bladE, handig, want ik moet nog 65 euro overmaken naar een engelse dude die WoW voor mij dokt
Murphy's Law: Anything good in life is either illegal, immoral or fattening

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 16-03-05 16:56

Zodra ik geld heb (weekje of 2?) Ga ik Dizzle helpen :). Must do for meh. Thnx, dacht eerst dat het alleen met credit card kon, vandaar dat ik niet echt actie heb ondernomen |:( .

BladE

Bericht door BladE » 19-03-05 15:11

Daarvoor heb ik dit dus geschreven, zo kan je toch een heel stuk meer betalen dan je in eerste instantie dacht ;)

pingey
Postmaniak

Bericht door pingey » 19-03-05 15:20

Nou ik snap het nog steeds niet :o)

Ik koop wel een ijsje voor em als we weer naar Amsterdam gaan.

Verwijderd

ej

Bericht door Verwijderd » 24-03-07 16:03

Hier wou ik effe op terug komen ik wil namelijk een site skin bestellen
ik heb sinds kort paypal maar zo dra ik op de site order druk en mij eigen inlog op paypal krijg ik een venster om een creditcard te activeren en verde kan ik niks dan kan ik dat uitzetten ik heb namelijk geen visa of mastercard

isis
Best kansloos...
Contacteer:

Bericht door isis » 24-03-07 17:09

Is het een transactie naar het buitenland?
Zo ja dan heb je inderdaad een creditcard nodig.
Je kan sinds een tijdje geen buitenlandse transacties meer doen zonder creditcard.
Szigetmeisje 2010

tony3005
Eerste post!

Re: Hoe werkt paypal?

Bericht door tony3005 » 18-10-09 12:32

Je kan nu ook paypal gebruiken op je iPhone! Zeer relaxed

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 18-10-09 12:35

WHOOOWW THANKS TONY!!!!!!!!!!!!!!!!
De grootste draak die er bestaat.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 18-10-09 15:49

Yay, spam. Slotje :w

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 15-06-10 17:38

Wellicht ten overvloedde:

Wij zijn niet (geassocieerd met) PayPal. Bovenstaande is een kleine service aan onze eigen gebruikers. Deze uitlegis niet bedoeld volledig te zijn. Vragen over PayPal, kun je het beste hier stellen:

https://www.paypal-community.com/
Later is allang begonnen.

Gesloten