Gezocht: Geld!!!

Het forum bedoeld voor serieuzere zaken.
Niet serieuze zaken gaan zo "Algemeen Gebabbel" in!
Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 10-07-04 23:51

Gaat waarschijnlijk niet werken.

Bij tweakers.net hebben ze een dergelijk systeem, en daar heeft het redelijk goed gewerkt, daar krijgt men doormiddel van een groep leden inmiddels toch een lekker bedrag per maand binnen.

Tweakers kon zoiets gewoon doen omdat ze nou eenmaal 'de' site zijn op hun gebied, maar TM heeft een compleet andere, en ook kleinere userbase. De gemiddelde TMmer zou niet eens weten hoe hij lid zou kunnen worden, (Qua betalingen en dergelijke.) laat staan dat hij geinteresseerd is in een extra dienst, vooral niet in een redelijk verzadigde markt en met tientallen alternatieven voor handen. Die paar duizenden euros in de maand is in ieder geval echt een onrealistisch bedrag.

Het is natuurlijk wel iets om in het achterhoofd te houden, weblogs, uploaddiensten en dergelijke voor een bepaalde vergoeding, maar ik denk dat er dan eerst maar een 'onderzoek' gedaan moet worden naar de bereidheid om daarvoor te betalen.

uebermensch

Bericht door uebermensch » 11-07-04 12:45

Uit eigen ervaring weet ik dat als je het goed aan zou pakken, enkele duizenden euro's per maand makkelijk mogelijk moet zijn.

Wat betreft betalingen moet je zoveel mogelijk opties openhouden... bijvoorbeeld mensen de mogelijkheid geven het over te maken, via paypal te sturen en desnoods zelfs gewoon in een envelop op te sturen.

Bedenk dat maar een paar procent van de members daadwerkelijk betalend lid hoeft te worden om er redelijk geld uit te halen. Willekeurig voorbeeld: als je 8000 leden hebt en daarvan wordt 2% betalend lid tegen 10 euro per kwartaal (das anderhalf biertje per maand), dan heb je al 1600 euro per kwartaal. En dan zijn reclame-inkomsten nog helemaal buiten beschouwing gelaten.
Als je de benefits van doneren erg leuk maakt, zal het percentage mensen dat het doet nog een flink stuk hoger zijn, en de inkomsten dus ook. 1000+ euro per maand is dan zeker niet onmogelijk.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 11-07-04 18:16

uebermensch schreef:Uit eigen ervaring weet ik dat als je het goed aan zou pakken, enkele duizenden euro's per maand makkelijk mogelijk moet zijn.

Mag ik jouw referenties dan even zien?
Later is allang begonnen.

uebermensch

Bericht door uebermensch » 11-07-04 20:21

pietvanvliet schreef:
uebermensch schreef:Uit eigen ervaring weet ik dat als je het goed aan zou pakken, enkele duizenden euro's per maand makkelijk mogelijk moet zijn.

Mag ik jouw referenties dan even zien?

Nee, dat mag je niet. Ik stel er namelijk prijs op mijn zaken discreet te houden, en aangezien ik hier slechts wat vriendelijk gratis advies geef zie ik geen reden om een uitzondering te maken.

Een ding zal ik wel zeggen, en dat is dat ik al een aantal jaren leuk verdien met internet. Of jullie mijn advies verder gebruiken of niet kan me niet bijster veel schelen. :)

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 11-07-04 20:48

uebermensch schreef:Nee, dat mag je niet. Ik stel er namelijk prijs op mijn zaken discreet te houden, en aangezien ik hier slechts wat vriendelijk gratis advies geef zie ik geen reden om een uitzondering te maken.

Een ding zal ik wel zeggen, en dat is dat ik al een aantal jaren leuk verdien met internet. Of jullie mijn advies verder gebruiken of niet kan me niet bijster veel schelen. :)

Jaha, en nu kom je echt verschrikkelijk geloofwaardig over. Ook is het absoluut niet arrogant om te suggereren dat jouw advies zo veel waard is dat men er eigenlijk voor moet betalen.
En het is ook verschrikkelijk privacy om even een url door te geven heh. Want een url is het toppunt van privacy. Als je iets geheim wilt houden zet je het maar op internet.

uebermensch

Bericht door uebermensch » 11-07-04 21:36

Meneder_de_Beder schreef:Jaha, en nu kom je echt verschrikkelijk geloofwaardig over. Ook is het absoluut niet arrogant om te suggereren dat jouw advies zo veel waard is dat men er eigenlijk voor moet betalen.
En het is ook verschrikkelijk privacy om even een url door te geven heh. Want een url is het toppunt van privacy. Als je iets geheim wilt houden zet je het maar op internet.

Ik koppel het emailadres dat ik voor deze account hier gebruikt heb liever niet aan mijn sites. Het is namelijk mijn universiteitsemail, waar mijn echte naam in staat.

En nee, ik bedoelde niet dat mijn advies zo veel waard is dat men ervoor moet betalen. Ik bedoelde dat ik slechts referenties geef voor betaald werk, en dat ik voor het geven van advies waar ik verder niets aan heb geen referenties geef, geen cv opstuur, en ook geen sollicitatiebrief schrijf.
Als iemand me echter wil betalen zal ik echter met plezier wat bewijs laten zien hoor.

Maar als je me verder niet wil geloven maakt het mij verder ook niets uit. Ik kwam toevallig op deze site, zag deze thread, en gaf wat advies. That's all, mij maakt het verder geheel geen verschil wat er met deze site gebeurt.

Note to self: probeer geen mensen te helpen. Ze reageren er slecht op.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 12-07-04 08:07

uebermensch schreef:Nee, dat mag je niet. Ik stel er namelijk prijs op mijn zaken discreet te houden, en aangezien ik hier slechts wat vriendelijk gratis advies geef zie ik geen reden om een uitzondering te maken.

Dat vind ik betreurenswaardig.

Dat je jezelf beschermt is natuurlijk een logisch iets. Ik vroeg slechts referenties om eens te kijken hoe jij je reclame uitingen vormgeeft om te bezien of dat bij ons eventueel levensvatbaar zou zijn.

Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen dat bepaalde vormen van reclameuitingen niet echt passen op een comunity waarvan de meeste gebruikers minderjarig zijn. :)

Overigens is dat volgens mij wel de vorm van reclame waar het meeste geld in zit en die vorm van reclame zou wel degelijk duizende euro's per maand op kunnen leveren, ware het niet dat wij er als team voor hebben gekozen bepaalde vormen van reclame uit te sluiten en bepaalde categrorieën van reclameuitingen niet op onze site willen hebben.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe je dat doet. Alle goede ideeën zijn natuurlijk welkom
Maar zoals gezegd: er zijn vormen van reclame die niet passen bij de dienst die wij leveren.

En na een beetje rondsurfen langs je email adres voel ik me ook nog een beetje verplicht te melden dat je scheiding ergens een gat vertoont. Ik kwam uit op een alternatieve vorm van startpagina, dat is niet het soort reclame dat ik hier kan verkopen :)

uebermensch

Bericht door uebermensch » 12-07-04 11:29

pietvanvliet schreef:Dat vind ik betreurenswaardig.

Dat je jezelf beschermt is natuurlijk een logisch iets. Ik vroeg slechts referenties om eens te kijken hoe jij je reclame uitingen vormgeeft om te bezien of dat bij ons eventueel levensvatbaar zou zijn.

Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen dat bepaalde vormen van reclameuitingen niet echt passen op een comunity waarvan de meeste gebruikers minderjarig zijn. :)

Overigens is dat volgens mij wel de vorm van reclame waar het meeste geld in zit en die vorm van reclame zou wel degelijk duizende euro's per maand op kunnen leveren, ware het niet dat wij er als team voor hebben gekozen bepaalde vormen van reclame uit te sluiten en bepaalde categrorieën van reclameuitingen niet op onze site willen hebben.
---
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je dat doet. Alle goede ideeën zijn natuurlijk welkom
Maar zoals gezegd: er zijn vormen van reclame die niet passen bij de dienst die wij leveren.

En na een beetje rondsurfen langs je email adres voel ik me ook nog een beetje verplicht te melden dat je scheiding ergens een gat vertoont. Ik kwam uit op een alternatieve vorm van startpagina, dat is niet het soort reclame dat ik hier kan verkopen :)

Dank voor het aanwijzen van het gat in de scheiding :) Die is bij deze weer verwijderd. Zo strikt is het trouwens ook niet hoor... ik probeer het alleen niet van de daken te schreeuwen. Ik bedoelde trouwens sowieso al niet jullie aan te raden dat soort reclame op de site te zetten. Dat zou hiermeer dan enigszins ongepast zijn.

Het is trouwens een misvatting dat daar het meeste geld zit op internet. Het is het makkelijkst, dat is waar, maar zeker niet het meest. Het is echt zeer goed mogelijk goed te verdienen aan de meer "normale" takken van internet.
Er is eigenlijk maar 1 grote fout die men daarbij meestal maakt. Men gaat uit van het volgende bedrijfsschema:
stap 1: grote site bouwen
stap 2: ???
stap 3: winst
Het spreekt voor zich dat de bedrijven die stap 2 vergeten over het algemeen snel weer verdwijnen. Het simpelweg aanbieden van advertentieruimte was een goede stap 2 tot de advertentiemarkt instortte, waardoor de bedrijven die daarop verdienen of ten onder gingen, of aggressievere reclame gingen pushen, of lidmaatschapskosten gingen vragen.

Nu zijn er maar 2 plaatsen om geld vandaan te halen voor sites (overheidssubsidie buiten beschouwing gelaten) - de bezoekers en andere bedrijven. Het gevolg daarvan is dat je, als je geen services levert aan bedrijven, je enige inkomsten waarschijnlijk bestaan uit reclame, betaling voor je services en/of donaties.
Dus je moet een keuze maken. Maar... de reclamemarkt is halfdood, te veel/aggressieve reclame jaagt mensen weg, donaties zijn onbetrouwbaar en als mensen moeten betalen gaan ze waarschijnlijk ook weg. Je bent dus bijna gedwongen voor een combinatie van verschillende dingen te gaan.
Erg aggressieve reclame is geen optie, iedereen laten betalen is geen optie, en donaties zijn door het gebrek aan betrouwbaarheid geen optie. Dan kun je voor minder aggressieve reclame gaan, en het gat dat dat achterlaat opvullen met het vrijwillig betalen van leden. Echter, als mensen vrijwillig kunnen betalen, zullen ze dat meestal niet doen. Dus je geeft ze een reden om het te doen... of beter, meerdere redenen. De perfecte reden bestaat natuurlijk uit een verdere verbetering van de service die je sowieso al levert, omdat dit het makkelijkst te implementeren is en je gebruikers er waarschijnlijk wel in geinteresseerd zullen zijn.

In jullie geval zou het redelijk makkelijk moeten zijn goed te verdienen aan inkomsten via reclame en leden. Jullie hebben een trouwe userbase, veel activiteit, en een site die veel mogelijkheden tot uitbreiding biedt, dus dat zou geen probleem moeten zijn...

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 12-07-04 12:39

Als jullie geld voor een profiel gaan vragen, zullen veel mensen geen gebruik meer maken van TM.. |:(

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 12-07-04 12:46

Lees jij eerst eens voordat je je mond opentrekt.

@uebermensch: Het lijkt mij geen slecht idee, maar om een profiel zonder reclame tegen betaling toe te laten zullen we er eerst meer reclame op moeten zetten, want er staat nu maar 1 bannertje op. Ik denk dat weinig mensen de moeite zullen nemen om te betalen voor die ene banner.
Andere privileges in de vorm van een weblog/journal oid zijn dan denk ik een beter idee.

uebermensch

Bericht door uebermensch » 12-07-04 12:52

t3h-Fl1p schreef:@uebermensch: Het lijkt mij geen slecht idee, maar om een profiel zonder reclame tegen betaling toe te laten zullen we er eerst meer reclame op moeten zetten, want er staat nu maar 1 bannertje op. Ik denk dat weinig mensen de moeite zullen nemen om te betalen voor die ene banner.
Andere privileges in de vorm van een weblog/journal oid zijn dan denk ik een beter idee.

Nou, als jullie geld uit reclame willen halen is het sowieso vrijwel noodzakelijk gebruik te maken van een topbanner/links. De top van een pagina is over het algemeen verantwoordelijk voor 2/3 van alle reclame-inkomsten.
Ik denk zelfs dat als jullie daar reclame neerzetten, en die ook optimaliseren (views/clicks tracken per banner en categorie en op basis daarvan de reclame aanpassen), dat dat al bijna genoeg zou moeten zijn voor de serverkosten.

Maar je hebt gelijk wat betreft andere privileges. Een weblog, meerdere profielpagina's, een beetje ruimte om pics te uploaden, etc zijn ook noodzakelijke dingen. Het gaat om de combinatie van een geavanceerde service met een geheel gebrek aan reclame.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 19-07-04 09:02

Alvast mijn excuses dat ik zo laat reageer, ik ben op vakantie.
Het valt best mee met mensen die slecht reageren als je ze wilt helpen nietwaar? :)

Laten we beginnen met stellen dat er een draagvlak is voor betaalde accounts (zij het niet heel erg groot en dat is, gezien de gemiddelde leeftijd van de gebruikers, eigenlijk logisch).

Stel dat we een betaalde account gaan aanbieden (met de nadruk op stel, zulks in niet (alleen) aan mij om te beslissen), dan is het primaire probleem het overmaken van gelden.
Creditcards hebben niet echt een hele solide naam, een acceptgiro kost meer dan dat zij opbrengt, wallie werkt alleen met bedrijven en gireren is lastig.

Vervolgens moeten we even kijken of (en zo ja, wat en hoe) we bepaalde privileges gaan toekennen aan profielen.
De wensen verschillen ongetwijfeld per gebruiker en ik weet nog niet of een zg. cafetariasysteem een optie is.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 04-08-04 10:32

oke dit zal vast al zijn gezegd ...

Maar is het niet gewoon het slimst om naar de bank toe te gaan en van tm een verreniging te maken daar een rekening openen en dan het rekening nummer gewoon publiceren ik bedoel bijna iedereen heeft internet bankieren ik vind tm super en als het op deze manier zou gebeuren zou ik zeker een donatie maken...

Pingu

Bericht door Pingu » 04-08-04 12:26

Sommige praten wel over vrijwillig betalen, maar dan gaan idd weinig mensen dat doen En ik ga niet betale terwijl een ander het niet doet [sorriej maar zo ego ben ik] Het maken van badlakens en weet ik veel is een slim plan... maar dat kost ook geld en ik denk dat weinig mensjes een badlaken van plusminus €15,= betalen. Ik vroeg me af hoeveel geld je dan nodig hebt. En waarvoor. STEL dat je ons laat betalen /per maand/. Dan kunnen er mensen weg gaan... maar dan is er toch meteen weer veel ruimte en wort het dan niet goedkoper? Ik ben bereid om tot een bepaalde hoogte een bedrag te betalen en de mensen die that's me wille late bestaan denkk ook. Dus.... zou je uit kunnen rekenen hoeveel euro iedereen zou moeten betalen en dat in een mail kunne versture?? [of in een bericht] vraag ze om te reagere wie dat allemaal doen [of zorg dat ze het in een forum zette] . Dan heb je al meer zekerheid. En kun je die optie schrappen of doorzette
(ik hep geen flauw idee of dit een oplossing is ofzoow :s majaa)

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 04-08-04 12:45

hmm trouwens bij www.dark-future.org kon je ook donaties maken via paypal en dat is geen bedrijf d8 ik ... ennuh als je een donatie deed kwam je ook meteen op een snellere server ..

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 02-12-04 22:08

Pingu schreef: Het maken van badlakens en weet ik veel is een slim plan... maar dat kost ook geld en ik denk dat weinig mensjes een badlaken van plusminus €15,= betalen.

WOW, dat is wel heel goed idee. Thats-Me badlakens met je eigen tm adress er op :| Dat is cool, dat zou ik wel kopen.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 03-12-04 23:01

Merchandise is natuurlijk een manier om geld binnen te hengelen, maar daarin moeten we natuurlijk ook investeren

En daar zit hem nou net nou de kneep.

Laten we eerst mar eens kijken wat we aan de server kunnen versleutelen, dan doen we daarna de handdoekken.

Als je het niet erg vindt ;)

Random_hero

Bericht door Random_hero » 04-12-04 09:50

Gezien de gemiddelde leeftijd van de gebruikers op tm (<20 jaar) is het niet slim om een hoog bedrag per maand/jaar te gaan vragen voor betaalde services.
Maar er is vraag naar services als een weblog/journal en een foto upload (misschien ook een @thats-me.nl email forward in het lidmaatschapspakket?). Maar die dingen kosten ruimte :|.
Wellicht zijn verschillende abonnee vormen een optie.
TM-lite, TM-basic en TM-advanced om maar eens wat te noemen :7.
De meesten van de 'harde kern' hier op het forum zijn denk ik sowieso wel bereid om te betalen voor tm, ik iig wel mits het bedrag niet te hoog is/de aangeboden diensten de moeite waard zijn.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 04-12-04 12:04

TM is gratis en ik zou graag willen dat dat zo blijft ook
en met dat TM-basic etc. dat word te ingewikkeld denk ik :o.
voor mij iig.. want ik vind TM te gek, maar ik ga er nog niet voor betalen.

Kirsten
Postmaniak

Bericht door Kirsten » 04-12-04 12:24

Ook niet als TM daarvoor zou kunnen blijven? Ik bedoel, als het niet meer gratis verder kan, zou je dan niet bereid zijn om geld te geven?

Ik ben best bereid om een bedrag per maand/jaar te betalen mits het natuurlijk een redelijke prijs is. :)
It takes some silence to make sound.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 04-12-04 12:52

Ik ben opzich wel bereid om een keer een nog onbepaald bedrag over te maken naar TM.
Ik weet alleen niet of het zo'n goed idee is om daar bepaalde services voor te bieden. Dat lijkt me allemaal best ingewikkeld en verwarrend, en ik vraag me af of mensen wel bereid zijn om dan van de duurste service gebruik te gaan maken. Dan kunnen ze misschien beter zelf van dat geld wat ruimte kopen en een domeinnaampje.

Ikzelf vind TM goed zoals het nu is, zou het ook leuk vinden als het nieuwssubmitgedeelte er door kwam. Maar dingen als e-mail-adressen, plaatjes-upload-gelegenheden, etcetera hoeven voor mij echt totaal niet.
E-mailadressen kun je makkelijk bij hotmail of g-mail verkrijgen, over het uploaden van plaatjes maar niet te spreken (dat zijn er genoeg).
En die reclamebanner van google is ook echt totaal niet irritant. Als je zogenaamd zo'n hippe TM wil waar alles ondersteboven ligt kun je zoals ik al eerder zei beter zelf een site maken.

Random_hero

Bericht door Random_hero » 04-12-04 13:52

Wij willen dat niet, maar er zijn enorm veel tm users (die ook nog nooit van het forum gehoord hebben), die dat wel willen.
Als je betaalt, wil je er wat voor terug krijgen. Nu is tm gratis, en dat moet ook zo blijven, maar wellicht een kan je een premium-user worden oid (leuk kleurtje in je naam ofzo :7 ) waarbij je geen 'last' hebt van banners en wellicht wat extra functies (nogmaals, ik hoef ze opzich niet, maar iemand anders wel).
Naar mijn inziens moet het mogelijk zijn om per maand ofzo een opgewaardeerde tm te huren, zodat als je een x in geldnood zit ofzo, je automagisch wordt 'gedegradeerd' tot niet-betalende user. Dan komen mensen ook niet in de schulden etc. Jongeren hebben geen vast inkomen en daar moet je ook rekening mee houden.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 04-12-04 22:27

Grin,
Dan weet ik ook mijnvervolgstudie: Accountancy.

Want een Acountant hebben we wel nodig om de administratie te regelen dan.

Random_hero

Bericht door Random_hero » 05-12-04 11:03

Tja :P

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 05-12-04 11:06

Goed idee :)

Hup, ga eens met dizzel praten jij! :)

Plaats reactie