Bruising my head on a tiny error

Gedichten, liedjes, verhaaltjes, noem maar op...
Kortom, je kans om snel beroemd te worden!
Je kan hier niet anoniem posten.
Plaats reactie
Florence
Postmaniak

Bruising my head on a tiny error

Bericht door Florence » 02-11-11 17:11

Ik ben een perfectionist, keihard voor mezelf. Fouten maken mag ik niet, en als het wel gebeurt voel ik me het domste meisje ter wereld. Alles wat ik doe moet goed doordacht zijn, er mag niks fout gaan. Als ik een fout maak knapt namelijk iedereen op me af, vooral de mensen die ik het leukst vind. Ik schaam me voor de dingen die ik soms zeg, daar kan ik me dagenlang over opvreten en bespreek het dan met niemand wat het veel groter en erger maakt dan het is. Ik durf soms de waarheid niet onder ogen te komen en loop daar dan voor weg.

Als ik iemand leuk vind denk ik altijd dat diegene dan de touwtjes in handen heeft en ik daarin niks te beslissen heb. Per definitie denk ik dat een jongen mij nooit zo leuk vindt als ik hem en heb ik altijd het gevoel dat ik te veel ben. Heel af en toe voel ik me veilig genoeg om te laten zien wie ik ben, maar dit duurt nooit lang.

Als iemand eens door mijn muur heen zou kunnen prikken en kon zien dat dit allemaal onzekerheden zijn zou dat zo fijn zijn. Dan zag diegene dat ik houd van het leven, van alles wat het te bieden heeft. Kon ik stoppen met dromen maar het echt gaan leven. Genieten van de herfst, als het wat afkoelt, de blaadjes van de bomen, de heerlijke geur en de prachtige kleuren. Heerlijk met vriendinnen thuis onder een dekentje films kijken. Mijn werk, ik ben dol op m’n werk. Met zo veel mogelijk mensen in contact komen, laten zien wie ik werkelijk ben voor dat ene moment dat ik met ze in contact ben. School, zoveel mogelijk leren, aangezien ik het meest nieuwsgierige meisje ben wat je zult ontmoeten. Heerlijk uit eten of gezellig samen koken. Me terugtrekken in m’n kamer met een boek of helemaal losgaan op een feestje.

Waarom het me zo veel moeite kost om dit aan iemand te vertellen weet ik niet. Schrijven gaat nog wel, maar wanneer ik het recht in iemands gezicht moet zeggen lijkt het zo klein, onbelangrijk. Ik moet leren m’n kwetsbare kant te laten zien aan de mensen die er het meeste toe doen, aan de mensen die zelf ook onzeker kunnen zijn over ‘ons’. ‘Ons’, dat heb ik al twee jaar niet meer kunnen denken. De eeuwige romanticus vindt geen romantiek. Because of all of the above. Er wordt aan gewerkt, ik doe m’n best, laat me stukje bij beetje steeds meer zien aan de wereld, aan de mensen die het echt verdienen.

Pien
Postmaniak

Re: Bruising my head on a tiny error

Bericht door Pien » 02-11-11 20:38

LIEVE Roos, sterke meid die je dr bent. Wat heb ik enorm veel respect voor je. Deze gevoelens onder woorden brengen zijn al vreselijk goede stappen in de richting waar je naar toe wilt. Het maakt nog niet uit dat je ze beter op kan schrijven dan zeggen. Dit is een begin. En wat fijn dat je hier de veiligheid vindt om ze te uiten.
Weet je, het verbaasd me soms zo dat je onzeker bent. Jij bent namelijk een beeldschone vrouw, van buiten maar ook van binnen. Ik weet nog dat wij wat gingen drinken in de Peuk en dat ik alles wat je deed en zei zo ongelofelijk gaaf vond!
Maar naast dat ik me verbaas, denk ik precies te begrijpen wat je bedoelt en wat je voelt. Want ik herken veel uit je verhaal. Eigenlijk precies de eerste twee alinea's, maar ik heb het meer met hier nieuwe vrienden zoeken. LIEVE Roos, ik blijf gewoon tegen je zeggen dat je het gaafste wijf ooit bent. En dat je geen enkele reden hebt tot onzekerheid. Ik weet dat dat niet echt iets oplost bij jou, want dat haalt de onzekerheid niet weg, maar ik herinner je er gewoon aan. En dat blijf ik oneindig doen.
Goed, ik weet dat jij kei hard werkt aan jezelf en ik vind dat je het geweldig doet. Weetje ik ben gewoon ook heel trots op je.
En een 'ons' komt heus wel weer. Jammer dat je het niet kan plannen en dat je niet weet wanneer je het gaat tegenkomen. Frustrerend ook. Zeker als je er zo naar verlangd. Maar echt. Roos. Jij krijgt uiteindelijk ook weer een gelukkige relatie.
Ik vind jou een topmeid echt een TOPmeid! Ga alsjeblieft zo door :)
Van tegen de wind fietsen hou je wilde haren.

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 02-11-11 22:01

Dank je wel lieve Neen :)!!!! Echt heel lief van je!!!!

tatta
Wannabe-crew?

Bericht door tatta » 04-11-11 14:30

lieve rosie - wat een onwijs eerlijk en dapper berichtje! ik sluit me helemaal met neen aan, ookal heb k je nog niet gemeet ga k ervanuit dat jij echt een topchick bent. k herken mezelf in bepaalde dingen die je zegt; en denk dan ook dat je zeker niet de enige bent die met dit soort onzekerheden worstelt; mocht dat een soort van steun zjn.. een hele dikke kus!
so, so you think you can tell?

Plaats reactie