Vrolijk

Gedichten, liedjes, verhaaltjes, noem maar op...
Kortom, je kans om snel beroemd te worden!
Je kan hier niet anoniem posten.
Plaats reactie
LeeM
Gezocht: relatie!

Vrolijk

Bericht door LeeM » 03-06-08 11:27

Whaha, ik kom ineens een verhaaltje tegen over een ochtend uit mn leven van een paar maanden terug :') veel plezier lol, t is nogal een lap tekst voor mijn doen :')

Weetje, ik ben nog nooit zo lekker wakker geworden om 6 uur ‘s ochtends.
Natuurlijk altijd nog even 3x omdraaien voordat de dag echt begint, maar dan moet je er toch echt uit. Even een warme douche, even wat eten, en dan op naar de boulevard.
10 voor half 7, zolaat moet ik klaarstaan bij de witte kerk, maar aangezien ze toch nooit op tijd zijn, denk ik meestal maar van: Kom, we gaan lekker stukje over de boulevard lopen, frisse wind in je gezicht en stappen maar!
Dus ik begon te lopen, vrolijk en opgewekt als ik was schoot het ene na het andere liedje in mijn hoofd. ’s Ochtends vroeg om kwart over 6 zingend de boulevard over lopen, kan je het je voorstellen? Ik heb zo mijn redenen, enkele anderen weten deze redenen ook, en deze redenen blijven voorlopig lekker van ons. Maar ja, daar liep ik dus, fluitend en zingend. Onderweg kwam er een man langslopen die zijn hond aan het uitlaten was. Hij sprak me aan, ik schrok me dood, want ik zweefde gelukkig door mijn eigen wereldje heen. “Wat ben jij jolig zo vroeg” zei hij. “Het is weer donderdag meneer, het weekend staat alweer bijna voor de deur” reageerde ik. “Moet je werken?” vroeg hij. “Ik moet zo naar mijn stage toe, je moet toch iets doen heh, thuis zitten is ook maar niks” reageerde ik. Tevreden keek de man me aan en wenste me een prettige dag. Dat komt wel goed! Dacht ik in mijzelf. We knikten en besloten beiden weer verder te lopen. Kijk, een muurtje, uitkijkend op zee, daar gaan we even zitten. Staren over zee en naar de lucht, heerlijk, het enige wat niet meezat was het weer, koud, ja, koud was het. “TUUUT” ik schrok me dood, alweer, ik keek om, ze waren er, 5 voor half 7, zoals gewoonlijk, te laat. Deurtje open, mogguh, en zitten. Daar gaan we weer, op naar een dagje werken. Altijd gezellig met die gasten, timmerlieden van een jaar of 40 – 50 oud. Echt wonderbaarlijk hoe jong mensen kunnen blijven. Ze maken dezelfde soort grappen waar wij zelf 2 jaar geleden al mee begonnen! Ik vroeg nog aan ze: “En? Zijn jullie gister nog aangehouden door meneer de motoragent?” “Neuh, wij zijn die afzetters veels te slim af joh” kreeg ik als antwoord. Gisteren zaten we namelijk allemaal heel rebels zonder gordel in het busje naar huis. En 100m voor ik uit moest stappen kwam er 1 langs, en keerde om, paniek in de bus! Gordels om! Allemaal! Hop! Ik moest er toch uit, dus ik deed juist net of ik hem afdeed! Jajaja, doordacht nietwaar?

Daar zaten we dus, in het busje. Ineens merkte ik de muziek op, “Wow!” dacht ik, The Stray Cats – Rock This Town, heerlijk! Vrolijk begon ik mee te zingen en iedereen keek me ineens verbaast aan. “Tjah, goede muziek, niks mis mee toch” zei ik maar. Het nummer dat volgde was Oasis – Wonderwall, in mijn bui begon ik ook deze vanzelf mee te zingen, en al gauw was het net een klein feestje in de bus, het enige wat miste waren fel gekleurde, draaiende, lampen. We haalden de laatste persoon nu net op, “mogguh” was het weer.

Eenmaal op werk aangekomen is het altijd eerst even een bakkie doen, het was 6:45u, we hadden nog een kwartier. Nou, nog maar een bakkie dan, we moeten immers wel wakker blijven.
Langzaamaan tikte de tijd door, 5 voor 7, 4 voor 7, 3 voor 7, 2 voor 7, 1 voor 7, en zoals elke dag weer, precies tegelijk, net of het zo ingestudeerd was, stond iedereen op en begaf zich richting zijn uit te voeren taak. Voor mij was dit naar boven gaan, naar de uitvoerderskeet, laptop aan te zetten, en verder te werken aan de 6-weken planning. Welke nu overigens eindelijk af is. Hebben we dat ook weer gedaan.

Dit was een ochtendje uit mijn leven, ik heb werkelijk waar geen flauw idee waarom ik dit tik.
Waarschijnlijk is het ook geen drol aan om te lezen. But i couldn’t care less. Ik ben vrolijk, dat is wat en wie ik ben. En dat is wat en wie ik de rest van de dag ga zijn. En waardoor komt dat? Dat komt door jou :)
"Smee again! Goan f**k yourself!"

Anne-mijn_
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Anne-mijn_ » 03-06-08 12:31

Leuk stukje, gewoon door die tevredenheid van je :)
Ik heb het te druk met weer gelukkig zijn.

LeeM
Gezocht: relatie!

Bericht door LeeM » 03-06-08 12:42

thx :D
"Smee again! Goan f**k yourself!"

Plaats reactie