Lange doener en de tijdmachine

Gedichten, liedjes, verhaaltjes, noem maar op...
Kortom, je kans om snel beroemd te worden!
Je kan hier niet anoniem posten.
Plaats reactie
Gerwin
Postmaniak

Bericht door Gerwin » 02-04-06 21:21

een eerste opzetje van een voorlees verhaal voor 5-7 jarigen. Tips please :P

Hippe springveer rent de trap af. Onder aan de trap valt ze bijna over een grote koffer die daar staat. Boos roept ze “Van wie is die koffer in de gang?”. Daar komt lange doener al aangelopen. “Ow sorry” zegt hij “helemaal vergeten. Die koffer is van mij. Ik ga namelijk op bezoek bij professor Ojee”.

Lange doener pakt de koffer op en loopt er mee naar buiten. Dan loopt hij weer naar binnen om van iedereen gedag te zeggen. Hippe springveer snapt het nog steeds niet helemaal. “Waarom ga je naar professor Ojee?” Vraagt ze aan lange doener. “Professor Ojee heeft mij brief gestuurd, waarin hij vertelde dat hij een tijdmachine heeft uitgevonden, en nu ga ik op bezoek om te kijken of de tijdmachine ook echt werkt” zegt lange doener.

Nu snapt hippe springveer lange doener ook en geeft hem zijn jas aan.

het verhaal moet nog langer worden enzo
(C) Gerwin/Lange doener
Doet dingen voor Radio & TV

James Taylor
Best kansloos...

Bericht door James Taylor » 02-04-06 21:36

Nu snapt hippe springveer lange doener ook en geeft hem zijn jas aan.

En vraagt aan hem of zij mee mag. Nou, zegt lange doener ik weet het niet hor. Het kan best eens heel gevaarlijk wezen! "Maar alsjeblieeeeeeeeeeeft ik zal heel lief zijn!" zegt ze. Lange doener kijkt haar eens diep aan en zegt:"Nou als je echt belooft nergens aan te zitten en goed naar mij en professor Ojee te luisteren mag je mee. (zijn er ouders of iets?)

Ze springen op de tandem van Lange doener en gaan naar het laboratoruim van professor Ojee net buiten het dorp. Onderweg vertelt Hippe springveer iedereen die het maar horen wilt dat ze naar een tijdmachiene gaat en praat honderd uit. Omdat ze op de fiets zitten hoort iedereen het maar half en lachen de mensen en denken dat Hippe springveer maar wat uit haar nek kletst.
.

Laatste stuk is eigenlijk gaar..
Nja
?

Gerwin
Postmaniak

Bericht door Gerwin » 02-04-06 21:41

MijnnaamisJohn schreef:Nu snapt hippe springveer lange doener ook en geeft hem zijn jas aan.

En vraagt aan hem of zij mee mag. Nou, zegt lange doener ik weet het niet hor. Het kan best eens heel gevaarlijk wezen! "Maar alsjeblieeeeeeeeeeeft ik zal heel lief zijn!" zegt ze. Lange doener kijkt haar eens diep aan en zegt:"Nou als je echt belooft nergens aan te zitten en goed naar mij en professor Ojee te luisteren mag je mee. (zijn er ouders of iets?)

Ze springen op de tandem van Lange doener en gaan naar het laboratoruim van professor Ojee net buiten het dorp. Onderweg vertelt Hippe springveer iedereen die het maar horen wilt dat ze naar een tijdmachiene gaat en praat honderd uit. Omdat ze op de fiets zitten hoort iedereen het maar half en lachen de mensen en denken dat Hippe springveer maar wat uit haar nek kletst.

ik maak dit verhaal omdat de bevers niet geloofden dat ik er vorige week niet was omdat oma doener 70 werd en dat ik daarom naar fantasie moest.

ze geloofden echter wel dat ik met de tijdmachine naar de middeleeuwen ben geweest en daar heb gekeken hoe het er aan toe ging zodat we met de bevers ridders en jonkvrouwen konden spelen.

aka ze wilden mijn verhaal uit de middeleeuwen horen :+

er zijn geen ouders bij ofzo ;)

ow en hotsijtiona ligt al buiten het dorp;) maar verder een leuke add :)
Doet dingen voor Radio & TV

Plaats reactie