Harry Potter

Gedichten, liedjes, verhaaltjes, noem maar op...
Kortom, je kans om snel beroemd te worden!
Je kan hier niet anoniem posten.
Salamanca
Postmaniak

Re: Harry Potter

Bericht door Salamanca » 30-07-09 16:08

PaperFlowers schreef:Dat van de halfbloedprins snap ik ook niet, maargoed, misschien wordt dat de volgende film duidelijker en anders toch maar verder gaan met boeken lezen.
Dat verwacht ik wel, in deel 7 gaat sowieso een belangrijk stuk over de herinneringen van Snape, dus dan kunnen ze dit combineren?

Draco zag er echt zo cool uit, zo'n mager, wit ventje, geniaal!! Voor Ron ook weer een geweldige rol :) Vond de film op zich ook top, al halen de films het nooit bij de boeken, daarvoor mis je gewoon veel te veel details.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 30-07-09 17:13

Zoals ik al eerder zei vond ik de film een beetje tegenvallen. Het had gewoon niet de 'wauw'-factor (:')) voor mij. Natuurlijk zaten er wel veel mooie shots in, maar ik vond dat het niet echt goed liep als een verhaal. Het waren allemaal losse fragmentjes. Na de tijd had ik het gevoel alsof ik wel lang had gezeten, maar nog niet zoveel had gezien.

Spoilers

Ook vond ik die scene waarin in Harry aan het krantlezen was en aan 't flirten was totaal overbodig. En hij liet z'n krant liggen. Dat ergerde me nogal. :o)

Oh en ik vond het jammer dat er niet echt een groot gevecht in zat zoals in het boek. De dooddoeners konden gewoon het kasteel uitlopen...

Draco vond ik trouwens wel erg goed spelen. Vooral toen 'ie ging huilen. Hihihi.

/Spoilers

tatta
Wannabe-crew?

Bericht door tatta » 31-07-09 15:25

k vond de film wel aardig, waar ik me mateloos aan stoorde though;

- dat er inderdaad niet werd uitgelegd waarom sneep de halfbloed prins is
- in het boek werd er meer aandacht gegeven aan de hersenpan, toen zag je ook dat sneep gepest werd! dat zou zn gedrag verklaren tegenover harry. (of kwam dit pas naar voren in t laatste boek? nu twijfel ik..)
- op het moment dat het nest (huis van de wezels) in brand gestoken wordt, heb je geen idee waarom! de dooddoeners dagen op, steken het huis in brand en gaan daarna weer vrolijk verder. tzelfde geldt voor hun bezoek aan zweinstein, wat komen ze doen?
so, so you think you can tell?

PaperFlowers
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door PaperFlowers » 31-07-09 17:54

En dat was?
In my field of paper flowers
And candy clouds of lullaby
I lie inside myself for hours
And watch my purple sky fly over me

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 31-07-09 20:02

dat staat er in het minuscuul onder ;)
Just Be

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 01-08-09 02:58

Phileine schreef:k vond de film wel aardig, waar ik me mateloos aan stoorde though;

- in het boek werd er meer aandacht gegeven aan de hersenpan, toen zag je ook dat sneep gepest werd! dat zou zn gedrag verklaren tegenover harry. (of kwam dit pas naar voren in t laatste boek? nu twijfel ik..)
- op het moment dat het nest (huis van de wezels) in brand gestoken wordt, heb je geen idee waarom! de dooddoeners dagen op, steken het huis in brand en gaan daarna weer vrolijk verder. tzelfde geldt voor hun bezoek aan zweinstein, wat komen ze doen?
Precies. daar ergerde ik me echt dood aan. De hele film hing zich op aan gebeurtenissen die je maar uit het boek moest halen. Zonder het boek gelezen te hebben is het een leuke doorsnee actiefilm, met de boeken gelezen te hebben is het een slap aftreksel dat het zwaartepunt net op de verkeerde dingen legt.

Zo zie ik het dan.
"Burgundy makes you think of silly things: Bordeaux makes you talk about them, and Champagne makes you do them."
Jean-Anthelme Brillat-Savarin

PaperFlowers
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door PaperFlowers » 01-08-09 07:36

Meisje schreef:dat staat er in het minuscuul onder ;)
Ik zie het niet... :P
In my field of paper flowers
And candy clouds of lullaby
I lie inside myself for hours
And watch my purple sky fly over me

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 01-08-09 13:31

PaperFlowers schreef:
Meisje schreef:dat staat er in het minuscuul onder ;)
Ik zie het niet... :P
je moet t ook eerst helemaal kopieren en dan ergens plakken voordat je het ziet.
Just Be

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 01-08-09 17:18

Phileine schreef:k vond de film wel aardig, waar ik me mateloos aan stoorde though;

Harry leert in deel 4 Occlumentis of hoe het ook alweer heet. En dan zie je dus inderdaad dat James/Sirius/Remus Sneep aan het pesten zijn.
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Plaats reactie