Gerrit in Merean [Met update's enzo]

Gedichten, liedjes, verhaaltjes, noem maar op...
Kortom, je kans om snel beroemd te worden!
Je kan hier niet anoniem posten.
Gerwin
Postmaniak

Bericht door Gerwin » 11-09-05 13:38

Gerwin met tijd teveel in een weekend levert op een gedeelte hoofdstuk 3:

Hoofdstuk 3

‘Ongeveer een maand geleden is de waterval die onze werelden uit elkaar houd, en onze wereld beschermt ontregeld. Vroeger stroomde hij altijd even hard, maar tegenwoordig stroomt het water af en toe helemaal niet. Als het water niet stroomt kunnen onze werelden direct met elkaar in contact. En als de mensen ons ondekken is dat een ramp.’ ‘Nou dat begint al lekker’ dacht ik bij mezelf. ‘Maar waarom zou ik jullie wereld kunnen redden dan?’ Vroeg ik. Charlene antwoordde ‘Omdat in onze wereld je grootste kracht versterkt wordt, daarom is het een ramp als de mensen ons vinden. Stel dat je erg lenig bent, dan ben je hier extra lenig. Daarom hebben we jouw uitgekozen, omdat jij altijd gepest werd maar toch naar school bleef gaan en je verzette tegen de personen die je pestte, heb jij een enorm grote kracht die je kunt gebruiken om uit te zoeken welk kwaad de waterval ontregelt.’ Eindelijk werd het mij duidelijk, omdat ik gepest werd en omdat ik mij daar altijd tegen verzette word dat versterkt zodat ik de persoon die de waterval ontregeld kan opsporen en verslaan. Ik zat alleen nog met één ding ‘Maar waarom kan iemand van jullie dat niet doen, waarom iemand van de aarde afhalen om dit op te lossen?’ ‘We zouden wel willen maar niemand durft de strijd aan te gaan, omdat wij een heel vredelievend volk zijn. Maar er zal een drietal inwoners met je meegaan die wel willen helpen, waaronder ik’ zei Charlene. ‘Wie gaan er allemaal nog meer mee dan? ’ Vroeg ik aan haar. ‘Onze beste boogschutter en onze beste zwaardvechter en ik dan, je zult ze vanmiddag ontmoeten. Je krijgt een eigen huis in het dorp en ik zal je zo meteen een rondleiding door het dorp geven zodat je je hier zelf kunt redden, zodat als je er op uit trekt niet van anderen afhankelijk bent.’ Zei ze. Zodoende zat ik een uur later in mijn eigen glazen met zilveren bol. Er zaten een paar leuke dingen in zo’n bol je kon middels een bedieningspaneel alle het glas ondoorzichtig maken, en je kon de hele bol draaien. Nadat ik mijn huis had gezien ging ik naar beneden om met charlene een wandeling door de stad te maken. Toen we langs een wapenhandelaar kwamen, kwam de eigenaar naar buiten en vroeg of ik binnen wou komen. Ik ging naar binnen en hij vroeg mij of ik ervaring had met zwaard of boogschieten. Aangezien ik vroeg nog wel eens een pijl en boog had gemaakt en daarmee op appels schoot, vertelde ik hem dat ik een beetje kon boogschieten. Hij liep een deur door en wenkte mij om hem te volgen. We kwamen in een schietbaan aan en hij gaf mij een pijl en boog en zei dat ik op de doelen moest schieten.

Go ahead shoot me :P
Doet dingen voor Radio & TV

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 11-09-05 13:59

Spannend (y)

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 11-09-05 18:41

Gerwin schreef:Gerwin met tijd teveel in een weekend levert op een gedeelte hoofdstuk 3:

Hoofdstuk 3

‘Ongeveer een maand geleden is de waterval die onze werelden uit elkaar houd, en onze wereld beschermt , ontregeld. Vroeger stroomde hij altijd even hard, maar tegenwoordig stroomt het water af en toe helemaal niet. Als het water niet stroomt kunnen onze werelden direct met elkaar in contact komen (?) . En als de mensen ons ondekken is dat een ramp.’ ‘Nou dat begint al lekker’ dacht ik bij mezelf. ‘Maar waarom zou ik jullie wereld kunnen redden dan?’ Vroeg ik. Charlene antwoordde ‘Omdat in onze wereld je grootste kracht versterkt wordt, daarom is het een ramp als de mensen ons vinden. Stel dat je erg lenig bent, dan ben je hier extra lenig. Daarom hebben we jouw uitgekozen, omdat jij altijd gepest werd maar toch naar school bleef gaan en je verzette tegen de personen die je pestte, heb jij een enorm grote kracht die je kunt gebruiken om uit te zoeken welk kwaad de waterval ontregelt.’ Eindelijk werd het mij duidelijk, omdat ik gepest werd en omdat ik mij daar altijd tegen verzette , word dat versterkt zodat ik de persoon die de waterval ontregeld kan opsporen en verslaan. Ik zat alleen nog met één ding ‘Maar waarom kan iemand van jullie dat niet doen, waarom iemand van de aarde afhalen om dit op te lossen?’ ‘We zouden wel willen maar niemand durft de strijd aan te gaan, omdat wij een heel vredelievend volk zijn. Maar er zal een drietal inwoners met je meegaan die wel willen helpen, waaronder ik’ zei Charlene. ‘Wie gaan er allemaal nog meer mee dan? ’ Vroeg ik aan haar. ‘Onze beste boogschutter en onze beste zwaardvechter en ik dan, je zult ze vanmiddag ontmoeten. Je krijgt een eigen huis in het dorp en ik zal je zo meteen een rondleiding door het dorp geven , zodat je je hier zelf kunt redden. Zodat als je er op uit trekt niet van anderen afhankelijk bent.’ Zei ze.

Mooi :D , maar ik vind het nog niet fijn lezen. Nog steeds; graag meer komma's of kortere zinnen..

Gerwin
Postmaniak

Bericht door Gerwin » 11-09-05 21:03

KnorriejMeisjuh schreef:
Gerwin schreef:Gerwin met tijd teveel in een weekend levert op een gedeelte hoofdstuk 3:

Hoofdstuk 3

‘Ongeveer een maand geleden is de waterval die onze werelden uit elkaar houd, en onze wereld beschermt , ontregeld. Vroeger stroomde hij altijd even hard, maar tegenwoordig stroomt het water af en toe helemaal niet. Als het water niet stroomt kunnen onze werelden direct met elkaar in contact komen (?) . En als de mensen ons ondekken is dat een ramp.’ ‘Nou dat begint al lekker’ dacht ik bij mezelf. ‘Maar waarom zou ik jullie wereld kunnen redden dan?’ Vroeg ik. Charlene antwoordde ‘Omdat in onze wereld je grootste kracht versterkt wordt, daarom is het een ramp als de mensen ons vinden. Stel dat je erg lenig bent, dan ben je hier extra lenig. Daarom hebben we jouw uitgekozen, omdat jij altijd gepest werd maar toch naar school bleef gaan en je verzette tegen de personen die je pestte, heb jij een enorm grote kracht die je kunt gebruiken om uit te zoeken welk kwaad de waterval ontregelt.’ Eindelijk werd het mij duidelijk, omdat ik gepest werd en omdat ik mij daar altijd tegen verzette , word dat versterkt zodat ik de persoon die de waterval ontregeld kan opsporen en verslaan. Ik zat alleen nog met één ding ‘Maar waarom kan iemand van jullie dat niet doen, waarom iemand van de aarde afhalen om dit op te lossen?’ ‘We zouden wel willen maar niemand durft de strijd aan te gaan, omdat wij een heel vredelievend volk zijn. Maar er zal een drietal inwoners met je meegaan die wel willen helpen, waaronder ik’ zei Charlene. ‘Wie gaan er allemaal nog meer mee dan? ’ Vroeg ik aan haar. ‘Onze beste boogschutter en onze beste zwaardvechter en ik dan, je zult ze vanmiddag ontmoeten. Je krijgt een eigen huis in het dorp en ik zal je zo meteen een rondleiding door het dorp geven , zodat je je hier zelf kunt redden. Zodat als je er op uit trekt niet van anderen afhankelijk bent.’ Zei ze.

Mooi :D , maar ik vind het nog niet fijn lezen. Nog steeds; graag meer komma's of kortere zinnen..

Ik zal is kijken of ik meer komma's kan inbouwen :P en waarom heb je dat stukje vet gemaakt? :?

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 12-09-05 16:09

Gerwin schreef:Ik zal is kijken of ik meer komma's kan inbouwen :P en waarom heb je dat stukje vet gemaakt? :?

je bedoelt het woord komen?! In jouw verhaal staat dat woord er niet achter, en volgens mij klopt de zin dan niet.. :)

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 12-09-05 17:10

Als het water niet stroomt kunnen onze werelden direct met elkaar in contact komen.

Als het water niet stroomt komen onze werelden direct met elkaar in contact.

Is misschien beter :)
Calm your tits!

Gerwin
Postmaniak

Bericht door Gerwin » 16-09-05 15:59

vervolg van hfstk 3 :P

We kwamen in een schietbaan aan en hij gaf mij een pijl en boog en zei dat ik op de doelen moest schieten. Ik pakte de boog van hem aan en voelde de boog even trillen en toen stopte. ‘De boog trilde’ zei ik. ‘Dat klopt’ zei de wapenhandelaar ‘dat betekent dat de boog de juiste persoon heeft gevonden. Dit is namelijk niet zomaar een boog, maar een boog gemaakt door de bos elven. Alleen de persoon die de boog kan hanteren mag hem aanraken, bij anderen zal de boog zo heftig gaan trillen dat richten onmogelijk word.’ Hij gaf me nu de pijl aan en ik legde aan. Ik trok de pees naar achter, wat erg soepel ging en mij verbaasde omdat ik het zwaarder had verwacht, omdat de boog groter was dan dat ik thuis wel eens had gemaakt, richtte op het doel en liet los. Tot mijn stomme verbazing schoot ik midden in het doel. ‘Zie je’ zei de wapenhandelaar ‘Alleen de persoon die de boog kan hanteren schiet er mee in de roos’. We liepen terug de winkel en hij pakte de boog in, hij gaf me ook nog een zwaard (speciaal gemaakt voor jouw je zult nog wel zien waarom). Ik vroeg hem wat ik hem verschuldigd was en hij zei ‘Niks, zolang je er maar voor zorgt dat de waterval weer fatsoenlijk loopt.’ En met een vriendelijk dankuwel liep ik de winkel uit.

Hoofdstuk 4

Ik ging terug naar mijn huis, en borg mijn spullen op. Daarna ging ik op zoek naar de keuken omdat ik zin in wat had. Toen ik de keuken had gevonden en wat eten had gemaakt, klopte er iemand op de deur. ‘Wie is daar?’ vroeg ik. ‘Ik ben het, Charlene’ hoorde ik. ‘Kom binnen’ riep ik. Charlene stapte naar binnen met achter haar nog twee mensen. Voor mij stonden een jongen en een meisje van een jaar of zeventien of achtien. ‘Dit zijn arnoldus en michelle’ zei Charlene ‘Zij zullen samen met mij, jouw gaan helpen bij je taak.’ Ik gaf ze een hand en bood ze een stoel aan.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 18-09-05 11:05

En met een vriendelijk dankuwel liep ik de winkel uit.

Dat vind ik echt een vette zin 8)

Gerwin
Postmaniak

Bericht door Gerwin » 18-09-05 11:46

The_Black_Widow schreef:En met een vriendelijk dankuwel liep ik de winkel uit.

Dat vind ik echt een vette zin 8)

dankuwel :)

Gerwin
Postmaniak

Bericht door Gerwin » 16-03-06 18:08

Mega kick updat thingy:

het begin van hoofdstuk 4 :D

Hoofdstuk 4

Ik ging terug naar mijn huis, en borg mijn spullen op. Daarna ging ik op zoek naar de keuken omdat ik zin in wat had. Toen ik de keuken had gevonden en wat eten had gemaakt, klopte er iemand op de deur. ‘Wie is daar?’ Vroeg ik. ‘Ik ben het, Charlene’ hoorde ik. ‘Kom binnen’ riep ik. Charlene stapte naar binnen met achter haar nog twee mensen. Voor mij stonden een jongen en een meisje van een jaar of zeventien, achttien. ‘Dit zijn Arnoldus en Michelle’ zei Charlene ‘Zij zullen samen met mij, jouw gaan helpen bij je taak.’ Ik gaf ze een hand en bood ze een stoel aan. ‘Wanneer denk je te beginnen’ vroeg Michelle. ‘Ja dat is een goede vraag’ dacht ik bij mezelf, ‘Nou, ’ begon ik ‘ik denk dat ik eerst maar eens op onderzoek ga bij de waterval. En afhankelijk wat ik daar ontdek, zie ik wel verder wat ik ga doen.’ ‘Je wilt naar de waterval toe gaan?’ Vroeg Arnoldus ‘dat word je dood. Iedereen die daar de laatste tijd heen is gegaan is niet meer terug gekomen. En daarbij, om bij de waterval te mogen komen moet je toestemming hebben van de koning van Merean. Gelukkig heeft ze vanmiddag audiëntie, maar dan moeten we wel nu weg ander zijn we te laat’ ‘Nou waar wachten we nog op?’ Vroeg ik ‘Breng me maar naar haar toe.’ Zodoende liepen we naar buiten. In het dorp werd ik zeer belangstellend aangekeken. Ik had het gevoel als ik een één of andere beroemdheid was. We liepen het dorp uit richting een enorm bollen complex, alleen hadden deze bollen geen zilveren trappen en kooien maar goudkleurige. We liepen naar de bewakers en melden dat we de koningin wilden spreken.

Plaats reactie