De kleine geneugten des levens VIII

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Re: De kleine geneugten des levens VIII

Bericht door pietvanvliet » 14-07-15 23:47

ARRRRRG MATEYS!

Dit berichtje kreeg een staartje.

En een nieuwe rekening. Die betalen we ook niet en ik kan toch ineens weer bellen. Beetje rondbellen met wat oude vrindjes en een leverancier die z'n baan snapt en ineens snapten de radertjes bij de telefoonboer hoe ze moesten draaien.

Nu nog wachten op de dreigbrieven van de piraatjes. Yo ho, yo ho...
Later is allang begonnen.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 23-07-15 20:24

Ik heb deze zomer niet één, maar wel twee vrije dagen :)

En al volgepland ook. De eerste voor een lang weekend weg en de tweede doordeweeks naar Rotterdam voor een toelatingstest.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 26-07-15 19:11

Ik heb de oude, ranzige, vettige TL-bak in de keuken vervangen door een fris LED-paneel.

Dat paneel heb ik al jaren, er was alleen geen reden om de oude bak te vervangen. Tot vorige maand de buizen vervangen moesten worden. Die dingen waren hier bijna onmogelijk te vinden en die frustratie was blijkbaar genoeg. Dus de bak eruit gesloopt, even netjes een framepje gezaagd en dat paneel erin gelegd om te kijken hoeveel ik moest opvullen.

De oude bak meet namelijk drieëndertig bij één meter dertig en het LED-paneel dertig bij één meter twintig. Bovendien zat dat ding in stucwerk dat 30 jaar oud is en verkruimelt als je er boos naar kijkt. En, oja, als klap op de vuurpijl is de oude bak in het plafond gezaagd in plaats van erop geschroefd. Dus ik heb een gat dat groter dan het vervangende paneel en niet eens netjes recht is. Das lastig, want die LED-anelen zijn namelijk gemaakt voor systeemplafonds. Dus precies haaks en precies de maat en precies passend.

Dus eerst maar eens zorgen dat het plafond blijft waar het hoort. Frame gemaakt en gekeken hoeveel er van die tien centimeter overbleef. Dat bleek precies de twee keer maat van het pvc dat ik voor het frame gebruikte te zijn, dus nu hangt er op de plek waar zo lang iets uit het plafond stak iets dat in het plafond verzonken is.

En das gek. Het staat netjes, maar het is gek.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 30-07-15 02:56

Haha dat klinkt inderdaad gek, maar wel fijn dat het er weer netjes uit ziet!

Mijn geneugte is toch echt wel mijn kleine monkey! Zo fijn en zo lief de laatste tijd, tuurlijk hier en daar een onweersbui maar alsnog echte liefde <3
Calm your tits!

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 01-08-15 10:30

Afbeelding

No need to say more ;)

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 01-08-15 19:51

Holy, dat ziet er heerlijk uit !!
Calm your tits!

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 01-08-15 20:56

Cyamytha schreef:No need to say more ;)
"Willen jullie ook een stukje?"
Afbeelding

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 01-08-15 21:49

Kom maar halen! Staat nog stuk in de koelkast ;)

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 16-08-15 21:56

Gewoon een weekendje weg omdat het kan. (Was eigenlijk gisteren al terug, maar moest vandaag nog even een kamer schilderen/studeren voor donderdag).

Vrijdag was natuurlijk belachelijk vroeg, maar dat betekende wel dat we in Frankrijk ontbeten. Daar waren bepaalde mensen fitter dan anderen, maar de bijrijder kan gewoon slapen terwijl ik rijd. Dan ben je tegen halftien klaar met eten en dat is ook de tijd dat zo ongeveer alle huizen open gaan.

Tourtje gedaan, links en rechts wat flessen ingeslagen en toen lunch. Toen stond de teller bij de bijrijder overigens al op een glas champagne of zes. Beetje proeven schiet toch aardig op en hij moest ook mijn twee glazen aan het einde van de tour leegdrinken. Je bent toch een Hollander

Lunch duurt bij die stokbroden natuurlijk twee uur, dus even de kathedraal bekeken en wat rond gelummeld en vanaf twee uur de rest van het boodschappenlijstje voor Reims afgewerkt en nog wat grote huizen gezien die ik vorige keer heb overgeslagen (glazen zeven en acht). Een aantal terecht naar nu bleek.

Toen onderweg naar Epernay. Jagen vanuit Reims bleek vorige keer niet heel praktisch, dus deze keer based vanuit Epernay Dat beviel een stuk beter.

Halverwege een brainwave bij het centre commercial en en passant nog even voor een hypotheek aan glutenvrije troep ingeslagen voor spook. Had ze ook wat. en door naar hotel en lijstje in Epernay. Ook daar weer proeven (glazen negen, tien en elf) en even de buit uit de auto gehaald. Even om aan te geven hoe lichtelijk getikt dat was: dit is alleen buit voor dag 1 mijn boodschappenlijstje, alle dozen zijn vol, in de zwarte tas achteraan zitten drie flessen en de beige rol onderaan de foto is een volledig stel kleren*. Op deze foto missen de elf flessen die ik op dag twee kocht.

Eten met Fransen is hilarisch. Zeker als ze halverwege de twintig, vrouw en niet onaantrekkelijk zijn. Als ze dat ook nog paren aan een licht hysterisch reageren op rondstuiterende kinderen, is het helemaal feest. Dus prima avond gehad en prima geslapen. Champagne helpt daarbij en je hoeft het niet eens zelf te drinken.

Dag twee was een beetje een anticlimax. Vorige keer was dag twee een zondag (dan is alles dicht), dus deze keer gezorgd dat dag twee een zaterdag was. Nu heb ik alles gedubbelcheckt... Behalve de 349 nationale feestdagen die Frankrijk kent. Dus alles dicht, op een paar wijnbarretjes na. En ik moest nog een stel flessen 'zoete' champagne. Die zijn normaal al niet te krijgen...

Maar ik had geluk en zelfs nog twee verschillende smaken. Dus ik was vroeg thuis en kon zelfs de meeste bestellingen al afleveren. Ter compensatie heb ik tot halftwaalf vanmorgen geslapen :)

*ik moet blijkbaar toch nog maar even een bos bloemen sturen naar de twee collegaatjes die me met handbagage alleen hebben leren reizen. Moet ik nog even over facebook struinen hoe die meiden hun huizen hebben ingericht, of kan ik gewoon wat gokken?

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 22-08-15 11:50

Toch ondanks financiën mee kunnen kermis vieren. Lang gelaten, veel gelaten, maar vrienden die gewoon elke week elk een euro in een potje hebben gegooid "kermis spaarpot", en die ze gebruiken zodat ik lekker mee kan. Wat een schatten!

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 25-08-15 16:18

Na 6 jaar (dezelfde) laptop eindelijk binnenkort weer een desktop en monitor O+.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 25-08-15 22:09

Ik blijk laminaat te kunnen leggen.

Nou is leggen op zich geen prestatie (want 100.001 youtube filmpjes met tips en trucs), maar in een ruimte waarvan geen hoek haaks is, ligt het voor een beginner vrij netjes.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 27-08-15 23:41

Afbeelding

Zoekplaatje ;) De kermis (lees: feest bij kroeg, kermis niet gezien) afgelopen weekend

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 28-08-15 21:13

Alle kermissen zijn hetzelfde... Ik mis kermis.

Opendeurvraag: Heb je het een beetje leuk gehad?

OT: ik doe vanavond niks. De vloer ligt en ik heb gewoon geen zin.Straks met een studieboek in bed liggen. Dat moet ik ook nog voorbereiden

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 29-08-15 11:37

Sowieso! Me prima vermaakt. Mn vakantie begonnen Door 3 dagen onder invloed van alcohol te zijn. Werk instant vergeten ;)

Gister is 1 van mn beste vrienden getrouwd. Ik was daggast en dat vond ik al super bijzonder! Ik word echt soft, tranen bij de seremonie, maar dan moest hij ook niet ineens zelf gaan brullen en zulke mooie dingen zeggen :')

Echt een topdag met 2 heel Gelukkige mensen, waar ik echt voor door t vuur zou gaan...

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 30-08-15 02:36

Bruiloften zijn leuk, gefeliciteerd Ankie! :)

Mijn geneugte is dit:

Afbeelding

Zo mooi, zo lief, zo mijn <3
Calm your tits!

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 30-08-15 19:23

Mooie meid heb je toch! Blij dat ze jouw looks heeft ;)

Nylaef
Newbee!

Bericht door Nylaef » 16-09-15 10:05

Cloë is zó mooi Juul!

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 21-09-15 04:46

Cleo ;)

En bedankt, ze is mooi en vooral erg lief <3
Calm your tits!

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 07-10-15 19:55

pietvanvliet schreef:In mijn inbox prijkt nog één hele email.

En dat is er eentje van mij aan mij met hotels in de buurt van Reims. Die staat er nog wel even.

*Gooit afgewerkte Todo-list in papierbak en zoekt een leeg A4-tje voor een nieuwe
Strike that. Die is ook opgeborgen. Eerstvolgende keer dat ik dat mailtje nodig heb, schrijven we juli 2016 ofzo.

En niet alleen is de mail thuis op, de bak op kantoor is ook leeg en alle klusjes zijn bij/af. Nu alleen nog thuis twee kasten schilderen (zondag) en dan is alles op.

Om dat te vieren, ga ik nu mijn lenzen uitdoen en naar bed. Heerlijk. :)

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 12-10-15 08:10

Lege inbox? Mja, dat kan ik ook wel doen... alles wat behandeld is archiveren. Ben ik te lui voor ;)

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 10-01-16 19:11

Ik heb vandaag sinds maaaaaaaaaaanden een dag in het weekend geen hol te doen en ik ben alleen m'n bed nog uit geweest om m'n tanden te poetsen, wat te eten, te drinken of om te plassen. I looooooooooove it.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 11-01-16 23:53

Arie schreef:Ik heb vandaag sinds maaaaaaaaaaanden een dag in het weekend geen hol te doen en ik ben alleen m'n bed nog uit geweest om m'n tanden te poetsen, wat te eten, te drinken of om te plassen. I looooooooooove it.

Ahhh jaloers! Ik zou zo graag 1 ochtendje aan mezelf hebben haha. Helaas krijg ik op dit moment alleen 'vrije tijd' (kinder vrij) op m'n werk. :P

Mijn geneugte zijn plannen voor een nieuwe studie! Kan niet wachten tot het daadwerkelijk September is!
Calm your tits!

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 12-01-16 07:16

Leuk,
wat ga je doen?

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 13-01-16 04:14

Laboratory Technician Assistant (bloed bank)
Calm your tits!

Plaats reactie