De kleine geneugten des levens VIII

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Re: De kleine geneugten des levens VIII

Bericht door pietvanvliet » 25-05-15 12:16

In mijn inbox prijkt nog één hele email.

En dat is er eentje van mij aan mij met hotels in de buurt van Reims. Die staat er nog wel even.

*Gooit afgewerkte Todo-list in papierbak en zoekt een leeg A4-tje voor een nieuwe
Later is allang begonnen.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 05-06-15 14:30

Iedereen is opgelazerd en ze hebben vanmiddag de airco in mijn kantoor gerepareerd.

Dus ik ga de rest van de middag keiharde klotemuziek draaien en op sokken lopen.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 22-06-15 21:08

Lenzen. En het feit dat ik die rotdingen makkelijk in- en uitkrijg.

Man wat werd ik gek van die vette klerebril. Vroegâh kon ik m nog afzetten als ik niet in de auto zat, maar met min anderhalf zit dat er ook al niet meer in.

Nadeel is wel dan ik nu zonnebrillen tekort kom. Ik heb alleen maar grijs glas en bruin is in de auto fijner.

Hebben jullie modebewustelingen nog tips? De enige eis is dat de glazen polariseren. Als het niet polariseert, komt het er niet in.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 22-06-15 21:36

Zou willen dat ik lenzen kan dragen...

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 23-06-15 12:22

pietvanvliet schreef:Lenzen. En het feit dat ik die rotdingen makkelijk in- en uitkrijg.

Man wat werd ik gek van die vette klerebril. Vroegâh kon ik m nog afzetten als ik niet in de auto zat, maar met min anderhalf zit dat er ook al niet meer in.

Nadeel is wel dan ik nu zonnebrillen tekort kom. Ik heb alleen maar grijs glas en bruin is in de auto fijner.

Hebben jullie modebewustelingen nog tips? De enige eis is dat de glazen polariseren. Als het niet polariseert, komt het er niet in.
Ik zou wel allemaal modellen op kunnen gaan noemen, maar het lijkt mij slimmer om gewoon naar de opticien te gaan en je daar te laten adviseren. Niks lelijker dan een man die een bril draagt die niet bij de vorm van zijn hoofd past. Vrouwen kunnen wegkomen met een te grote bril, mannen niet. Maar een heel klein model is ook niet zo hip meer tegenwoordig :P.
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 23-06-15 12:56

Vanavond laatste tentamen en ik ga er gemakshalve even vanuit dat ik het ga halen, dus dan is het VAKANTIEEEEEEEEE. *O* *O* *O*
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 23-06-15 19:40

Floorster schreef:Ik zou wel allemaal modellen op kunnen gaan noemen, maar het lijkt mij slimmer om gewoon naar de opticien te gaan en je daar te laten adviseren. Niks lelijker dan een man die een bril draagt die niet bij de vorm van zijn hoofd past. Vrouwen kunnen wegkomen met een te grote bril, mannen niet. Maar een heel klein model is ook niet zo hip meer tegenwoordig :P.
Mag ik met deze en deze naar buiten van je?

Die bruine voor in de auto en die grijze voor los. Maak je geen zorgen, geen grote zonnebrillen voor mij. Ik vond aviators vroeger al te groot. Dat was een papabril :)

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 24-06-15 21:54

Ik houd persoonlijk meer van opzichtige brillen met een steviger montuur :$. But hey, that's me :p. Maar als je daar niet van houdt, zijn die Oakleys prima brillen hoor!
Mijn vader had die old school ronde Ray Ban :D. Ik draag zelf al jaren de inmiddels meer dan dertig jaar oude Aviator van mijn moeder :D (afgewisseld met goedkope brillen van H&M/Primark).

Mijn geneugte is de financiële meevaller waar ik vandaag bericht over kreeg :D. Gaat linea recta naar de spaarrekening als het binnen is, maar oooh als ik weer gauw werk heb kan ik hier zoveel leuks van doen :D.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 24-06-15 22:14

"Opzichtige brillen met een steviger montuur" moeten je staan. Ze staan jou wel en mij niet. Just out of general curiosity ben ik dar weer wel benieuwd naar met wat voor zonnebrillen je zou doorkomen.

Maar ik kan je het 'ik draag de oude aviator van mijn' nazeggen. Al was het in mijn geval de reserve aviator van mijn vader en voor tien minuten in België. Zeg maar tot het moment dat ie van mijn backpack viel en ik er op ging staan :$ . Toen heb ik geleerd dat ik slecht reageer op scherp licht en dat backpacken in de ardennen met 32 graden en hoofdpijn behoorlijk afbreuk doet aan de ervaring :)

En de hele week in angst gezeten omdat ik pa moest vertellen dat ik zijn dure bril gemold had. Wist ik veel wat het verschil tussen zijn rayban en de reserve polaroid van een paar tientjes was... Die had ie bovendien nog van een vertegenwoordiger gehad. Scheelde weer.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 25-06-15 16:45

Floorster schreef:Maar een heel klein model is ook niet zo hip meer tegenwoordig :P.
Dan maar niet hip, als "niet hip" de enige manier is om niet voor gek te lopen, prima ;)

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 25-06-15 16:50

Ik vind de brillen van Ace & Tate leuk of de Ray Ban Wayfarer of Clubmaster of deze. Maar snap dat dit jouw smaak niet is.

Haha, mooi verhaal. Hoe reageerde je pa eigenlijk? Ik heb dat ding ook al zovaak van mijn kop gemept en de glaxen hebben wat krasjes, maar ach, hij doet het nog prima.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 25-06-15 22:25

Floorster schreef:Ik vind de brillen van Ace & Tate leuk of de Ray Ban Wayfarer of Clubmaster of deze. Maar snap dat dit jouw smaak niet is.
nou vooruit, deze dan.
Haha, mooi verhaal. Hoe reageerde je pa eigenlijk? Ik heb dat ding ook al zovaak van mijn kop gemept en de glaxen hebben wat krasjes, maar ach, hij doet het nog prima.
Zoals vaders dat kunnen: Hij haalde zijn schouders op, vroeg bezorgd of ik niet te veel last van de zon gehad had en mopperde, toen het antwoord bevestigend luidde: "waarom heb je dan geen nieuwe gekocht?"

Ik zat wel in een dorpje pap, maar dat was Les ondes en daar was niks. (Dat het Les ondes was, weet ik vijftien jaar na dato nog, kun je nagaan wat een indruk het gemaakt heeft)

Als ik later groot ben, wil ik ook zo'n vader worden.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 26-06-15 08:39

pietvanvliet schreef:
Floorster schreef:Ik vind de brillen van Ace & Tate leuk of de Ray Ban Wayfarer of Clubmaster of deze. Maar snap dat dit jouw smaak niet is.
nou vooruit, deze dan.
Zoals vaders dat kunnen: Hij haalde zijn schouders op, vroeg bezorgd of ik niet te veel last van de zon gehad had en mopperde, toen het antwoord bevestigend luidde: "waarom heb je dan geen nieuwe gekocht?"

Ik zat wel in een dorpje pap, maar dat was Les ondes en daar was niks. (Dat het Les ondes was, weet ik vijftien jaar na dato nog, kun je nagaan wat een indruk het gemaakt heeft)

Als ik later groot ben, wil ik ook zo'n vader worden.
Heb je thuis alsnog een nieuwe voor 'm gekocht? ;)

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 26-06-15 17:03

Tot dusver is dat de laatste keer geweest dat ik "was beaten to the punch".

Twee dagen later lagen er twee nieuwe polaroids op de keukentafel.

Cyamytha
Donateur
Donateur

De kleine geneugten des levens VIII

Bericht door Cyamytha » 29-06-15 10:44

Stap 1 van 3 van schulden afgelost. Het kleinste bedrag, wat onze roodstaande gezamenlijke rekening was, afgelost en opgezegd. Ben er stiekem best een beetje trots op :)
Motiveert om als kluizenaar te blijven leven tot de rest is afgelost. Helpt natuurlijk wel dat B elke maand betaald, maar probeer ook zelf in te leggen. En het werpt vruchten af. En aangezien ik geen financieel wonder ben, is dit best een grote voldoening :D

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 29-06-15 23:09

Daar mag je ook zeker trots op zijn!

OT:
Het familieweekeind. M'n ouders zijn 35 jaar getrouwd, dus met z'n alle naar Domburg geweest. Heerlijk!
This will all make perfect sense someday.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 01-07-15 20:26

Ja goed hoor Ankie!

De Canadese regering heeft besloten dat ik kwalificeer om terug naar school te gaan/ part time te werken ZONDER dat ze de bijstand weghalen voor 1 jaar. Wat betekend dat ik mijn papieren kan halen voor de bloedbank en fulltime aan de slag kan :) HAPPY <3
Calm your tits!

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 06-07-15 11:44

Verpleegkundigen! Ik lag dit weekend in het ziekenhuis en het was verder heel rustig dus ze kwamen telkens bij me zitten een praatje maken. Wat een vreselijk lieve mensen waren dat.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 06-07-15 12:42

Alles goed wel Tineke?

En wat fijn dat je op die manier weer aan de slag kunt Juul!

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 07-07-15 06:45

Bedankt Floor, ik ben echt helemaal gelukkig! Eindelijk een goede stap naar een betere toekomst voor mijn kleintje en mijzelf <3
Calm your tits!

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 07-07-15 07:42

Oh, nice! Gefeli Juul :D

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 07-07-15 09:51

Floorster schreef:Alles goed wel Tineke?

En wat fijn dat je op die manier weer aan de slag kunt Juul!
Ja, mwa. Een stuk beter dan vrijdag in ieder geval, maar zit nog wel thuis.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 12-07-15 17:59

koffie, balkon en een boek/podcast.

Nu nog beslissen of ik ga lezen of luisteren

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 12-07-15 18:13

Als ik op luisteren klik krijg ik weer de illy site. Dus zou voor lezen gaan :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Het werd trouwens luisteren

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 12-07-15 22:07

pietvanvliet schreef:Lenzen. En het feit dat ik die rotdingen makkelijk in- en uitkrijg.
Dingen zitten zo goed dat ik niet kan voelen dat ik ze in heb, tenzij de lens ondersteboven zit (blijkbaar kan dat, weetikveel. ik ben geen optometrist)

Dus de oplossing voor de vraag "Zou ik ze nog in hebben?" is blijkbaar de buitenverlichting bellen*, naar buiten kijken en de voegen in de muur van het huis van oma bestuderen.

Kun je ze zien, dan zitten je lenzen nog in. Zie je alleen maar wit, dan kun je gewoon door naar bed... 8)7

En ik was even over Funda aan het rauzen. Het goede nieuws is dat de prijzen hier nog steeds zakken (want gewoon door bouwen mensen, ookal is er geen vraag). Het slechte dat mijn smaak dat niet doet.

*Er zit een schakeling voor het licht in de tuin en onder de carport ingebakken in de telefooncentrale. Die hadden we toch al en het is gewoon niet tof om in het donker in de vijver te pleuren. Het is een beetje alsof je de geocitiesversie van je homewizard belt. Overal bewegingsmelders ophangen was gewoon onhandig en veel te duur.

Plaats reactie