De kleine geneugten des levens VIII

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
Grietje
Wannabe-crew?

Re: De kleine geneugten des levens VIII

Bericht door Grietje » 14-10-11 12:27

Thanks! :D

Haha dat heb ik ook gehad hoor, van die grote stops, want dan had ik geen geld of geen zin. :') Maar je verleert het niet zo snel, dus meestal gaat dat wel goed. Of je moet echt nog maar net rijden... Dan is het niet handig.

Ik bedenk me net dat m'n rijbewijs het duurste ding is wat ik straks bezig. Ik denk dat ik wel bijna tegen de €2.000,- aanzit....

noodle
Postmaniak

Bericht door noodle » 14-10-11 12:29

Aaah wat goed zeg :D Gefeliciteerd!
nineteeneightyeight

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 14-10-11 12:55

Ik ben al ongeveer 700 euro kwijt aan rijlessen en wat kan ik? :D Autorijden. Niks geen bijzondere verrichtingen of wat. Ik heb echt kut les gehad. Maar wist ik veel wat ik moest doen :( ik had echt 0 ervaring. Dus nu heb ik er ook geen zin meer in. Ik heb 20 lessen gehad en serieus geen ENKELE verrichting gedaan. KutOosterpoort. :r Ben ook al bijna een jaar gestopt :').
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 14-10-11 12:57

Mijn rijbewijs halen was echt één van de beste beslissingen in m'n leven ever.
Ik ben gek op rijden en zó ongelooflijk mobiel. Ik hoef geen 2 uur met het OV op een stukje, waar ik met de auto 20 minuten over doe en hoef geen rekening meer te houden met bustijden. Gewoon gaan waar en wanneer ik wil.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 14-10-11 13:17

Clara schreef:Ik ben al ongeveer 700 euro kwijt aan rijlessen en wat kan ik? :D Autorijden. Niks geen bijzondere verrichtingen of wat. Ik heb echt kut les gehad. Maar wist ik veel wat ik moest doen :( ik had echt 0 ervaring. Dus nu heb ik er ook geen zin meer in. Ik heb 20 lessen gehad en serieus geen ENKELE verrichting gedaan. KutOosterpoort. :r Ben ook al bijna een jaar gestopt :').
Dat had ik ook gehad als mijn eerste rij-instructeur niet was gestopt om te beginnen met een opleiding. Hij had echt helemaal geen passie voor zijn werk. Hij was ook nog maar halverwege de 20 schat ik. Ik had, vooral toen ik hoorde dat hij weer begon met een opleiding, echt het gevoel dat hij dit werk deed omdat hij niks anders had. Hij heeft me gewoon bepaalde details niet meteen goed aangeleerd. En ik heb niet achterin inparkeren of file parkeren geleerd bij hem, want 'dat hoefde niet, omdat het toch niet werd gevraagd'.... Ja, ik vond dat ook al debiel...

Toen kwam ik bij een andere, een man van eind 50 die het werk al eeuwen doet en er ook echt plezier in heeft (hij is heel rustig en aardig en zo, echt geweldig)! Ik vond het zo jammer dat ik niet meteen bij hem les heb gehad, want dat had me super veel geld gescheeld... De details en waar het echt om gaat heb ik uiteindelijk nog bij hem geleerd, terwijl ik toen toch al 40 lessen had gehad... Maar ja. Ik heb het nu en daar ben ik blij om.

Op zich ben ik nu ook wel blij dat ik niet in 1x ben geslaagd, want ik rij nu veel en veel beter dan ik toen deed. Als ik toen was geslaagd had ik nu waarschijnlijk al een ongeluk gehad en kon ik niet goed inparkeren... :')

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 14-10-11 17:11

Clara schreef:Ik ben al ongeveer 700 euro kwijt aan rijlessen en wat kan ik? :D Autorijden. Niks geen bijzondere verrichtingen of wat. Ik heb echt kut les gehad. Maar wist ik veel wat ik moest doen :( ik had echt 0 ervaring. Dus nu heb ik er ook geen zin meer in. Ik heb 20 lessen gehad en serieus geen ENKELE verrichting gedaan. KutOosterpoort. :r Ben ook al bijna een jaar gestopt :').
Wow dit hoor ik echt zo vaak. Ik ga oefen serieus iedere les met parkeren! Vandaag eerst halverwege een keertje vooruit en achteruit en stond beide keren in 1x goed :D. Later fileparkeren en dat kan ik gewoon echt niet, hebben we ook echt een stuk of 10x geoefend of misschien zelfs meer. Later 20x ofzo hellingproef gedaan met handrem (had het alleen met rempedaal gedaan) en toen we de volgende op gingen halen nog 2x achteruit geparkeerd. Vind het juist fijn om zoveel te oefenen met parkeren en door kleine wijkjes te rijden waar je niks ziet enzo... Op de snelweg rijden is geen hol aan!
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 14-10-11 17:26

Snelweg is ook niet moeilijk. Daar zak je ook niet op. De kleine wegjes, die doen 't 'm...

Fileparkeren is trouwens echt niet moeilijk. Vind ik juist het makkelijkst. Heb ik vandaag ook gedaan bij de parkeeropdracht. :) Je moet het 'trucje' alleen even doorhebben.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 14-10-11 17:27

Clara schreef:Ik ben al ongeveer 700 euro kwijt aan rijlessen en wat kan ik? :D Autorijden.

No offence, maar ze leren je geen autorijden. Je leert een voertuig besturen. Dat is echt wat anders.

Autorijden leer je pas als je het alleen moet doen. Dat kan een instructeur je bijna niet leren, omdat je onbewust weet dat je instructeur ingrijpt als je een fout maakt tijdens je les.

Hoe beter je instructeur, hoe sneller en beter je met een auto leert omgaan. Dat wel.

Wat mij altijd wel opviel is dat al mijn vrienden die in de stad wonen, gemiddeld veel later hun rijbewijs halen dan degenen die buiten wonen. (Dizz, Roel telt natuurlijk niet, komt door Frans. :) )
Later is allang begonnen.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 14-10-11 18:14

@ Grietje: Ja ze leert me ook wel trucjes met wanneer ik moet indraaien enzo maar elke keer ben ik te vroeg en sta ik te ver van de stoep af en dan denk ik 'als ik denk dat ik moet draaien, moet ik nog even wachten' en dan ben ik weer veel te laat en kom ik tegen de stoep aan.
Kan je onder woorden brengen hoe het jou geleerd is?

@ Piet: In de stad heb je niet zoveel aan een auto! Al mijn vrienden uit Ridderkerk gingen met hun 18e gelijk lessen, ik zag de drang niet zo. Je kan nergens je auto kwijt en ik kan beter met het ov naar de stad dan met de auto, want 9 van de 10 keer is het lekker filerijden in de stad.
Plus dat ik niet in mijn vaders auto mocht rijden omdat hij een leasewagen had en het niet verzekerd zou zijn als ik schade zou aanbrengen.
Denk overigens wel dat als je in een grote stad hebt leren rijden, dat je dan overal kan rijden :).

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 14-10-11 18:21

Ik heb leren rijden in amsterdam. Daar studeerde ik immers. :) Wel gewoon hier in de buurt gelest en mn roze papiertje gehaald. en ja, ik heb nog een roze papiertje. Kun je nagaan hoe oud ik ben. ik krijg pas met twee jaar zo'n plastic ding.

Pa komt er vandaan, maar is er al 40 jaar niet meer geweest. Dat is erg grappig. Ik zet de auto gewoon ergens tussen (want ik weet niet beter) en hij schrikt zich het lazerus. :)

Dus toen ben ik voor de gein maar over de bernhardrotonde gereden. Stonden de nagels bijna in mn dashboard :)

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 14-10-11 19:43

Floorster schreef:Kan je onder woorden brengen hoe het jou geleerd is?
1. Kom aanrijden en stop naast een auto. Je moet nu met je rechter buitenspiegel op dezelfde hoogste staan als de auto naast je. Er moet spiegelbreedte ruimte tussenzitten. Mag ook meer, maar dan wordt het een beetje lastiger. Iig. niet minder.

2. Rij nu achteruit tot de leuningen van jouw achterbanken op dezelfde hoogte zijn als de achterkant van de auto die naast je staat.

3. Nu draai je het stuur helemaal in en rij je achteruit.

4. Wanneer je rechter buitenspiegel ongeveer in een gelijke lijn met de achterkant van de andere auto staat stuur je terug tot de auto recht staat. Klaar!

Het is wel van groot belang dat je dit allemaal niet te snel doet, want anders kom je vaak niet uit. Je moet namelijk even snel kunnen sturen. Dus hak op de grond en koppeling goed in bedwang houden, haha. En gaat het te snel, dan weer even indrukken. (Is heel vaak tegen mij gezegd... :') ) B) Maar het moet uiteindelijk wel redelijk vloeiend. Maar niet snel dus. En ondertussen natuurlijk fanatiek om je heen kijken.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 14-10-11 20:15

Oh mijn instructrice zegt altijd (stap 2) dat ik moet doorrijden totdat de hoofdsteun van de passagiersstoel op dezelfde hoogte is als de achterkant van de auto naast me. Moet daardoor heel diep gaan steken, vind het niks zo.
En stond vanmiddag spiegelbreedte naast een auto en toen vond ze dat ik de dicht erop stond, maar idd hoe verder hoe moeilijker.
De andere stappen legt ze overigens hetzelfde uit.
De koppeling demp ik echt heel voorzichtig met parkeren dus kan zeker niet te snel gaan.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 14-10-11 20:39

Floorster schreef:Oh mijn instructrice zegt altijd (stap 2) dat ik moet doorrijden totdat de hoofdsteun van de passagiersstoel op dezelfde hoogte is als de achterkant van de auto naast me.
Maar dan ben je al veel te ver! Dan kom je nooit weer uit. :? Raar dat ze dat zegt, want zo staat het nergens...

Nog even een fijn verduidelijkend plaatje:

Afbeelding

B)

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 14-10-11 21:14

Ik zie m over een half uurtje en ik ben ZENUWACHTIG

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 14-10-11 22:01

Ik heb het ook met achterbank geleerd hoor :)

Ik bak er nog steeds weinig van. En met die grote volvo (v70) parkeerde ik achteruit in de kleinste gaatjes en met die panda krijg ik het gewoon niet voor elkaar _O- Ok, het lukt wel, maar niet zo soepel als met de volvo, ik zag gewoon veel meer in die auto.

Ik heb in Amsterdam zelf gelest en vond het fantastisch. Ik heb alle situaties meegemaakt, sta nergens van te kijken en ben nooit bang geweest op de weg. Als je dan vriendinnen van mij ziet die gewoon niet met de auto naar amsterdam durven te komen omdat ze dan misschien wel eventueel een trambaan tegen kunnen komen. Of omdat ze dan dat hele stuk over de snelweg moeten :') En vooral minimaal 2km langzamer rijden op de teller dan de toegestane snelheid. ARGH!
En dat laatste is vooral irritant als je de weg moet wijzen en in een auto voor hun rijdt.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 14-10-11 22:06

Dat is wel fijn ja. Ik zou denk ik ook niet zomaar naar Amsterdam rijden... Op zich heeft Leeuwarden wel veel lastige situaties en zo, dus dat is wel weer handig. Maar geen trams en dingen.

En mensen die er net onder gaan rijden zijn irritant. Ik rijd er juist altijd net wat boven, want er zit toch (vaak) een afwijking op zo'n ding. Bij die van m'n vader dan weer niet, want dat ouwe ding is aangepast of zo, dus daar zal ik wel op moeten letten, haha. :P

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 14-10-11 22:35

Grietje schreef:
Floorster schreef:Oh mijn instructrice zegt altijd (stap 2) dat ik moet doorrijden totdat de hoofdsteun van de passagiersstoel op dezelfde hoogte is als de achterkant van de auto naast me.
Maar dan ben je al veel te ver! Dan kom je nooit weer uit. :? Raar dat ze dat zegt, want zo staat het nergens...

Nog even een fijn verduidelijkend plaatje:

Afbeelding

B)
Naja soms kom ik dus wel uit! Maar jouw plaatje is idd veel duidelijker.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 14-10-11 23:33

Cyamytha schreef:En met die grote volvo (v70) parkeerde ik achteruit in de kleinste gaatjes en met die panda krijg ik het gewoon niet voor elkaar _O- Ok, het lukt wel, maar niet zo soepel als met de volvo, ik zag gewoon veel meer in die auto..
Kan voor een deel aan de draaicirkel liggen: die van die v70 gaat in zeemijlen, zoals bij alle volvo's trouwens. In mijn beleving draait dat veel fijner. Ik parkeer de babysven ook veel makkelijker in dan de 206 van ma en dat is net een kart.

Is het een nieuwe of een ouwe panda, want dan kan het ook nog wel eens zo zijn dat je panda geen stuurbekrachtiging heeft, dat scheelt ook een slok op een borrel.

Tot slot: parkassist zal wel standaard op die v70 zijn geweest? Das helemaal ideaal.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 15-10-11 09:17

Haha nieuwe Panda.

Als mijn ouders hun volvo hadden ingeruild voor een oude panda had ik ze uit mijn leven gebanned. (Grapje natuurlijk!)

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 15-10-11 10:41

Gisteravond.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 15-10-11 11:21

Parkassist?! Wij hadden de eerste lichting v70. Op elektrische raampjes en stoelverwarming na, niet erg veel luxe.
Wel heel veel ruimte en veel voorrang claimen waar dat niet mag. Neus op straat zetten zodat de andere wel moeten stoppen enzo.
Als ik dat nu doe sta ik met panda en al op t kruispunt ;)

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 15-10-11 13:24

Dat doe ik met Sven ook.

Staat op hetzelfde onderstel als een v70 (Sven is een S60) en heeft als grote voordeel dat ie donkerblauw is.

Echt alles aan Sven schreeuwt politie. Zeker als ik er in rij, met pa op de bijrijderstoel. Gevalletje "Het jonge agentje stuurt".

Mijn eigen babysven heeft dat al minder, maar die is dan ook grijs.

PaperFlowers
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door PaperFlowers » 15-10-11 14:16

Sporten, vind t echt heerlijk nu ik geen schoolgedoe aan mijn kop heb en er dus "tijd voor heb".
In my field of paper flowers
And candy clouds of lullaby
I lie inside myself for hours
And watch my purple sky fly over me

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 16-10-11 09:22

Dat ik een 7 heb voor diagnostisch onderzoek terwijl ik diagnostiek echt heel moeilijk vind. *O* Nu nog even diagnostisch onderzoek 2 en diagnostische verdieping 2 halen en ik ben van die hele diagnostiek af _O_.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 16-10-11 09:44

:') Ik vond dit filmpje terug van 2 jaar geleden in de kroeg ofzo _O-
Met iets teveel bailey's achter de kiezen vermoed ik.

Afbeelding

Plaats reactie