Wat heb je aan vandaag (V)

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
lotschen
Newbee!

Re: Wat heb je aan vandaag (V)

Bericht door lotschen » 07-09-13 17:26

Donkerblauwe skinnyjeans (sorry Myrthe!), wit kanten shirtje, rood vestje, zwarte puma's.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 09-09-13 18:41

Donkerblauwe spijkerbroek, beige tshirt met gouden sterretjes en blauwpaarsig vest.
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 10-09-13 10:16

Zwarte skinny, wit beetje doorschijnend shirtje, turquoise bh, donkerblauw vest en Allstars

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 14-09-13 12:19

Pyjamabroek, hemdje, trui.
This will all make perfect sense someday.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 14-09-13 17:34

Joggingbroek en t-shirt. Toen ik boodschappen moest doen heb ik wel even een spijkerbroek aan getrokken, maar toen ik thuis was heb ik die meteen weer verwisseld. :')

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 19-09-13 20:22

Zwarte skinny en een luipaardprinttrui _O_

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 03-11-13 14:36

Koeien onesie

Sarabi
Post ook wel eens...

Bericht door Sarabi » 08-11-13 10:23

Wat?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 08-11-13 16:25

Onesie, zo'n pyjama ding uit 1 deel. Google it ;)

Sarabi
Post ook wel eens...

Bericht door Sarabi » 08-11-13 19:00

Ohh dat! Gaaf!

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 08-11-13 20:02

Haha ja. Dat. ;) En hij is zo lekker warm en zacht! En heeft een staart, haha. Heb hem nu weer aan. (L)

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 18-11-13 10:39

Pyjamabroek, longsleeve, badjas, homesocks, sloffen.

Sarabi
Post ook wel eens...

Bericht door Sarabi » 18-11-13 18:23

Muisje schreef:Pyjamabroek, longsleeve, badjas, homesocks, sloffen.
Haha precies dat. Toen ik terug kwam van de vk heerlijk weer in het gemak geschoten

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 04-12-13 11:01

Dat is echt mijn favo outfit als ik thuis ben. :P

Ik draag nu een spijkerbroek, sokken, hemdje, trui en geen BH. Moet zo joggen dus me toch weer omkleden.

Sarabi
Post ook wel eens...

Bericht door Sarabi » 04-12-13 11:28

Haha ja ik ben er ook gek op. Sowieso gemakkelijke kleren t liefst loop ik altijd rond in een joggingbroek en chille trui/vest. Heb er dan ook een stuk of 5 die prima mee naar buiten kunnen :')
Nu ik zwanger ben vind ik het al helemaal heerlijk. Draag alleen naar feestjes/verjaardagen nog een 'gewone broek'

Zoe
Newbee!

Bericht door Zoe » 20-12-13 11:01

Ik heb vandaag een verjaardag van een goede vriendin van mij! Daarvoor heb ik een simpel zwart jurkje <Webwinkel> gekozen en er een bordeaux kleur colbert overheen gedaan. Chique maar toch niet te netjes! Daaronder zwarte laarzen tot net onder de knie :)

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 03-05-14 10:26

Afbeelding

Een ode aan de 12-jarige ik. Haha. :P

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 17-09-14 07:21

Full corporate battle dress.

Navy pak, wit overhemd met dubbel manchet en zilveren knopen, blauwe das en met zwarte riem en schoenen.

Veel formeler dan dit kan niet (zelfs op de trouwerij van mijn neefje had ik hier een roze das bij in plaats van een blauwe), maar ik praat vandaag met advocaten.

Wish me luck!
Later is allang begonnen.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 18-09-14 18:52

Tweede ronde *O*.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 18-09-14 20:26

Zo, klinkt sjiek! ;) Enne, gefeli!

Ik heb nu bijna niks aan, omdat het belachelijk weer warm is in m'n kamer (27+ graden). IK WIL HERFST. En morgen moet ik presenteren en dat wordt opgenomen... Dus ik moet nog even bedenken wat ik dan aan zal doen. :+

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 18-09-14 21:53

Ik heb net ook de dikke polo gewisseld voor een T-shirt. Maar plakkerig beats koud. Verder is tijdens het schrijven van deze post mijn broek om praktische redenen (zie ook hieronder) verhuisd naar het hek van de overloop en heb ik een joggingbroek aangedaan.

Qua chic, denk dit maar zonder bloem en de groene accenten in de das. Maandag mag ie trouwens weer aan. Dan moet ik naar schiphol.

Ik ben me er van bewust dat ik het als vent veel makkelijker heb, gewoon een bankuniform aan kan trekken en dat ook nog kan combineren met een belachelijk aantal kleuren dat mij schijnt te staan*, maar:

Zou je niet iets nemen waarvan je weet dat de kleur je goed staat en, vooral, iets waar je je prettig in voelt?
Hippe kleuren waarvan ik zeg "die zouden het goed doen op een redhead", schijnen 'Cypress', 'Bright Cobalt' en 'Royal Blue' te heten (of in mijn wereld: donker groen en (donker) blauw).

Verder moet je mij niet te serieus nemen, want spook heeft mij vanmiddag bijna vermoord toen ik 'broek' zei tegen de broek die ik tot twee minuten geleden aanhad. Dat schijnt een 'chino' te heten. Zal best natuurlijk, maar ik heb dat ding moeten uittrekken en in de band moeten kijken om te zien dat ze gelijk had (en net weer omdat ik bij god niet weet hoe je 'chino' schrijft). Storend genoeg was dat ook zo.

*Ik heb werkelijk geen idéé, maar op de HES hadden ze iedere beroepsorientatieweek zo'n dodelijk vermoeiende 'dress for succes workshop'. Die meiden waren met iedereen in vijf minuten klaar, maar ik stond er altijd minstens een kwartier en kreeg minimaal een duim aan samples mee. Afschuwelijk. En waarvoor? Ik draag witte (daarvan heb ik er altijd minstens zes in de kast hangen), lichtblauwe (minstens vier) of roze (twee, maar in principe niet met das) hemden onder pakken. Héél soms afgewisseld met een kleur uit het seizoen die me, letterlijk, wordt aangedaan.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 21-09-14 08:44

Vraagje: heb je ook schoenen in andere kleuren dan zwart? Want als ik zo vrij mag zijn: onder een navy pak zou ik zelf voor cognac kiezen (zelfde geldt voor de riem).
En succes met je 2e gesprek!

OT: ik zit in mijn pyjama (shortje + hemd) en een blauw wit gestreepte trui. Geen zin om te douchen, want ik kan hier voorlopig toch niet weg (ben bij mijn ouders en ma is met de auto weg).

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 21-09-14 10:40

Floorster schreef:Vraagje: heb je ook schoenen in andere kleuren dan zwart? Want als ik zo vrij mag zijn: onder een navy pak zou ik zelf voor cognac kiezen (zelfde geldt voor de riem).
En succes met je 2e gesprek!.
Jazeker en ik heb vriendinnen gehad die erover klaagden dat zij minder schoenen hadden dan ik, ookal doe ik slechts drie kleuren. Zwarte, bruine en witte sneakers.

Het is zelfs zo dat als je me momenteel wilt uittekenen, je aan jeans en deze schoenen moet denken. Ik heb twee paar hier staan en moet er nog even eentje bijkopen omdat het eerste van de twee inmiddels uit elkaar valt. Ik ben er alleen nog niet uit in welke kleur dat moet zijn. Ecco heeft die schoen in vier modellen en drie bruine kleuren ('Burgundy' is roodbruin en dus bruin). Die schoen in zwart is overigens volkomen uitgesloten.

Ik draag in principe nooit bruine schoenen onder een blauw pak. Blauw draag ik alleen op hele formele gelegenheden (trouwerijen, sollicitaties) en zelfs dan alleen tweedelig. Er is niet eens een vest bij en voor je beeldvorming: Antraciet met krijtstreep en eventueel een vest (en zwarte schoenen natuurlijk) komt hier onder blauw.

Het stel bruine schoenen hierboven draag ik onder mijn zomerpak (das zandkleurig), het stel bruine pakken dat hangt voor het geval dàt (die draag ik bij voorkeur niet omdat ze niet lekker zitten) en ik heb een stuk of drie lichte grijze pakken waar ze ook prima onder gaan. Die pakken draag ik op kantoor en bij minder formele gelegenheden. Deze jongens geven vrij aardig weer hoe ik erover denk en omdat ik geen blauwe pakken draag bij informelere gelegenheden, gaan er dus geen bruine schoenen onder.

Dus ja, je mag zo vrij zijn en ik ben het met je eens, maar ik heb andere kleuren pakken die beter op een informeler evenement passen. Verder draag ik, als de situatie zich daar ook maar enigszins voor leent, bij voorkeur überhaupt geen pakken buiten een kantooromgeving. Feestjes met dresscodes sla ik het liefst over en onder vrienden draag ik wat me lekker zit. Die kennen me allemaal lang genoeg om de toneelstukjes over te slaan.

Eigenlijk is een pak maar onhandig, omdat een pak een onnodige (en nogal scherpe) scheiding in je evenement legt: Wel pak, geen pak. Welke kleur wel, welke niet. Wel vest, geen vest. Wel das, geen das (en wel met Mickey of niet met Mickey). Daarbij laat de helft van de mensheid bij "informal attire" volkomen onterecht zijn stropdas thuis, want 'informal'.

Dresscodes doen tegenwoordig meer kwaad dan goed omdat iedereen maar een beetje halfbakken op die kaart kijkt en verder maar wat doet. Zo zul je me nóóit in smoking zien op een 'black-tie optional' feestje dat ik zelf organiseer. Ga er maar vanuit dat ik dan zelf tenue de ville draag (en er alles aan zal doen om mijn partner van die avond over te halen om 'kort' te dragen) voor het geval er gasten zijn die de uitnodiging niet goed hebben gelezen of gesnapt. Zelfs dat soort prutsers hoeft zich niet de hele avond opgelaten te voelen. Dat is alleen maar vervelend.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 21-09-14 12:20

Ok, na je hele verhaal was eigenlijk mijn eerste gedachte: kun je geen veters strikken ;)?. Ok flauw, maar de principekwestie snap ik zelf niet. Maar ik kom dan ook net terug uit Italië waar het midden op straat wemelt van mannen in blauwe pakken en cognac schoenen. Ik vind het prachtig. Jong, oud, knap, lelijk, het maakt niet uit, zo lang het pak en de schoenen goed zijn. En ik was niet eens in Milaan.

Maar goed, ik heb niet zo'n verstand van die dresscodes. Heb nooit de baan of de sociale kringen gehad waarbij bepaalde kleding gewenst was.

Inmiddels heeft de pyjama plaatsgemaakt voor een donkerblauwe spijkerbroek, bovengenoemde trui, dokerblauwe New Balance en zelfs donkerblauwe sokken :p.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 21-09-14 14:33

Floorster schreef:Ok, na je hele verhaal was eigenlijk mijn eerste gedachte: kun je geen veters strikken ;)?.
Zegt ze op basis van één (nouja, twee) paar schoenen...

Nee joh, ik draag altijd instappers onder een pak waarvan ik zelf zeg dat ik het alleen bij hele formele gelegenheden draag. Al komt dat voornamelijk omdat mijn teenslippers (wel zwàrte natuurlijk) stuk zijn. :P

Volgende keer zal ik er wel bij zetten dat die schoenen mijn enige instappers zijn. Het was ècht niet de bedoeling om je te laten schrikken.
Lees jij er dan niet meer overheen dat "die schoen(= instapper) in zwart overigens volkomen uitgesloten is"? :p
Maar ik kom dan ook net terug uit Italië waar het midden op straat wemelt van mannen in blauwe pakken en cognac schoenen. Ik vind het prachtig. Jong, oud, knap, lelijk, het maakt niet uit, zo lang het pak en de schoenen goed zijn. En ik was niet eens in Milaan.
Ik zeg ook niet dat het niet màg, ik zeg dat ik blauw alleen maar hyperformeel draag. Dan kloppen de bruine schoenen, die er overigens uitstekend onder staan, niet.

Bij gelegenheden dat een blauw pak met bruine schoenen kan (= business casual), draag ik liefst geen pak. Niemand weet namelijk waar 'business casual' ophoudt en dus ben ik heel snel bij"a pair of chinos, a blazer and a good shirt, no tie". Dat is, in negen van de tien gevallen, middle of the road en dus schoffeer je er niemand mee. Dat laatste is veel belangrijker dan het goede pakje aanhebben (vooropgesteld dat je de kaart een beetje bekeken/gelezen hebt natuurlijk, want in het voorbeeld uit het artikeltje hiervoor had ik ook een pak gedragen.).
Inmiddels heeft de pyjama plaatsgemaakt voor een donkerblauwe spijkerbroek, bovengenoemde trui, dokerblauwe New Balance en zelfs donkerblauwe sokken :p.
Altijd sokken bij de broek kiezen. Niks mis met donkerblauw. :P

Ik ben aan thuis het werk: Joggingbroek (grijs), t-shirt uit 1320 (zwart, maar vaal) en een van de laatste paren witte sportsokken die ik niet gebruik om mee hard te lopen (lekker warm).

Plaats reactie