Welke studie volg je?

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
Fierce
Postmaniak

Re: Welke opleiding volg je?

Bericht door Fierce » 03-11-10 17:43

Ik doe FSM en heb al mijn cijfers binnen :D
- Bedrijfskunde: 7.1
- Commerciele economie: 7.0
- rechten: 5.5
- Nederlands: 8.2
- Engels: 7.4

Ga rechten nog herkansen...
Study hard, but party harder!

Babet
Donateur
Donateur

Bericht door Babet » 03-11-10 18:28

Super, Myrt! :D
Sometimes she needs to hear she's beautiful..

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 04-11-10 11:14

Fijn dat je eindelijk je plekje hebt gevonden Myrthe! En lekkere cijfers! :D
De grootste draak die er bestaat.

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 04-11-10 18:37

Yaaaaaaaaaay
Study hard, but party harder!

dlethcam
Spammerd

Bericht door dlethcam » 04-11-10 19:19

Voldoende voor m'n presentatie/betoog over mijn ideale school :)
Lover ♥, you should have come over

__A
Gezocht: relatie!

Bericht door __A » 05-11-10 10:03

Gisteren eindgesprek gehad van dit blok. En mijn cijfers liggen allemaal tussen de 7 en de 8.
Dus nog even een blok zo doorgaan, en dan kan mijn afstudeeropdracht beginnen!

blub
Spammerd

Bericht door blub » 05-11-10 17:27

ik heb vandaag eindevaluatie van het blok gehad en mijn coach had nog nooit zulke goede complimenten over een studenten gehoord als over mij.
YAY <3

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 10-11-10 14:43

Nou jongens ik heb een 3.7 voor Calculus dus ik haal het gemiddelde van hier lekker omlaag.

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 10-11-10 16:27

Wat is calculus? :$
Anna

I love this moment so much I want to have sex with it.

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 10-11-10 16:29

Wiskunde. :+

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 10-11-10 16:30

Ahhhhhhhjoh, gewoon herkansen!
Anna

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 10-11-10 16:43

Ik heb niet veel keus he *O*

Jeroendb1
Eerste post!

Bericht door Jeroendb1 » 10-11-10 19:36

Op dit moment doe ik Facility Management aan de Hogeschool Zuyd. Ik moet nu een richting kiezen: vastgoed, klantmanagement of vrijetijdsmanagement. Ik weet nog niet welke richting ik op wil, maar ik denk vrijetijdsmanagement.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 10-11-10 21:15

Goh, leuke studie ;). Ik heb zelf een HBO Vrijetijdsmanagement gedaan. Is een leuke studie, maar het is zeker nu met de crisis enzo echt heel moeilijk om er werk in te vinden. Bedenk van tevoren héééél goed wat je er uiteindelijk mee wilt bereiken, het is namelijk echt wel mee dan alleen leuke feestjes organiseren. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust :)..
Hoelang duurt die richting trouwens? Heb je een deel facility management vakken en dan een deel vrijetijdsmanagment vakken? Ik heb namelijk een voltallige VTM opleiding gedaan, dus weet niet zo goed hoe ik het me moet voorstellen.
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

salk;fja;o
Postmaniak

Bericht door salk;fja;o » 13-11-10 13:10

Ik heb me net ingeschreven voor Toegepaste Psychologie en dat is een lotingsstudie waar ik al een keertje bij ben uitgeloot. Daarnaast ga ik me ook nog ingeschrijven voor Creatieve Therapie maar dat is een school met een toelating (auditie) en ik denk eigenlijk dat ik helemaal niet goed genoeg ben om op die school te kunnen komen dus nu word ik echt hopeloos want er is gewoon geen andere studie die ik wil doen :(. Ja op de universiteit zijn er genoeg, maar ik heb maar een havo diploma, en ik heb nul zin om mn vwo te halen en ik ga ook echt niet nog een jaartje werken om een 21+ test te gaan doen... brrr
;x.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 13-11-10 13:22

En een jaartje HBO? Propedeuse halen en dan door stromen naar de uni?
Weet dat het niet voor elke studie mogelijk is, maar misschien voor die van jou wel...

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 13-11-10 13:23

Wel spannend dan :o! Maar wat doe je nu eigenlijk precies in Noorwegen?
Kan je niet een jaar HBO doen en dan je P halen en dan naar de universiteit? Iemand die bij mij in de eerste zat bij Vrijetijdsmanagement heeft ook zijn P gehaald (want hij had ook alleen havo) en daarna is hij Psychologie gaan studeren.
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

salk;fja;o
Postmaniak

Bericht door salk;fja;o » 13-11-10 23:10

Ja misschien ga ik dat ook doen, maar dat moet dan wel echt met een studie zijn waar ik helemaal voor kan gaan want anders haal ik die P nooit.. Heel misschien ga ik wel Maatschappelijk werk en vorming ofzoiets doen voor een jaartje als het moet.
Wat ik in noorwegen doe is een onerkende opleiding in Nederland. Het is ook meer een school voor zelfontplooiing dan voor echte leerdoelen. Maar ik had er jammer genoeg wel wat meer van geleerd, ik heb namelijk als hoofdvak drama gekozen zodat ik even een jaartje goed kon leren en mezelf kon ontwikkelen om klaar te zijn voor de toelating van creatieve therapie omdat me dat een prachtige studie lijkt.
Maar nu blijkt mijn dramadocent dus een idiote en volgensmij gewoon een mislukte amateur actrice :'). Maargoed, wie weet kom er ik er toch in een keer door..

oh en ps ik die studies op de universiteit lijken me heel interessant maar ik ben stiekem een beetje bang dat ik dat niet aan kan ofzo
;x.

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 14-11-10 02:32

white_sugar schreef:Ja misschien ga ik dat ook doen, maar dat moet dan wel echt met een studie zijn waar ik helemaal voor kan gaan want anders haal ik die P nooit.. Heel misschien ga ik wel Maatschappelijk werk en vorming ofzoiets doen voor een jaartje als het moet.
Wat ik in noorwegen doe is een onerkende opleiding in Nederland. Het is ook meer een school voor zelfontplooiing dan voor echte leerdoelen. Maar ik had er jammer genoeg wel wat meer van geleerd, ik heb namelijk als hoofdvak drama gekozen zodat ik even een jaartje goed kon leren en mezelf kon ontwikkelen om klaar te zijn voor de toelating van creatieve therapie omdat me dat een prachtige studie lijkt.
Maar nu blijkt mijn dramadocent dus een idiote en volgensmij gewoon een mislukte amateur actrice :'). Maargoed, wie weet kom er ik er toch in een keer door..

oh en ps ik die studies op de universiteit lijken me heel interessant maar ik ben stiekem een beetje bang dat ik dat niet aan kan ofzo
Ohhhh ik heb zooo'n hekel aan dat soort mensen. "Als het me niet lukt in de productie ga ik wel gewoon doceren." Zo werk dat gewoon echt echt echt niet :') Je faalt zo hard als je gewoon maar gaat doceren als je er niet voor geleerd hebt.

Maar Lotte, bij lotingen is het totale overmacht als je uitgeloot wordt, maar bij toelatingen kan je er voor werken. En met de instellingen 'ik weet niet of het gaat lukken' kom je er sowieso niet. Weet je wat de eisen zijn van creatieve therapie? Je hebt sowieso nog wel een tijdje om jezelf daar voor klaar te stomen toch? :) Wanneer ben je eigenlijk weer back in Nederland?
Anna

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 14-11-10 02:38

Oh en natuurlijk bestaan er op de uni mensen die veel zuipen en af en toe een beetje leren en daarmee alles halen en overal maar mee weg komen, maar de meesten werken keihard omdat ze het een te gekke studie vinden en graag daarin later een baan willen hebben. Als je iets vets hebt gevonden dan ga je daar voor en dan zal je hard moeten werken omdat je van de havo af komt (ik bedoel dat het daardoor meestal moeilijker is dan voor atteneum mensjes), maar merk je niet zo veel van het harde werken omdat het nou eenmaal vet interessant is. Ik sprak laatst iemand die gestopt is met z'n studie onder het mom van 'school is niks voor mij'. En is nu toch maar gaan studeren en een veel vettere studie gaan doen en zegt dat hij even hard moet werken voor een voldoende, maar vindt het nu dan ook echt leuk om er voor te werken. Misschien ga je wel duizend keer switchen van opleiding maar nou en, je moet ff vinden wat je echt interessant lijkt om voor een langdurige tijd te gaan doen en dan red je het wel.

Anyhow, wat m'n punt is is dat je nooit iets niet zal aan kunnen. Als je je passie hebt gevonden kun je het altijd aan, want is nou eenmaal JOUW passie.
Anna

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 15-11-10 16:55

Ik heb een mini-opdracht gewonnen samen met iemand! En heb nu een boek gewonnen maar ik ben er vandaag niet want ik ben 'ziek' (in AMsterdam voor Gorillaz maar och). Supervet. :D Wel echt de domste opdracht ooit maar toch haha.

En ik kijk nu videocollege en omg I love it.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 18-11-10 19:47

Yehhhhh ik doe dus toegepaste psychologie en ik vind het heel erg leuk! De Engelse vakken vind ik wel kutklotefuck omdat ik er echt met een woordenboek bij zit want het is veel te moeilijk geschreven, maar het zijn er gelukkig maar twee dit jaar. En we hebben een vak dat je normaal pas in het 3e jaar krijgt dus da's wel ff pittig, maar erg interessant allemaal. :) Baal er als een stekker van dat ik dit vorig jaar niet meteen ben gaan doen. :p
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 18-11-10 20:24

Tiensch schreef:Yehhhhh ik doe dus toegepaste psychologie en ik vind het heel erg leuk! De Engelse vakken vind ik wel kutklotefuck omdat ik er echt met een woordenboek bij zit want het is veel te moeilijk geschreven, maar het zijn er gelukkig maar twee dit jaar. En we hebben een vak dat je normaal pas in het 3e jaar krijgt dus da's wel ff pittig, maar erg interessant allemaal. :) Baal er als een stekker van dat ik dit vorig jaar niet meteen ben gaan doen. :p

Dat Engels daar moet je even inkomen :) Wedden dat je over een paar maanden zelfs in het Engels denkt?
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 22-11-10 21:39

Vandaag m'n eerste cursusdag Verkooptechniek voor de Binnendienst gehad en ik heb al m'n huiswerk voor de hele cursus al gemaakt (dus niet alleen dat van vandaag) en ik zit tussen allemaal zeikende huisvrouwen, maar als je die negeert is het leuheueueueueueueueueueueueueueueuk!

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 22-11-10 22:36

Lilian.
De grootste draak die er bestaat.

Plaats reactie