Welke studie volg je?

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
Simba
Donateur
Donateur

Re: Welke opleiding volg je?

Bericht door Simba » 18-10-10 09:15

En je bent een stukje ouder!

HAVO is zooo leuk, tot nu toe gaat t van een leien dakje.
En juist omdat het zo goed gaat put ik er ontzettend veel zelfvertrouwen uit.
Al zal ik er waarschijnlijk wel langer over doen dan de gemiddelde '24 maanden'..
Maar ja, ik heb dan ook echt een hele minimale basis, dus praktisch alles is nieuw voor me.
Maar al doe ik er 10 jaar over (natuurlijk niet), ik haal hier zoveel plezier uit dat het eng word :p
Ik krijg van alle kant hele lieve berichtjes van mensen die me een hart onder de riem steken.
Dit gaat mij zeker weten lukken.
Just Be

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 18-10-10 11:22

Super goed van je Myrthe! (Y) Lekker boeiend dat je er wat langer over doet, zolang je het gewoon lekker gaat moet je dat in je eigen tempo doen. Dat is het voordeel van zoiets. :)
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 18-10-10 13:14

Wat goed van je Myrthe! Gaat je sowieso lukken!

Ik heb net mijn eerste tentamen geleerd en die ging vet goed, ik had namelijk ook geleerd voor een 10 ipv een 6..... hiihihhii
Morgen rechten
Woensdag commerciele economie en nederlands ('s avonds heb ik nog een concert)
Donderdag engels

Priiimaaaa
Study hard, but party harder!

tatta
Wannabe-crew?

Bericht door tatta » 18-10-10 13:51

Meisje schreef:En je bent een stukje ouder!

HAVO is zooo leuk, tot nu toe gaat t van een leien dakje.
En juist omdat het zo goed gaat put ik er ontzettend veel zelfvertrouwen uit.
Al zal ik er waarschijnlijk wel langer over doen dan de gemiddelde '24 maanden'..
Maar ja, ik heb dan ook echt een hele minimale basis, dus praktisch alles is nieuw voor me.
Maar al doe ik er 10 jaar over (natuurlijk niet), ik haal hier zoveel plezier uit dat het eng word :p
Ik krijg van alle kant hele lieve berichtjes van mensen die me een hart onder de riem steken.
Dit gaat mij zeker weten lukken.
Via welke instantie volg jij je HAVO-pakket? K ben er over aan het denken om mijn Cultuur en Maatschappij pakket uit te breiden naar Natuur en Gezondheid; dat wordt dus een paar vakken volgen dit jaar! :)
so, so you think you can tell?

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 19-10-10 07:35

Ik heb mijn vakken pakket bij LOI aangeschaft, kan ook heel makkelijk vak voor vak gedaan worden.
Had eerder ook al een fotografie cursus bij ze gedaan en ik vind het super fijn werken.

Ik werd er eerst een beetje onzeker van dat het met niet lukt op (hun) schema te blijven, maar aan de andere kant heb ik tot nu toe één 7 en twee keer een 8, voor die cijfers doe ik er graag een beetje langer over.
Just Be

harrynak
Postmaniak

Bericht door harrynak » 20-10-10 10:02

ik krijg mijn opdrachten niet teruggestuurd van LOI :@
dus ik ga mijn examen niet doen, die stel ik uit. want ik wil weten wat ik goed doe en wat niet.
I was calling your name...
but you would never hear me sing

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 20-10-10 10:06

Ik heb tot nu toch niets te klagen over de opstuurservice.
Werkt super goed, heb als ik op maandag huiswerk instuur op woensdag m'n cijfer.
En via de website kan je heel makkelijk vragen en/of opmerkingen indienen en daar heb ik tot nu toe ook snel en heldere reacties op gekregen.
Just Be

Cosmo
Tijd over?

Bericht door Cosmo » 28-10-10 14:37

Ik twijfel er steeds meer aan of ik wel door moet gaan met de PABO
Ik ben door alle kloteopdrachten die we moeten doen steeds gedemotiveerder om deze opleiding af te ronden.
Ik zit nog met een paar opdrachten uit jaar 2 die ik gewoon maar niet af krijg. Sterker nog ik krijg mezelf er gewoon niet toe aan gezet om er aan te beginnen.
Trek het maar slecht.

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 28-10-10 14:45

In welk jaar zit je?
Study hard, but party harder!

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 28-10-10 14:55

[irrationele modus] NEEEE COSMO! Je lijkt me zo'n leuke meester. [/irrationele modus]
Just Be

Redhead
Postmaniak

Bericht door Redhead » 28-10-10 15:00

Ik zou daar inderdaad even HEEL goed over nadenken. En daarna nog een keer. Het zijn nu die opdrachten die moet maken, misschien kan je er gewoon wat langer over doen. Als je wel graag docent wil worden is het dat wel waard, lijkt mij.
De allermooiste straathoek ruikt naar koffie en naar bier.
Ik rook een sigaret en dan nog een stuk of vier.

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 28-10-10 15:13

Ja. Wijsheid van een ervaringsdeskundige: overweeg of je tijdelijk geluk wel wilt verkiezen boven spijt in de toekomst.
I'll pay for you, anytime.

Marina
Forummeubel

Bericht door Marina » 28-10-10 15:27

Ben het eens met Vivian, even doorbijten je bent al over de helft of niet?

Elaine
Moderator
Moderator

Bericht door Elaine » 28-10-10 16:45

Cosmo schreef:Ik twijfel er steeds meer aan of ik wel door moet gaan met de PABO
Ik ben door alle kloteopdrachten die we moeten doen steeds gedemotiveerder om deze opleiding af te ronden.
Ik zit nog met een paar opdrachten uit jaar 2 die ik gewoon maar niet af krijg. Sterker nog ik krijg mezelf er gewoon niet toe aan gezet om er aan te beginnen.
Trek het maar slecht.
Mijn BFF ( :') ) heeft de PABO dit jaar afgerond en ik weet van haar dat het ook éeecht doorzetten is. Heel veel mensen die er mee stoppen. Maar echt, zet door, zet door!!

Ik heb mijn HAVO diploma gehaald en ben daarna gaan werken omdat ik ab-so-luut niet wist wat voor opleiding ik wou gaan doen. Toen heb ik 3 jaar bij de AH gewerkt voor een mager loon. Vervolgens kreeg ik een betere baan aangeboden waar ik na een half jaar wegens economische redenen geen contract verlenging kon krijgen en toen had ik helemaal niks..
Nog steeds geen flauw idee welke baan ik zou willen en veel keus is er ook helemaal niet als je geen opleiding hebt.
Een fulltime HBO-opleiding van 4 jaar kon ik me nu echt niet meer toe zetten. Ik ben loon gewend, heb een auto enz die betaald moet worden, wil op mezelf gaan dus ik moest wel blijven werken.
Op dit moment werk ik dus in een bakkerij en doe ik een BBL-opleiding tot banketbakker, ik vind het leuk maar het gaat me er voornamelijk om dat ik een diploma ga halen. Maarja, bijna 22 jaar en dan zit je op het MBO in een klas waarvan de helft "zwakzinnig" is... |:(
En tja, heb je een HBO-diploma dan ga je er tenminste naar verdienen en leerkrachten zijn altijd nodig. Dus Cosmo, kom op! Je kunt het. :p
I love it when you feel like getting nasty.

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 28-10-10 17:33

Je hebt toch ook deeltijd HBO?
Just Be

Kirsten
Postmaniak

Bericht door Kirsten » 28-10-10 18:13

Ja wilde net zeggen, je kan ook thuisstudie doen, kan je zelf je studietijd invullen!

@ Cosmo; denk er goed over na! Want wat zou je anders willen doen? HEEEEEL hard doorbijten, het is lastig als het niet leuk is, maar het zou zo zonde zijn om nu te stoppen!
It takes some silence to make sound.

Elaine
Moderator
Moderator

Bericht door Elaine » 29-10-10 10:31

Meisje schreef:Je hebt toch ook deeltijd HBO?
Ja maar ik ben lui. :p Ik hoef nu de helft niet te doen en daarbij is mijn geheugen totaal niet meer wat het was. 8)7

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 29-10-10 15:24

Elaine schreef:
Ja maar ik ben lui. :p Ik hoef nu de helft niet te doen en daarbij is mijn geheugen totaal niet meer wat het was. 8)7
Dan moet je niet zeuren. :P Als je iets wilt, moet je het niet doen, maar als je daar geen zin in hebt, is het je eigen keuze.

Bij mij op school wordt er heel veel in deeltijd gedaan (lerarenopleidingen).
De grootste draak die er bestaat.

Elaine
Moderator
Moderator

Bericht door Elaine » 29-10-10 15:57

Het was ook heulemaal niet bedoelt om te zeuren :X :X :X :X

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 30-10-10 14:02

Cosmo, echt, als je al over de helft bent, zou ik doorzetten. Anders gooi je gewoon veel weg. Het is niet raar dat je op een gegeven moment twijfels krijgt over wat je nou wilt en of je wel de goede opleiding hebt gekozen. Ik ben zelf begonnen met Journalistiek, na een jaar gestopt en begonnen met lerarenopleiding Engels, gestopt na een jaar en nu studeer ik alweer een tijdje Nederlands (zit nu in mijn 5e jaar (jemig)). Heb echt bijnabijnabijna mijn bachelor, moet alleen mijn scriptie nog afmaken, maar ik vind het onderwerp geen bal meer aan, dus ik heb er heel erg veel moeite mee en daarom ga ik nu weer twijfelen of ik wel de goede richting heb gekozen en of ik wel een baan ga vinden later en of ik niet iets heel anders had moeten gaan doen. Terwijl ik heel erg genoten heb van de afgelopen jaren en de studie me heel goed ligt. Ik heb het idee dat dat bij jou ook zo is? Vindt je de studie gewoon echt niet meer leuk? En wil je echt geen leraar worden? Of zie je gewoon zo op tegen die opdrachten dat dat je plezier verpest?

Het beste is om gewoon te gaan met die banaan wat betreft die opdrachten. Waarschijnlijk zie je alles veel lichter en beter als die eindelijk af zijn. Vraag desnoods hulp en tips aan mensen die ze al hebben gemaakt en gehaald. Stel een termijn en maak ze. Ik heb nu met mezelf (en mijn opa :p ) afgesproken dat ik 15 november mijn finale versie van mijn scriptie inlever, dus ik moet de komende twee weken vol aan de bak, maar ik weet nu al dat ik zo ontzettend gelukkig ben als het af is en dat ik dan weer met een open blik naar de toekomst kan kijken en me kan gaan richten op een master die me leuk lijkt :)

ZET HEM OP, COSMO!
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 30-10-10 14:22

Ik ben het helemaal met Mirte eens en voor Mirte zelf: hoe leuk het onderwerp ook is dat je kiest voor je scriptie, na een aantal maanden ben je het kotsbeu. Dat heb ik zelf ervaren en dat zijn de ervaringen van mensen rondom mij :) ... Er zit zoveel stress om dat pakket A4tjes dat het gewoon niet meer leuk is op den duur :) . Ik vind mijn scriptieonderwerp nu nog heel leuk (ben er twee maanden mee bezig), maar ik gok dat ik het rond de kerst uitkots :') .
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 03-11-10 08:34

Elaine schreef:
waar klaag je dan over? Daar heb je dan toch gewoon zelf voor gekozen.
Maar ik ben van mening dat je beter voor iets zwaars kan gaan waarvan je weet dat je het leuk vind, dan dat je voor makkelijk even een papiertje halen gaat. Uiteindelijk is het laatst genoemde toch de langste weg.
Just Be

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 03-11-10 08:47

Ik wil heel erg graag weer terug naar school. Ik ga er dan ook alles aan doen om ten eerste een fulltime "survival job" te krijgen, geld te sparen en dan ga ik Farmaceutica doen. Wat geheel anders is dan de diploma's die ik al heb (de Nederlandse) maar wel volop werk in is hier. Ik ben altijd al heel erg geïnteresseerd geweest in geneeskunde, maar Farmaceutica is een realistisch doel.

Het enige wat ik nodig heb om me in te schrijven is een Canadees grade 12 diploma (laatste jaar van highschool) en dat is gratis te voor immigranten. (Y)

Dit is dus allemaal op lange termijn en waarschijnlijk ben ik dan uiteindelijk klaar met die opleiding als ik 30 ben. :') Maar dan heb ik wel een carrière :D (Y)
Calm your tits!

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 03-11-10 09:51

En als je dertig bent heb je echt nog een heel leven voor je. Ik ben altijd een voorstander van doen waar je je goed bij voelt. Wat maakt het uit dat je dan ouder bent als je klaar bent met school. Je hebt er je hele leven profijt van.
De grootste draak die er bestaat.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 03-11-10 10:09

Ja precies, als ik naar mijn vader kijk (waar ik dus geen contact mee heb :') ) hij heeft een carrière hier, heeft nog steeds erg veel plezier in zijn werk en zelfs hier in Canada is hij nog naar school geweest (op z'n 52e) om zijn papieren in Canadees om te zetten. (Y) en hij blijft waarschijnlijk werken tot z'n 65e (of z'n dood) ligt eraan wat eerst komt. :P (zijn woorden)
Calm your tits!

Plaats reactie