Welke studie volg je?

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
Florence
Postmaniak

Welke studie volg je?

Bericht door Florence » 18-03-08 16:20

Wat voor een opleiding ben je aan het doen? Wat wil je hierna gaan doen & wat wil je ermee bereiken?

Ik doe op het moment 4HAVO maar ik ga waarschijnlijk na dit jaar óf een half jaar naar Spanje, om daar Spaans te leren en te werken in horeca gelegenheden. Óf naar Amsterdam (daar ook wonen) en een opleiding hotel- en eventmanagement volgen. Daarmee wil ik bereiken dat ik zelf evenementen kan organiseren en elke horeca gelegenheid aan het werk kan.
Laatst gewijzigd door Florence op 25-04-11 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Jetske
Gezocht: relatie!

Bericht door Jetske » 18-03-08 16:32

Ik heb de afgelopen 7 jaar gymnasium gedaan in Tilburg, maar helaas ben ik daarvoor gezakt.
Ik heb dit jaar vrij genomen voor mezelf van de middelbare school.
Ik werk nu fulltime bij Gezondheidsverzekeraar Trias in Gorinchem, en volg twee interne opleidingen, Klantadvisering/Debitereuren-Crediteuren/Polisbeheer en Zakelijke Correspondentie.
Zodra ik deze twee gehaald heb, heb ik twee mbo-opleidingen in m'n zak en daarna ga ik verder met mijn vwo afmaken.

Het liefste ga ik daarna een hbo of universitaire opleiding volgen in de kunsten, cultuur, gedrag of hulpverlening.
Inderdaad, dit is erg uitgebreid, ik weet eigenlijk ook niet wat ik precies wil. Wat ik wel weet, is dat ik zoveel mogelijk wil doen om zoveel mogelijk op mijn cv te hebben staan om bijna overal aan de slag te kunnen.

Dit om mezelf te leren kennen, en om alles uit me te halen.

Mrs-BlackMore
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Mrs-BlackMore » 18-03-08 16:47

Ik volg de opleiding Verzorging, en zit nu in mijn 2e jaar.
Vrijdag ben ik klaar met stage in een verzorgings/verpleeghuis (die voldoende is beoordeeld) en moet ik weer naar school.
Volgend schooljaar moet ik een keuze hebben gemaakt tussen, kraamzorg, ouderenzorg en gehandicaptenzorg. Ik ga voor de kraamzorg kiezen, en dan heb ik 2 periodes van stage, en 1 periode school.
En als die allemaal goed verlopen heb ik dan volgend jaar mijn diploma kraamverzorgster.

En dan ga ik kijken of ik werk kan vinden, of anders ga ik nog eerst mijn IG in de ouderenzorg halen.
Tell me how it feels to be, the one who turns the knife inside of me..

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 18-03-08 16:58

Dit jaar 4 Havo en ga volgend jaar naar 5 havo. Daarna wil ik graag communicatie studeren en dan twijfel ik nog of ik meer richting de commercie of journalistiek wil.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

superwendy

Bericht door superwendy » 18-03-08 17:46

Ik doe SPW 3 Kinderopvang, en in juni ben ik daar klaar mee en heb ik hopelijk een diploma :)
Dinsdag heb ik een sollicitatie gesprek bij de organisatie waar ik nu stage loop en het zit er wel in dat ik aangenomen word dus :) dan ben ik binnenkort pedagogische medewerker. :) :D

thaizz
Postmaniak

Bericht door thaizz » 18-03-08 18:33

MBO ICT Beheerder niveau 4 B)

Ik zit nu in het 2e jaar en volg ook nog het MHBO-traject wat wij kunnen doen. Dan doen we 6 jaar over MBO en HBO, en daarom krijg ik nu op woensdag altijd 3 uurtjes HBO-les zodat we makkelijk kunnen instromen in het 4e jaar :)

Marina
Forummeubel

Bericht door Marina » 18-03-08 18:36

Ik doe nu HAVO 4, ik heb vorig jaar mijn VMBO-T diploma gehaald.
Het gaat tot nu toe heel goed en hoop volgend jaar HAVO 5 te halen.
Daarna een HBO-opleiding. Ik wil graag studeren in Amsterdam. Misschien doe ik nog wel de universiteit erna

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 18-03-08 18:47

Ik ben nu tweedejaars Psychologie, om precies te zijn richting Klinische en Gezondheidspsychologie. Ik ga in mijn profileringsruimte misschien een vak van Algemene Sociale Wetenschappen volgen en misschien nog een filosofievak.
Na mijn bachelor wil ik er het liefst een half jaar of een jaar tussenuit, omdat ik na mn master vaak ergens kan 'blijven hangen'.
Dan wil ik (is nu mijn plan) naar Tibet en Nepal en in Nepal in een kindertehuis werken. Maar ik weet niet of ik het durf, want ik vind het super eng om in mn eentje rond te gaan trekken daar.
Daarna ga ik hoogstwaarschijnlijk de master Klinische Psychologie doen, maar dat weet ik nog niet zeker, want misschien kom ik wel op andere ideeen. (Ik ga bijvoorbeeld ook een extra vak Seksuologie volgen en dat lijkt me ook wel heel erg tof, maar ik weet niet of seksuoloog me nou zo ontzettend leuk lijkt)
Ik zie mezelf na mijn master nog niet aan het werk gaan (dan ben ik, als ik er een jaar tussen uitga, pas 22 geloof ik). Denk ook niet dat ik dan heel overtuigend overkom als psycholoog.
Misschien ga ik erna nog wel een andere studie volgen. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan of mijn financiele middelen nog toereikend zijn, want stufi is natuurlijk geen eeuwige bron van inkomsten.

Ik heb op het moment heel erg veel ideetjes, maar ik ben nu vooral bezig met het afronden van mijn bachelor en wat er daarna gaat gebeuren bekijk ik nog wel even.
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

creamy
Postmaniak

Bericht door creamy » 18-03-08 18:55

Momenteel volg ik de opleiding boekhoudigkundig mederwerker in het 1ste jaar. Als alles goed gaat heb ik dan volgend jaar mijn diploma hiervoor en kan ik gelijk doorstromen naar niveau 4. Ik kan dan 3 richtingen uit, salaris administrateur, bedrijfsadministrateur of assistent account. Een van de laatste 2 richtingen ga ik kiezen welke precies weet ik nog niet.

Daarna wil gaan werken, want school ben ik nu wel beu.
Een man wil bewonderd worden, een vrouw daar in tegen bemind

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 18-03-08 19:14

Basisopleiding voor Bachelor of Music Edication, ofterwijl SchoolMuziek op het Utrechse conservatorium.
Anna

I love this moment so much I want to have sex with it.

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

dlethcam
Spammerd

Bericht door dlethcam » 18-03-08 19:46

Ik ben nu in het derde jaar van de opleiding onderwijsassistent, en volgend jaar wil ik of naar de pabo of pedagogiek gaan studeren (of misschien wel iets anders)..

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 18-03-08 19:47

HBO Vrijetijdsmanagement aan de Hogeschool Rotterdam, 2e jaar.
Wat ik ermee wil doen weet ik nog niet, het is gewoon zo breed. Misschien wil ik wel bij een theater of een andere culturele instelling werken. Maar ik vind het ook leuk om stukjes te schrijven, dus wie weet ga ik nog wel iets van schrijfcursussen volgen. Het lijkt me namelijk heel tof om bij een tijdschrift te werken en dan bijv. over dingen te schrijven uit de vrijetijdssector.
Ik zie het wel...
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

winn
Post alleen onzin ;)

Bericht door winn » 18-03-08 20:03

still-breathing schreef: Dan wil ik (is nu mijn plan) naar Tibet en Nepal en in Nepal in een kindertehuis werken. Maar ik weet niet of ik het durf, want ik vind het super eng om in mn eentje rond te gaan trekken daar.
mijn zus zit nu ook in Nepal. Ze is daar nu bijna 3 maanden en blijft nu nog 3 maanden. Ze is samen met een vriendin en ze heeft het volgens mij hartstikke leuk, voor zover ik haar spreek via het internet ;). Maar in je eentje is misschien wel een beetje eng. Mijn zus en haar vriendin hebben ook vaak griepjes daar enzo door het eten enzo daar. Dus dan is het soms natuurlijk wel fijn als je iemand hebt die je begrijpt. Want die Nepalezen zijn heel erg zorgzaam. Niks mis mee natuurlijk, maar ze vragen al of je niet naar het ziekenhuis moet als je alleen al een dagje iets minder eet dan anders. En dan begrijpen ze niet dat je gewoon een keertje wat minder honger hebt, of dat je het zat bent dat je elke dag 2x per dag hetzelfde eet. Dit klinkt allemaal heel pessimistisch, maar er zitten natuurlijk ook super veel leuke kanten aan, want mijn zus heeft het echt super naar dr zin.

En verder...
Ik zit nu in 6VWO doe N&G en ga volgend jaar Aardwetenschappen studeren in Utrecht (of in Amsterdam), maar ik denk dat het Utrecht wordt.
Aardwetenschappen lijkt me echt een super leuke studie en heel interessant. Het heeft niks met aardrijkskunde te maken, zoals veel mensen denken, maar je gaat van alles onderzoeken van de aarde. Bijvoorbeeld vulkanisme, aardbevingen, tsunami's, grondverontreiniging en de evolutie. De eerste 2 jaar zijn algemeen en na het tweede jaar kan je dan een richting kiezen die je opwil.
Naja dat is wat mij leuk lijkt :D.

Angela

Bericht door Angela » 18-03-08 20:04

1e Social Work aan Hogeschool Zuyd in Sittard.
Ik weet ook nog niet wat ik er mee wil. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar CMA (Cultureel Maatschappelijk Agoog) kiezen en daarmee wil ik dan concerten/festivals gaan organiseren.
Maar ik weet het nog niet heel zeker allemaal. Want misschien wil ik ook wel SP (Sociaal Pedagoog) kiezen en daarmee ook dingen met muziek gaan doen om de cliënten te helpen (soort van creatieve therapie). En dan lijkt het me ook nog wat om bijv. in een psychiatrische inrichting of in een penitentiaire inrichting te werken. aaaah teveel keuzes!
Laatst gewijzigd door Angela op 18-03-08 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 18-03-08 20:12

Misschien is het wel handig om afkortingen toe te lichten? Want wat CMA of SP is kan ik zo snel even niet verzinnen!
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 18-03-08 20:38

Ik ben klaar met school. Heb eerst HAVO Cultuur & maatschappij gedaan, maar omdat ik bandjes, zingen en vrienden veel boeiender vond werd ik na de 4e verbannen van de vetste school van Nederland (dat vind niet alleen ik, maar hij is ook pas verkozen door 538 tot tofste school). Toen ben ik MBO 4 gaan doen, opleiding Directiesecretaresse / Managementassistente gedaan en afgerond! Walgelijke opleiding maar de stages maakten het verdraagbaar/verdraagzaam. Nu werk ik sinds 3 maanden bij een werving & selectie bureau voor architecten als secretaresse / aankomend junior consultant en dat bevalt me prima!

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 18-03-08 20:40

Ik zit in mijn 2e jaar van de opleiding SPW3 Kinderopvang.
De opleiding duurt eigenljk 3 jaar, maar ik mag mijn opleiding versnellen, en doe er nu dus nog maar 2,5 jaar over. *O* Volgend jaar eind januari ben ik klaar en dan ben ik pedagogisch medewerker en wil ik graag in een kinderdagverblijf gaan werken.
This will all make perfect sense someday.

Babet
Donateur
Donateur

Bericht door Babet » 18-03-08 22:22

Ik zit in 't tweede jaar van de HBO-opleiding Pedagogiek, in Tilburg. Het is soms best pittig en veel, maar wel bijna allemaal erg interessant waardoor 't ook weer superleuk is. Ik loop nu ook één dag in de week stage, in groep 3 op een openbare bassischool. Erg leuk klasje, maar het is wel zoeken naar goede pedagogische opdrachten tussen al die schoolse taken die ze sowieso al moeten doen.
Tweede deel van 't derde jaar moet ik 3 dagen in de week stage gaan lopen. Ik twijfel over Sint Marie (een instituut voor kinderen met spraak/taalproblemen en evt. een vermoeden van autisme, en dan op een groep met kinderen van 2 t/m 6 jaar) of Spel aan huis (dan begeleid je ouders met de stimulering van de ontwikkeling van hun kind door middel van spel enzo, dit is ook voor jonge kinderen). Maar dat ga ik allemaal nog even goed uitzoeken en bekijken enzo.
In m'n laatste jaar wil ik heel graag stage gaan lopen op een Medisch Kinderdagverblijf. En als me dat goed bevalt, wil ik daar misschien ook later gaan werken. Maar dat is allemaal afwachten. Wie weet werk ik over 3 jaar wel op een kinderdagverblijf, want dat vond ik ook echt superleuk vorig jaar (was m'n stage in 't eerste jaar).
Sometimes she needs to hear she's beautiful..

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 18-03-08 23:00

Ik studeer Engineering, Design and Innovation aan AHT.

http://www.voltijd.hva.nl/engineering-d ... nnovation/

Ik zit nu in het eerste jaar en het bevalt me nog steeds prima. Heb bijna alle studiepunten binnen en weet nu al dat ik zonder problemen over kan.
Mijn P halen daat dit jaar helaas niet meer lukken.

Ik wil hier later mee als het kan op een scheepswerf gaan werken. Welke functie dan weet ik nog niet, maar projectleider spreekt me wel aan.

Al moet ik zeggen dat de opleiding zo breed is dat ik overal terecht kan komen. Voorlopig heb ik nog 4 jaar om daar over na te denken :P

---
Ban me! Ben verslaafd!

Bericht door --- » 18-03-08 23:16

Na mijn VWO ben ik naar het HBO gegaan, heb in 3 jaar de opleiding Communication & Multimedia Design afgerond. Daarna ben ik aan de Universiteit van Tilburg begonnen aan de premaster Bedrijfscommunicatie & Digitale Media en daar zit ik nog steeds. Als alles volgens planning loopt (en tot nu toe doet het dat) stroom ik na de zomer door in de master en die duurt dan nog een jaar. En als je het me nu vraagt ben ik dan nog niet klaar met studeren, maar dat zien we tegen die tijd wel weer :)
Dance like nobody's watching

inthosejeans

Bericht door inthosejeans » 18-03-08 23:29

ik heb m'n havo (CM) diploma gehaald in 2007. nu heb ik een sabbatical year :p, oftewel ik zit overdag op mn reet en werk 's avonds/'s nachts. in september ga ik sociaal pedagogische hulpverlening doen op Hogeschool Rotterdam.

Dione_de_Graaff
Niet weg te slaan

Bericht door Dione_de_Graaff » 18-03-08 23:37

Gestopt met lerarenopleiding Engels in 2006.
Sindskort gestopt met Sociaal Pedagogische Hulpverlening.
Soliciterend voor boswachter gemeente Heeze-Leende.

PaperFlowers
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door PaperFlowers » 18-03-08 23:58

Ik heb eerst VMBO-t gedaan en vorig jaar mijn Havo-diploma gehaald.
Nu studeer ik dus Logopedie (1e jaar..) en het gaat mwah. :P
Ik heb wel een positief studieadvies, maar heb moeite met het bijhouden van schoolwerk, want na zo veel gedaan te hebben op de Havo heb ik er niet echt zin meer in. :P
In my field of paper flowers
And candy clouds of lullaby
I lie inside myself for hours
And watch my purple sky fly over me

Satine
Postmaniak

Bericht door Satine » 19-03-08 06:17

Mavo gehaald in 2000.
Havo gehaald in 2003.
Pabo gehaald in 2007.

Woehoeee. *O*
Dit hart is even lam geslagen, maar nog niet van steen.

harrynak
Postmaniak

Bericht door harrynak » 19-03-08 07:30

VMBO-kb gehaald in 2004
SPW3-kinderopvang gehaald in 2007
nu bezig met activiteitenbegeleiding
I was calling your name...
but you would never hear me sing

Plaats reactie