Het-huis-uit-topic

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
Clara
Postmaniak

Re: Het-huis-uit-topic

Bericht door Clara » 30-06-15 15:22

Ja de buren zeiden ook dat het wel went, maar het blijft kut met boodschappen doen. Dat moet gewoon in etappes en dat went ook heus wel inderdaad. Ik verhuis nu voor de 3e keer in 5,5 jaar dus iedereen keek me al aan met een blik van 'moet dit?!' :'). Ik wil het dus niet nog zwaarder maken dan het is. Ik laat bijvoorbeeld de vloer leggen door het hele huis en ik huur een verhuislift, want alles die trappen op sjouwen zie ik echt niet zitten. Het is ook onhandig met die draai de hele tijd, dus dan maar vanaf het parkeerterrein op de gallerij.
Ik ga echt een feestje geven dat ik NOOIT MEER last ga hebben van deze achterlijke mongool naast me *O*. Mijn nieuwe buren zijn aan beide kanten oude mensen _O_.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 30-06-15 18:40

3 keer in vijfenhalf jaar en dan al zeiken?
Pffft.

Maar: leuk ! foto's!
Later is allang begonnen.

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 03-07-15 08:59

Floorster schreef:Wauw samenwonen in België Laura, wat spannend!!! Ik heb al last van cultuurverschillen als ik Rotterdam uit ga :').
Het wordt ook wel emigreren. Mensen denken van ohhh het is maar net over de grens, dus niks aan het handje. Maar er zijn echt wel grote cultuurverschillen tussen belgen en Nederlanders.

Tjitske en Tineke, benieuwd, foto's!
This will all make perfect sense someday.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 03-07-15 10:32

Muisje schreef:
Floorster schreef:Wauw samenwonen in België Laura, wat spannend!!! Ik heb al last van cultuurverschillen als ik Rotterdam uit ga :').
Het wordt ook wel emigreren. Mensen denken van ohhh het is maar net over de grens, dus niks aan het handje. Maar er zijn echt wel grote cultuurverschillen tussen belgen en Nederlanders.

Tjitske en Tineke, benieuwd, foto's!
Oehh spannend! Emigreren is tof ;) :D
Calm your tits!

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 06-07-15 11:36

Haha ik heb besloten geen foto's van mijn huis meer online te zetten guys, sorry! Misschien hier en daar een plaatje, maar geen hele reeks meer.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 06-07-15 12:39

Jammer, maar begrijp wel dat je niet alles op internet wil zitten!

Mijn zus verhuist over 2 weken voor de 5e keer in 8 jaar :| . Een voordeel: het nieuwe huis is vijf minuten lopen vanaf mijn huis en er hoeft niet geklust te worden (Y).
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 12-07-15 15:57

Jeetje, waarom zo vaak als ik vragen mag? Ik weet dat het o.a. met een relatiebreuk te maken had, toch? Maar 5 keer in 8 jaar.. holy moly :').

Mijn nieuwe buren worden helemaal gestoord van de herrie die gemaakt wordt in mijn nieuwe huis hahaha. Ze zijn dus flink bezig. Ik moet nog 11 dagen wachten en dat is heel lastig na alle verhalen! Het meeste is inmiddels ingepakt in het oude huis, want ik heb geen vakantie tijdens het klussen dus dat bespaart een hoop tijd om het nu al te kunnen doen. Ik heb nog wat planten staan, maar verder is het hier behoorlijk kaal. Alles is ook al van de muren af en alle accessoires zijn al ingepakt :').

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 12-07-15 21:40

Ja het is wel heel vaak en vraag me eerlijk gezegd ook af of ze in dit huis wel lang blijft, want het is vrij klein (ze moet er wel minimaal een jaar wonen). De eerste keer was het huis uit, op kamers in een kleine studentenwoning. Bij de tweede verhuizing ging ze op een mega grote zolderkamer wonen (met aparte woon- en slaapruimte) bij "vrienden". Dat was zacht uitgedrukt geen succes, dus toen ging ze vrij gauw met haar vriend samenwonen, dat is verhuizing 3. Na een paar jaar ging dat uit en moest ze noodgedwongen dus heel gauw iets anders regelen. Verhuizing 4 ging naar een pauperbuurt in West. Geen fijne plek om te wonen en ook heel ver van alles en iedereen vandaan. Ze wilde altijd terug naar Noord (huis 2 en 3 waren hier bij mij in de buurt) en na drie jaar gaat dat dan eindelijk lukken.

Oh trouwens, mijn tante van 62 is al 25 keer verhuisd :').
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 12-07-15 22:13

Jeuzus. 25.

Ik heb, op Dizzel na (die kan het zelf), zo ongeveer mijn hele vriendenkring minimaal twee keer verhuisd en dus een moratorium op verhuizen gelegd totdat ze mij komen helpen. Ik ben wel klaar met wasmachines slepen. ;)

En de bedoeling is dat ik 1 keer verhuis, tenzij er een betere helft opduikt met talent voor zelfstandig inrichten tegen een krap budget. Al dat gesleep is maar lastig en als ik mijn vrienden zo hoor is het nog knap aan de prijs ook. €400,= voor een of andere schemerlamp. Lazerstraal eens even lekker op zeg.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 15-07-15 11:37

Oh, verhuizen staat wel in de sterren in de nabije toekomst. Huurflatje met zijn 2en is opzich prima, maar we willen toch wel uit deze buurt weg. Niks mis met allochtonen, maar we voelen ons 's avonds toch niet altijd even prettig op straat in de wietlucht.

En het cultuurverschil wil ook nog wel eens botsen. Bij hun is het schijnbaar doodnormaal om de schuifpui open te zetten, de muziek snoeihard aan te zetten zodat je het voor de flat op het grasveld goed kan horen. Want daar zit je dan met al je matties. Elke dag. Ook als wij thuis komen uit het werk. Heel normaal als de rest van de flat zichzelf niet meer kan horen nadenken. Want ze kijken je allemaal aan alsof ze water zien branden als je vraagt of het volume naar beneden mag. Want wij zijn de enigen die er om vragen...

lotschen
Newbee!

Bericht door lotschen » 16-07-15 16:22

Ik ben eh in mijn hele leven ehm... even tellen.... 11 keer verhuisd. Joeh.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 24-07-15 19:06

Gisteren de sleuteloverdracht gehad... man man man. De hele brievenbus zat vol met shit van deurwaarders en incassobureaus van vijf (!) personen. Ik heb serieus vanmiddag de hele middag overal achteraan gebeld. Blijkt dat er ook heel veel achterstallig onderhoud is aan de CV e.d., dus overal afspraken voor ingepland om dat alsnog te laten doen. Sinds 2013 is de energiewacht al bezig om die lui te bereiken :'). Toen ik vertelde dat er een wietplantage had gezeten en ik daardoor wel begreep dat niemand werd binnengelaten, moest die medewerker hard lachen. Alles viel op z'n plek zei hij.
De woningbouw heeft al heel veel gedaan, maar er moet ook nog HEEL veel gebeuren. Overal komen we nieuwe dingen tegen die vervangen moeten worden. Zo is bijvoorbeeld iedere deur vastgeschroefd in het kozijn. Dus in de hele lijst van de deur plus het kozijn zitten allemaal gaten. Er zitten gaten in een kunststof (!) deurkozijn en nog heel veel andere meuk.

Kortom: ik wil HEEL graag een tijdmachine en een maand verder zijn, want dit wordt echt een hel.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 25-07-15 03:49

Oef, dat klinkt als heel erg veel werk en geklus om je heen Tineke! Maar wel lekker een plekkie waar je niet met die rare gozer te maken hebt. (die oude buurman) ;)

Ik ben in mijn Canadese leven ook ietsjes teveel verhuist.. maar op dit moment kan ik me in mijn eentje geen huis permiteren. Dus moeten Cleo en ik het doen met een huurhuis voor de komende 2 tot 5 jaar. Al ik wel mijn doelen heb, ben ik er ook van op de hoogte dat huiseigenaar zijn als alleenstaande moeder niet super gemakkelijk is.

Vandaag lekker geklust in ons huis (hier wonen we al 2 jaar) en ik ben van plan de badkamer een beetje op te knappen. De huurbaas is bezig met buiten opknappen en we krijgen een mooi hek om de tuin heen :D
Calm your tits!

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 05-08-15 16:43

Haha het verhaal wordt steeds mooier. Nu krijg ik een dreigbrief van de woningbouw dat mijn spullen in de weg staan in de berging en dat ze veel klachten krijgen.
Ja haha die klachten komen van mij af en het zijn niet mijn spullen. Morgen maar weer giftig telefoontje en mailtje er achteraan.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 05-08-15 20:45

Ik moest lachen.

Voor de gein morgen eerst informeren wat ze van de klagers vinden? Voordat je zegt dat jij de klager bent natuurlijk.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 05-08-15 21:00

ZO vermoeiend dat soort dingen. Bah!

LikeStrawberry
Raar wijf

Re:

Bericht door LikeStrawberry » 06-08-15 03:14

Cyamytha schreef:Haha het verhaal wordt steeds mooier. Nu krijg ik een dreigbrief van de woningbouw dat mijn spullen in de weg staan in de berging en dat ze veel klachten krijgen.
Ja haha die klachten komen van mij af en het zijn niet mijn spullen. Morgen maar weer giftig telefoontje en mailtje er achteraan.
Het is niet leuk.. maar stiekem moest ik toch lachen sorry. Hoop dat ze inplaats van domme brieven sturen er eens wat aan komen doen!
Calm your tits!

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 06-08-15 09:59

Heb gebeld. Blijkt dat iedereen die brief heeft gehad. Dat is top :) Maar doe dan in het vervolg een begeleidend schrijven erbij naar degene die de klacht heeft ingediend.

Nou mooi, kan ik in mn vakantie eindelijk die zooi naar de berging en kan ik mn hobbykamer afmaken :D

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 13-08-15 20:18

Wij krijgen de 1e van september de sleutel van ons appartement in Lommel. Can't wait! :D
This will all make perfect sense someday.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 16-08-15 16:52

Wat spannend en leuk, Laura! Ben heel benieuwd!

Ik ben gisteren verhuisd :)! Wat een ruuuuimte. Heerlijk. Het is nog steeds niet af, maar de woningbouw is traag dus dat komt wel (hoop ik).

Nylaef
Newbee!

Het-huis-uit-topic

Bericht door Nylaef » 16-09-15 10:07

Onze woning is nog in verbouwing. We zijn voor mn tweede bevalling weer tijdelijk bij mn ouders ingetrokken omdat de woonkamer overhoop is getrokken. De kleine man is inmiddels 3,5 maand
maar we hopen volgende maand weer terug te kunnen.

tatta
Wannabe-crew?

Bericht door tatta » 27-09-15 00:22

Ik heb een huis gekocht! Yes! We zijn nu nog het een en ander aan het opknappen (even alle deurposten, deuren en radiatoren opnieuw in de lak zetten - de muren gaan we over n half jaar laten stuccen dus daar blijven we nu vanaf). 4 Oktober gaan we verhuizen!
so, so you think you can tell?

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 28-09-15 08:41

Wij zijn op zoek naar een huis :) Zaterdag eerste bezichtiging gehad. Komende zaterdag Open Huizen dag, dus dan hebben we een stuk of 4 huizen in planning staan.

Toch wel erg spannend :P

En gefeli Alix!

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05-10-15 10:30

Zo, open huizen dag was druk ;)

Huis bekeken dat echt helemaal top voor ons lijkt. Ruim, mooi, heel weinig aan te doen, ruime tuin met berging. Aankoopmakelaar gaat een afspraak maken voor een 2e bezichtiging! Spannend :P

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 05-10-15 20:42

Top.

Beetje locatie?

Plaats reactie