Het-huis-uit-topic

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 29-12-14 22:45

Succes dan morgen!

Clara
Postmaniak

Re: Het-huis-uit-topic

Bericht door Clara » 30-12-14 09:20

Ik vind het zo leuk dat er weer mensen aan het verhuizen zijn *O*. Die foto's vind ik altijd superleuk om te zien.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 30-12-14 11:41

Bijna iedereen in mijn vriendengroep verhuisd nu of is net verhuisd. Ben zelf een beetje verhuis moe.

Ook omdat ik me in mn oude huis prima thuis voel en dat gevoel is er hier totaal niet. Ik moet wel omdat ik anders nooit meer kan sparen of wat leuks kan doen.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Het-huis-uit-topic

Bericht door Cyamytha » 30-12-14 22:21

Update...

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben verliefd op de vloer. Jammer dat het allemaal zo ongelukkig uit komt met de planken. Morgen weer de hele dag zoet, alleen woonkamer is gedaan.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 30-12-14 22:30

Cyamytha schreef:Morgen weer de hele dag zoet, alleen woonkamer is gedaan.
Ik vind die vloer ook leuk, maar màn ben ik blij dat spook haar vloer laat leggen...

Dat eindeloze geklòòt met die stukjes...
Later is allang begonnen.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 30-12-14 22:32

Had ik ook beter kunnen laten doen. Maar was al dolblij dat ze het boven brachten :D Nu 2 hoog, maar wel met lift *O*

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30-12-14 22:48

Heb de vloer hier ook zelf gelegd... heeft me weken gebruik van mijn knieen gekost :|

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 30-12-14 22:54

Pfff hou op. Ben kapot. Had al zere knieën van het plintjes verven... Mijn vader helpt morgen, maar die heeft hele slechte knieën. Laat hem zoveel mogelijk verstek en hoekjes zagen. Leggen doe ik dan zelf wel. Maar ben bang dat ik morgen met rollator ook niet vooruit kom.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 01-01-15 06:53

Oh shit, dat ziet er mooi uit zeg!! Vervelend dat het zo'n gedoe is, maar wel een heel tof resultaat! <3
Calm your tits!

Grietje
Wannabe-crew?

Het-huis-uit-topic

Bericht door Grietje » 16-01-15 18:42

Ik heb maandag eindelijk internet dus dan zal ik ook eens even wat plaatjes posten.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 17-01-15 02:32

Grietje schreef:Ik heb maandag eindelijk internet dus dan zal ik ook eens even wat plaatjes posten.
Ben heel erg benieuwd! :D
Calm your tits!

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 19-01-15 20:13

Fotooooo's! Van de dag nadat ik m'n sleutels had opgehaald. Hier was de keuken al een beetje schoongemaakt (ik dacht dat het wel zou meevallen, omdat ik niet in een studentenhuis kwam.....), maar voor de rest was alles nog zoals het was achtergelaten (alles meegeverfd (stopcontacten e.d.), overal nicotinevlekken (23 jaar rook), verkleuringen en ander smerigs....)

DUS:

Afbeelding

Ingang. Ik heb een kijkgaatje! :P En de bel zit gewoon bij m'n voordeur, terwijl ik wel op de eerste verdieping woon. Als je het niet precies weet wáár ik woon is het onmogelijk om te vinden. :')

Afbeelding

M'n gang met de deur naar de badkamer, van de meterkast en de deur naar de woonkamer. En natuurlijk mijn zolderluik. (Ik heb nog geen foto's van m'n zolder.) En ja, prachtig plaat plafond.... 'Gelukkig' zit dit 'alleen maar' in de gang en de slaapkamer.

Afbeelding

Nog een keer gang... (De werkmannen hadden niet even gestofzuigd. :') )

Afbeelding

Mijn badkamer. :') :') :')

Met flits voor extra dramatisch effect (al waren de strontvlekken wel al uit de pot weg). Maar het was echt zo smerig. Ondertussen is het schoon geworden (na heel wat heftig spul te hebben gebruikt (ik ben 20 jaar ouder geworden)). De tegels zijn niet zo bruin als ze hier lijken......

Afbeelding

:( :') :( :')

Afbeelding

Woonkamer. (Hahaha.)

Afbeelding

Andere kant + keuken.

Afbeelding

Andere hoek (met deur naar de slaapkamer).

Afbeelding

Slaapkamer.

Afbeelding

:)

Ondertussen is het al véél beter natuurlijk, maar die foto's post ik morgen. ;)

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 19-01-15 20:50

Wat lekker veel ruimte! Ben heel benieuwd wat je er van maakt. En jeez :') Ik dacht dat mijn badkamer gedateerd was.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 19-01-15 20:54

Hahaha die badkamer en die super rare rode muur :D :'). Maar je huis ziet er wel lekker ruim uit zeg! Hoeveel vierkante meter is het bij elkaar? En heb je al een idee hoe je het gaat inrichten of ben je daar al mee bezig? En heb je al een bank uitgezocht?
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 20-01-15 07:13

Hahaha die rode muur (Y) Vooral omdat het niet geheel rood was ook nog :P

Wel een hele mooie ruimte, ziet er uit als een lekker stekkie!
Calm your tits!

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 20-01-15 18:12

Daar kun je iets heel moois van maken Tjitske! Ben benieuwd! :)
This will all make perfect sense someday.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 22-01-15 14:54

Leuk Tjitske! Ben ook heeeel benieuwd wat je ervan hebt gemaakt :D.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 23-01-15 22:10

Thanks ladies! :D
Floorster schreef:Hahaha die badkamer en die super rare rode muur :D :'). Maar je huis ziet er wel lekker ruim uit zeg! Hoeveel vierkante meter is het bij elkaar? En heb je al een idee hoe je het gaat inrichten of ben je daar al mee bezig? En heb je al een bank uitgezocht?
Ik heb geen idee. De woonkamer was geloof ik 21m². En de slaapkamer had ik opgemeten als ongeveer 9/10m². En dan is er nog de gang en de badkamer. En natuurlijk de zolder en die loopt over het hele gebeuren. Ik zal alles nog wel eens opmeten, want ik ben toch ook wel benieuwd. ;)

En ik heb wel al een heel sterk idee over hoe ik het wil inrichten, maar dat zal echt in hele grote etappes moeten, want ik heb er het geld nog niet voor. En ik denk dat ik toch voor de Ektorp ga. Ik vond 'm in de winkel wel lekker zitten en ik vind 'm mooi.

Anyway, nog wat foto's!

Dit was nadat we al het behang eraf hadden getrokken. Er zat namelijk overal behang. In de woonkamer zat van dat lelijke structurige behang. En alles was (half) overgeschilderd.

Afbeelding

Ik twijfelde nog wel, maar toen ik een stukje lostrok zag ik dat er wel een redelijk gave muur onder vandaan kwam, dus toen heb ik het toch maar gedaan.

De bovenlaag ging er sowieso ook erg gemakkelijk vanaf (en daar zat ook al die rooklucht in, haha) en de onderlaag was, na even met een spons te hebben natgemaakt, ook zo te verwijderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de woonkamer waren er een paar plekken die waar het beton te zien was, dus daar heb ik wat Alabastine Muurglad op gebruikt en toen was dat ook weer mooi egaal. Verder kwam er een hele goede muur onder vandaan (hoera).

De slaapkamer was iets dramatischer, maar daar wist de extra sterke muurvuller wel raad mee...

Afbeelding

Afbeelding

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 23-01-15 22:19

Na nog wat schuurwerk hier en daar was het dan eindelijk tijd voor wat sauswerk (in de woonkamer, de slaapkamer en hal laten we eerst voor wat het is)..., maar nog steeds voorbereidend, want eerst wilde ik de muur egaal wit en anti-zuig maken met wat pauper-OK-saus (thanks voor de tip Piet).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo mooi wit en puur.

... maar je dacht toch echt niet dat ik mijn muren wit zou laten. ;)

Afbeelding

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 23-01-15 23:49

Jeej kleur! Goed bezig! Volgensmij werk je kei hard :D
This will all make perfect sense someday.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 24-01-15 00:00

Ohh zo tof! Ik zou ook voor kleur gaan.. alhoewel ik tegenwoordig meer nijg naar zwart/wit in mijn huis.
Calm your tits!

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 24-01-15 09:42

Spook heeft ook een groene muur.

Ziet er fris uit en als de meubels erin staan, slaat die muur ook niet zo erg door.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 24-01-15 11:11

Muisje schreef:Jeej kleur! Goed bezig! Volgensmij werk je kei hard :D
Thanks, maar dit was in de kerstvakantie. ;) De eerste foto's zijn van 23 december (ik kreeg de sleutels 22 december), de foto's waar het behang er af is zijn van 31 december (1 dag na het behang scheuren) en de foto's van de witte muren zijn van 1 januari (1 dag na het wit sauzen). Ik wilde zoveel mogelijk doen in die twee weken en dat is ook bijna helemaal gelukt. (Ik was ook best wel kapot en er klaar mee naar die twee weken constant bezig zijn. :P )

Deze zijn ook van donderdag 1 januari, toen begon ik eindelijk met de kleur... (die zaterdag moest er verhuisd worden, dus geen vakantie voor mij :P ):
pietvanvliet schreef:Spook heeft ook een groene muur.

Ziet er fris uit en als de meubels erin staan, slaat die muur ook niet zo erg door.

Afbeelding

Afbeelding

Eén muur?

Afbeelding

Afbeelding

Nee joh! Daar doe ik niet aan... ;) (Zoals je ziet heeft het hier niet in één keer gedekt. Was wel een beetje katterig, want het moest ook nog 'extra dekkende saus' zijn. Dus toen moesten we vrijdag 2 januari nóg een keer alles overdoen... Terwijl ik ook nog bijna alles moest inpakken voor die zaterdag. :') Gelukkig dekte het deze keer wel goed:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, toen dacht ik wel even "Zo, dat is wel errug groen..." ;)

Maar zodra de witte meubels, die ik nog niet heb, er in staan zwakt het allemaal alweer erg af.

Ik zal vanmiddag even foto's maken van hoe het nu is. Ik woon hier nu dus al. De slaapkamer is echter nog niet af dus ik slaap nog in de woonkamer. Er moet nog gesausd worden (dezelfde kleur geel als mijn kamer in Groningen, ik kon daar nog geen afscheid van nemen ;) ) en het laminaat moet nog worden gelegd (wat ik in Groningen had te liggen). Dan moet de gang ook nog (behang er af en dezelfde kleur groen als de woonkamer) en het stukje bij de keuken (wit). Dan is het eindelijk klaar.

Het duurt even, maar dan heb je ook wat. :+ (We hebben ook nog heel wat tijd moeten steken in die badkamer. Er is heel wat bleek, ammonia en andere rommel doorheen gegaan. :') Maar nu durf ik tenminste wel de muur aan te raken. :') )

Oh enne, waarom je niet moet roken binnen...:

Afbeelding

Afbeelding

(Beetje ammonia en gordijnrails op dezelfde plaats: probleem opgelost.)

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 24-01-15 13:24

Gheh.

"Een muur" is de lange muur over de hele beneden verdieping. Das een groen vlak van achtenhalf bij 2.75. Is ook behoorlijk groen, kan ik je vertellen :)

Boven heeft ze een blauwe in de slaapkamer. De rest is gewoon wit. Al met al iets rustiger dan helemaal groen. Die rooie muur sloeg nergens op. Als je ergens agressief van wordt...

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 24-01-15 13:48

Gedurfd hoor, die groene kleur. Ik moest even wennen, maar nu ik die foto's voor de 2e keer zie (zag ze ook al op FB) vind ik het eigenlijk wel heel tof! Vind het juist wel leuk dat je die wand bij de keuken wit hebt gelaten, maar ik begrijp dat deze ook nog groen wordt?
Superleuk dat je zoveel foto's overal van hebt :D.

Plaats reactie