Het-huis-uit-topic

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
LikeStrawberry
Raar wijf

Re: Het-huis-uit-topic

Bericht door LikeStrawberry » 14-07-14 04:11

Ohhhh wat leuk Lil !! :D
Calm your tits!

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 15-07-14 12:11

Gefeliciteerd Lilian *O* heerlijk.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 15-07-14 15:16

Arie schreef:1 oktober pas. Maar dat is prima.
De keuken, wc én de badkamer moeten aangepakt worden. We wachten nu eigenlijk op het eindoordeel over hoeveel we mee kunnen financieren en hoeveel we zelf moeten inleggen. Dan kunnen we serieus alles uit gaan kiezen. Daarnaast moeten we nog aardig wat regelen met de notaris en voor de hypotheek, dus die 2 1/2 maand die we nog hebben komen zo prima uit.

We zijn er in ieder geval over uit dat onze smaken behoorlijk overeen komen, dus dat is al een hele opluchting, haha. Was als de dood dat hij een knalrode keuken wilde ofzo, haha.

Het is wel heel gek, hoor. Heb al 100 keer de foto's bekeken en al meerdere keren door het huis heen gelopen, maar het blijft voelen alsof je in het huis van een ander aan het gluren bent. Het voelt nog niet alsof we zojuist een huis gekocht hebben. Maar DAMN! Ik ben hier zó enorm blij mee!
Lil, ik vind het zo leuk! Nog een keertje gefeliciteerd :) Het ziet er ook echt uit als een lekker ruim huis.

En ik woon nu anderhalf jaar in mijn eigen huis en ik besefte me een maand geleden pas echt dat het van mij (nou ja, van de bank, maar goed) is. En toen vond ik dat zo raar. Nog steeds wel een beetje, in mijn hoofd ben ik volgens mij nog niet oud genoeg om een eigen huis te hebben :')
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 21-07-14 21:38

Nou dat inderdaad een beetje. We hebben nu echt een grote-mensen-huis gekocht. :-D

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 27-09-14 12:50

Nog maar 4 nachtjes slapen en dan hebben we de sleutelllssssssss! *O* *O*

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 27-09-14 15:38

Jeeeej spannend! Al een keuken en badkamer uitgezocht?
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 28-09-14 16:52

Wat fijn! Ik ben benieuwd hoe het wordt. :)

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 01-10-14 21:36

Vandaag de sleutels gekregen. Het is echt een rampenplan nu, alles gaat er uit, behalve de muren. En zó enorm smerig, dat ik zelfs een keer bijna moest kokhalzen.

Maar goed. Alles is gekocht behalve de meubels.
We hebben meubels in ons mini-appartement en voorlopig voldoen die prima tot ik de perfecte exemplaren heb gevonden.

Wat stijl betreft heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil het een beetje in het Rivièra Maison sfeertje.
Dus witte tafels met houten bladen, veel lichte kleuren gecombineerd met aardetinten en veel bloemen en romantiek, haha.

Heb een moodboard gemaakt om vriendlief te overtuigen en dat is gelukt (mits ik niet zou doordraven met de bloemen, haha!).

Ik zal morgen foto's maken van de horror die het nu is. Dan kan ik een VT woonmagazine (oohh, wie herinnert zich nog de afleveringen met Jan des Bouvrie?!) momentje doen hier met voor en na foto's :D

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 01-10-14 22:09

Leuuk Lil!

Bij ons ziet het er nu ongeveer zo uit:

Afbeelding

Dat schiet lekker op :').
I'll pay for you, anytime.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 02-10-14 07:53

Hoezo een heimachine? Jullie zitten daar toch op zand?
Later is allang begonnen.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 02-10-14 08:50

Arie schreef:Vandaag de sleutels gekregen. Het is echt een rampenplan nu, alles gaat er uit, behalve de muren. En zó enorm smerig, dat ik zelfs een keer bijna moest kokhalzen.

We hebben meubels in ons mini-appartement en voorlopig voldoen die prima tot ik de perfecte exemplaren heb gevonden.

Wat stijl betreft heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil het een beetje in het Rivièra Maison sfeertje.
Dus witte tafels met houten bladen, veel lichte kleuren gecombineerd met aardetinten en veel bloemen en romantiek, haha.

Heb een moodboard gemaakt om vriendlief te overtuigen en dat is gelukt (mits ik niet zou doordraven met de bloemen, haha!).

Ik zal morgen foto's maken van de horror die het nu is. Dan kan ik een VT woonmagazine (oohh, wie herinnert zich nog de afleveringen met Jan des Bouvrie?!) momentje doen hier met voor en na foto's :D
Wow, gaat allemaal wel even duren dus! Hebben jullie al een globale planning?
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 02-10-14 10:09

pietvanvliet schreef:Hoezo een heimachine? Jullie zitten daar toch op zand?
Goede vraag Piet. Geen idee. 't Zal toch nodig zijn zeker.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 02-10-14 10:21

Zou effe vragen aan je aannemer dan. Altijd handig om te weten of je op een zachte plek zit of dat het 'extra' is.

Kun je er rekening mee houden als je straks je tuin gaat doen. Wij hebben hier een vergelijkbaar probleem: Overal zand maar wat zachte plekjes achter op het erf. Kostte ons twee weken voor het opnieuw straten van de paden achterin de tuin en bijna een ingestorte schuur. Dat was niet grappig, want we hebben twee appartementen boven die schuur.
Later is allang begonnen.

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 02-10-14 12:44

Arie schreef:Vandaag de sleutels gekregen. Het is echt een rampenplan nu, alles gaat er uit, behalve de muren. En zó enorm smerig, dat ik zelfs een keer bijna moest kokhalzen.

Jaaa, Jan des Bouvrie! Succes met slopen en schoonmaken en opbouwen en nog meer schoonmaken! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat :)

En meubels moet je inderdaad gewoon een voor een vervangen. Out with the old, in with the new! Wij hebben ook nog steeds de bank die op Laurens' studentenkamer stond en een tijdelijke tafel (opgeknapt exemplaar uit de kringloop), omdat we nog niets perfects zijn tegengekomen.
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 06-11-14 18:50

Ik heb dus een appartementje aangeboden gekregen en ik ben het gisteren gaan bezichtigen. Het is een appartementje in een voormalig bejaardentehuis op de eerste verdieping (tevens de hoogste verdieping dus geen bovenburen! ;) ).

Beetje klein plaatje, maar het geeft een idee:

Afbeelding

(Dit zijn de ramen van de hal, badkamer en de slaapkamer, het loopt door tot de andere kant waar de woonkamer is. De woonkamer kijkt dus op de andere kant uit.)

Er is een woonkamer van ongeveer 21m² (geloof ik) en daar zit de keuken bij in (gewoon een simpel keukenblok met kastjes, maar meer dan wat ik nu heb, haha). Daaraan zit de slaapkamer waar gemakkelijk een tweepersoons bed (ik heb overigens een éénpersoons bed) en een grote kast in kan. In het halletje is de wc en douche waar je ook je eigen wasmachine in kan zetten (WAT EEN LUXE).

En toen kwam er nog een verrassing. Er is ook nog een gewoon zolder die een groter grondoppervlakte heeft dan mijn kamer hier in Groningen ('t heeft wel scheve muren en geen ramen). Wist ik niet eens! Zoveel opslagruimte!

Het heeft natuurlijk hier en daar wel wat opknapwerk nodig (de man die er nu nog woont heeft er 23 jaar gewoond, vanaf het begin) en het moet goed gelucht worden, want de man rookt, maar niks ernstigs. Het is niet zo afgeracht als het gemiddelde studentengebeuren. :')

Oh en de prijs: €377 per maand. Dus, daar wil ik echt wel even voor reizen. Ik kan zoiets nooit in Groningen krijgen (en betalen).

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 06-11-14 18:55

Wat leuk, Tjitske!! En dat voor die prijs! Heerlijk om alles voor jezelf te hebben. Ik weet wat voor verademing dat is na een paar jaar studentenkamer O+. Heb je het al officieel geaccepteerd? En wanneer zou je dan kunnen verhuizen?
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Eevee
Donateur
Donateur

Bericht door Eevee » 06-11-14 20:58

Ook Dirk en ik zijn afgelopen week verhuisd van een soort van studentenhuis in Den Bosch naar een appartement in Handel, waar we maar 50 euro in de maand meer voor betalen. Het huis heeft 14 jaar als opslag voor een cafe gediend en is nu helemaal gerenoveerd en verdeeld in 2 appartementen. Alles is splinternieuw en we hebben eindelijk alles voor onszelf! :9 Ik maak deze week wel even foto's als het allemaal wat beter opgeruimd is, haha.
.when I grow up I wanna have boobies

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 06-11-14 21:36

Clara schreef:Wat leuk, Tjitske!! En dat voor die prijs! Heerlijk om alles voor jezelf te hebben. Ik weet wat voor verademing dat is na een paar jaar studentenkamer O+. Heb je het al officieel geaccepteerd? En wanneer zou je dan kunnen verhuizen?
Ik moet binnen 5 werkdagen een aantal formulieren (terug)sturen en dan heb ik het geaccepteerd. Dan moet ik het nog wel officieel krijgen (ze gaan kijken naar of ik niet teveel inkomen heb, haha), maar dat komt wel goed. Begin december komt het vrij.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 07-11-14 00:36

Ohhhh dat ziet er heel gezellig en leuk uit! Ook wel gaaf om in zo'n gebouw te wonen! Congrats :D
Calm your tits!

Marina
Forummeubel

Bericht door Marina » 07-11-14 12:35

Nice! gefeliciteerd, kun je ook nog huurtoeslag krijgen ?

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 07-11-14 14:58

Thanks! En ja, ik kan ook nog huurtoeslag krijgen. :)

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 07-11-14 16:29

Super chill, gefeliciteerd!!!
This will all make perfect sense someday.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 20-11-14 15:17

Ik heb vandaag eindelijk de definitieve aanbieding gekregen! *O*

Dus nu moet ik allemaal grotemensendingen gaan regelen. :')

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 25-11-14 18:06

Jeej! Gefeliciteerd! :D

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 25-11-14 21:27

Afbeelding
Jaaajaaa, er wordt gewerkt!

Afbeelding
Nummer 14 is van ons, met hiervoor het aanstaande schuurtje.

Afbeelding
Zijramen O+, vanaf achterzijde gefotografeerd.

Afbeelding
Vooraanzicht.

Afbeelding
Het blokje van drie.

Plaats reactie