Het-huis-uit-topic

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
Idiotheque
Moderator
Moderator

Het-huis-uit-topic

Bericht door Idiotheque » 30-08-07 20:18

Nieuw schooljaar begint en veel mensen beginnen dus aan een nieuw avontuur: op kamers!

Dus dit topic is bedoeld voor mensen die uit huis gaan. Op kamers of samenwonen of een appartement huren, maakt niet uit.
Tips waar en hoe je makkelijk en snel aan een kamer komt , foto's posten van jouw stekkie, hospiteerverhalen, prettig gestoorde huisgenoten en vervelende onderburen, je verzamelde uitzet tonen en harde huisbazen :7.

Afbeelding

Brand los!

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 30-08-07 20:21

Leuk topic (ga alleen nog niet op mezelf maar goed).

Had jij je nou eigenlijk al ingeschreven voor stadswonen? En heb je nou dat nummer geregeld van die gast die kamers in Noord verhuurt?
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Jetske
Gezocht: relatie!

Bericht door Jetske » 30-08-07 20:58

Ik woon dus samen met mijn vriend in Gorinchem. Leuk stadje, heel anders dan Tilburg wel.

Mijn vriend is hier in de eerste instantie terecht gekomen via Camelot, dat is een anti-kraak organisatie, en het bevalt zeer goed.

We wonen in een eengezinsbovenwoning. De eerste en tweede etage zijn van ons, we hebben een huiskamer, eetkamer, toilet, keuken, badkamer en drie slaapkamers voor 165 euro per maand per persoon.

Het enige nadeel van anti-kraak is wel, dat je elk moment een brief kunt krijgen waarin staat dat je binnen twee weken er uit moet zijn.

Maar ze zoeken altijd wel vervanging. En gelukkig bij dit huis kunnen we er toch een flink aantal maanden in blijven wonen.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 30-08-07 20:58

Ja, heb me ingeschreven bij stadswonen, krijg alleen een wachtwoord zodra zij mijn betaling binnen hebben, dus dat zal een dezer dagen wel zijn.
En die knakworst had ik al gebeld, kreeg z'n voicemail. Dus morgenochtend weer eventjes proberen.
En ik heb een collega die in Noord woont die misschien iets voor me kan regelen (Y). Komt uiteindelijk wel goed.

OatmeaL
Tijd over?

Bericht door OatmeaL » 30-08-07 22:37

Ik ga morgen tekenen voor mijn kamer in Tilburg. :)
Dan gelijk verven. *O*
Ik heb echt ontzettend veel keukenspullen. Mijn ouders hadden over de jaren al veel voor me verzameld, daarnaast had de familie ook nog veel spullen.

Een tv heb ik bij een tweedehandszaak gekocht. Hij doet het echt perfect! :D

Ik heb de kamer via een woningcorporatie. Ik had voor het begin van het schooljaar echt een kamer nodig, en zo had ik er in ieder geval zeker een.
Ik kom op een verdieping met een vriend van de middelbare school en een meisje.
Tout est bien qui finit bien.

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 31-08-07 06:35

Ik woon inmiddels sinds december op kamers in Utrecht.
Mn vader heeft een studio/1-kamer appartement voor me gekocht hier wat ik voor hem huur voor 383 per maand. Ik krijg wel nog 130 euro huursubsidie. Mn kamer is ongeveer (incl. badkamer/keuken) 27 m2, mn kamer alleen is 19 m2 volgens mij.

Het bevalt me perfect en foto's heb ik een half jaar geleden al gepost in een ander topic :P
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 31-08-07 10:31

Ik heb 3 jaar op mezelf gewoond in leeuwarden, de eerste 2 jaar waren onwijs gezellig! Woonde met 1 gozer; keiharde metalhead met onwijs gevoel voor humor en wat minder netjes, een hotello (die ik al kende van de middelbare school), een dorps giechelmeisje en een hippe PRgirl :)
Gingen vaak samen koken+eten, wandelen, terrasjes pakken, de kroeg in, was echt altijd gezellig!

Het 3e jaar ging de jongen verhuizen en kwamen er allemaal jonge schapen in (nadeel van niet hospiteren :( ). Echt een kippenhok waarin alleenmaar gebitcht werd. Een meisje was echt SMERIG! Ze had op haar kamer gewoon nog een pak vla van 3 maanden oud staan! Nou en allemaal dat soort stomme dingen, communicatie en gezelligheid was helemaal weg.. En die vriendin hotello ging stage lopen en zei helemaal niks meer tegen ons.. "als ik moe thuis kom van stage heb ik geen zin om gezellig te doen" en dan trok ze de deur dicht van d'r kamer.. Voor een huisgenootjes verjaardag hadden we het hele huis schoongemaakt en nog geen kwartier later zette zij haar vieze pannen in het aanrecht (toen heb ik ze in haar kamer gezet toen ze weg was en was ze vet kwaad mwuhahah :') )

Dus na 3 jaar vond ik het mooi geweest dus ben m'n stage weer in NoordHolland gaan zoeken. Ik heb alleen met die gozer nog contact, verder kunnen ze me echt gestolen worden, jammer dat ik een vriendin eraan verloren heb maar ik weet nu hoe ze is dus ook dat boeit me niet..

Nu woon ik dus sinds een jaar weer thuis. Is op zich niet erg, want met stage en school ben ik altijd 's avonds weg en m'n ouders werken overdag.. Dus ik zie ze niet veel en heb dus ook geen last van ouder-perikelen ofzo :) en het is wel gezellig om af en toe je verhaal aan iemand kwijt te kunnen die het niet meteen veroordeelt.
En binnenkort ga ik waarschijnlijk gewoon lekker écht op mezelf, geen kamers meer delen ofzo, gewoon een appartementje pour moi! en me vriend dan ;)
- - Lift your skinny Fists like Antennas to Heaven - -

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 31-08-07 10:44

Hmm klinkt tof allemaal. Behalve dan dat vrienden verliezen van Maaike (N) :(

Ik woon ondertussen al een x aantal jaar op mezelf. Heb een eigen huurhuis bovenverdieping. Eigen keuken, badkamer, slaapkamer en woonkamer. En een trap. :o)

Het bevalt wel, huisgenoot (die de onderverdieping heeft, is relaxt. Botste in het begin wel, is nu allemaal koek & ei.

Toch binnenkort de wens te verhuizen. Het wordt te klein, ik wil een tuin en ik wil vooral ook wat dichter bij m'n vrienden wonen aangezien ik altijd degene ben die moet vragen: "kan ik bij jou pitten na dat feestje?"
Calm your tits!

Ekmef
Postmaniak

Bericht door Ekmef » 31-08-07 12:11

Ik woon sinds 14 februarie (jaja, heel toevallig op valentijnsdag.) dit jaar samen met mijn vrienlief. Gewoon hier nog steeds in Drachten. Ik wil ook nergens anders wonen, omdat ik hier alles heb wat mij lief is. In het begin vond ik het moeilijk om het plekje mijn 'thuis' te noemen. Omdat het bij mijn ouders thuis nog steeds gewoon echt thuis is. Ik had ook gigantische heimwee naar mijn ouders, omdat ik gewoon een hele hechte band met ze heb en het altijd gezellig is bij ze thuis, het is hier ook wel gezellig, maar ik ben heel vaak alleen thuis vanwege jelte die aan het werk is in ploegendienst. Sinds dat ik leuke dingetjes voor in huis heb gekocht zoals vaasjes, kussentjes, bloemetjes, etc, begint het nu een beetje als thuis te voelen. Maar mijn echte thuis is nog altijd bij mijn ouders. Ik weet niet of ik de enige ben die dat heeft? Nouja anyway, ik vind het hier allemaal prima :)

edit;
omdat ik vergeten was te vertellen wat er allemaal te zien valt in dit flatjeding:

grote woonkamer, keuken, (kleine!!!) douche, wc, 2 slaapkamers, waarvan 1tje omgedoopt tot computerkamer en 2 balkonnetjes :)
Laatst gewijzigd door Ekmef op 31-08-07 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Love makes you stupid.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 31-08-07 13:11

Ik heb sinds 1 juli de sleutel voor mijn super toffe hokje hier (Alkmaar red.) op hinkelafstand van het winkelcentrum (met slijter/boekenwinkel/cdzaken/supermarkt(duur)/supermarkt(cheap)/sigarettenzaak/gemeentehuis/bibliotheek/dé bank/en nog veel meer.

3 min fietsen van mijn meeste vrienden.
2 min fietsen vanaf me ouders ( :') )
7 min vanaf de stad (centrum)
en 5 min vanaf het station.

Ideaal dus (H)

Ik woon met 3 vrouwen (jaja) en een gozer, het is allemaal conservatorium tuig, behalve één dame die is lerares wiskunde maar tegenwoordig doet ze een of ander kantoor baantje. en de discussies hier zijn dus lang niet allemaal even actueel/politiek gericht maar meer richting muziek of zweverige dingen.
Héél chill.

hokje van 15m², en ik betaal geen-fuck + ik heb alles in me omgeving wat ik wil hebben en toffe huisgenoten.

J'taime le Palais de la Racaille O+
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 31-08-07 13:34

Sinds dit jaar ergens februari heeft mijn vriend een huis gekocht.
Wat toch ook wel een beetje mijn plekje is. :) Want ik ga er ook naartoe.
Wanneer weten we nog niet precies, maar over een niet al te lange tijd.

Grote woonkamer, half open (groooote) keuken !
Relaxte badkamer met megagroot bad :9 apart toilet. Achtertuin op het zuiden.
Boven 3 slaapkamers waarvan 1 groot,en 2 wat kleinere.
1 met deur naar het grote chille dakterras (weer op het zuiden :*) )

Nog een zolder, maar niet zo hoog.
Je kunt er niet lopen, maar handig voor troep dus !!

1min. lopen supermarkt.
10min. lopen stad, en alles in de buurt. Station etc.

Kortom, NOG niet van mij, maar over een tijdje (Y) :)

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 31-08-07 13:40

Wow superchill suuz! Danny is nu ook op zoek naar appartementje in Den Haag (huisje kan helaas niet want dat is niet te betalen daar). Ik ga dan ook mee kijken om dat het inderdaad dan ook de bedoeling is dat ik daar ook ga wonen uiteindelijk :D Zo fijn! Ik kan echt niet wachten!
Wel spannend, samenwonen is wel weer heel wat anders, maar ik heb er echt zin in om een stapje verder te gaan!

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 31-08-07 14:06

Hihi ik vind het ook spannend en kan eigenlijk niet wachten!
Zal van het weekend wel even wat foto's maken, alles is klaar :D

Alleen de gordijnen voor boven op een logeerkamer o.i.d. zijn nog in de maak.
Die krijgen we ergens binnen nu en 2 weken. :)

bRuud

Bericht door bRuud » 31-08-07 14:07

Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik mijn kamer heb toegewezen gekregen. Heb nu al zin om te verven en naar de ikea te gaan :p

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 31-08-07 14:08

KMQueeNy schreef:Hihi ik vind het ook spannend en kan eigenlijk niet wachten!
Zal van het weekend wel even wat foto's maken, alles is klaar :D

Alleen de gordijnen voor boven op een logeerkamer o.i.d. zijn nog in de maak.
Die krijgen we ergens binnen nu en 2 weken. :)
Ah gaaf zeg!! ben benieuwd naar de foto's!!

Gefeliciteerd bRuud!

Ekmef
Postmaniak

Bericht door Ekmef » 31-08-07 14:14

uhm, wij hebben nog van de vorige eigenaar van dat behang op de muur, vinylbehang ofzo? weet iemand of je daar gewoon overheen kunt verven zonder dat het er lelijk uit komt te zien?

en gefeliciteerd bRuud ja.
Love makes you stupid.

Simba

Bericht door Simba » 31-08-07 14:45

LittleMissMe schreef:Wow superchill suuz! Danny is nu ook op zoek naar appartementje in Den Haag (huisje kan helaas niet want dat is niet te betalen daar). Ik ga dan ook mee kijken om dat het inderdaad dan ook de bedoeling is dat ik daar ook ga wonen uiteindelijk :D Zo fijn! Ik kan echt niet wachten!
Wel spannend, samenwonen is wel weer heel wat anders, maar ik heb er echt zin in om een stapje verder te gaan!
same here ja, dion is opzoek. maar helaas duurt dat in haarlem letterlijk jaren. gelukkig wonen we al practisch samen.
mja we willen nu gewoon ons eigenlijk plekje. wat niet alleen een kamertje is.
t boompje en t beestje is dr al. nu alleen t huisje nog.

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 31-08-07 15:08

Meisje schreef:
LittleMissMe schreef:Wow superchill suuz! Danny is nu ook op zoek naar appartementje in Den Haag (huisje kan helaas niet want dat is niet te betalen daar). Ik ga dan ook mee kijken om dat het inderdaad dan ook de bedoeling is dat ik daar ook ga wonen uiteindelijk :D Zo fijn! Ik kan echt niet wachten!
same here ja, dion is opzoek. maar helaas duurt dat in haarlem letterlijk jaren. gelukkig wonen we al practisch samen.
mja we willen nu gewoon ons eigenlijk plekje. wat niet alleen een kamertje is.
t boompje en t beestje is dr al. nu alleen t huisje nog.
Ja precies, danny kan ook niet gaan huren want dat duurt nog zeker 2 jaar voordat ie dan nog ergens voor in aanmerking komt en hij wil zo snel mogelijk uit huis :) Maar gelukkig verdient ie goed dus kan ie wat gaan kopen.. Kan niet wachten! Lekker altijd bij hem zijn en naast hem wakker worden! (ik zie hem nu alleen in het weekend)

Wil wel dat ie eerst echt nog een tijdje alleen woont, zodat ie weet hoe dat is.. En ik kan dan gewoon als ik terugkom van school op amsterdam kiezen of ik naar noord (ouders) of naar het zuiden (me vent) ga :D heerlijk! Eindelijk een beetje spontaniteit in de relatie :D En dan langzaamaan zal het wel worden dat opeens bijna al mijn kleren daar liggen en ik alleen nog maar in het weekend af ent oe naar paps en mams ga :)

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 31-08-07 15:24

Dat was dus ook mijn idee.
Eerst moet m'n chick even weten hoe het is om op jezelf te wonen.
Ik kan eigenlijk alles al wel, en hij niet. Dus een soort oefening :p

Bla
Postmaniak

Bericht door Bla » 31-08-07 16:02

6 september heb ik een kijkavond!
Voor een kamertje van 15 vierkante meter voor 250 per maand.
En ik moet het echt worden.
Heb al telefonisch contact gehad met een jongen die er woont en ook via mail contact gehad, ik moet het opnemen tegen 8 anderen dus de kans is klein, maar ik gaaaa ervooooorrrr! Ik vind het alleen wel dooooooooodeng!

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 02-09-07 00:15

bRuud schreef:Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik mijn kamer heb toegewezen gekregen. Heb nu al zin om te verven en naar de ikea te gaan :p
Woei, chill! Was in een klap raak? Of had je al eerder gehospiteerd?
Vertel me je geheimen :')

I love Ikea O+
Ben nu even aan het rondkijken voor een kledingkast met alleen een roede en misschien 1 plank onderin voor m'n schoenen. Vouwwerk kan in m'n bigass Expedit.
Afbeelding

Denk dat het een Pax wordt.
Afbeelding
Want die kun je zelf indelen. En zelf de greepjes kiezen.

Ik wil een muur staalgrijs hebben. En eigenlijk lichtroze als accentkleur bij het grijs en wit, maar lichtroze gaat weer niet mooi staan bij een zwarte Klippan :|

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 02-09-07 07:33

Hai.
Ik heb 20 augustus 2006 mijn eerste nachtje op kot in Antwerpen geslapen en meer dan een jaar later woon ik hier nog steeds.

Meer centrum dan ik woon kan haast niet. Een halve minuut lopen en ik sta op de grootste winkelstraat van het mooie Anvers. Zeven tot tien minuten lopen naar het station.
Afbeelding
De rode punt ben ik ;).

Een groot, oud huis met nog 10 andere kamers en een appartement. Ikzelf woon op de hoogste verdieping. 60 treden en dat is knap lastig als je nét iets teveel gedronken hebt. Ik kijk vanuit mijn kamer uit op de Sint Jacobskerk, wat minder natuurlijk minder vervelend is dan op een blinde uur, zoals veel kotjes in Antwerpen doen.
Afbeelding
Mijn uitzicht als ik achter mijn bureau zit.

Op mijn verdieping wonen nog twee mensen. Tot voorkort waren dat een jongen en een meisje, nu komen er twee nieuwe meisjes die ik dus nog niet ken. Met hen deel ik alleen de keuken. Deze is vrij ruim met een eettafel dus ideaal voor de pannenkoeken- en tostifestijnen die hier regelmatig plaatsvinden.
Mijn kotje zelf is niet zo heel groot. Ik schat 12 m² maar dat is eigenlijk precies goed. Ik heb wel mijn eigen badkamer, rechtstreeks aan mijn leefruimte, met een fijne douche, wastafel en wc.

Foto's komen misschien nog wel eens, die heb ik zo snel niet.
O ja, in het huis naast me woont mijn beste vriendinnetje dus we kunnen binnen 10 seconden bij elkaar zijn als dat nodig is :9.
I'll pay for you, anytime.

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 02-09-07 09:43

Klinkt goed zeg!! En Antwerpen is zo mooi!! *O*

Sanneke

Bericht door Sanneke » 02-09-07 11:18

Ik heb sinds half juni een kamer in Utrecht maar woon er vanaf afgelopen woensdag.
Met 3 huisgenootjes waarvan er 2 werken en bijna 10 jaar ouder zijn.
Zijn bijna nooit thuis. :9 Huisgenootje wat studeert en naast me zit heb ik nog niet gezien want die was op vakantie.
Zal nog wat foto's posten. Heb een filmpje ervan maar daar staat de helft er nog niet in.
Ik vind 't heul eng en spannend. :o
Omdat ik er zowat niemand ken en de stad ook niet.
Maar ik heb er wel zin in en ben blij dat ik weg ben uit Hellevoet.

Monster

Bericht door Monster » 02-09-07 11:22

DREAMY schreef:Hai.
Ik heb 20 augustus 2006 mijn eerste nachtje op kot in Antwerpen geslapen en meer dan een jaar later woon ik hier nog steeds.

Meer centrum dan ik woon kan haast niet. Een halve minuut lopen en ik sta op de grootste winkelstraat van het mooie Anvers. Zeven tot tien minuten lopen naar het station.
[afbeelding]
De rode punt ben ik ;).

Een groot, oud huis met nog 10 andere kamers en een appartement. Ikzelf woon op de hoogste verdieping. 60 treden en dat is knap lastig als je nét iets teveel gedronken hebt. Ik kijk vanuit mijn kamer uit op de Sint Jacobskerk, wat minder natuurlijk minder vervelend is dan op een blinde uur, zoals veel kotjes in Antwerpen doen.
[afbeelding]
Mijn uitzicht als ik achter mijn bureau zit.

Op mijn verdieping wonen nog twee mensen. Tot voorkort waren dat een jongen en een meisje, nu komen er twee nieuwe meisjes die ik dus nog niet ken. Met hen deel ik alleen de keuken. Deze is vrij ruim met een eettafel dus ideaal voor de pannenkoeken- en tostifestijnen die hier regelmatig plaatsvinden.
Mijn kotje zelf is niet zo heel groot. Ik schat 12 m² maar dat is eigenlijk precies goed. Ik heb wel mijn eigen badkamer, rechtstreeks aan mijn leefruimte, met een fijne douche, wastafel en wc.

Foto's komen misschien nog wel eens, die heb ik zo snel niet.
O ja, in het huis naast me woont mijn beste vriendinnetje dus we kunnen binnen 10 seconden bij elkaar zijn als dat nodig is :9.
Ik houd echt van jouw kamer. O++

Plaats reactie