Ik ben jaloers op...?

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
Floorster
Donateur
Donateur

Re: Ik ben jaloers op...?

Bericht door Floorster » 18-04-15 22:18

Clara schreef:Dit klinkt heel raar, maar ik ben af en toe echt jaloers op mensen die met geld smijten alsof het niks is. Ik heb echt niet te klagen en verdien prima voor wat ik doe, maar nu ik een aantal dagen verlof heb i.v.m. tentamens en nieuwe boeken moet kopen vliegt m'n geld erdoor. Ik heb een dikke spaarrekening en ik weet dat sommige mensen er amper 1000 euro of nog veel minder op hebben staan, maar het voelt alsof ik dat geld niet heb :'). Een spaarrekening is een spaarrekening en daar wil ik niet aankomen. Toch maakt dat het leven af en toe zoveel makkelijker om er gewoon wat vanaf te halen.
Is wel herkenbaar hoor! Maar op de lange termijn ben jij denk ik beter uit. Mijn zus koopt vaak dure dingen zoals bijvoorbeeld schoenen en design accessoires, eet veel buiten de deur etc... Ik heb altijd veel gespaard. Daardoor heb ik mijn huis mooi kunnen inrichten toen ik ging verhuizen en zij zit op een afgrijselijke roze velours (of hoe die stof ook heet) bank van de kringloop van een paar tientjes die ze zelf ook spuugzat is. Geld voor een bank van de Ikea heeft ze volgens mij niet.

Mag ik vragen met welk doel jij geld op je spaarrekening hebt gezet? Voor mij was het vooral voor mijn huis en voor vakanties en vind het dan ook geen probleem om daarvoor af en toe wat geld eraf te halen. Of voor nood, als ik ineens een onverwachte rekening heb (maar probeer dat geld dan later wel weer terug te storten).
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 18-04-15 22:42

Huis.

Maar ik zit er serieus over aan het denken ben om het geld weer vàn de spaarrekening te halen, omdat die aasgieren van de bank bedacht hebben om er 0.9% rente op te willen geven. Dat betekent dat ik meer belasting betaal over dat geld dan dat ik rente krijg. Ik weet dat de inflatie niet zo hoog is, maar ik spaar voor mij. Niet voor de staat of voor de bank.

Dus ik ben aan het kijken of ik een obligatielening aan mijn bank kan doen. Zelfde geld, zelfde bank, maar omdat het risico 'groter' is ineens 6.5% rente. En groter risico is wel heel relatief, want mijn bank is van ons 'allemaal' (Sorry Juul! :) ).
Later is allang begonnen.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 19-04-15 07:01

Eigenlijk heb ik niet echt een doel voor dat geld. Ik heb slapeloze nachten als mijn financiën niet op orde zouden zijn. Dus eigenlijk is het meer ter geruststelling dat, wat er ook gebeurt, ik nog wel een tijdje fatsoenlijk m'n vaste lasten kan betalen. Of inderdaad die onverwachte mega rekening.
Wel wil ik binnenkort graag verhuizen en ik heb nog geen rijbewijs. Dat soort dingen vreet ook geld. Vakanties betaal ik altijd letterlijk van mijn vakantiegeld. Dat mag ik ieder jaar volledig opmaken daaraan van mezelf.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 19-04-15 08:46

pietvanvliet schreef:Huis.

Maar ik zit er serieus over aan het denken ben om het geld weer vàn de spaarrekening te halen, omdat die aasgieren van de bank bedacht hebben om er 0.9% rente op te willen geven. Dat betekent dat ik meer belasting betaal over dat geld dan dat ik rente krijg. Ik weet dat de inflatie niet zo hoog is, maar ik spaar voor mij. Niet voor de staat of voor de bank.

Dus ik ben aan het kijken of ik een obligatielening aan mijn bank kan doen. Zelfde geld, zelfde bank, maar omdat het risico 'groter' is ineens 6.5% rente. En groter risico is wel heel relatief, want mijn bank is van ons 'allemaal' (Sorry Juul! :) ).
Het uitkerings systeem in NL werkt heel anders dan hier. Dus in NL had ik ook een spaar rekening (en stiekem heb ik die nog steeds onder mijn oma's naam) hier is het allemaal een beetje rommelig wat eigenlijk vooral met Troy en zijn wanbetalingen van kinderbijslag te maken heeft.

Dus no worries ;)

Spaar potje werkt ook al krijg ik helaas 0 rente :P
Calm your tits!

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 19-04-15 10:35

Nee, dat bedoelde ik niet.

Ik zit bij de ABN en die is een jaar of wat geleden genationaliseerd.

Dus de ABN is van ons allemaal, maar jij zit in Canada. ;)
Later is allang begonnen.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 19-04-15 19:38

Oh.. ok.

lol er zijn wel meer dingen die 'van ons zijn' die ik niet krijg hier haha, dus daar zit ik niet zo mee. ;)
Calm your tits!

Plaats reactie