(Bij)baantjes

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
Floorster
Donateur
Donateur

Re: (Bij)baantjes

Bericht door Floorster » 08-05-13 15:41

Mensen ik heb weer een nieuwe baan! Wederom bij een bibliotheek, maar dan een andere regio (dus ook een andere organisatie). Functie is marketing- en communicatiemedewerker en het werk zal vergelijkbaar zijn met mijn huidige baan, maar dan iets kleinschaliger en een iets andere focus. Moet eerlijk zeggen dat het minder leuk klinkt dat mijn eigen baan, maar ik ben blij dat ik weer wat heb en geen uitkering hoeft aan te vragen. Het is voor 4 dagen in de week, tot en met 31 december. Gezien het tijdelijk is blijf ik dus gewoon verder kijken (zag nml ook nog een andere interessante vacature die voor vast is)
En net kreeg ik via Linkedin nog een bericht van een bedrijf dat me benadert voor een interessante vacature die volgens hen precies bij mij aansluit. Straks maar even een mail terugsturen om meer info op te vragen dus!
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 08-05-13 17:57

Feli en succes.
Later is allang begonnen.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 08-05-13 18:11

Thanks! Hoe is het met jouw carrière?

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 09-05-13 09:14

Ahh tof Floor! :)
This will all make perfect sense someday.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 09-05-13 13:45

Redelijk. Dinsdag ben ik voor het laatst en ben eigenlijk van plan om per maandag echt actief te gaan zoeken. Heb meer hoop dan de vorige keer. Nu gaat de telefoon al vrij regelmatig.

Denk niet dat de werkgever overkoepelend nog wat gaat aanbieden en weet ook nog niet zo zeker of ik daar dan 'ja' op zou zeggen.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 11-05-13 12:03

Is je contract niet verlengd dan? Want ik weet niet of ik helemaal snap wat er aan de hand is. Dacht dat je daar aardig gebakken zat.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 12-05-13 11:49

Zat ik ook, tot de aandeelhouders er wel een beetje klaar mee waren dat er in anderhalf jaar meer geld verbrand is dan jij en ik samen kunnen opmaken, al worden we honderd*. Toen hebben ze de stekker eruit getrokken.

Dan krijg je een bord op het pand met "Reorganisatie" erop en dan wordt iedereen bedankt.

Dat was in december definitief (al wist ik dat al veel eerder, iemand moet de sommetjes maken) en ik heb er onbewust blijkbaar nogal mee gezeten. Want om nou te zeggen dat ik het afgelopen driekwart jaar leuk gezelschap ben geweest is nogal bezijden de waarheid. "Obstinaat" en "gloeiend irritant" is dichterbij.

Het probleem voor de werkgever is alleen dat er nog wat financiële dingetjes moesten worden afgerond, dus hielden ze mij aan m'n contract (daar vind ik iets van, maar niet hier). Dat is nu klaar en dus neem ik vanaf deze week vakantie op tot einde contract.

Maar dat is allemaal saai. Veel belangrijker: Ik weet dat het hemelvaart is, maar heb jij al wat van die gasten gehoord?

One day I'll raise again, and write something eternal then

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 12-05-13 13:18

Jeetje wat een hoop geld is er dan uitgegeven zeg!! Bizar gewoon. Bij ons zijn de afgelopen jaren ook echt miljoenen verbrast en degenen die daarvoor verantwoordelijk zijn die mogen doodleuk opnieuw gaan solliciteren binnen de organisatie (er komt namelijk wéér een reorganisatie aan). Vraag is natuurlijk of de Raad van Toezicht er mee akkoord gaat om die mensen op een nieuwe plek te zetten, maar dat die boosdoeners überhaupt nog niet ontslagen zijn snapt echt niemand.

Maar wel kut dat je werk je zo beïnvloedt. Is niet zo gek hoor, heb ik ook, maar het is gewoon naar.

Nee ik heb nog niks gehoord van dat bedrijf. Heb wel gelijk gevraagd wat ze me concreet kunnen bieden aangezien ik over 2 weken al aan mijn nieuwe baan begin (en ik volgende week al een ochtend ga meedraaien). Ben benieuwd. Het bedrijf spreekt me niet zo aan, want IT, maar ik denk wel dat het een bedrijf is dat me meer zekerheid en salaris kan bieden. Zit natuurlijk nu sinds mijn afstuderen steeds in de culturele sector/media/toerisme en daar is geen droog brood te verdienen nu.
Maarja, ga je voor iets wat bij je persoonlijke interesses aansluit en waar het type mens werkt waar je goed mee overweg kunt of ga je voor geld en zekerheid met de grote vraag of je je er wel thuis gaat voelen.
Maar goed, een keertje praten kan altijd.

Marina
Forummeubel

Bericht door Marina » 01-10-14 16:12

Ik werk/studeer nu sinds 1 september als (3e jaars) leerling verpleegkundige in het UMCG, op de oncologische en abdominale chirurgie.
In mijn tweede jaar moest ik daarvoor solliciteren, dit willen namelijk best veel studenten van mn opleiding en worden er ongeveer 20 mensen aangenomen om dan
verder te studeren als duaal student. Het bevalt erg goed tot nu toe.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 01-10-14 20:56

Cool!
Wat doe je dan? heb je echt patiëntcontact of zit je de halve dag plaatjes in te zetten?

(R. is oncologe en ik heb destijds wat stukjes opgevangen. Veel te weinig om er ook maar een begin van te snappen natuurlijk, maar toch)

Gerwin
Postmaniak

Bericht door Gerwin » 23-10-14 14:41

Bam Contract voor onbepaalde tijd \o/

Nog immer bij het bedrijf waar ik mijn stage ooit gelopen heb :) daarna een paar jaar als freelance/uitzenbureau medewerker en nu voor vast :D
Doet dingen voor Radio & TV

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 23-10-14 17:53

Gefeliciteerd!

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 08-04-15 16:28

Gesolliciteerd voor postbezorger op zaterdag. Dat was het enige wat me een beetje handig lijkt naast m'n studie (ook omdat ik nu weer reis). Plus dat ik hier in Dokkum helemaal te oud ben voor een gewoon bijbaantje, want hier zijn genoeg jongeren. (En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik geen zin heb aan kassa of horeca (brrr) of zo. :') )

Maar goed. Volgende week een gesprekje, zien of ik het ook echt krijg. De mevrouw aan de telefoon heeft iig. wel mooi geregeld dat dat in Groningen kon ipv. Leeuwarden (brrr. :P). Dus we zien wel. 't Is niet veel, maar dan komt er tenminste toch nog iets aan extra geld binnen.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 14-04-15 09:06

Floor, ben jij al op de gesprekken geweest? Zo ja, wat is de stand van zaken?
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 15-04-15 15:24

Ja, ik ben ook benieuwd Floor!

Ik had vandaag m'n gesprekje. Ging wel goed. Hij zou me iig. aanbevelen. Er komen volgende week nog meer gesprekken en daarna hoor ik of ik het ook geworden ben. :)

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 15-04-15 20:10

Lief dat jullie er naar vragen :). Mijn eerste gesprek was vorige week en dat was gewoon een casual gesprek, meer kennismaken enzo. Had er een goed gevoel bij en het was een leuk gesprek, maar heb gister gehoord dat ik niet door ben naar het tweede gesprek. De reden was een beetje vaag, maar die man zei dat een andere kandidaat zich super goed voorbereid had en al allemaal adviezen op tafel had liggen. Zo was de insteek van ons gesprek helemaal niet (alhoewel ik wel al met een paar dingen kwam hoor) en hij had ook van tevoren gezegd dat we vooral gingen kennismaken, dus beetje vreemd. Maar goed, vind het niet zo erg. Het was bij een uitzendbureau voor de functie van communicatiemedewerker bij hun intern en eerlijk gezegd zijn recruiters niet mijn favoriete personen in de wereld :') (maar het bedrijf zat zo lekker dichtbij en de functie zelf was heel leuk).
Morgen een gesprek bij een bibliotheek, waar ik het ook over had in de post helemaal bovenaan deze pagina, maar waar ik uiteindelijk nooit ben gaan werken omdat ik mijn toenmalige baan op dat moment kon behouden. Ze hebben mij gevraagd te komen solliciteren voor een evenementenfunctie.

Mocht dat het ook niet worden: het project bij mijn huidige baan is half juni verlengd (het zou eigenlijk 1 mei stoppen), dus ik kan nog even vooruit :). Maar het liefst ga ik wel zo snel mogelijk weg, niet alleen omdat het werk niet leuk is, maar zeker ook omdat iedereen nu aan het solliciteren is en het halve team elk moment uit elkaar kan vallen.

Tjitske, wat ik me nou afvraag hè... Wat voor vragen worden er in een sollicitatiegesprek voor postbezorger gesteld?

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 16-04-15 14:19

Pff, je moet wel heel erg je nek uitsteken wil je nog een indruk achterlaten zo te horen :o. Beetje vreemd dat het doel van het gesprek in eerste instantie anders was. Het is altijd heel lastig inschatten in hoeverre je zelf een soort leiding neemt in dat soort dingen. Helaas voor die baan.

Wel fijn dat je nog even ruimte hebt gekregen, ondanks je huidige baan niet je baan niet je droombaan is. Het zorgt wel voor brood op de plank en dat is ook wat waard lijkt me ;).
Hoe is je gevoel over het tweede gesprek vandaag?
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 18-04-15 22:03

Ja het wordt steeds gekker omdat er zo'n groot aanbod aan kandidaten is denk ik. En voor die gesjeesde types wil ik eigenlijk niet eens werken joh, daar pas ik niet tussen.

Het gesprek afgelopen donderdag was leuk en goed, maar wel pittig. Het gesprek was heel anders dan twee jaar terug en ze gingen een hele vragenlijst af met allemaal algemene vragen waar ik nogal korte antwoorden op gaf (ben niet zo van de vele woorden als je iets in een zin kan zeggen).
Ze hebben naast mij nog 4 andere kandidaten uitgenodigd en willen met een aantal een tweede gesprek voeren waarin ook een persoonlijkheidstest en een opdrachtje gedaan moet worden. Pfff, mocht ik doorgaan, dan zie ik daar wel tegenop hoor.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 19-04-15 08:53

Gewoon doorzetten, klinkt alsof ook al heb volgens jezelf een paar verhinderingen, je een top meid bent en hoogstwaarschijnlijk gewoon wel ideaal bent voor die baan! (Y)

Ik heb besloten tot aan September part time te werken.. had full time aangeboden gekregen maar ik kan Cleo toch niet zomaar achter het behang plakken. Dus nu werk ik 2 dagen per week 8 uurtjes voor $35 per uur. Genoeg om ok van te leven (tezamen met de alleenstaande moeder uitkering)
Calm your tits!

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 19-04-15 16:44

Dankjewel Juul!

Zo lang je rond kunt komen, is het toch prima zo? Je kan altijd later nog fulltime gaan werken, eventueel als Cleo naar school gaat.
Ik heb lange tijd parttime gewerkt en vond het echt heerlijk. En dan hoefde ik alleen maar voor mezelf te zorgen ;).

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 25-04-15 21:35

Floorster schreef:Tjitske, wat ik me nou afvraag hè... Wat voor vragen worden er in een sollicitatiegesprek voor postbezorger gesteld?
Ik kreeg eerst een hele uitleg over wat het werk precies inhoud en hoe het werkt bij de post e.d. omdat ik nog geen ervaring had in postbezorgen. Daarna kon ik meteen al formulieren invullen en pas als laatst kwamen er nog wat standaard vragen over wat m'n werkervaring was, wanneer ik beschikbaar was of ik eventueel in vakanties wilde werken en wat m'n motivatie was en zo. Oh en er wordt gevraagd of je beschikt over een goede fiets. :P Niet echt hoogdrempelig dus, maar meer ook informatief.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 30-04-15 20:38

Oooh oke, inderdaad niet echt moeilijke vragen ofzo. Had ik ook niet verwacht, maar vroeg me meer af wat er dan wel gevraagd werd :P.

Voor de laatste sollicitatie ben ik ook afgewezen. Ik kreeg als feedback dat het een ontzettend leuk gesprek was en dat ze zagen dat ik heel gedreven ben in mijn vak, maar dat de andere kandidaat meer ervaring had in evenementen. Wel jammer, want had graag snel weg gewild bij mijn huidige baan. Ben het gezeik helemaal zat.
Moet met Bevrijdingsdag werken omdat het volgens de CAO van mijn opdrachtgever geen vrije dag is. Echter is het volgens de CAO van het detacheringsbedrijf waar mijn contract loopt wél een feestdag. Dus ik dacht 'yessss, vrij!' Nu verplichten ze ons te komen werken (wel voor 200%, maar dat geld boeit me niet aangezien je alleen maar extra naar de Belastingdienst brengt), terwijl ze dat volgens mij helemaal niet mogen. Aangezien ze vorige week bij een aantal mensen hebben gedreigd ze te ontslaan wil ik niet moeilijk gaan doen, maar damn ik ben echt flink pissed. Ik werk me uit de naad, ben doodop en een dag vrij krijg je niet zo maar (en dan bedoel ik als je gewoon random verlof wilt opnemen).

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 01-05-15 13:13

Ik heb ook zo'n Cao. Iedereen gaat dus lekker chillen dinsdag, maar ik moet werken -.-

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 01-05-15 13:16

Gemeen he!! Het hele pand is bij ons verder ook leeg, omdat de rest onder een andere CAO valt en vrij heeft. Alleen de storingsdienst en wij zijn er. Scheelt wel een hoop telefoontjes, maar alsnog balen.
Heb inmiddels vrijdag vrijgenomen en dan wordt het beter weer dan dinsdag, haha :).

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 01-05-15 18:34

Ja bij ons ook. Deel van het bedrijf heeft andere cao. Ben ook zeer benieuwd hoeveel klanten/onderaannemers is kan bereiken. Zullen er wel weinig zijn :')

Plaats reactie