(Bij)baantjes

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
PaperFlowers
Postmaniak
Contacteer:

Re: (Bij)baantjes

Bericht door PaperFlowers » 31-07-11 19:35

Ik werk nu nog full time bij mijn bijbaantje (callcenter/storingsdienst) en 24 augustus ga ik beginnen bij mijn werk als logopedist in een logopediepraktijk voor kinderen en volwassenen. Dus na bijna 4 jaar ga ik helaas stoppen bij mijn heerlijke bijbaantje. Ik ga werken op woensdag, donderdag en vrijdag en daarnaast net als Babet een master doen. :)
In my field of paper flowers
And candy clouds of lullaby
I lie inside myself for hours
And watch my purple sky fly over me

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 31-07-11 19:52

Kirsten schreef:Wat ga je daar precies doen dan? Wel fijn dat je weer wat zekeeheid hebt tot dan! En is het parttime of fulltime?
Momenteel doe ik voornamelijk yield, dus zorgen dat reizen in de verkoop staan enzo. Nu het heel druk is, is het voornamelijk hotels dichtgooien op dagen dat het vol zit maar dan probeer ik met de reisagent op de betreffende bestemming te onderhandelen om alsnog wat kamers te behouden (als een hotel zegt dat het vol is, is het namelijk helemaal niet altijd zo!), ik voer kortingen door en heb veel contact met de reisagenten die mij dan weer vragen stellen over bepaalde boekingen of vragen om boekingsposities voor bepaalde data (dus een lijst maken met welke gasten er wanneer aankomen). Ook moet ik overboekingen verwerken. Het is niet heel uitdagend, zag het meer als vakantiebaantje maar dat wordt nu dus verlengd. Maar wanneer de zomerdrukte voorbij is, gaan we de productie voor zomer '12 in, maar wat ik dan moet doen weet ik niet precies :P.
Ze wilden mij fulltime hebben, maar ik heb op vrijdag nog dat schoonmaakbaantje wat ik tijdens mijn studie had en dat wilde ik niet opzeggen, omdat zij mij slechts een 0-uren contract konden bieden voor 2 maanden. Was dus bang dat zij mij ineens op straat konden zetten en dat ik daardoor ineens geen inkomsten meer zou hebben. Dus ik werk er van maandag tot en met donderdag en vrijdag is het schoonmaken.
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 31-07-11 21:24

Ik zag een brief van Ahold. Voortaan krijgen we geen papieren loonstrook meer, maar kan je het online zien. Je kan je inloggen met de code die op je laatste loonstrook staat. :') Ja hoor jongens, handig. Ik ben opnieuw aangenomen dus die code werkt niet meer.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Kirsten
Postmaniak

Bericht door Kirsten » 31-07-11 22:16

@Floor; nou ja, voor mij klinkt het best boeiend hoor! Verstandig dat je die andere nog aanhoudt inderdaad.
It takes some silence to make sound.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 01-08-11 00:02

Clara schreef:Ik zag een brief van Ahold. Voortaan krijgen we geen papieren loonstrook meer, maar kan je het online zien. Je kan je inloggen met de code die op je laatste loonstrook staat. :') Ja hoor jongens, handig. Ik ben opnieuw aangenomen dus die code werkt niet meer.
Haha dat hebben wij ook. Nou ja, ze hadden eerst een ander uitzendbureau (die lekker per week uitbetaalde) en daar stuurden ze de loonstrook naar je mail, maar nu zijn we naar een andere gegaan (die per 4 weken uitbetaald) en nu moeten we ook naar zo'n site....

Ik ga m'n werk opzeggen. Ik heb er al een tijdje geen zin meer in. Wanneer ik begin met m'n studie stop ik er helemaal mee. 't Werk op zich valt wel mee... Lekker gevarieerd, daar hou ik wel van. Alleen de tijden zijn best wel kut en 't schoonmaken hangt me ook de keel uit. En soms de mensen... En 't betaald niet zo goed (voor wat we allemaal moeten doen). En m'n baas wordt de laatste tijd steeds onredelijker. Nee, ik ben er klaar mee. :D

__A
Gezocht: relatie!

Bericht door __A » 19-09-11 11:49

Op het moment werk ik bij KinOP als gastouder en bij MIK (Kinderopvang) als vervangend pedagogisch medewerker.
Bij KinOP heb ik gemiddeld 35 uur per maand, en bij MIK heb ik een 0-uren contract. Niet echt veel zekerheid dus...

Maar het gaat slecht hier met mijn zoektocht naar vast werk.
Heb gisteren gesolliciteerd op een vacature in een tbs-kliniek, dus ik hoop dat ik daar snel iets over hoor.

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 19-09-11 12:20

Toevallig Maatschappelijk Werk?
Twee vriendinnen van me, die allebei als maatschappijk werker werken, in een totaal andere branch werken (één met schulden en de ander met alcoholisten), hebben allebei te horen gekregen dat hun afdeling opgeheven wordt en lopen allebei ook echt te vechten voor een nieuwe baan. Het ligt overal op z'n gat, waardeloos.

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 20-09-11 14:54

In de tijd dat ik niet heb gepost ben ik ondertussen in een ander cluster geplaatst waar ze mensen volgend jaar een vast contract willen bieden... heel toevallig loopt 1 juni mijn contract af en moeten ze me een vaste aanbieden, ben benieuwd.

Leuke fringe benefit: bedrijfsfitness :D vanaf maandag een jaar sporten voor 50% korting.
Study hard, but party harder!

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 20-09-11 15:08

Ik werk dus weer bij de AH en de afgelopen weken kreeg ik wel redelijk aan uren (20-25), maar de komende weken sta ik telkens maar voor 9.5 uur ingepland. Daarvoor werk ik niet hoor :S. Ik word een beetje als invalhulpje gebruikt sinds ik terug ben en daar ben ik niet zo van gediend. Dit heb ik aangegeven bij m'n teamleider en ze zegt dat ze niet meer uren heeft, maar daarna is er weer een meisje aangenomen dat eerst was ontslagen (want ze had drie contracten gehad) en zij wordt wel telkens voor 20+ uren ingepland. Vind het best gemeen :'). Dus ik ga om me heen kijken voor iets anders, maar ik weet niet zo goed wat.

Ekmef
Postmaniak

Bericht door Ekmef » 20-09-11 15:52

Specsavers is bijna history en eerlijk gezegd ben ik daar ook ontiegelijk blij mee.
Love makes you stupid.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 20-09-11 18:58

Oh dat is lullig Tineke. :S

Ik ben nog steeds blij dat ik bij de Leckerbeck weg ben, maar ik mis het extra geld toch wel... Daarom denk ik dat ik wanneer ik m'n studie wat stevig op de rails heb, ik toch maar weer om een baantje ga zoeken. Maar dan niet weer in de horeca.

Eevee
Donateur
Donateur

Bericht door Eevee » 20-09-11 20:57

Ik poets ondertussen alweer 3 jaar op een psychiatrische afdeling hier in de buurt en heb het prima naar mijn zin. Op zaterdag ga ik met de mensen spelletjes doen, begeleid ze met poetsen en bij dingen als sinterklaasvieringen ed help ik altijd. Het is meer kletsen met de mensen dan poetsen, haha. En ik heb 3,50 euro opslag gekregen, dus dat is helemaal lekker. :9
.when I grow up I wanna have boobies

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 29-09-11 13:17

Vanmorgen moest ik in een ander filiaal werken omdat ze daar een structureel tekort hebben aan mensen. Vorige week is een collega van mij daar al de hele week geweest om uren op te lossen en ze zaten vet te vissen naar mijn beschikbaarheid. Dus ik ga aankaarten of ik weer van filiaal mag wisselen, want daar hebben ze een hoop uren te bieden en ik ben het aanbod in mijn eigen filiaal een beetje strontzat. Hopen op het beste :)!

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 18-11-11 08:14

Ik sta helaas eind van de maand op straat! Er is geen werk meer voor me :(. Wat ik heel raar vind want de laatste tijd zijn er heel wat mensen vertrokken en binnenkort gaan er weer een paar mensen weg, in totaal minstens 8. Er zijn nu maar 3 mensen bij gekomen en 1 baan wordt opgevangen door iemand die dezelfde functie had als ik. Dus je zou denken dat er nog minstens 4 vacatures zijn maar nee :(.

Ben dus op zoek naar iets nieuws! Het liefst in de vrijetijdssector (dus bijv toerisme of evenementen), media, marketing of communicatie. Liefst op HBO niveau en minstens 32 uur. Zoek iets in Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht, vanaf half december of januari.
Als iemand tips heeft, hoor ik het graag!

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Babet
Donateur
Donateur

Bericht door Babet » 24-11-11 18:26

Oooh balen, Floor! :( Hoop dat je snel iets nieuws vindt! Succes!

Ik werk nu alweer bijna drie weken 5 dagen op 't kinderdagverblijf (9uur per dag). En ik vind 't echt heerlijk! Ben zo blij dat ik de keuze heb gemaakt om te stoppen met m'n studie en stage. :) Ennnn ik heb van de week m'n resterende collegegeld teruggekregen, dus dat was ook wel even lekker!
Sometimes she needs to hear she's beautiful..

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 24-11-11 19:26

Ja ik baal echt, helemaal omdat ik het juist steeds meer naar mijn zin kreeg en veel meer leerde en meer verantwoordelijkheden kreeg.

Ooh ben je gestopt joh? Had ik nog niet gezien :o. Wel zwaar 5 dagen van 9 uur. Voor je studie deed je toch 4 dagen van 9 uur?

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 30-11-11 22:03

Vandaag was dus mijn laatste dag! Had het er gister best moeilijk mee, maar nu gaat het wel weer goed :).
Had het in het begin niet zo naar mijn zin maar begon steeds meer mijn draai te vinden dat ik wel wilde blijven. Paar keer met HRM gepraat, helaas geen plek. Kwam ik vanmiddag terug van mijn pauze, vroeg R. of ik me bij P. kon melden. Hij is het hoofd van een bepaald team dat ook weer binnen onze afdeling valt (het is nogal ingewikkeld maar wil hier niet teveel in details treden) alleen met hem had ik zelf weer weinig te maken in mijn functie... Anyway, dat team wordt gereorganiseerd en heel heel heeeel misschien willen ze daarvoor iemand aannemen. Of ik interesse had. JA! Het is nog niet zeker of die functie vrij komt en P. zou ook nog met een andere tijdelijke werknemer praten (alleen werkt zij er zelfs nog veel korter dan ik en ze schijnt niet zo op te vallen) dus ik kan nog helemaal niet juichen, het is een klein sprankje hoop.
Maar wat me vooral goed deed was de support die ik gelijk kreeg. R. had al gezegd dat hij een goed woordje voor me gedaan had en ook B. had mij naar voren geschoven. Toen ik dus terug kwam van dat gesprek zat het halve team gelijk om me heen om te horen wat er besproken was en allemaal willen ze dat ze mij voor die functie aannemen.

Daarnaast kreeg ik vandaag nog een heel lief kaartje van de stagiaires en 1 van hen had een mega brownie voor mij gemaakt! Een tijd terug had ze namelijk brownies gebakken dus ik vroeg of ze niet een stukje voor me mee kon nemen, maar toen had ze alles opgegeten. Ze had gezegd nog wel eens wat te maken, maar is nooit meer gedaan. Ook maakt R. altijd grapjes wanneer wij (2 stagiaires en ik) wat gaan bakken. En nu had zij dus wat voor mij gebakken. En het mooiste was nog, R. was vandaag jarig en die kreeg helemaal niks muahahaha ;).
Ook had ik nog een hele lieve kaart gekregen waar een stuk of 20 collega's wat opgeschreven hadden, echt superleuk! En nog een kleinigheidje gekregen :).

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 02-12-11 14:16

Ik ga voor je duimen Floor!!

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 03-12-11 20:26

Thanks!! Hoop echt dat ik mag blijven. Ik denk ook vooral aan de benefits: korting op vakanties en personeelsaanbiedingen :p.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 19-12-11 19:07

Ok, de baan waar ik voor ging, is inmiddels vergeven. Het zou tussen mij en D. gaan, maar uiteindelijk heeft een meisje van een ander team, C., de baan 'ingepikt'. Ze had gezegd dat ze die functie wilde en dat als ze het niet zou krijgen, ze zou overstappen naar de concurrent. Vraag me af in hoeverre dat bluf is want ik ken de vacatures in het wereldje en geloof me... In de afgelopen maanden is er misschien 1 geweest. Nu hebben ze haar dus op die functie gezet en is haar oude functie (in- en verkoop losse vliegtickets) vacant. Ben daarvoor gevraagd te solliciteren en had vanochtend een gesprek en dat ging best goed! Later deze week hebben ze nog 2 gesprekken en ik hoor het dus eind van de week! Heb het idee dat ze misschien wel 2 mensen gaan aannemen, want het team heeft het enorm druk. Zou fijn zijn, want dan zijn mijn kansen zoveel groter!
Die C. is overigens bevriend met een goede vriendin van mij en ik had haar gister nog een berichtje gestuurd om te informeren naar die functie... Niet wetende dat zij degene is die naar mijn oude team gaat.
Voelde me wel een beetje genaaid maar goed...

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 21-12-11 09:22

Nou ben niet aangenomen want de andere kandidaat had meer ervaring. Echt weer een prachtige afsluiting van het jaar... Geen baan, geen huis (geen vent).
Fucking hell ik heb het zo gehad, ik krijg gewoon nergens de kans om voor langere tijd ervaring op te doen dus hoe kom ik nou ooit ergens binnen.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 21-12-11 10:15

Adam Duritz schreef:A long December and there's reason to believe
Maybe this year will be better than the last
Het wordt vanzelf leuk Floortje.
Later is allang begonnen.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 21-12-11 10:27

Dat dacht ik vorig jaar rond deze tijd ook. Kijk in de decembermaand 'vrij' lijkt leuk maar ik voel enorme druk om alleen maar te solliciteren en in het huishouden te helpen dat ik helemaal niet thuis wil zitten. Heb vorig jaar rond deze tijd 3 maanden werkloos thuis gezeten en het was verschrikkelijk. Erna stage gelopen omdat ik toch iets moest doen. Die investering heeft tot nu toe niks opgeleverd. Alles lijkt maar voor niks geweest te zijn en iedereen roept de hele tijd dat het wel goed komt, maar anderhalf jaar solliciteren en zo weinig resultaat kan ik toch echt niet goed noemen.

Mrs-BlackMore
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Mrs-BlackMore » 28-12-11 15:24

Morgen en overmorgen mijn laatste 2 dagen op PG!
En maandag begin ik op somatiek! :D
Tell me how it feels to be, the one who turns the knife inside of me..

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 28-12-11 19:31

Klote Floor (N). Kan me voorstellen dat het niet motiverend werkt om telkens een afwijzing te krijgen. Wil je niet aan de slag bij een callcenter oid? Hier stikt het namelijk van het werk in die richting. Het is niet waarvoor je bent opgeleid, maar iets is beter dan niets.

Ik heb gisteren een sollicitatie verstuurd naar de belastingtelefoon voor de toeslagen. Had vandaag al een mail terug dat ze graag een en ander met me willen doornemen. Morgen dus even een belletje achteraan gooien! Ben benieuwd :) Het liefst wil ik het combineren met de AH omdat ik het team hier heel gezellig vind, maar er zitten geen extra uren in voor mij en ik wil wel meer geld. We'll see.

Plaats reactie