(Bij)baantjes

Het gezelligste forum van That's Me. Houd het dus ook gezellig! Het is niet de bedoeling dat je hier volstrekte onzin plaatst. Onzin wordt direct verwijderd.
Babet
Donateur
Donateur

Re: (Bij)baantjes

Bericht door Babet » 06-04-11 16:01

Wooow, Vief ik lees je bericht je nu pas, maar super relaxed! Gefeliciteerd :D

En Noortje, ook gefeliciteerd! Fijn dat je iets hebt gevonden wat je kan combineren met je studie en waarbij je je eigen tijd in kan delen :)
Sometimes she needs to hear she's beautiful..

sharony
Tijd over?

Bericht door sharony » 06-04-11 19:56

Ah super Vief, gefeliciteerd!
"Dance like nobody's watching; love like you've never been hurt. Sing like nobody's listening; live like it's heaven on earth."
-Mark Twain

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 07-04-11 17:11

Dankjewel Babet!

Jongenssss ik moet zeggen wat ik wil verdienen, en dan zegt hij of het redelijk is of niet. Maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. :') Wil wel meer dan het minimumloon uiteraard maar ik weet niet hoeveel redelijk is om erboven te gaan zitten. :')

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 07-04-11 17:33

Ik krijg 6 euro met 18 jaar, 7 euro met 19 jaar. Verder heb ik er ook de ballen verstand van. Dit is wel inclusief winstdeling en vakantiegeld trouwens.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Anne-mijn_
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Anne-mijn_ » 07-04-11 21:03

Ik verdien met 21 jaar 1,10 boven minimumloon. Mijn collega's zitten allemaal maar net boven minimumloon, daar ben ik ook mee begonnen maar heb me wat opgewerkt.
Ik heb het te druk met weer gelukkig zijn.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 07-04-11 21:55

Ik had op mijn 18e geloof ik 5 a 6 euro per uur, maar daar kwam nog 8% aan ATV bij op en in mei natuurlijk nog 8% vakantiegeld.
Maar Noortje, ik zou ook niet te laag inzetten als ik jou was hoor. Want er gaat sowieso onderhandeld worden en hij komt zelf heus niet ineens met een hoger aanbod dan jij zelf voorstelt.

Het minimumloon voor een 18 jarige ligt overigens tussen de 3,74 en 4,15 (hangt er vanaf of men uit gaat van een 36 urige of 40 urige werkweek) dus het zou leuk zijn als je iig op 5 euro per uur uitkomt. Werk trouwens aan je pokerface :P!
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 07-04-11 21:58

Nee daarom zat ik een beetje te kutten, wil niet te hoog want dat staat zo debiel, maar ook niet te laag inderdaad. Ik heb 6 euro voorgesteld. Het is wel chill want ik heb eerst echt over van aaaaalles gepraat met die gast en toen zei hij dat hij nog iemand nodig had, dus nu heb ik niet zo'n 'aah eng hij is mijn -baas'gevoel. Hij gaat een voorbeeldcontractje maken en binnenkort moeten we even meeten om af te spreken hoe of wat. Yay ik krijg weer geld. *O*

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 08-04-11 10:30

Vrijdag eerste werkdag al. :D

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 08-04-11 17:09

Leuk hoor Noortje! Kan je tenminste ook lekker je eigen ding doen en je uren indelen, klinkt goed (Y)
Calm your tits!

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 08-04-11 17:43

Nog maar 10 keer werken :'( Ga m'n lieve collega's echt onwijs missen.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

PaperFlowers
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door PaperFlowers » 08-04-11 17:50

Ik werkte op de middelbare school bij de Albert Heijn tot halverwege mijn 18de.
Daar verdiende ik ongeveer 4,5 euro en toen ben ik via Susa bij mijn huidige baantje gaan werken en daar verdiende ik op mijn 18de meer dan 8 euro.
Nu ben ik 21 jaar en verdien ik 8,76 euro.
Als student kan je echt wel meer verdienen dan bij een supermarkt bijvoorbeeld!!!
En via Susa werk ik ook flexibel.
Ik moet iedere week opgeven wanneer ik de week daarna beschikbaar ben en dan plannen zij diensten voor mij in.
Dus als ik het druk heb werk ik vrijwel niet en als ik veel tijd heb geef ik veel beschikbaarheid op.
Ik zou zelf als student geen baantje zoeken onder de 7 euro, want je kan echt beter krijgen!

En ik ben nog steeds heel blij met mijn baantje.
Gezellig kletsen, internetten, tv kijken en aan school werken en als mensen bellen voor een storing de gegevens noteren en de monteur oproepen.
Het is wel regelmatig druk, maar ook vaak is er niks te doen en dan kan je dus doen wat je wil.
Je krijgt voor 8:00 uur, na 22:00 uur en op zondag 150% en op feestdagen 200%
Het bedrijf is 24 uur per dag, 365 dagen per jaar open dus ik heb bijvoorbeeld ook wel eens nachtdiensten gedraaid tijdens vakanties of weekenden.
In my field of paper flowers
And candy clouds of lullaby
I lie inside myself for hours
And watch my purple sky fly over me

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 08-04-11 17:56

Wat is Susa dan voor iets? Ik was bij Mise En Place wezen kijken maar dat bleek allemaal iets te mooi om waar te zijn met dat flexibele.
Maar ik vind 6 euro best veel al eigenlijk. Als ik echt weer tijd heb ga ik wel kijken voor wat beters.

harrynak
Postmaniak

Bericht door harrynak » 08-04-11 18:29

Mrs-BlackMore schreef:
Jodes schreef:@marinekabouter,

Daar ben ik het ook wel mee eens hoor. Ik denk dat het overgrote deel hier op het forum er ook geen feeling voor heeft om iemand uit de poep te halen ;)
Ik moet wel zeggen dat het vaak wel lachen is hoor bij ons de afdeling. Wat die mensen soms allemaal wel niet uitvreten.. echt geweldig! Je mag er eigenlijk niet om lachen, maar het maakt het werk er wel leuker op!

True! :D
Ik heb een tijdje bij mijn moeder gewerkt, enige jaren terug, met dementerenden en ik heb me kapot gelachen. Maar het ook vrij zwaar gehad hoor, soms is de tijd waar mensen denken te leven zeer zielig en daar kan ik niet zo goed tegen...
Gehandicaptenzorg vorig jaar was voor mijn gevoel nog zwaarder, ik had laag niveau = babyleeftijd en dan mensen van 40 - 60jr. Maar ook ontzettend leuk gehad daar!
En dan ouderen die geestelijk nog zo goed bij zijn, maar lichamelijk het niet meer trekken...dit werk was meer activiteitenbegeleiding wat ik deed, maar psychisch ook zeer zwaar.

Maar ik ben toch maar terug gegaan naar mijn eigen doelgroep...en het is leuk! en zwaar, want ik krijg telkens spierpijn van het sporten :P
Met gehandicapten zou ik zelf niet willen werken. Die zijn voor mijn gevoel te aanhankelijk en ik ben er een beetje vies van (sorry als ik iemand hiermee tegen de kop stoot, maar ik hou er echt niet van). Ik vind dat echt een doelgroep die je moet liggen, das ook zo met dementerende mensen, niet iedereen kan daar goed mee omgaan.
Ik heb hiervoor ook op somatiek gewerkt (die ouderen die geestelijk nog goed bij zijn, maar het lichamelijk niet meer trekken dus :)), en dat vond ik ook heel leuk. Maar echt heel zwaar vond ik het niet hoor.

En wat is je eigen doelgroep dan?
Hahaha ik snap je punt en je hebt ook wel gelijk. Maar ik beschouwde ze ook gewoon als kinderen, het was namelijk ook een 'baby'-groep waar ik op werkte, zeer zwaar ondanks de tilliften e.d. Maar het was een leuke ervaring, ik heb er in een korte tijd veel geleerd. En ja idd somatiek, op zo'n afdeling heb ik stage gelopen voor activiteitenbegeleiding. Dus niet echt ADL enzo, wel met maaltijden geholpen want er was vaak te kort aan zusters.

Mijn eigen doelgroep is toch kinderen en eigenlijk de leeftijd 3/4-6/7jaar. Dus niet de doelgroep waarmee ik werk, al moet ik zeggen dat ik het zeer uitdagend werk vind want die kinderen van mij hebben het nu al over zoenen/seks/e.d en ze zijn bezig met het ontwikkelen van hun eigen identiteit wat best leuk is om te zien/op te merken.
I was calling your name...
but you would never hear me sing

PaperFlowers
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door PaperFlowers » 08-04-11 18:46

Rebecca schreef:Wat is Susa dan voor iets? Ik was bij Mise En Place wezen kijken maar dat bleek allemaal iets te mooi om waar te zijn met dat flexibele.
Maar ik vind 6 euro best veel al eigenlijk. Als ik echt weer tijd heb ga ik wel kijken voor wat beters.
Susa is een studentenuitzendbureau.
Dus die hebben verschillende soorten baantjes voor studenten.
Vast werk, flexibel werk, eenmalig etc.

Maar in Eindhoven zijn er volgens mij ook nog 2 andere studenten uitzendbureaus.
Kan je gewoon gratis inschrijven en dan kijken zij naar aanleiding van je interesses en wensen wat ze voor je hebben.
In my field of paper flowers
And candy clouds of lullaby
I lie inside myself for hours
And watch my purple sky fly over me

Anne-mijn_
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Anne-mijn_ » 08-04-11 20:56

ASA zit ook in Eindhoven volgens mij.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 15-04-11 15:09

Ik heb net m'n eerste werkdag gehad, verdien 7 euro per uur. _O_ En het was heel chill, heb me eerst drie uur lang ingelezen over wat het inhoudt, daarna moest ik een belscriptje opstellen (ik moet bellen naar bedrijven om klanten te werven) en dat heb ik twee keer doorgenomen (nepgesprek) met m'n baas. En hij was zó relaxt. Echt heel fijn, beetje om m'n gemak laten doen. Hij zei van te voren 'ik verwacht van jou dat je zegt wat je denkt, dat doe ik ook en als jij dat niet doet dan werkt het niet' en ik ben ook zo ingesteld, dus dat is echt heel chill. Voelde me niet dom ofzo als ik een vraag had en ja. Fijn. :)

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 15-04-11 15:33

Fijn zeg :D

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Anne-mijn_
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Anne-mijn_ » 15-04-11 18:07

Zucht, krijg net mijn loonstrook binnen en heb het verkeerde uurloon uitbetaald gekregen. Qua loon is het echt elke maand weer wat zeg (N) Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 06-05-11 16:38

Vandaag voor het eerst een potentiele klant gebeld. Nohhh drama. :')

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 06-05-11 16:39

Oh en dat ik gister ineens muntjes ipv geld terugkreeg. WTF man. Ik heb geld nodig, wat moet ik met muntjes. :r

Anne-mijn_
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Anne-mijn_ » 06-05-11 18:25

Wat voor muntjes?

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 06-05-11 22:56

Hahaha die laatste post is verkeerde topic. :')

Babet
Donateur
Donateur

Bericht door Babet » 31-05-11 18:15

Vanaf september werkte ik in de kinderopvang, op de peutergroep en BSO. Maar ik heb gemerkt dat de BSO toch niet zo goed bij me past en dat ik liever in kleinere groepjes of één op één werk. Dus dat heb ik aan gegeven op het werk en nu ga ik vanaf volgende week starten op een andere locatie, met 12 kindjes van 0 tot 4 jaar. :) Tot september blijf ik dan 36 uur werken (4 dagen, woensdag vrij) en vanaf 1 september ga ik woensdag, donderdag en vrijdag werken en daarnaast studeren + stage. Ik ben heel benieuwd!
Sometimes she needs to hear she's beautiful..

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 31-07-11 18:04

Na mijn Amsterdams stage avontuur ben ik 2 weken vrij geweest en nu werk ik sinds een maand op het hoofdkantoor van een reisorganisatie op de afdeling zonvakanties waar ik voor 7 bestemmingen werk (6 Spaanse en een Grieks eiland).
In eerste instantie zou het maar voor 2 maanden zijn, dus tot eind augustus, maar ik mag in ieder geval tot en met eind september blijven en zeer waarschijnlijk ook tot eind november. Het is verre van mijn droombaan (heb weinig uitdaging en kan er weinig van mezelf in kwijt), maar de druk is even van de ketel wat betreft het solliciteren op deze manier en dat vind ik erg fijn. Plus dat het wel weer goed is om ervaring op te doen in een nieuwe branche. Ik blijf wel verder solliciteren, want dit is toch maar weer tijdelijk en als ik iets leuks zie, moet ik dat natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan!

Kirsten
Postmaniak

Bericht door Kirsten » 31-07-11 19:27

Wat ga je daar precies doen dan? Wel fijn dat je weer wat zekeeheid hebt tot dan! En is het parttime of fulltime?
It takes some silence to make sound.

Plaats reactie