Hey hoe zit het bij jullie?

De naam zegt genoeg!
Plaats reactie
ErikJan
Newbee!

Hey hoe zit het bij jullie?

Bericht door ErikJan » 20-02-13 14:31

Ik ben net achtien geworden en heb een kleine auto gekocht. Nou weet ik niet hoe het zit met de banden. Hij heeft nog 2 maanden apk en ik geloof dat de banden aan vervanging toe zijn. Heeft iemand een idee hoe die er uit moeten zien? Anders ga ik hier alvast maar eens opzoek wat ik eronder moet zetten. Ik ben nog nieuw in het wereldje en weet niet echt hoe en wat 8)7
Laatst gewijzigd door ErikJan op 06-03-13 20:05, 3 keer totaal gewijzigd.
ik haat het huishouden.....bedden verschonen afwassen en drie maanden later kun je opnieuw beginnen...

Floorster
Donateur
Donateur

Re: Hey hoe zit het bij jullie?

Bericht door Floorster » 20-02-13 15:52

Na 3 seconden googlen kwam ik tips tegen op de site van Kwikfit en ANWB

Of ga gewoon naar het forum van Autoweek ;).

Zo, dat was moeilijk!
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 21-02-13 11:24

Hoe het zit met banden stond volgens mij in je theorieboek hoor ;)

Maak anders eens een foto van je banden zodat je kan laten zien waarom je denkt dat ze aan vervanging toe zijn.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 22-02-13 10:56

Wettelijk zijn uw banden aan vervanging toe bij een profieldiepte van minder dan 1,6 millimeter. Maar dat is uit hoofde van de verkeersveiligheid eigenlijk al te weinig. De ANWB adviseert banden te vervangen als er twee millimeter profiel of minder op zit. En vervang winterbanden als er minder dan vier millimeter profiel op zit.

Let er op dat banden scheef kunnen afslijten. De buitenzijde van het loopvlak (het deel dat contact heeft met het wegdek) is dan nog relatief goed, maar aan de binnenzijde kan het profiel al bijna zijn weggesleten. Dan staat de band niet recht onder de auto. Laat de garage dat controleren. En de band moet natuurlijk vervangen worden.

Bron ANWB:
http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-re ... e-het-zelf

Plaats reactie