Reizen

De naam zegt genoeg!
LeBlond
Donateur
Donateur

Re: Reizen

Bericht door LeBlond » 17-04-12 14:34

Ga je op vakantie, of ga je bakpakken?

(Welkom op TM trouwens, of misschien ben je een oude rot onder een nieuwe naam, in dat geval welkom terug.
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Eevee
Donateur
Donateur

Bericht door Eevee » 17-04-12 15:46

Ik ga deze zomer 2 weken door Jordanië reizen. Niet zo heel lang, maar lang genoeg om te zien wat we willen zien. We reizen van noord naar zuid langs Amman, Jerash, de dode zee, Petra, Wadi Rum woestijn en Akaba bij de Rode zee. Helaas gaat distant heat in de Wadi Rum woestijn niet door, anders waren we daar ook nog heen gegaan!
.when I grow up I wanna have boobies

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 17-04-12 16:19

Dat is wel vet! Ga je met een georganiseerde busreis of huur je een auto?
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 17-04-12 16:33

Lijkt me echt leuk Evie! Whehehe kreeg op die banner bovenaan de pagina gelijk advertenties voor vakanties in Jordanië :').

Mijn geplande tripjes die op vorige pagina stonden worden omgegooid. Mijn beste vriendin gaat weer een half jaar op een schip werken dus ipv in de zomer samen naar Griekenland en in het najaar naar Lissabon om een kennis op te zoeken, is het de bedoeling begin augustus ruim een week naar Lissabon te gaan als mijn vriendin daar zit met het schip en dan kan ik gelijk die kennis opzoeken (als hij tenminste reageert op mijn berichten of hij dan thuis is :P).

De interesse in Parijs is overigens even verdwenen. Nu ligt mijn interesse meer bij Helsinki maar dat is veel duurder dus dat komt wel als ik na Lissabon weer geld heb verdiend
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Eevee
Donateur
Donateur

Bericht door Eevee » 17-04-12 19:04

We gaan onze eigen weg. We willen een paar dagen een auto huren, maar ik hoorde dat t OV er redelijk goed is en goedkoop. Dus dat is ook nog een optie. We hebben tot nu toe ook alleen de tickets geboekt, de rest zien we daar allemaal wel! Heb er echt heel veel zin in!
.when I grow up I wanna have boobies

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 17-04-12 22:15

Eevee schreef:Ik ga deze zomer 2 weken door Jordanië reizen. Niet zo heel lang, maar lang genoeg om te zien wat we willen zien. We reizen van noord naar zuid langs Amman, Jerash, de dode zee, Petra, Wadi Rum woestijn en Akaba bij de Rode zee. Helaas gaat distant heat in de Wadi Rum woestijn niet door, anders waren we daar ook nog heen gegaan!
Klinkt heeeel gaaf! Aankomende zondag bij het foute programma (maar wel leuk) 'de wereld rond in 80 dates' zijn de meiden in Jordanië geloof ik.

Ik vertrek half januari voor 6 maanden naar Sydney
Study hard, but party harder!

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 18-04-12 14:39

Zo gaaf jongens!

En ik heb er echt respect voor dat je een half jaar naar de andere kant van de wereld vertrekt Myrthe. Ga je er studeren?
Ik had na twee maanden Azië al vreselijke heimwee.. en toen moest ik nog een maand (al heb ik die door m'n gezondheid niet kunnen afmaken), dus echt petje af. Jeetje, nu ik dit typ besef ik me dat ik vorig jaar rond deze tijd ontiegelijk in spanning zat. Ik vertrok de 29ste vorig jaar! Wat vliegt de tijd.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

tatta
Wannabe-crew?

Bericht door tatta » 18-04-12 16:02

Myrth wat vet! Als je tips, tricks etc nodig hebt oid dan moet je t zeggen he? :D
echt, er gaat geen dag voorbij dat k sydney niet mis. je gaat sowieso een fantastische tijd tegemoet!
so, so you think you can tell?

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 18-04-12 16:02

Fierce schreef:Ik vertrek half januari voor 6 maanden naar Sydney
Ah, is het geregeld?

Succes op Bondi. :p
Later is allang begonnen.

tatta
Wannabe-crew?

Bericht door tatta » 18-04-12 16:18

Bondi is echt niet leuk auwe. Manly, of Bronte! aaahhhhh k wil terug!

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 18-04-12 22:40

Clara schreef:Zo gaaf jongens!

En ik heb er echt respect voor dat je een half jaar naar de andere kant van de wereld vertrekt Myrthe. Ga je er studeren?
Ik had na twee maanden Azië al vreselijke heimwee.. en toen moest ik nog een maand (al heb ik die door m'n gezondheid niet kunnen afmaken), dus echt petje af. Jeetje, nu ik dit typ besef ik me dat ik vorig jaar rond deze tijd ontiegelijk in spanning zat. Ik vertrok de 29ste vorig jaar! Wat vliegt de tijd.
Ik ga 20 weken stage lopen! Heb een gedeelde kamer met een ander meisje, betaal 600 euro per maand, au.
Na stage nog een maand reizen :)

Het is voor mij tijd om hier voor een laaaaange tijd weg te gaan. Het is al heel lang bekend in mijn vertrouwde kring dat ik mijn draai nooit echt in Nederland heb gevonden (niet dat ik hier ongelukkig ben, maar meer van: dit is niet mijn ding). Ik heb een relaxte laidback omgeving nodig, denk dat dat daar wel te vinden is.

Heb gekozen voor Australie aangezien het echt aan de andere kant van de wereld is, zodat ik niet zomaar kan terugvallen op mijn familie haha. Volgens mij worden de eerste twee weken echt fuuuuucking zwaar, maar het is goed voor me, dus ik ga ervoor!! :)

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 18-04-12 22:42

En Alex, tips zijn natuurlijk altijd welkom!! :D voornamelijk wat betreft de eurootjes.. Vraag me af hoe ik daar kan rondkomen.

Ik verblijf overigens naast Bondi Beach :P niet leuk daar? :(

tatta
Wannabe-crew?

Bericht door tatta » 19-04-12 16:18

Bronte ligt naast Bondi, das veel rustiger en mooier.. maar als je zin hebt in een dagje met heeeel veel toeristen dan is bondi ook leuk hoor! En ja, Sydney is echt intens duur.. hoe ik rondkwam is door elke zondag naar Paddy's market in Chinatown te gaan en daar voor de hele week groente en fruit te kopen (daar betaal je 1dollar per kg). Vlees at ik niet (nauwelijks), kon k niet betalen :'). en qua drank is het al helemaal dramatisch... Krijg je gewoon betaald voor je stage? En dan wel een Australisch loon? Want het minimumloon ligt bizar hoog in oz, daarvan kun je prima rondkomen (alleen bij de mcdonalds verdien je al omgerekend 15dollar per uur bijv).
maar ja, als je nog vragen hebt oid pm of fb me even! :D

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 19-04-12 22:27

Ik krijg geen stagevergoeding :P zat er over na te denken om een zaterdag baantje te zoeken daar, maar weet niet of ik dat trek.
Zal je binnenkort een bericht sturen! :)

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 20-04-12 14:20

Is dat niet lastig met een visum? Omdat je dan, neem ik aan, een ander visum moet fixen?

Wat een leuke plannen! Zal inderdaad even doorbijten worden, maar als het ff niet gaat is er gelukkig altijd nog skype.

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 20-04-12 21:15

Ik heb een werkvisum. Dus ik moet minimaal 5000 euro hebben om het land in te kunnen, als bewijs dat ik mezelf kan onderhouden :)

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 20-04-12 22:40

Euro of aussiedollar?

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 20-04-12 22:58

Euro

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 20-04-12 23:11

Hip, rekenen ze dat gewoon voor je om joh?

(of is de koers ruk en pis je er dus naast?)

harrynak
Postmaniak

Bericht door harrynak » 10-05-12 10:24

in juli 3 weken berlijn *O*

onlangs naar NY geweest.
I was calling your name...
but you would never hear me sing

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 28-05-12 17:28

Wij hebben zojuist een week Gran Canaria geboekt. Dit paradijsje:

Afbeelding

En rond september willen we weer op de bonnefooi met de auto naar Frankrijk.
Gewoon rijden en kijken waar het mooi weer is en waar de omgeving leuk is :)

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 28-05-12 19:11

Ik jan je valence aanraden. Soort van vergeten pleisterplaats onderweg naar het zuiden. Weer is goed en de omgeving mooi. Er zit een etap dat niet te beroerd is en die zijn niet duur.

Ik heb medegedeeld gekregen dat ik meega naar kreta. ;)

Gerwin
Postmaniak

Bericht door Gerwin » 06-06-12 16:14

Ik ga waarschijnlijk naar thailand eind dit jaar en met een beetje geluk kunnen we dan net dit festival meepakken:

Afbeelding
Doet dingen voor Radio & TV

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 17-06-12 18:57

Hoppaaaa 3 tot 9 augustus ga ik in mijn uppie naar Lissabon!
Aangezien ik voornamelijk citytrips maak (in 1 jaar Londen, Stockholm, New York en Rome, beetje luieren heb ik toen erg gemist) wil ik het wat rustiger aan doen. Ik heb een prachtig hotelletje geboekt net buiten de stad. Voor mijn doen enorm luxe, maar wel echt een manier om tot rust te komen dus wissel het relaxen en het sightseeing een beetje af. Van 6 tot 9 augustus zit Denise met het cruiseschip waar ze op werkt in Lissabon dus ze gaat haar best doen wat te schuiven met haar werktijden en dan kunnen we 6, 7 en 8 augustus samen dingen doen :D. En heb nog een kennis die vlakbij Lissabon woont dus als hij in town is kan ik daar ook nog mee afspreken :)

Kijk hoe leeeeeuk. Hier zie ik mezelf wel liggen met een boekje, zo eind van de middag na een dag door de stad struinen.
Afbeelding
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 17-06-12 19:34

Over twintig nachtjes vertrek ik voor vijftien dagen naar Tunesië. *O*

Plaats reactie