Reizen

De naam zegt genoeg!
Floorster
Donateur
Donateur

Reizen

Bericht door Floorster » 03-12-10 20:20

Ik geloof dat iedereen er wel van houdt, maar er was nog geen topic over!
Dus hier een topic om over reizen te praten :D.
Vertel bijvoorbeeld naar welke landen/steden je al geweest bent, of welke je graag nog wilt bezoeken. Welke reizen zijn jou het meeste bijgebleven of mogen snel weer vergeten worden?
Deel je warmste herinneringen; van kamperen Urk tot backpacken Australië, alles mag :). Foto's zijn ook welkom.
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Floorster
Donateur
Donateur

Re: Reizen

Bericht door Floorster » 03-12-10 20:24

Ok, komtie dan. Het is een lang verhaal geworden, dus ik heb er maar kopjes boven gezet, zodat men kan overslaan wat men niet boeiend vindt ;).

Kampeervakanties
Toen ik 5 was, gingen we voor het eerst kamperen. Met de caravan. 2 jaar later werd daar een tent voor mij en mijn zus aan toevoegd. Meestal gingen we naar Frankrijk. Op een gegeven moment (1999 om precies te zijn) kwamen we op een camping in Bretagne terecht waar mijn zus en ik het zó naar ons zin hadden, dat mijn ouders besloten het jaar erna weer daarheen te gaan. Zij vonden immers dat er in de omgeving nog wel meer te zien was. Weer hadden we het enorm leuk, het jaar daarna gingen we weer even er naartoe, nu niet voor de volle 3 weken, maar voor 1 week (de overige 2 weken brachten we in een ander deel van Frankrijk door). Dit zou dan echt de laatste keer zijn. 2 jaar na die uitspraak zaten we er weer en in 2004 brachten we onze laatste zomer daar door. Deze camping en de mensen die ik daar heb leren kennen hebben echt een groot deel van mijn jeugd gevormd. Elke zomer maakten we vrienden met tientallen Nederlanders en Belgen, chillden we in het subtropisch zwemparadijs en maakten we 's avonds kampvuur. In 2001 sprak ik op een avond daar een Nederlands meisje, we kenden elkaar niet echt, maar toen zij wegging besloten we op de een of andere manier adressen uit te wisselen en nu, 9 jaar later, zijn we nog steeds dikke vriendinnen :D.
In 2005 gingen we voor het eerst naar Italië, Gardameer. Mijn zus ging niet meer mee en omdat natuurlijk niets kon tippen aan die geweldige camping in Frankrijk, zag ik er nogal tegen op. Uiteindelijk heb ik veel mensen leren kennen en heb ik keihard genoten van het lekkere weer, de mooie steden en het lekkere eten. Waar Frankrijk soms vrij armoedig kan zijn, is het Gardameer een omgeving van luxe en genieten. In 2007 en 2010 ben ik er weer geweest.
Ooit, als ik zelf kinderen heb, neem ik ze mee naar de campings in Frankrijk en Italië. Het zal natuurlijk nooit zijn wat het geweest was, ik kom daar dan immers als moeder van een gezin, maar het lijkt me fijn om over een aantal jaar nog eens naar beide plekken terug te gaan.

Citytrips
Naast kamperen, heb ik inmiddels ook wat citytrips gemaakt. Parijs, Barcelona, Madrid, Londen, Kopenhagen, Istanbul en New York kan ik al afvinken. Tijdens een kampeervakantie in Tsjechië ben ik ook naar Praag geweest en tijdens mijn vakanties aan het Gardameer heb ik alle grote omliggende steden zoals bijvoorbeeld Venetië en Verona gezien. Venetië is mooi, maar ontzettend druk en iets overrated. Verona heeft daarentegen mijn hart gestolen. Het is de thuisbasis van het verhaal van Romeo en Julia, het heeft prachtige gebouwen en pleinen en je kan heerlijk (en goedkoop) eten op het mooiste plein van de stad, met uitzicht op de Arena.

Thailand

Een andere bijzondere vakantie, was de reis door Thailand. In de kerstvakantie 2004/2005 hebben we met het gezin een rondreis gemaakt door Thailand. We gingen mee met een groepsreis en er waren meerdere gezinnen, dus de helft van de groep had de leeftijd 14-25. Toen wij op 2e kersdag in Bangkok arriveerden, stroomden onze smsboxen vol met de vraag of we nog leefden. Wat bleek toen, er was een tsunami geweest. Wisten wij veel, we hadden net 12 uur in het vliegtuig gezeten. Gelukkig zaten wij in Bangkok en heeft de tsunami alleen effect gehad in Zuid-Thailand, dus niks aan de hand. We hebben een reis gemaakt van Bangkok tot aan Noord-Thailand en afwisselend grote steden en prachtige natuurplekken in kleine gebieden gezien. Alhoewel elke handelaar iets aan je wil verkopen, zijn de inwoners enorm aardig. Ik was op dat moment 15 jaar oud en ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Op een gegeven moment ging ik zelfs nog samen met een jongen van een jaar of 14 ’s avonds in het donker nog met de tuktuk om naar het internetcafé te gaan (en even te tm’en volgens mij haha). Thailand was een geweldige ervaring. Die vakantie heeft er ook zeker voor gezorgd dat ik meer van de wereld wil zien, en dan vooral eerst een stukje Azië.

Op de planning...
Dan kom ik ook uit bij het land waar ik graag nog naartoe wil: Indonesië. Vraag me niet waarom, maar het trekt me al jaren. Hoor van iedereen positieve verhalen en de foto’s zien er altijd zo prachtig uit. Daarnaast wil ik nog heel graag naar Milaan. Ik zou er afgelopen zomer eindelijk naartoe gaan, maar een heftige zonnesteek gooide roet in het eten.
Als ik snel werk vind, wil ik dan ook in april of mei een weekendje naar Milaan. Alleen denk ik, als ik het durf. Daarnaast heb ik nog met mijn zus afgesproken om in het najaar (september of oktober) weer naar New York gegaan. Vorig jaar zijn we samen geweest en we zijn nog lang niet uitgekeken. Het liefst zou ik in de zomer ook nog naar Indonesië gaan, maar ik weet niet of ik daar al klaar voor ben. Uiteraard speelt geld ook een rol. Ik verwacht in januari wel redelijk wat geld van mijn oma te krijgen, maar het is nog even kijken waar mijn prioriteit ligt.

Lijstje
Oh en een lijstje met landen/grote steden waar ik geweest ben, is misschien ook wel leuk. Het is natuurlijk de bedoeling dat het lijstje alleen maar langer wordt.
Nederland, duh
België: Antwerpen, Mechelen (laatste is géén aanrader)
Duitsland: Overal en nergens gekampeerd, Aken
Zwitserland: Dagje heen geweest tijdens vakantie in Duitsland
Oostenrijk: Idem
Tsjechie: Gekampeerd in de buurt van Praag, dus ook in Praag geweest
Turkije: Istanbul
Frankrijk: Overal en nergens gekampeerd, Parijs
Spanje: Barcelona, Madrid
Engeland: Londen
Italië: Overal rondom het Gardameer geweest, Venetië, Verona
Amerika: New York
Denemarken: Kopenhagen
Thailand: Rondreis van Bangkok, via verschillende steden als Ayutthaya en Chiang Mai naar Chang Rai
Laos: Maar een klein stukje van gezien tijdens de vakantie in Thailand
Oh en technisch gezien ben ik in IJsland geweest, maar dat was alleen op het vliegveld om te wachten op de overstap :P.
Laatst gewijzigd door Floorster op 03-12-10 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 03-12-10 20:31

Ik heb nog niet zoveel van de wereld gezien, maar ik wil daar zeker verandering in brengen. Moet alleen nog een geschikt reismaatje vinden. Weet ook nog niet precies wat ik allemaal wil doen.

Ik ben tot nu toe in Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Denemarken, Zweden, Polen, Slowakije en Hongarije geweest.
De grootste draak die er bestaat.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 03-12-10 20:33

Ik houd trouwens ook een bezochte stedenlijstje op de site van Tripadvisor :). Ik ben nou eenmaal van de lijstjes bijhouden hahaha.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 03-12-10 20:35

Annie schreef:Ik heb nog niet zoveel van de wereld gezien, maar ik wil daar zeker verandering in brengen. Moet alleen nog een geschikt reismaatje vinden. Weet ook nog niet precies wat ik allemaal wil doen.

Ik ben tot nu toe in Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Denemarken, Zweden, Polen, Slowakije en Hongarije geweest.
Dat heb ik dus ook. Ik wil ook nog eens naar Zuid-Amerika en dat kan je beter niet alleen doen, maar ik twijfel nog hoe ik dat ga doen. Misschien via internet iemand zoeken ofzo. Maar sommige landen zal ik misschien wel alleen bezoeken, of ik ga gewoon met een georganiseerde reis mee.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 03-12-10 20:37

*O* Ik ga naar Berlijn met Oud en Nieuw *O*

En ik wil naar Moskou en hoor net dat een vriendin van mij erheen gaat met school en ik ben echt stikjaloers. Ik ga nog een keer touren naar de Noordkaap via Noorwegen en via Zweden terug. Na mijn studie wil ik een jaar met de motor door Amerika (en evt. Canada maar weet niet of dat haalbaar is in een jaar) van oost naar west rijden ennn verder wil ik nog een keer naar IJsland, Warschau (ben ik al geweest maar was maar één dagje) en het Krügerpark in Afrika, een paar weken chillen op Aruba, een halfjaar of een jaar stage lopen in Singapore (dromen kan altijd hè) en ik wil naar Dubai, puur voor de gebouwen. Daar kan ik wel een jaartje of zeven mee vooruit schat ik.

Citytrips die ik heb gemaakt:
- Londen: twee keer 1 dag met school, afgelopen vakantie 10 dagen in een hostel met vier vriendinnen. Leuke stad, maar zou er niet snel nog eens heengaan om de stad te zien. GEWELDIGE, echt absolutely fucking fantastische musea, maar vind het 'gewoon door de stad lopen' niet zo heel geweldig. Maar misschien ben ik afgelopen vakantie op de verkeerde plekken geweest want kan me herinneren dat ik het op één van die dagjesreizen wel supermooi vond.
- Parijs: 1 dag met school, 1 week met mijn moeder in een hotel in het centrum, 1 week met mijn ouders in een hotel op La Défense O+ Heerlijke stad, echt 'mijn' stad. Fijn door straatjes en langs de Seine lopen, de sfeer die daar is, echt heerlijk. Love it, denk niet dat ik er ooit genoeg van zal krijgen.
- Rome: 1 week met school, echt ENORM veel gezien, prachtige stad. _O_ Heb het alleen heel cultureel en KCV/Grieks/Latijn-verantwoord meegemaakt. Wil nog een keer met mijn vriend (moet ik die wel eerst krijgen) lekker op z'n Hollywood's rondtouren op een rode Vespa. Ook echt echt echt een heerlijke stad en met de mensen wie ik was werd het nog 1000 keer leuker. O+ De witte wijn is er alleen way te droog voor mijn doen. :')

Verder altijd gekampeerd met mijn ouders, en we zouden twee jaar terug oid naar Marokko gaan (ben nog nooit buiten Europa geweest) maar dat ging niet door, omdat mijn moeder van de trap was gevallen en een schouderblessure had. We zouden een drie weken lange busreis doen dus dat ging niet. Daar wil ik dus eigenlijk ook nog wel heen, en dan een rondreis, want het leek me zoooooo mooiiiiii. Verder zou ik ook graag naar Japan willen, niet zozeer voor het land, maar om de cultuur mee te maken. En dan heb ik vooral Tokyo in mijn hoofd.

Zou trouwens ook héél graag naar Tsjernobyl willen.

:') ik wil te veel. Hoop echt niet dat ik volgend jaar dood ben ofzo. :')

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 03-12-10 20:38

Oja en ik had me laatst bedacht dat als ik zo blijf met mijn opleiding enzo, dat ik dan volgend jaar door Europa wil touren met de motor. :)

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 03-12-10 20:39

Ik bennn naar Frankrijk, België, Luxemburg, Noord-Amerika, Canada, Sri Lanka, Dominicaanse Republiek, Tanzania, Zanzibar, Turkije, Engeland, Oostenrijk (wintersport), Portugal, Spanje, Italië (wintersport) en Griekenland geweest. Ik weet niet of dat alles is, maar kan het even niet meer bedenken :P

Ik wil heeel graag naar Thailand, Vietnam, Laos en Cambodja. Lijkt me echt te gek, maar dat doe ik na mijn studie (papa wil graag dat ik eerst m'n studie af maak, wat ik heel erg begrijp). Komende zomervakantie ga ik met m'n pap, z'n vriendin, haar kinderen en m'n broer naar Bali. Daar gaan we het hele eiland over cruisen waar ik ontzettend veel zin in heb! Daarbij maken we waarschijnlijk ook een tussenstop in Singapore wat ik ook wel heel cool vind.

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 04-12-10 15:57

Ik ben een verwend nest met een reislustige moeder. Zodoende heb ik dan wel zelfstandig, dan wel met ouders, dan wel in hotels, dan wel in huisjes, dan wel met de tent (ik háát caravans) de volgende landen bezocht:
Noorwegen, Zweden, Denemarken, Ierland, Wales, Engeland, Duitsland, Polen, Tsjechië, Kroatië, Slovenië, Hongarije, Oostenrijk, Zwisterland, Italië, Griekenland, Frankrijk, Luxemburg, Spanje en Marokko. (En toen Joegoslavië nog Joegoslavië was, deed ik daar mijn eerste stapjes.)

In België ben ik 3.5 jaar woonachtig geweest, in Ghana 3 maanden.
In Ghana had ik tevens mijn eerste backpackervaring en die hoop ik nog veel verder uit te breiden. Misschien deze zomer met een Interrail, anders boek ik een ticket naar een mooi land en ga ik daar rondtrekken. Hopelijk samen met mii luvv.

IJsland en Nieuw-Zeeland staan echt heel hoog op mijn lijstje. En India, Maleisië, Canada, Brazilië en en en en en. Pff.
Naar Ghana moet ik sowieso terug want ik heb de liefste negerfamilie die er bestaat.
I'll pay for you, anytime.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 04-12-10 16:11

Mii luvah gaat elk jaar naar Brazilië biecuz of his femilie. :$
Laatst gewijzigd door Clara op 04-12-10 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 04-12-10 16:21

Is het waar wat ze zeggen over Zuid-Amerikanen? :$ :$ :$

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 04-12-10 17:18

Nou eh, hij heeft de genen in ieder geval wel if you know what I mean. :$ :$
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 04-12-10 17:34

Ik heb toch al het één en ander gezien.
Al heb ik sommige landen van een andere kant gezien dan mensen die er met vakantie gaan.
Ik ben echt verkocht aan scandinavië, sinds ik regelmatig in Finland geweest ben.

Eens kijken of ik een lijstje kan maken, zonder dingen te vergeten...

- Duitsland
- Finland, meerder steden o.a. Rauma, Pietersaari en Kotka. Helsinki ook wel, maar alleen met taxi doorheen gescheurd om vlucht te halen.
- Denemarken
- Estland
- Letland
- Rusland
- Engeland
- Ierland
- Noord Ierland
- Frankrijk
- SPanje
- Italië
- Litouwen
- Turkije
- Egypte
- Portugal (ook madeira)
- België
- Zwitserland

Nou geloof dat ik een aardig eind ben gekomen. Toch voornamelijk Europa, maar niets te klagen.
Ben natuurlijk dankzij het varen vooral in de minder bekende steden geweest.
In Italië namelijk echt een minidorpje, waar we binnen 5 min op de visuvius waren en met 10min trein bij Pompeii. Wat je dan totaal anders ervaart dan wanneer je in Napels bent (stinkstad, juk!) of Sorento, wat natuurlijk best toeristen plekken zijn...

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 04-12-10 19:59

Ik ben niet zo reislustig :') Als ik er ben vind ik het altijd wel prima, maar ik heb geen droomreis in gedachten en heb nog nooit gedacht: ooooh, ik ga lekker backpacken als ik klaar ben met studeren!

Hou wel echt ontzettend veel van kamperen. Daar word ik echt gelukkig van. Lekker in Nederland (heb vroeger gekampeerd op/in Texel, Terschelling, Friesland, Noord Holland, Zeeland) of in Frankrijk (in Frejus, Dordogne, Pyreneen). Maar ik hoef niet zo nodig heel ver weg.

Wil wel nog flink wat (hoofd)steden in Europa zien en sluit niet uit dat ik nog een tijdje met Laurens in Londen ga wonen ooit. Vind Parijs heel mooi, maar als ik mocht kiezen, ging ik naar Londen. En iedereen kijkt me aan alsof ik gek ben als ik dat zeg :p

New York wil ik ook nog wel een keer heen en een reis door Amerika en Canada lijkt me ook heel mooi. Oja, en ik wil een keer naar IJsland. Hou wel van sneeuw en ruig. Daarom lijkt Scandinavie me ook heel mooi.

Vroeger wilde ik altijd op een ranch werken in Australie en daar heel graag een keertje heen. Dat gaat misschien nog wel een keer gebeuren, want Laurens' oom en tante wonen in Australie en hebben vrienden met een ranch. Nieuw Zeeland lijkt me ook heel gaaf.

Azie heeft mij nooit echt getrokken.. Mooie allemaal, maar ik loop er niet warm voor. Afgezien van Tokio, dat lijkt me wel weer heel gaaf.
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 04-12-10 20:07

Ik ging vroeger met m'n ouders voornamelijk naar Frankrijk. Mijn moeder en ik hebben een paar keer doorgezaagd om naar Italië te gaan, maar dat ging er bij m'n vader niet in, die vond het bij voorbaat al vreselijk volk.

Anyway, hierbij m'n lijstje:

Frankrijk
Met m'n ouders en broertje: Bretagne, Dordogne, Provence, Bordeaux, Languedoc, Elzas en Bourgogne.
Met werkweek in HAVO4 3 dagen in Parijs geweest en letterlijk en figuurlijk de stad van de liefde meegemaakt.

VS, Disney Land Florida
Toen m'n opa nogal veel geld had, moest hij voor twee weken op zakenreis naar Florida en besloot diezelfde twee weken zijn hele familie in Disney Land te stoppen (Ik, broertje, ouders, oma, oom en tante). Ik was toen 5.

Zwitserland
Zijn we heengeweest met de buren, ook toen ik een jaar of 5 was, denk ik.

Spanje
Ik was een jaar of 7 en we gingen naar Salou (jawel) met twee gezinnen uit de straat. Liep uit op een flinke burenruzie, als ik het me goed herinner, haha. Ik vond het er helemaal geweldig als 7-jarige.

Denemarken, Zweden, Noorwegen
Toen ik 17 was hebben m'n ouders me op een jongerenreis gedropt met het zeilschip de Eendracht. Hoewel ik van te voren hele ruzies had dat ik niet wilde, was dit denk ik de fijnste vakantie ever. Met sommige mensen heb ik nog steeds contact.

Turkije, Gümbet/Bodrum
2008. Hoewel ik normaal gruwel van enorme toeristische gebieden was ik door 3 vrienden overgehaald om mee te gaan naar Gümbet. De bevolking daar was veel liever en leuker dan ik verwacht had. Ook heb ik daar mensen zitten, waar ik nog steeds contact mee heb.

Portugal, Lissabon
Afgelopen jaar april. Marieke studeerde een half jaar in Lissabon en ik ben haar daar met wat vrienden op gaan zoeken voor 6 dagen. Mooie stad, maar je moet er wel even aan wennen.

New York staat op nummer 1 van mijn verlanglijstje, maar omdat het een echte buisness-stad is, ben ik bang dat ik nooit meer terug kom, haha. Verder wil ik nog heel graag naar Buenos Aires, Sint Petersburg, Vancouver, Rio de Janeiro, Cuba, Berlijn, Oslo en Praag.

Met Azië heb ik echt he-le-maal niets.

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 04-12-10 20:09

Wat is dit forum kut als je lange lappen tekst moet typen zeg, heel je typvak schokt na 4 alinea's en ik dacht bijna dat m'n eerste epileptische aanval ging krijgen.

Redhead
Postmaniak

Bericht door Redhead » 04-12-10 20:32

Mirte schreef:Vroeger wilde ik altijd op een ranch werken in Australie
Dat wil ik nog steeds en eigenlijk vind ik dat ik het ook moet doen.

Amerika staat denk ik het hoogst op mijn lijstje, ik wil graag een keer naar New York en het liefst zou ik een auto/camper huren en daarna richting LA rijden.

LA komt misschien al wat eerder voor mij dan die hele reis. Ik ben met een vriendin voorzichtig plannen aan het maken om daar in mei een week heen te gaan. Workshops volgen (zang/muziek) en ik wil heel heeel heeeel graag LA Ink bezoeken ;)

Azie etc trekt mij ook echt helemaal niet.
De allermooiste straathoek ruikt naar koffie en naar bier.
Ik rook een sigaret en dan nog een stuk of vier.

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 05-12-10 13:02

Ik ben op nog niet zo heel veel plekken geweest. Aangezien we elk jaar naar dezelfde twee landen gaan :P. Maar heerlijk want dat voelt dan als ons tweede en derde thuis! :D
Ik ben geweest in:
- Engeland
- Spanje
- Frankrijk
- Portugal
- Canada (Montreal)
- Canada (Quebec)
- Amerika (NY)

Waar ik heeeel graag heel wil is Alaska. Dan wil ik zo'n reis maken die begint in Vancouver, dat je daarna door Alaska gaat, en met dat cruiseschip 8 dagen door Alaska vaart en dan terug naar Vancouver gnagna. Ik zou dat eigenlijk afgelopen zomer doen maar die reis kost 5.000 euro en ik moet nog 'even' sparen. Mijn ouders hebben gezegd dat als ik afstudeer dat ik dan mijn vliegticket van hun krijg! :)

Daarnaast wil ik graag naar Argentinie, Fiji, Nieuw-Zeeland, Johannesburg in Afrika (daar is mijn kat geboren hehe), Marrakech, Shanghai, Madagaskar, het Noorderlicht bekijken of courseeee maar dat ga ik een keer met moeders doen!

Ook wil ik binnenkort nog naar Moskou (hopelijk 2011).

Een ding ontbreekt: reismaatje die naar dezelfde landen wil als ik! :')
Study hard, but party harder!

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 05-12-10 13:10

Marrakech is echt leuk! Je krijgt wel effe een dikke cultuurshock, het is er zooo druk. Mocht iemand daar heen gaan; ik heb nog wel een leuk adresje. Een mooie riad met Nederlandse eigenaar, die je heel veel kan uitleggen. Echt een oase van rust, midden in het centrum.

Ik ontvang als alles goed gaat in juni mijn twee diploma's. Nu stond het sowieso in de planning nog een half jaar te gaan trekken, maar ik wil mezelf ook heel graag gaan specialiseren in de verpleegkunde. Keuzes dus. Ik vind wel dat ik sowieso een mooie vakantie verdiend heb, dus die gaat er komen. Ik heb genoeg gespaard inmiddels, papa en mama sponsoren misschien wel wat als cadeau.
Rick heeft nog nooit gereisd maar begint wel enthousiast te raken door al mijn wilde plannen en mooie verhalen. Hij wil vanaf februari proberen te fulltimen, flink te sparen en dan een paar weken met mij weg. Over India zijn we het al eens, maar het is natuurlijk maar de vraag of dat gaat lukken. Zou wel heuuuul mooi zijn.

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 05-12-10 13:14

Ja haha ik had er laatst een programma over gezien, ik was meteen verliefd.

Mijn beste vriendinnetje is in India geweest afgelopen zomer voor 1,5 maand. Ze was verliefd op het land!

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 05-12-10 13:25

Was ze met een georganiseerde reis?

Ik heb in Ghana een paar dagen samen gereisd met een lesbisch koppel die elkaar in India hadden leren kennen. Zij waren ook echt helemaal verliefd op India. En ze zweerden me dat rondtrekken daar redelijk makkelijk is, het spoorwegnetwerk schijnt daar geweldig geregeld zijn. Het is natuurlijk wel immens groot. Ik ben alleen bang dat het te groot is voor 3 of 4 weken. Het liefst zou ik natuurlijk langer weg willen maar ik moet nu gewoon even oppassen dat mijn fantasie niet de overhand krijgt. Ik ben zo geneigd om allemaal plannen te maken die dan niet uit kunnen komen of niet haalbaar zijn :').

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 05-12-10 13:45

Haha kan ik begrijpen, dat heet overenthousiasme! :D
Lisanne is inderdaad met een organisatie gegaan maar heeft daar ook veel vrijwilligerswerk gedaan. De rest van de tijd zat ze bij haar vriendinnetje die daar woont met haar familie :)

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 05-12-10 13:57

India schijnt wel echt te zorgen voor een cultuurschok. Mijn tante durfde de eerste paar dagen het hotel niet eens uit, omdat het er zo druk en zo anders en zo arm was. En een vriendin van me zat in een trein en daar poepte een jongetje op de grond en die had diarree en dat bleef lekker de hele reis liggen en iedereen liep er doorheen :')
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 05-12-10 14:26

Mja, dat weet je denk ik van te voren. Waarschijnlijk niet te vergelijken met Ghana maar ik durf wel te zeggen dat ik daar ook het één en ander cultuurshockerig heb meegemaakt. Nu blijft India denk ik toch te hoog gegrepen voor een korte tijd. Je moet je dan echt op één deel van het land richten maar ik denk dat je er echt de tijd voor nodig hebt en moet kunnen nemen.
Voor mij speelt het ook wel mee dat mijn vent he-le-maal geen ervaring heeft; hij moet er ook van genieten in plaats van constant stressen natuurlijk. Voor mij is een mooie reis Europa ook prima. Als ik maar weg ben, leuke dingen doe, mooie dingen zie en goed gezelschap ( :9 :9 :9) heb.

Marina
Forummeubel

Bericht door Marina » 05-12-10 16:33

Ik wil eigenlijk alles wel van de wereld zien, en ik ben van plan veel te gaan reizen (hopelijk)
Ik wil graag naar Noorwegen, Rusland, Israël, Thailand, Japan, Finland, Nieuw-Zeeland, Ierland en landen als Jordanië, Iran, Afghanistan lijken mij wel interessant om te zien.. Mja.. dat vinden meeste mensen raar :p

Plaats reactie