Uit eten

De naam zegt genoeg!
Idiotheque
Moderator
Moderator

Uit eten

Bericht door Idiotheque » 01-10-06 21:57

Altijd gezellig! Met vrienden, je lover of met je familie, het is de manier om een avondje samen te zijn onder het genot van een lekkere maaltijd en een goed glas wijn.

Welke restaurants vinden jullie nou geweldig? En welke dus weer helemaal niet?
Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen, dus wees wel een beetje uitgebreid en onderbouw je mening vooral.

Goede site hiervoor is iens.nl.

Mijn tip (vorige week vrijdag gegeten met m'n vriend):
Hotel Bazar aan de Witte de Withstraat in Rotterdam (zit ook in Amsterdam, alleen dan zonder hotel). Een Turks restaurant waar je ook voor ontbijt en lunch terecht kunt. Je kunt er buiten en binnen zitten. Binnen zit je of in de kelder (vlakbij de keuken) of op de begane grond. Heel de avond draait er gezellige Turkse popmuziek en heel het restaurant is bezaaid met kaarsjes in fleurige houdertjes en overal hangen gigantische kleurige lampen. Turkse meisjes (in allerlei soorten een maten: van alternatief tot met hoofddoek) komen je bestelling opnemen en deze wordt al heel snel geserveerd door een gespierde Turkse jongen met een gigantisch dienblad van meer dan anderhalve meter doorsnee.
Het eten is natuurlijk Turks en het aanbod is er groot. Veel vegetarisch, maar ook genoeg vis en vlees (en uiteraard is alles 100% halal ;)).
Mijn vriend en ik kwamen samen uit op 45 euro inclusief fooi (gezamenlijk voorgerecht, allebei een ovenschotel als hoofdgerecht, allebei een ijscoupe toe, 1 karaf witte wijn, 1 sinas en 1 jus d'orange).
Het publiek verschilt ook enorm: van Turkse gezinnetjes met gesluierde moeder tot studenten tot Antillianen.
Al met al een hele gezellige en goedkope tent met erg goed eten!

En nu ben ik opzoek naar een minder 'studentikoos' restaurant (ondanks dat het publiek er heel gevarieerd was). Het mag dus allemaal wat luxer en wat duurder, maar rond 40 euro voor een 3 gangendiner per persoon is wel een beetje mijn maximum. Verder is een redelijk vegetarisch aanbod vereist en zou ik graag eens willen eten in een hip, misschien wat minimalistisch restaurant. Uiteraard in Rotterdam.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 01-10-06 22:12

( /me pakt even de Lekker 2006 erbij )

(hoewel dat een door vriendjespolitiekbeinvloed klote blad is)

Wat voor keukensoort zoek je ? vegetarische gerechten okay, maar Frans,internationaal,indonesisch of niet specifiek iets ? :)
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 02-10-06 06:28

Maakt me vrij weinig uit, zolang het maar niet Aziatisch is (dus Chinees, Japans, Thais en dat soort shit, daar ben ik niet zo dol op).

Steph
Postmaniak

Bericht door Steph » 02-10-06 09:32

Wij hebben laatst hier in Den Haag bij Le Connaisseur gegeten.
Echt super lekker!
In het restaurant werken alleen maar studenten. De inrichting is alsof je in een oude bibliotheek zit door de dikke oude boeken in hoge bruine boekenkasten.
Ze hebben een uitgebreide kaart voor een goede prijs.

(Ik at vooraf nacho's en dat is echt goddelijk lekker kan ik je zeggen.)

Het is op de Dagelijkse Groenmarkt 35, tegenover de Grote Kerk.

Als ik ze een cijfer zou geven zou het een 8,5 zijn.

Volgende keer als we uit eten gaan, gaan we naar een Afrikaans restaurant :| Ik ben benieuwd haha.
She's talkin to the trees again.

Miss TM2007.

Sk8botervliegju
Forummeubel

Bericht door Sk8botervliegju » 02-10-06 10:15

Mag het ook over lunch gaan? Want lunchen doe ik meer buiten de deur dan avondeten :p
En als ik thuis kom, hoor ik mijn moeder roepen: wat moet je met al die schoenen je hebt maar 2 voeten! Boeie als het kan boek ik 10 tegelijk en loop door de wijk met de allerdope'ste nikes!

Florence

Bericht door Florence » 02-10-06 15:30

Hier in Bussum is Las Brasas heel lekker, El Verano en Archibald Schimmelpennick.

S-Seagal

Bericht door S-Seagal » 02-10-06 16:26

Zei je nou Turks restaurant Gwen?? Hebben ze daar ook superdeluxe Turkse Pizza's? :p

Fierce

Bericht door Fierce » 02-10-06 16:41

Ik vind het echt heel leuk om te eten bij Boeddha in Hilversum. Je kan hier namelijk een tafel reserveren op de draai grond. De grond onder je kan dat heeeel langzaam draaien, zonder dat je het doorhebt, en ineens kijk je dan heel ergens anders naar. Super vet :P

Monster

Bericht door Monster » 02-10-06 16:43

Ik houd zelf heel veel van 'Bistro het Kannetje' hier in Amersfoort.
Eigenlijk eet ik er altijd biefstuk, omdat dat daar gewoon echt mega-lekker is, maar van mijn familie-leden hoor ik ook alleen maar positieve dingen als we daar gegeten hebben.

Het ziet er heel gezellig uit, wel ouderwets, maar wanneer ik uit eten ga vind ik dat altijd wel gezellig. Over hangen kannen (vandaar de naam), potten en oude prulletjes aan de muren en aan het plafond.

Er is een open keuken, zodat je, als je zit te eten, kunt zien wat de kok aan het doen is.

Een aanrader als je een keer verdwaald bent in Amersfoort. Het zit aan het Lieve Vrouwe Plein, bij die grote kerk dus. :o)

LOVETAPE
Post ook wel eens...

Bericht door LOVETAPE » 02-10-06 16:56

Ik kom zelf uit de omgeving van Eindhoven maar ben helemaal verliefd op een pizzeria in Nijmegen.
Hij heet Pinokkio, en van die zelfde zit er ook een in een andere stad, is heel gezellig aangekleed van binnen, kan de kok de pizza's zin maken, gewoon heel knus. En het zijn ook echt pizza's van héle goede klasse.

De straatnaam weet ik niet precies, maar als je van het centrum naar het straatje van de subway en wat kroekjes en de 'blue moon' loopt, dan zit hij daar ergens op de hoek (:!
-You've got to love like semtex-

Kaleidoscope

Bericht door Kaleidoscope » 02-10-06 18:47

Ik kan je wel vrij goed helpen, denk ik, mits het om klassieke/italiaanse/spaanse keuken moet gaan.

Als je even je max. bedrag PP hier neerzet, afegzien van drank dus.

COZ

Bericht door COZ » 03-10-06 00:05

Eigenlijk zou je eens pizza moeten eten in de Pulcinella in Almere Haven.
Staat in de top50 van beste pizzarias van Nederland en het is er altijd vol.

http://www.pulcinella.nl/

Daar hebben ze echt de lekkerste pizza's.

harrynak
Postmaniak

Bericht door harrynak » 03-10-06 08:26

LOVETAPE schreef:Ik kom zelf uit de omgeving van Eindhoven maar ben helemaal verliefd op een pizzeria in Nijmegen.
Hij heet Pinokkio, en van die zelfde zit er ook een in een andere stad, is heel gezellig aangekleed van binnen, kan de kok de pizza's zin maken, gewoon heel knus. En het zijn ook echt pizza's van héle goede klasse.

De straatnaam weet ik niet precies, maar als je van het centrum naar het straatje van de subway en wat kroekjes en de 'blue moon' loopt, dan zit hij daar ergens op de hoek (:!

oeh ja ik weet welke/waar je bedoelt!! die pizza's :| _O_

hier in zutphen zou ik zeggen;
Gastenhuys de Klok-
=Koffie met gebak te gebruiken (ook met groepen )
=Te lunchen (met groepen op afspraak )
=A la cartè te dineren tot 6 personen Te dineren met groepen van 7 tot 13 personen (3 gangen keuzemenu)
=Dineren met groepen boven de 13 personen (1 menu samen te stellen in overleg)
=Recepties (tot 80 personen met gebruik van tuin tot 100 personen)
=Koud/warm/dessert buffet (min 25 max. 50 personen€ 29,50 p/p)
=Tapas buffet (min 15 max 50 personen € 19,50 p/p

zeer goed te eten daar/gebakje te pakken; 7.5
te vinden in Zutphen dus, Pelikaanstraat 6, .. naast de gemeentehuis

Fort Bronsbergen-
'partycentrum'-is zeer fijn om daar te zitten. als je daar gaat lunchen en het is lekker weer, ga dan op het terras zitten...geweldig mooi uitzicht over een meer etc. binnen ziet alles picobello eruit .
prijzen weet ik niet precies, ik betaalde niet 8) maar zeer goed te eten daar!!
'eetcafe'-op het moment dat je de trap afdaalt, komt je binnen in een andere wereld: die van Cuba..met Fidel Castro en Che Guevara.
er is trouwens ook nog een sigarenkamer :7

een dikke 8.5!
I was calling your name...
but you would never hear me sing

chemietje
Best kansloos...

Re: Uit eten

Bericht door chemietje » 19-07-09 16:43

Ik vind Surya in Hilversum helemaal te gek. Sfeervol, modern Indiaas restaurant met traditionele Indiase gerechten, waar je voor ongeveer 22 euro een 3 gangen diner hebt. Uiteraard uitgebreid vegetarisch aanbod (want het is een Indiaas restaurant). Verder heb je los op de kaart genoeg keuze, en is het eten er gewoon altijd best goed.

Mijn favoriete restaurant!

http://www.suryarestaurant.nl/
Er is gangreen voor iedereen.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 19-07-09 17:07

Soit
www.soit.nl 's Gravendijkwal, Rotterdam
Franse keuken, wisselt elk seizoen van menu.
Voorgerechten rond de 10 euro, hoofdgerechten 15 a 20 euro, deserts rond de 7 euro en wijn vanaf 15 euro per fles.
Niet heel goedkoop, maar wel echt ontzettend goed en lekker. En leuke bediening en koks :)

Sumo
www.restaurantsumo.nl Mauritsweg (mijn favoriet) en Westersingel, Rotterdam
Sushi, Japans.
All you can eat restaurant dat werkt met verschillende rondes. Per ronde kun je aanvinken welke sushi's je wil. Er worden ook Japanse Teppanyaki-gerechten geserveerd.
Maandag tot en met donderdag 22.50 per persoon, vrijdag tot en met zondag 24.50 per persoon. Da's inclusief alles wat je dus kunt eten (op een halve kreeft na). Drinken betaal je dus los evenals desserts (doordeweeks is ijs toe wel inbegrepen geloof ik)

Look
www.restaurantlook.nl 's Gravendijkwal, Rotterdam
Knoflook, knoflook en nog eens knoflook.
Knoflook is dus het hoofdingredient van alle gerechten die in dit restaurant geserveerd worden, da's dus inclusief de desserts (knoflookijs! Aanrader.).
Wijnen per fles vanaf 17 euro, voorgerechten 5 tot 11 euro, hoofdgerecht 12 tot 21 euro, desserts rond de 6 euro.

blub
Spammerd

Bericht door blub » 19-07-09 17:38

twee weken terug ongeveer met m'n vriend gaan eten bij Nevy.
Broertje van Envy en Vyne en gelegen aan Westerdok Amsterdam.

We hebben eerst buiten aan het water wat gedronken en een keuze gemaakt uit het menu. Wat lekker uitgebreid is, maar simpel in elkaar steekt. Voor het eten zijn we binnen gaan zitten i.v.m. het weer. Mooi strak ingericht.
Het eten zelf was heerlijk, bediening zeer professioneel en aardig. We hebben 3 gangen gegeten met bijbehorende wijnen, uiteindelijk voor twee personen gegeten voor 130euro. Fooi niet meegerekend.

Je betaald iets meer, maar je eet er bijzonder goed. Als je van vis houdt iig!

Mrs-BlackMore
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Mrs-BlackMore » 08-08-09 20:16

Het restaurant waar ik werk, is zeer aan te raden!
Niet omdat ik er werk, maar het eten is gewoon superlekker! Het zijn vooral visgerechten die op het menu staan. Wij staan vooral bekend om onze paling. Die op vier verschillende manieren bereid wordt, en dan op een geheel eigen manier. Onze manier van bereiden kom je echt nergens tegen.

Ons menu bestaat uit redelijk 'gewone' gerechten. Voor ieder is er wat wils!
Een greep uit de menukaart:

Scampi's in de look
Garnalencocktail
Garnalenkroketjes
Gerookte zalm

Paling (Gebakken, In 't Groen, In de Room & Provinciaal)
Slibtongetjes
Biefstuk
Lamskoteletjes
Kabeljauwhaas met pestosaus
Visschotel
Tongrolletjes

Fruit Sorbet
Dame Blanche
Warme apfelstrudel met vanillesaus
Ijs met advocaat
Coupe vers fruit
Ijstruffel

De hoofdgerechten worden geserveerd met sla, mayonaise & frietjes. (zoveel als je wilt, er wordt niks bijgerekend, als je bijv. meer friet wilt)

Onze friet is vers van het mes, en erg populair hier in de omstreken!

De prijzen van de voorgerechten gaan van €3,50 tot €10,25
De prijzen van de hoofdgerechten gaan van €15,00 tot €21,50
De prijzen van de nagerechten gaan van €3,25 tot €6,00

Onze gasten prijzen ons ook heel erg om de leuke sfeer die er hangt. Wat vooral komt door de vrolijke, vriendelijke en altijd lachende meisjes in de bediening.

Vorige week was er een tafel die kwam eten, was een man bij die in een rolstoel zat, die was deels verlamd, kon niet meer praten en moest met bijna alles geholpen worden. Hij had een soort toetsenbord voor hem, waar hij kon typen wat hij wou zeggen, en hij had ingetypt dat de meisjes van de bediening zoveel lachten :D
Dat vond ik echt zo ontzettend lief he!

Vorig jaar september is het restaurant verbouwd, dus het interieur is helemaal van deze tijd!

Afbeelding

http://www.studiooh.nl/hoekske.htm

Hier staan foto's van het interieur!

(niet dat iemand van jullie ooit bij ons komt eten, want het ligt in the middle of nowhere, namelijk Koewacht .. Zeeuws Vlaanderen :X)
Tell me how it feels to be, the one who turns the knife inside of me..

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 08-08-09 20:26

Je zou verkoper moeten worden.

Oh en ik wil deze link even toevoegen:
http://www.wht-rotterdam.nl/

Een oud pakhuis, waar nu twee lagen vol met superleuke restaurantjes in zit.

Mrs-BlackMore
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Mrs-BlackMore » 08-08-09 20:48

Lilian schreef:Je zou verkoper moeten worden.
Nee toch? :')

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 08-08-09 23:13

Ik zie het je vertellen met een giga-bevroren-glimlach :p
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

Mrs-BlackMore
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Mrs-BlackMore » 08-08-09 23:16

Haha :o), moet het toch een beetje aantrekkelijk laten klinken he :Y)

Arrogant&Dom
Best kansloos...

Bericht door Arrogant&Dom » 09-08-09 14:30

Dan ga ik ook maar eens promoten.

Restaurant "de Kalkovens", gelegen aan het Gooimeer in Huizen. Richt zich vooral op de klassieke keuken.
Afbeelding

Ons restaurant is 6 dagen in de week geopend van dinsdag tot en met zondag vanaf 17.00 uur. De keuken is geopend tot 22.00 uur.

Voorgerechten v.a. 7,50 tot aan 11,50. Denk hierbij aan een salade van Gamba's, Kalfszwezerik, Vitello Tonato en Kreeftenbisque. Voor de boeren (hihi) onder ons is er natuurlijk ook de Carpaccio (met of zonder eendenlever, dat dan wel) aanwezig. Overigens krijg je bij de kaart een plankje brood met ongezouten roomboter en echt een hele goeie Griekse (!!) olijfolie.

Hoofdgerechten v.a. 18,50 tot 23,50. Aanwezig zijn de Tournedos, Lamsrack, Hele dorade van de grill, Tamme Eendenborst, een bijzonder geniale makreelfilet. Op vrijdag hebben we verse vis van de markt: een grote tentoonstelling van vers (echt vers, nacht ervoor) gevangen vis. Varierend per vangst, natuurlijk. Vaak hebben we Rode Poon, Roodbaars, Zeebaars, Snoekbaars, Zeeduivel, Rog, Heek, Griet, Schol, Heilbot en Tarbot. Een kok begeleidt je met het kiezen. Je kunt ook een paletje samenstellen: drie soorten vis en daarbij kan ook de bereidingswijze uitgekozen worden. Mocht je nou echt niets weten dan heb je schijt en laat je je verrassen.

Nagerechten v.a. 7,50 tot aan 11,50. Huisgemaakte ijscoupe in bladerdeeg. Parfait van Amarenen, Fromagerie, etcetera. We hebben daarbij vier dessertwijnen die ieder een ander deel van de dessertkaart kunnen ondersteunen. Voor het dessert krijg je een lekkere dessertamuse van het huis: een schuimpje, zelf bereid van iedere dag een ander soort fruit. We hadden gisteren Granaatappel en Granny Smith is vanavond aan de beurt.

De wijnkaart is standaard: ingedeeld van licht naar zwaar. 2 witte, 2 rose en 2 rode huiswijnen. De Embeleso (W, Rs en R) kost 17,50 en de Laroche (ook W, Rs en R) kost 24,50. Mocht iemand komen eten: de Rose en de Rode zijn lekkerder van Laroche, maar de witte Embeleso OWNT de witte Laroche.

Kalkovens zit in een monumentaal pand, waarbij alles intact is gehouden. De inrichting is echt, vind ik oprecht, geniaal.
Afbeelding
De inrichting met de vismarkt!

Ook zijn we dit jaar op de negentiende plek van de Terras top 100 van heel Nederland geeindigd: je kunt ook heerlijk terrassen op dit op 18 na beste terras van Nederland. We hebben een lunchkaartje met daar wat Broodjes, Bittergarnituren, Spoons, etc.

Kom eens langs, anders. :')
"Burgundy makes you think of silly things: Bordeaux makes you talk about them, and Champagne makes you do them."
Jean-Anthelme Brillat-Savarin

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 09-08-09 15:32

Ah chill, jullie hebben ook bitterballen!!!
De grootste draak die er bestaat.

ZnoZ
Postmaniak

Re:

Bericht door ZnoZ » 10-08-09 00:04

OhioisforLovers schreef:Wij hebben laatst hier in Den Haag bij Le Connaisseur gegeten.
Echt super lekker!
In het restaurant werken alleen maar studenten. De inrichting is alsof je in een oude bibliotheek zit door de dikke oude boeken in hoge bruine boekenkasten.
Even wat terug halen, er is er ook eentje aan de Oude Gracht in Utrecht, echt fucking nice! Echt een leuk restaurant.

Tegenover het pannenkoekenhuis zit De Beleving. Ook aan de oude gracht (geen idee welk nummer). Een chique restaurant waar de bediening naast bedienen ook zingt. Je wordt daar ook echt met een auditie ronde aangenomen. De meeste bediening zit op het Utrechtse Conservatorium en zingen om de beurt een uurtje een aantal jazz standards. Het is redelijk prijzig, want je betaalt echt goed voor de entertainment. Maar ik heb het echt echt naar mijn zin gehad! :D
Anna

I love this moment so much I want to have sex with it.

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

Etrim
Postmaniak

Re: Re:

Bericht door Etrim » 10-08-09 12:47

ZnoZ schreef:
OhioisforLovers schreef:Wij hebben laatst hier in Den Haag bij Le Connaisseur gegeten.
Echt super lekker!
Even wat terug halen, er is er ook eentje aan de Oude Gracht in Utrecht, echt fucking nice! Echt een leuk restaurant.
En er zit er ook nog een in Eindhoven :)
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

Plaats reactie