Fooi geven

De naam zegt genoeg!
Kaleidoscope

Bericht door Kaleidoscope » 04-11-06 22:45

Ik heb er eens op gelet, laatst weer eens met 2 vrienden uiteten geweest, totaal kwam op 85 euro uit inclusief drank, en ik gaf 94.

Ben ooit eens met de ouders van een vriend van me uiteten geweest en hij gaf 50 cent fooi op 120 euro eten.

DAT is pas erg.

Salamanca
Postmaniak

Bericht door Salamanca » 05-11-06 17:26

9 euro op zo'n bedrag vind ik wel wat veel hoor, behalve als het echt uitzonderlijk goed was dan :)

Kaleidoscope

Bericht door Kaleidoscope » 05-11-06 20:42

Goed was het zeker, en als de serveerder en/of kok fouten maakt geef ik ook zeker minder fooi, maar als het naar wens is mag je wel zo'n 10% afstaan, VIND IK.

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 05-11-06 21:54

Nou lieve Sander, dan ben je echt één van de weinige die zo vrijgevig is. Ik maak zelden mee dat ik zoveel fooi krijg, hoe goed ik er ook voor gezorgd heb dat het bij klanten alles naar wens is. Soms krijg ik zelfs helemaal niets terwijl ik zoveel voor ze gedaan heb.

Vandaag kreeg ik wel van een meneer 8 euro op een rekening van 77,75 :|. Dat vind ik zoveel dat het haast genant is.
I'll pay for you, anytime.

Snopprinses

Bericht door Snopprinses » 05-11-06 22:04

Ik krijg de laatste tijd zowiezo steeds meer van de mensen..krijg overdag vaker tot 5euro fooi voor een lunch of een paar drankjes. En tegen het avondeten aan loopt het steeds vaker tot 10 euro op. Ben ik zeer tevreden mee aangezien ik elke keer de helft meteen mee naar huis mag nemen ^^

Het seizoen is alleen bijna afgelopen, dus komend weekend wordt de laatste keer dat er nog echt veel opgehaald kan worden :|

Kaleidoscope

Bericht door Kaleidoscope » 05-11-06 22:08

Dat bewijst dus dat ik niet de enige ben.

En liever 10% fooi geven dan 50 cent op 120euro, wat 0,4% is. :')

Snopprinses

Bericht door Snopprinses » 05-11-06 22:11

hebben ook wel eens een groep gehad van 15 man ofzo..hadden dikke rekening en gaven nog geen 5cent fooi. En op de een of andere manier kijk je dan toch miepig tegen die mensen aan omdat je de hele avond voor zo'n grote groep hebt gerend. Terwijl fooi niet eens verplicht is, best schandalig eigelijk dat je dan teleurgesteld bent als je niks krijgt :S ..

Sanneke

Bericht door Sanneke » 05-11-06 22:14

Niet iedereen heeft ook geld om zomaar uit eten te gaan en moet er ook echt voor sparen.
Ik vind 10% dan wel weer wat veel.
Ik kieper gewoon altijd mijn kleingeld zakje leeg. :')

James Taylor
Best kansloos...

Bericht door James Taylor » 05-11-06 22:21

Of een rond bedrag inderdaad.
In Londen zaten we ergens te eten vond men dat je eigenlijk verplicht 10% moest betalen nou sorry dat weiger ik hor.

Ben dan misschien een krent, maar toch zullen ze van mij niet meer dan tot 5 euro krijgen voor een diner/
?

Snopprinses

Bericht door Snopprinses » 05-11-06 22:46

ik doe zelf ook altijd afronden, ook als het maar om 1 drankje gaat. Het is wel dat met hoe meer mensen we zijn, hoe meer fooi ze zullen krijgen omdat dan alles samengelegd kan worden.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 05-11-06 22:53

het is weer bijna kersttijd O+ dán tippen mensen opeens 3x zoveel ofzo :) .
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Sanneke

Bericht door Sanneke » 05-11-06 22:57

Zelfs bij ons in de supermarkt is er een fooienpot. :')
Alle jongeren die snoep of frisdrank komen kopen hoeven 9 van de 10 keer 5 cent niet terug. (alle ouderen dan weer wel)
Dat moeten we apart leggen en word in een pot gedaan.
Zal echt veel zijn..

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 05-11-06 23:02

Ik rond altijd af.

Van de week in Rotown gegeten, 45,30 euro voor 3 mensen. We hebben het afgerond tot 50 euro.

Weet niet precies of dat veel of weinig is, we vonden het gewoon een mooi rond bedrag. :)
Calm your tits!

Plaats reactie