[x360]Dead Rising

Van PC tot Gameboy, van PSX tot Xbox. Maar een ouderwets potje Monopolie is ook welkom!
Plaats reactie
COZ

[x360]Dead Rising

Bericht door COZ » 17-10-06 21:08

Sinds kort heb ik een Xbox 360 thuis staan met o.a. het spel Dead Rising. Nu heeft dit spel zich in korte tijd ontpopt tot een van de beste spellen ooit. Combineer een spel als Resident Evil (zelfde makers) met een spel als GTA: San Andreas + een dosis humor en je hebt Dead Rising.

Iemand die dit spel ook speelt? Of er dingen van heeft gezien?

Afbeelding

Het spel speelt zich af in een klein dorpje waar een foto-journalist (Frank) heenvliegt per helikopter omdat hij een tip heeft gehad daar een mooie scoop te kunnen scoren zonder te weten wat hem te wachten staat. Bij aankomst is de autoweg erheen afgesloten door militairen en al gauw zie je op straten enkele overlevenden aangevallen en opgegeten worden door Zombies.

Frank besluit polshoogte te nemen in het winkelcentrum en spreekt af dat de helikopter dude hem 72 uur later op komt halen. Eenmaal beneden ontmoet je een groepje overlevenden en dan begint de pret.

Pret? met zombies? Ja, want in Dead Rising draait het niet zozeer om de combinatie zombies en spanning, zoals in Resident Evil. Maar kan je het beter vergelijken met de 'vrijheid' die je hebt in spellen als San Andreas en Saints Row. Daarnaast komt nog eens kijken dat in principe alle deuren van winkels open zijn en dat je echt alles kan pakken wat los en vast zit.

Dat betekend dat je met van alles en nog wat kan meppen. Van pluche winnieh the Pooh beren totaan divers tuin gereedschap en van Katana zwaarden tot aan plantenpotten, paspoppen en waterpistolen (en deze lijst gaat maar door en door, je komt telkens nieuwe dingen tegen waarvan je denkt.. WTF! zoals grasmaaiers en winkelwagentjes). Daarnaast kan je ook kledingwinkels bezoeken om van outfit te veranderen. Er is een verhaal lijn dat je moet volgen, maar daarnaast is de keuze vrij of je creatief zombie gaat hakken of dat je hulpeloze mensen gaat helpen 'ontsnappen'.

Dus voor de verandering gaat het eens niet om zoveel mogelijk spanning in een spel te krijgen maar puur het zo erg mogelijk vernederen van de 'zombies'. Het spel lijkt ook wel gebasseerd op de originele versie van Dawn of the Dead.

Voor schreenshots hier even kijken

en op Youtube kan je een trailer vinden plus nog veel meer filmpjes.
Laatst gewijzigd door COZ op 17-10-06 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 17-10-06 21:18

meteen porten naar computer zonder starforce.
en dan heb ik hem binnen 24 uur. damn klinkt wel chill :7 beetje slasher met slechte humor.
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

COZ

Bericht door COZ » 17-10-06 21:30

Ik vind het echt een geniaal spel. Die je ook zeker op de lachspieren werkt. Vet grappig dat je ook van alles op zombie hoofden kan zetten, zoals wegwerkzaamheden pionen, emmers of grote 'lego'hoofden (neobots?). Waardoor ze dus niets meer zien :D

Hier is nog een video review op Youtube

Marion
Postmaniak

Bericht door Marion » 18-10-06 12:12

ik heb het bij een vriend op de 360 gespeeld, echt lachen joh!
Vooral die paardenkoppen :p
En ook die foto's maken vind ik leuk om te doen, en om dan te ontdekken waar je de meeste punten voor krijgt.
Gory Gory Hallelujah!
Nothing can tame my wicked heart, nothing unchains my wicked heart

MrFloyd

Bericht door MrFloyd » 18-10-06 12:14

De demo is geruime tijd grijs gespeeld bij m'n vaste coffeeshop.

Zodra ik Saints Row zat ben ga ik hem denk ik ook maar eens op de kop tikken aangezien ik zwáár fan ben van zombie-films :D

(en "m'n chick" ook; kunnen we eindelijk samen gamen :P)

Plaats reactie