Wii

Van PC tot Gameboy, van PSX tot Xbox. Maar een ouderwets potje Monopolie is ook welkom!
IKILLEDTHEPROMQUEEN

Wii

Bericht door IKILLEDTHEPROMQUEEN » 13-10-06 15:52

Afbeelding

Dus, wie is van plan om hem aan te schaffen?

Ik ga hem volgende week reserveren :o)

Wikipedia schreef:De Wii (spreek uit: "Wie", Engels "We") is de toekomstige spelcomputer van Nintendo die eerder bekend stond onder de codenaam Nintendo Revolution. Het is de opvolger van de Nintendo GameCube. Het einde van september 2006 is bekend gemaakt dat het motto 'Wii Move You' is. Dat is aardig correct, omdat je meestal staat bij het spelen op de Wii. Denk aan Wii Sports, waarbij je je controller moet bewegen zodat je een bal slaat. Wii moves you.

Wii is backward-compatible, wat betekent dat GameCube spellen er ook op afgespeeld kunnen worden. Daarnaast zal het ook mogelijk zijn om via een download systeem, genaamd Virtual Console, NES, SNES, Nintendo 64, Sega Mega Drive en PC Engine spellen te spelen. De releasedata zijn 2 december voor Japan, 19 november voor Amerika en 8 december voor Europa. De Wii kost in Amerika $250,-, in Japan ¥25000 en in Europa €249,-. Je zult bij het pakket het spel Wii Sports gratis bij de Wii krijgen.

Het opvallende aan de nieuwe spelcomputer van Nintendo is volgens velen, waaronder TIME Magazine, de controller (de hardware die men in de hand heeft om spellen te besturen). Op 16 september 2005 is de controller van de Wii in Japan onthuld, die inderdaad een ware revolutie is op het gebied van spelbesturingen. De controller lijkt op het eerste gezicht een afstandsbediening, maar als je beter kijkt zul je weinig overeenkomsten vinden.

Bron

ArjenEdit:
Even extra info toegevoegd... Voortaan zelf iets uitgebreider he! :P

LekkerSletje
Forummeubel

Bericht door LekkerSletje » 13-10-06 17:52

Wat is het?

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 13-10-06 18:03

mai2006 / Nintendo Wii
staat er in de .jpg

maar een beetje uitleg is vast fijn voor de people?

El_Bert
Best kansloos...

Bericht door El_Bert » 13-10-06 18:34

Het is de neue Nintendo console waar iedereen op zit te wachten (Wat?! Kijken jullie nooit Gamekings op TMF? -_-*)

Ik ben er wel benieuwd naar. De nieuwe controllers zijn erg intressant voor mij als industrial designer. Deze reageren namelijk op de bewegingen die je ermee maakt, dus niet alleen maar op knopjes. Dus je staat er straks mee voor de televisie te zwaaien om je spel-character te laten bewegen enzo. Erg tof.

Maar een Wii aanschaffen? Nee, ik hou meer van de PC.
(Zeker als ik straks X-box 360 owners overhoop kan schieten om dat de muis een stuk beter richt dan een controller).
Cartoonist turned Industrial Designer

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 13-10-06 18:38

Heb even een quote van Wikipedia erbij gezet, dan begrijpen andere (lees: non-gamer) mensen ook waar het om gaat ;)

Ik ben wel heel benieuwd naar die nieuwe controller van ze, maar aanschaffen? Ik speel weinig games, ik heb m'n PSP voor onderweg en hell, ik heb de ruimte niet eens om te gaan staan zwaaien voor me TV :D

IKILLEDTHEPROMQUEEN

Bericht door IKILLEDTHEPROMQUEEN » 13-10-06 19:22

Ehe, ja sorry :P

Ik ben benieuwd. Ben zelf een erg grote nintendo fan. en ik vind de prijs ook nog wel meevallen in tegenstelling tot de Xbox en al die dingen.

:)

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 13-10-06 23:11

Dikke kans de er hier een Wii onder de boom staat eind december.

Zal wel voor Breun zijn, die is aan de beurt :p

Er staan hier een Snes en een Cube in huis en het plan was om er ooit een NES en een N64 bij te zetten. Dat gaat niet door als de Wii een beetje te hanteren is en als het downloaden van de ouwe spellen via Nintendo een beetje gaat. Dan komen de ouwe spellen gewoon op de Wii.

Boven aan de downloadlijst staat natuurlijk niet een echt mariospel (die hebben we allemaal al ;) ), maar good ol' duckhunt.
Later is allang begonnen.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 13-10-06 23:27

duckhunt is geweldig piet, die hond die dan komt grinniken, geweldig :)
-
De wii lijkt me in ieder geval interesanter dan de cube toen die bijna uit was.

zelda spelen doormiddel van het zwaaien met je 'controller' (je zwaard) lijkt me echt wel geweldig :D
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 14-10-06 10:53

Leuk hoor! M'n broertje is altijd lekker gevoelig voor dit soort dingen, dus ik hoopt dat hij 'm aanschaft (al is hij meer van de playstations).
Een erg vefrissend concept in elk geval (Y)

Marion
Postmaniak

Re: Wii

Bericht door Marion » 14-10-06 12:02

KILLINGWITHASMILE schreef:
Dus, wie is van plan om hem aan te schaffen?

Ik ga hem volgende week reserveren :o)

Ik heb hem al weken terug gepreorderd, ik stond aanvankelijk nummer 47 op de reserveringslijst, maar gelukkig kon een vriendin van me mijn bestelling hoger op de lijst zetten, en nu krijg ik hem zeker weten bij de release samen met de nieuwe zelda! :D
Gory Gory Hallelujah!
Nothing can tame my wicked heart, nothing unchains my wicked heart

IKILLEDTHEPROMQUEEN

Bericht door IKILLEDTHEPROMQUEEN » 14-10-06 20:04

Ohhhh. de nieuwe zelda wil ik echt ZO graag.

Marion
Postmaniak

Bericht door Marion » 18-10-06 12:13

ik zit vooral te wachten op nieuws over de nieuw Animal Crossing (ben een AC-addict)
Gory Gory Hallelujah!

Monster

Bericht door Monster » 18-10-06 14:04

Lijkt me echt leuk om staand een spel te spelen!
Volgens mij heb ik er een reclame van gezien, zag er erg tof uit.
Maar ik ben niet van plan 'm te gaan kopen, omdat ik het veuls te duur vind.

Marion
Postmaniak

Bericht door Marion » 18-10-06 14:25

in vergelijk met bijv de xbox360 en de ps3, is de WII heel erg goedkoop...
Gory Gory Hallelujah!

Monster

Bericht door Monster » 18-10-06 14:31

Maar waarom is 'ie 250 dollar en ook 250 euro?

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 18-10-06 14:33

Da's altijd zo. Al dat soort spul wordt in Amerika goedkoper aangeboden, meestal is het ook dallars = euro's. Waarom? Omdat die domme Europeanen het gewoon betalen, dus waarom niet?

noodle
Postmaniak

Bericht door noodle » 18-10-06 14:34

omdat de iPod in amerika ook 199 dollar is en in nederland ook 199 euro :p
de koersen zijn bijna gelijk ofzo :p

maar een erg vet ding!
aangezien ik interactieve media doe kwijlen we allemaal als gekken op school toen we dit ding zagen :')
heebbee
nineteeneightyeight

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 18-10-06 14:49

1 euro = 1,18 dollar, dus het "gelijk" wil ik het echt niet noemen ;)

250 dollar is toch mooi maar 186,49 euro.

zerokill
Gezocht: relatie!

Bericht door zerokill » 19-10-06 06:40

hehe dan kan je mss nog beter importen aangezien dat ding niet region locked is

ik zit nog te twijfelen tussen een wii en een ps3. en persoonlijk ben ik geen fan van dingen kopen die echt 2 weken uitzijn omdat er dan soms/vaak nog wat schoonheids foutjes inzitten :P

volgend jaar mss weer is ff kijken, dan zijn er ook direct nog meer coole spellen :)

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 04-11-06 18:41

zerokill schreef:hehe dan kan je mss nog beter importen aangezien dat ding niet region locked is

ik zit nog te twijfelen tussen een wii en een ps3. en persoonlijk ben ik geen fan van dingen kopen die echt 2 weken uitzijn omdat er dan soms/vaak nog wat schoonheids foutjes inzitten :P

volgend jaar mss weer is ff kijken, dan zijn er ook direct nog meer coole spellen :)

Je kunt in principe nog even wachten met het aanschaffen van een Wii. Dat ga ik iig doen.

Reden is simpel: Er zit #$%$&^$&^% weer geen echte Mariolaunchtitel bij, die komt pas halverwege 2007 en je kunt je Wii tot halverwege volgend jaar aanschaffen met behoud van de bonuspunten.

Dus ik koop wel een pakketje, dat zullen ze wel uitbreiden van de zomer omdat de PS3 dan komt. :)
Én Mario én een opgepoetse Duckhunt, dat lijkt me. :)

zerokill
Gezocht: relatie!

Bericht door zerokill » 06-11-06 07:56

hm ik denk dat ik hetzelfde doe dan

ik ben ook altijd erg bang dat bij de release van nieuwe hardware in de eerste versie nog schoonheids foutjes zitten...

daarom ben ik eigenlijk ook zo blij dat ps3 is uitgesteld :) . dan mogen de amerikanen en japanners lekker erachter komen wat er allemaal niet werkt en wij krijgen dan goed werkende concoles :)

IKILLEDTHEPROMQUEEN

Bericht door IKILLEDTHEPROMQUEEN » 07-11-06 13:54

Supergrappig dat ie op mijn verjaardag uitkomt trouwens B)

ConZito

Bericht door ConZito » 08-11-06 12:42

Ding is echt te dope, heb @work een sample staan en ik denk dat die uiteindelijk wel met mij mee naar huis gaat.

Ik ben in ieder geval erg fan van de vernieuwde besturing, hoewel het niet altijd even goed werkt in erg heftig verlichte ruimtes.

Built-quality valt me overigens wel wat tegen in vergelijk met een XBOX360, maar die is ook behoorlijk duurder.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 08-11-06 18:04

zerokill schreef:daarom ben ik eigenlijk ook zo blij dat ps3 is uitgesteld :) . dan mogen de amerikanen en japanners lekker erachter komen wat er allemaal niet werkt en wij krijgen dan goed werkende concoles :)

Tuurlijk... :)

ConZito schreef:Ding is echt te dope, heb @work een sample staan en ik denk dat die uiteindelijk wel met mij mee naar huis gaat.

Ik ben in ieder geval erg fan van de vernieuwde besturing, hoewel het niet altijd even goed werkt in erg heftig verlichte ruimtes.

Built-quality valt me overigens wel wat tegen in vergelijk met een XBOX360, maar die is ook behoorlijk duurder.

Behoorlijk duurder zegt niet alleen wat over de build quality, maar ook over de fabrikant. Nintendo is niet meer de marktleider en moet soms met mindere kwaliteit genoegen nemen om concurrerend te kunnen zijn.

En alls wat Microsoft aanraakt verandert in goud (grapje) en goud is per definitie duur, dus een xbox ook.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 08-11-06 18:58

Bij de XBOX heb ik vooral het idee dat je betaalt voor het formaat :X
Okay, eerlijk is eerlijk, de 360 maakt prachtige plaatjes. Maar die dingen zijn HUGE :|

Plaats reactie