Sven Kramer

Jouw sport, andermans sport, sportmannen, sportvrouwen, als het maar over sport gaat!
Etrim
Postmaniak

Re: Sven Kramer

Bericht door Etrim » 25-02-10 08:10

Kontje schreef:Welke persconferentie? Die van half 5 is afgelast..
http://www.nusport.nl/vancouver-nederla ... elast.html

En wat ik nou nog het ergste vind is dat die kutkoreaan die pas sinds SEPTEMBER aan lange afstand doet, sinds hij niet gekwalificeerd was voor de short-track, er met het goud vandoor gaat. Wat dus ook betekent dat als hij een beetje langer gaat trainen dat Kramer serieuze concurrentie heeft over 4 jaar en zijn gouden plakje misschien wel nooit mag ontvangen :'(.
Ah, dat had ik nog niet meegekregen. Hoorde Mart Smeets iets zeggen over een persconferentie die ze na de 5km zouden uitzenden, maar ik was wel even klaar met schaatsen, dus ben lekker naar bed gegaan.

En dat was inderdaad ook al door mijn hoofd geschoten, want die Koreaan is nu al verbazingwekkend snel, terwijl hij pas kort bezig is, dus wie weet wat hij kan presteren over 4 jaar...

Maar goed, dan is Kramer natuurlijk ook nog verder ontwikkeld en sneller! Hoop ik in ieder geval.
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 25-02-10 12:53

Ik was even in een behoorlijk kuthumeur dinsdagavond... Wat ontzettend kut zeg! En ik heb er gister ook nog een half uur over zitten discussieren (nooit verwacht dat ik zo mee kon leven met sport... ;) ..) Vind het vooral zo sneu dat hij er keihard voor getraind heeft. Kijk een WK komt elk jaar terug, dus dan kan je zeggen 'Kut, volgend jaar beter', maar bij een Olympische Spelen moet je maar zien hoe je er over 4 jaar bijloopt. Vond wel dat ze allebei zeer sportief reageerden.
En ik heb een nog grotere hekel gekregen aan Mart Smeets. Hij heeft wel een punt hoor met 'Dat is de sport' 'Fouten maken is menselijk', maar dat wil je helemaal niet horen na zo'n drama. En ook die mensen die zeggen 'Ja hij kan toch ook zelf opletten?!' vind ik eikels. Als je zo gefocust aan het rijden bent en je coacht geeft een aanwijzing over de wissel (terwijl dat niet gebruikelijk is), logisch dat je dan aan jezelf gaat twijfelen en van je coach uitgaat.....
Voor Bob de Jong was het ook een medaille met een bijsmaak, dat liet hij ook wel een beetje merken bij de huldiging.
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

Kirsten
Postmaniak

Bericht door Kirsten » 25-02-10 13:33

Ik vond een opmerking van een meisje bij het Jeugdjournaal wel mooi. Er werd haar gevraagd waarom het fout was gegaan (ze zit op dezelfde schaatsvereniging waar Sven Kramer vroeger op zat) en ze antwoordde met: "Vertrouwen". De schaatsers vertrouwen op hun coach en Sven ging op zijn aanwijzing in.

En wat betreft die Koreaan... ze zeggen al de hele tijd met het schaatsen tijdens de Spelen dat iedereen voor verrassingen zorgt. Misschien is het wel gewoon een lucky shot omdat hij zich niet kwalificeerde voor het shorttracken. Hij ging volop in de 10 km en misschien lukt het hem de volgende keren wel niet meer.

Voor mij heeft Sven gewonnen! En Nenah (dat was jij toch die dat zei?) wat jij zei vond ik ook, Kemkers blijft een goede coach. Ik bedoel, hij heeft Sven en Ireen tot op grote hoogte gebracht. Ik vind niet dat hij moet stoppen met coachen, tenzij Sven aangeeft dat hij het niet meer ziet zitten.
It takes some silence to make sound.

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 25-02-10 14:59

Denk niet dat dat het geval is bij die koreaan, anders had hij niet ook zilver gepakt op de 5000 ;). Als het namelijk gegaan is zoals jij het zegt, lukt dat niet zomaar 2 keer, het is denk ik gewoon een talent. Of zoals m'n moeder (een beetje voor de grap) zegt, ze hebben gewoon een nieuwe doping uitgevonden in Korea, die nog niet te zien is op de tests haha. Zou me echt niets verbazen want al die koreanen doen het in een keer echt goed.

En er is een interview met Sven the day after, en Kemkers the day after, en ze zijn er alle 2 al grotendeels overheen. Te zien op nos.nl. Kramer zegt ook over Kemkers: we zijn 3 keer wereldkampioen geworden, 4 keer europees kampioen geworden, we hebben diverse wereldrecords neergezet, ik heb gewoon ontzettend veel aan die man te danken.

Iedereen moet dat interview maar even bekijken, hij doet dat echt ontzettend goed!
Discontent is the first necessity of progress.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 25-02-10 15:21

Eigenlijk vond ik het ook wel zielig voor die Kemkers. Hij is er heus ook wel ziek van geweest en nu is hij Die-Coach-Die-Sven-Kramer-Z'n-Goud-Heeft-Afgepakt. Hij blijft uiteindelijk ook gewoon een mens.

Kirsten
Postmaniak

Bericht door Kirsten » 25-02-10 17:37

Ja, inderdaad. Natuurlijk is het gewoon een stomme grote fout, maar ja. Fouten maken is heel menselijk en dat moet ook vergeven kunnen worden!

En @ kontje; Toch blijf ik er bij dat het maar een lucky shot is op deze Olympische Spelen met die Koreanen. Anders ga ik met je mee in de dopingtheorie hahaha!
It takes some silence to make sound.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 25-02-10 17:56

Afbeelding
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 25-02-10 18:18

Ik ga later met Sven Kramer trouwen, alleen weet hij dat zelf nog niet :)
Study hard, but party harder!

Pien
Postmaniak

Bericht door Pien » 25-02-10 18:45

LeBlond schreef:Afbeelding
Zo ken ik er ook nog een paar...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.dumpert.nl/mediabase/846601/ ... _lied.html

Afbeelding

Okeeeee flaaauuuuwww, klaaar ermeeeee. :O :O
Ik vind alleen die ene van Essent overstappen leuk
Van tegen de wind fietsen hou je wilde haren.

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 25-02-10 19:07

Freek doet ook leuk.

Afbeelding
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Pien
Postmaniak

Bericht door Pien » 25-02-10 20:10

:')
Van tegen de wind fietsen hou je wilde haren.

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 26-02-10 12:33

Wie is Sven Kramer?

Ik heb het niet gezien. Wij lagen in ons hostel in Boedapest wanhopig te zappen naar een zender die misschien WEL schaatsen uit zou zenden. MAAR NEE, ze vinden langlaufen daar interessanter... :') Maar ik ben wel blij dat ik het niet gezien heb, want dan had ik waarschijnlijk net zo gereageerd als Jordan en Nenah ahhaha.
De grootste draak die er bestaat.

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 26-02-10 13:02

Vanavond achtervolging kwart en halve finale, morgen goud!!

Cosmo
Tijd over?

Bericht door Cosmo » 27-02-10 09:26

Niet dus :)
Dat was #schaatsfail nummer zoveel deze Olympische Spelen.

Gelukkig hebben 'we' Nicolien Sauerbreij nog.
Wat een held(in) is dat.

Onder barre omstandigheden en onder druk pakt ze het aller eerste alpine goud voor Nederland ooit.
respect.

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 27-02-10 10:10

Gelukkig had ze haar board wel goed gewaxed!!!!

:') Hhahahaha. Blijft zo mooi.

Bla
Postmaniak

Bericht door Bla » 28-02-10 15:22

Kontje schreef: En wat ik nou nog het ergste vind is dat die kutkoreaan die pas sinds SEPTEMBER aan lange afstand doet, sinds hij niet gekwalificeerd was voor de short-track, er met het goud vandoor gaat. Wat dus ook betekent dat als hij een beetje langer gaat trainen dat Kramer serieuze concurrentie heeft over 4 jaar en zijn gouden plakje misschien wel nooit mag ontvangen :'(.
Dat vind ik nou juist zo mooi! :D (Y)

Ik zat echt te genieten voor de tv. En dat op mijn verjaardag! :Y)

ZnoZ
Postmaniak

Bericht door ZnoZ » 28-02-10 15:29

Ik vind die ene grappig :') "NEEM BINNENBOCHT = SNELLER!!" Hahahah.
Anna

I love this moment so much I want to have sex with it.

I love this moment so much I want to cheat on the last moment and have little moments with it.

Cosmo
Tijd over?

Bericht door Cosmo » 01-03-10 00:21

Ik vind antwoord B: bij die weekend miljonairs anders ook geniaal.. 'Renate Verbaan' :D:D:D:D

Maar nogmaals..

NICOLIEN SAUERBREIJ is echt DE HELD van de Olympische Spelen 2010 voor Nederland.
Wat een held. Wat een held

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 01-03-10 12:08

Kramer en Kemkers gaan dus toch uitelkaar, over 3 weken, na WK allround, stopt de samenwerking.. Ze zeggen dat het niets te maken heeft met de veelbesproken baanwissel, maar of we dat nou moeten geloven..?

Wel apart, vanochtend in de metro stond nog dat Kramer en Kemkers samen zouden blijven werken, zit ik net in de auto hoor ik op de radio dat ze dus toch uitelkaar gaan. Volgens mij wilde ze het gewoon even stilhouden tot na de olympische spelen zodat de ophef niet nog groter werd haha.

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 01-03-10 18:47

Huh, dat is inderdaad apart. En natuuuuurlijk heeft dat 'niks' te maken met de veelbesproken baanwissel :') Maak dat de kat wijs.

Edit:

Weet niet of het nou wel of niet klopt:

Manager Kramer ontkent breuk
Uitgegeven: 1 maart 2010 14:06
Laatst gewijzigd: 1 maart 2010 14:07

SCHIPHOL - Van een snelle breuk tussen schaatser Sven Kramer en zijn trainer Gerard Kemkers is geen sprake. Dat zei Ron Mulder, de zaakwaarnemer van olympisch kampioen Kramer, maandag nadat hij vanuit Vancouver was geland op Schiphol.

Hij reageerde op een door vele media overgenomen bericht uit de Leeuwarder Courant, waarin staat dat Kemkers na het WK allround over drie weken niet meer de trainer is van Kramer.

''Daar is geen sprake van en er is ook niet over gesproken. Sven speelt helemaal niet met die gedachte'', zei Mulder.

''Er komt na het seizoen een evaluatiegesprek tussen Sven en zijn ploeg TVM. Daar zullen alle facetten op tafel komen'', aldus Mulder. ''Maar op dit moment leeft bij Sven niet het idee dat hij wil stoppen met Gerard.''

Wissel
De relatie tussen Kemkers en Kramer kwam tijdens de afgelopen Spelen wel onder druk.

Dat was na het bizarre incident op de 10 kilometer, waarin coach Kemkers zijn pupil bij een wissel naar de verkeerde bocht dirigeerde. De diskwalificatie kostte Kramer een zekere gouden medaille.

© ANP

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 01-03-10 22:43

Ik ben overigens weer verliefd op Kramer. De liefde was een tijdje over, omdat ik dacht dat hij niet zo lekker meer was. Maar hij is toch nog wel heet. Het verbaast me dat hij met die hete poten niet door het ijs zakt. :)~

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 21-03-10 16:53

Woooohoooo de eerste in de hele 104 jaar lange schaatsgeschiedenis die 4x achterelkaar wereldkampioen all round is. Ik ben blij hoor :D. Ben nu benieuwd kramer en kemkers na dit weekend nou uit elkaar gaan of niet.

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 22-03-10 18:36

Er was een paar dagen geleden nog in het nieuws dat hij gewoon met Kemkers bleef werken, dus het zou me verbazen als ze nu ineens uit elkaar zouden gaan. Maar je weet het natuurlijk nooit!

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 22-03-10 18:40

Afbeelding

Ja goed, hij is best leuk inderdaad.

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 26-03-10 12:20

Ik heb vannacht gedroomd over Sven Kramer :')

Plaats reactie