Het grote hardloop topic

Jouw sport, andermans sport, sportmannen, sportvrouwen, als het maar over sport gaat!
Floorster
Donateur
Donateur

Re: Het grote hardloop topic

Bericht door Floorster » 10-03-12 14:59

Vanochtend! Maar ging wel goed :). Had zelfs per ongeluk nog te veel hard gelopen want ik dacht na een tijdje dat na de 1,5 minuut wandelen weer een minuut hardlopen kwam, maar het bleek dat de cooling down begon maarja ik kon nog wel even dus toen maar die minuut afgemaakt.

Hoop echt dat ik het ga volhouden met mijn knieën. Moet ook nog hardloopschoenen kopen maar als ik het echt echt echt niet trek na de eerste paar lessen dan is het ook zonde van het geld. Ik voel nu wel dat ze wat belast zijn, maar pijn is het niet :).
Het geeft ook echt wel voldoening, ook al heb ik vooral veel gewandeld en nog weinig hardgelopen, maar ik heb nu tenminste wel het idee dat ik ergens naartoe werk. Leuk hoor elke keer in de sportschool 15 a 20 minuten op zo'n crosstrainer, maar ik heb het gevoel dat ik er niks mee opschiet want ik zie er geen groei in.
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 10-03-12 15:14

Als je schoenen koopt, kijk dan HEEL GOED uit dat je trainingsschoenen neemt en geen wedstrijdschoenen. Merk je meteen: trainingsschoenen wegen niks, maar wedstrijdschoenen kun je verplaatsen door ernaar te blazen. Heeft als nadeel dat wedstrijdschoenen dus eigenlijk geen support geven.

Voor je gevoel: ik heb de eerste drie weken met een brace gelopen (nooit tijdens tennis bij het smashen landen op gestrekt been, dat is dom), maar inmiddels kan ik gewoon zonder.
Later is allang begonnen.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 10-03-12 15:43

Ik had van de week al aardige schoenen gezien: http://www.daka.nl/shop/artikel/nike-lu ... schrijving
Helaas zijn ze maar tot morgen in de aanbieding, beetje kortdag om te beslissen maarja, het zou ook zonde zijn als ik 80 euro door de plee spoel omdat ik het niet trek. Vooral dat "goede support van de enkels" trekt me aan, was vroeger bij het turnen namelijk een zwakke plek. En ze zien er nog best goed uit voor hardloopschoenen :P (ik blijf een dame die er graag goed uitziet).

Oh met een brace lopen is wel een slim idee! Mijn zus had het al over een of ander speciaal rolletje wat ze met tape onder haar knieschijf plakte (denk dat de medic van haar team dat geadviseerd had) en ik heb géén ideeeee waar ze het over heeft dus dat viel al af :P.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 10-03-12 16:41

Floorster schreef:(ik blijf een dame die er graag goed uitziet).
Jij kunt een vuilniszak ...

<..>

Ach, laat ook maar. :)

Mijn schoenen lijken hier op (Oeh, groot plaatje): afschuwelijk, maar ze zitten geweldig en ik kijk waar ik loop, niet hoe m'n schoenen eruit zien.

Eerste keer dat ik andere schoenen koop dan adidassen als ik fanatiek ga sporten (tenzij het type schoen dat ik wil niet door die moffen wordt gemaakt)en de keuze was deze of fluoriserend groen.
Oh met een brace lopen is wel een slim idee! Mijn zus had het al over een of ander speciaal rolletje wat ze met tape onder haar knieschijf plakte (denk dat de medic van haar team dat geadviseerd had) en ik heb géén ideeeee waar ze het over heeft dus dat viel al af :P.
Je bedoelt waarschijnlijk een springersknie? (komt voor bij volleyballers, kunstrijders etc.) Daar heb je inderdaad een band voor.

Kun je het beste even aan je fysio vragen. Ik heb er te weinig verstand van.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 10-03-12 17:23

Ja blablabla, maar als ik ergens veel geld aan uit geef, stel ik het op prijs dat ik het niet foeilelijk vind ;).
En ik heb geen idee wat ik bedoel, want ik had daadwerkelijk geen flauw idee waar mijn zus het over had :P.
Ik heb al een tijd geen fysio meer en had allerlei verschillende, maar zal binnenkort even bij m'n instructeur in de sportschool informeren. Ik denk alleen dat ze nu op vakantie is ofzo, want ik heb haar al een tijdje niet gezien

Simba
Donateur
Donateur

Het grote hardloop topic

Bericht door Simba » 10-03-12 17:32

Ik heb van de zomer een paar hardloopschoenen gekocht! Glimmend zilver met blauw. En ik vind ze echt wel heel mooi!
En het zijn ook fantastische gympen om op te backpacken.
Ik heb ze practisch de hele zomer gedragen en ik ben maar 4xecht wezen hardlopen.
Ik denk dat je van wegen je knieen daar echt wel aan moet, niets is zo funest voor je knieen als hardlopen zonder goede schok demper.
Just Be

Simba
Donateur
Donateur

Het grote hardloop topic

Bericht door Simba » 10-03-12 17:34

Fitnisschoenen zijn daar niet voor geschikt! Veel te harde zool...

Dit leer ik allemaal van D.. Die het hardlopen echt wel onwijs serieus neemt( tegenwoordig rentie een marathon tegen de 3uur, en gaat nogsteeds vooruit in zijn prestaties)
Just Be

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 10-03-12 18:10

Floorster schreef:Ja blablabla, maar als ik ergens veel geld aan uit geef, stel ik het op prijs dat ik het niet foeilelijk vind ;).
Grove opmerkingen zijn niet echt mijn stijl, maar omdat jullie er wel tegen kunnen:

Het was die kleur, fluorescerend groen of een spiegel voor tijdens het pissen.

Dan zeg ik: ''Doe mij die gele schoenen maar!''
En ik heb geen idee wat ik bedoel, want ik had daadwerkelijk geen flauw idee waar mijn zus het over had :P.
Technisch verhaal hier,
Plaatje van de brace daar

Kun je iig vragen of dat is wat ze bedoelt.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 10-03-12 18:46

Ja dat was het! Een patellabandje!

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 10-03-12 18:56

Graag gedaan.

Heb je meteen een indicatie van wat het kost.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 11-03-12 16:09

Heb al goedkopere gevonden :).
Heb btw zojuist toch maar gelijk die schoenen aangeschaft. Dacht 'even' naar de stad te gaan maar ze hadden ze niet meer dus sta nu in fucking Overschie op de bus te wachten (n).

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 11-03-12 17:04

Floorster schreef:Heb al goedkopere gevonden :).
Natuurlijk, koopjesjager.

[/quote]Heb btw zojuist toch maar gelijk die schoenen aangeschaft. Dacht 'even' naar de stad te gaan maar ze hadden ze niet meer dus sta nu in fucking Overschie op de bus te wachten (n).[/quote]

Je moet er wat voor over hebben he? :)

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 11-03-12 17:14

Helaas wel! Had ook gewoon gister gelijk naar die zaak bij de Kuip moeten gaan. Ben inmiddels thuis en heb ze aangetrokken en ze zitten heerlijk :D

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 11-03-12 17:26

Hmmhmmm.

Maar ze zitten goed en daar gaat het toch om?

Morgen meteen proberen zeker? Niet vergeten rustig te beginnen om te wennen aan nieuw schoeisel (net per se nodig, maar wel verstandig)

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 11-03-12 17:37

Ik denk overmorgen, want dan heb ik toch afgesproken om met mn vriendin te gaan fitnessen dus kan ik lekker op de loopband. Maandag is schoonmaakdag bij mij haha maar doe ze denk ik wel vast aan om ze wat in te lopen.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 11-03-12 17:40

Inlopen is altijd verstandig.

Succes dinsdag. Als je s'morgens gaat, vergeef me dan dat ik niet aan je denk :p ik heb dan een sollicitatiegesprek in Zoetermeer.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 11-03-12 19:52

Ik vind het zo knap van jullie met dat hardlopen! Vind het de ergste sport die er bestaat haha.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 12-03-12 09:42

Jaaaa echte bikkels, zekert jij piet, de hele winter doorgegaan!
mnet dit weer en mijn goede voornemens wil ik het ook weer oppakken.
het word hoogtijd dat mijn lichaam weer fit word.
Just Be

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 12-03-12 10:12

Clara schreef:Ik vind het zo knap van jullie met dat hardlopen! Vind het de ergste sport die er bestaat haha.
Het leek mij ook altijd verschrikkelijk, maar momenteel zie ik het als de enige manier om écht wat aan mijn conditie te doen. Want 2x in de week fitnessen (wel veel cardio) haalt echt niks uit. Dat is meer gewoon beweging. Ik word er wel moe van, maar ik zie er geen vooruitgang in. En nu zegt zo'n app wanneer ik moet rennen dus dan moet ik wel :').
En als ik op een zonnige zondagochtend allemaal mensen langs het water en over de Erasmusbrug zie rennen dan denk ik 'wil ik ook!'

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 12-03-12 10:24

Ja wat floor zegt. ik heb dion de eerste 6jaar echt compleet voor gek verklaard. idioot.
maar vorrige zomer ben ik toch een beetje aangestoken en het word met elke keer traine steeds fijner.
En het gaf mij ook een psychische oppepper. ik voelde me veel lichter, figuurliojk.. letterlijk.. wat is nou op zijn plaats :')
iig, minder bezwaard dus. minder gedoe in mijn hoofd.
Just Be

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 12-03-12 11:57

Simba schreef:En het gaf mij ook een psychische oppepper. ik voelde me veel lichter.

Endorfine is je vriend. Leve de runnershigh :)

Heb ik met 28 eindelijk ook een verslaving. Hoor ik er toch een beetje bij!

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 12-03-12 14:48

Ik ben ook weer begonnen, omdat het zulk mooi weer was gisteren :p Ben echt een mooi weer-loper, vond het afgelopen tijd veel te koud. Laatste keer dat ik had gelopen was 31 december (3km cross) en ik ben nu maar weer begonnen met Evy Gruyaert. Wel iets verderop in het schema, want langer dan 3 minuten lopen lukt me gelukkig nog wel. Nu volhouden tot het einde van het schema en dan lekker met Laurens stukken gaan lopen in het bos/op het strand/in de duinen/over de hei/in Italië/overal.
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 13-03-12 11:52

Net les 2 gedaan en het ging lekker :). Moet nog wel heel erg wennen aan mijn schoenen ook al heb ik ze gister en eergister al ingelopen. Het loopt wel echt een stuk lichter en het veert lekker enzo!
Was net klaar en wilde wat krachttraining doen en toen kwam een van de instructeurs of we mee wilden doen met een lesje XCO (daarbij doe je met een buis gevuld met grit in je handen een uur lang allemaal oefeningen in een rap tempo, supervermoeiend dus!) en dat hebben we toen ook maar gedaan. Jeetje wat een beweging op 1 dag haha. Maar het voelt wel goed :).

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 13-03-12 14:37

en vandaag geen spierpijn?

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 13-03-12 14:54

Ik voel wel wat pijntjes opkomen, maar dat komt van de XCO les! (daarbij train je o.a. je bindweefsel en daar liggen nou net wat problemen bij mij :P)
Kreeg tijdens het rennen wel wat pijn in mijn voet, maar tijdens het lopen liep ik dat er weer uit dus kon ik erna weer rennen :P. Had ook gisteravond echt wel moeie benen van de schoenen. Loop ze donderdag ook weer even in denk ik.

Plaats reactie