Het grote hardloop topic

Jouw sport, andermans sport, sportmannen, sportvrouwen, als het maar over sport gaat!
Clara
Postmaniak

Re: Het grote hardloop topic

Bericht door Clara » 13-10-11 14:44

Mijn huisgenoten zijn sinds 2 weken ofzo fanatiek aan het hardlopen en gisteren hebben ze me overgehaald om mee te gaan. Jezus ik ben zo niet gemaakt voor hardlopen :') Dat was echt één keer en nooit weer. Misschien als ik dun ben dat ik het nog een keer probeer, maar dit is niks.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 13-10-11 21:28

Ik loop alleen hard als ik de bus of trein dreig te missen of als het regent :').
Maar even serieus, weet niet of het wel goed is voor jou om hard te lopen met je artritis. Is echt slecht voor je knieën.
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 13-10-11 21:31

Klopt, dat besefte ik me later ook. Ik voel het vooral in m'n handen, dus dan vergeet ik dat m'n knieën er ook nog zijn. En sowieso is het vet slecht voor m'n gewrichten omdat ik gewoon nog te zwaar ben.

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 13-10-11 21:37

Ja je moet wel een wat extra kilo dragen. Mijn vader heeft ook overgewicht en die heeft snel last van z'n knieën (hij heeft artritis en artrose).
Zou zelf ook wel willen hardlopen, maar weet bij voorbaat al dat mijn knieën me gaan opbreken. Wat een rotdingen zijn het ook ;)

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 13-10-11 21:41

Ja, af en toe wel. Maar je bent lekker bezig in de sportschool toch :) Ieder huisje heeft z'n kruisje, je moet gewoon lekker doen wat wel kan in plaats van bedenken wat allemaal niet kan :).

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 13-10-11 22:04

True! Doe in de sportschool ook alleen wat ik fijn vind. Heb even geen zin in schema's of weet ik veel wat. Laat mij maar doen waar ik me chill bij voel.

Marina
Forummeubel

Bericht door Marina » 17-10-11 21:38

Heeft iemand tips voor hardloop programma's op mp3? Sites etc?

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 17-10-11 21:44

ik heb een even tijd geïnvesteerd in het zoeken naar de podcasts van Evy Gruyaerts.

de beginnerslessen vind je hier:

http://www.faithy.nl/files/hardlopen/in ... 0+tot+5%2F

En naar de gevorderden moet je allejezus goed zoeken. Of gewoon hier kijken:

https://skydrive.live.com/?cid=2302AB90 ... FE4E%21195

Als ik het kan, kan iedereen het.
Later is allang begonnen.

Marina
Forummeubel

Bericht door Marina » 18-10-11 11:02

Hee dankje :D alleen ik dacht misschien weet iemand iets om aan te raden. Ik kon ook wel dingen vinden.

Vingersvlug
Newbee!

Bericht door Vingersvlug » 19-10-11 09:04

Hardlopenis echt iets wat je moet oppakken en waar je veel tijd in moet steken. Ik doe het nu al ruim 3 jaar lang om de dag. Mijn doel is altijd de 12KM, wat redelijk te doen. In het begin ben je al aan het puffen na 1KM natuurlijk. Zoals gezegd, je moet het goed opbouwen. Na een tijdje wordt het een echte verslaving.

Simba
Donateur
Donateur

Het grote hardloop topic

Bericht door Simba » 19-10-11 09:10

Leuk, nog een hardloper!
Hoe lang doe je over de 12 km?
Just Be

Vingersvlug
Newbee!

Bericht door Vingersvlug » 20-10-11 08:28

Hi!

Op een rustige tempo heb ik er 1,5 uur voor nodig. Als ik er echt voor ga ben ik meestal binnen 40 minuten wel klaar.
Hoe lang doe jij het al?

Simba
Donateur
Donateur

Het grote hardloop topic

Bericht door Simba » 20-10-11 12:25

Niet :p
Maar mijn vriend is erg fanatiek en ik ben er erg bij betrokken.

Maar dat is nogal een verschil in snelheid 1,5uur en 40minuten.
Loop je buiten?
Just Be

Vingersvlug
Newbee!

Bericht door Vingersvlug » 21-10-11 14:48

Hoe kan je er bij betrokken zijn als je het niet doet?:D

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 21-10-11 19:16

net weer even buiten geweest. Iemand vind het goed dat ik ben gaan lopen, wan zodra ik buiten kom wordt het droog

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 21-10-11 19:31

Vingersvlug schreef:Hoe kan je er bij betrokken zijn als je het niet doet?:D
Are you kiddin' me?

Mijn vriend is marathon renner. Daar komt wel wat meer bij kijken dan een uurtje de deur uit als je er zin in hebt. Mijn wekker gaat óók om half 5 als hij in Brussel gaat lopen. En mijn maand is óók helemaal in thema als er weer een marathon op de planning staat. Tijden die gehaald moeten worden, er word bewuster gegeten, meneer kan nauwelijks meer ergens anders over praten. Daarbij is hij heel fanatiek in zo snel mogelijk zijn. Het is meer dan een hobby, meer dan een sport, het is een passie.
En de mijne is fotografie, hoewel mijn vriend daar niets mee doet is hij wel betrokken.... EN begrijpt hij dus gelukkig wel alles wat ik er over kwijt wil kan zien welke foto's wel en niet sterk zijn en ook beargumenteren. Als je zulke tijdrovende hobby's hebt in je leven is het toch wel prettig dat je partner betrokken is.. ook al doet hij/zij er verder niets mee.
Wat we hierin delen is dat we allebei echt goed willen zijn in wat we doen en daarin vinden we elkaar weer.

En hoewel ik hardlopen nooit zo boeiend heb gevonden (lees; mensen die daar aan meededen vond ik maar idioot) ben ik nu dus wel aangestoken en ben ik ook gestart met rennen. Maar dat is absoluut nog niet op een noemenswaardig niveau.
Just Be

Vingersvlug
Newbee!

Bericht door Vingersvlug » 24-10-11 09:58

leuk

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 24-10-11 11:10

Wat vet! Hoe lang doet je vriend erover en doet hij echt elke maand een andere marathon? Of ook gewoon halve marathons en wedstrijden van 10km en 15km in z'n voorbereiding? Wat staat er op de planning voor hem nu? En doet hij het ook echt in z'n eentje of heeft hij een goede trainer?
Discontent is the first necessity of progress.

Cyamytha
Donateur
Donateur

Bericht door Cyamytha » 24-10-11 18:33

Net eerste les van start to run gedaan! En ik ben trots! Heb het zonder al te veel moeite volgehouden. :)
Na 6 jaar niet sporten (en wel roken) vind ik dit toch een hele prestatie.

Heb het een paar jaar terug ook geprobeerd en toen ben ik na 3 lessen afgehaakt :$ Ergens hoop ik dat ik nu wat meer doorzettingsvermogen krijg.

Simba
Donateur
Donateur

Het grote hardloop topic

Bericht door Simba » 25-10-11 08:37

Jaaa heel leuk, vingersvlug!

Ha Jordan! Jaa Dion is heel fanatiek, zijn laatste Marathon was die van eindhoven een paar weken terug. Die heeft hij in 3.03 gelopen! Dat was een half uur sneller dan zijn PR!!!! (zijn eerste was in 4eneenhalf. Maar toen heeft ie 9km mey kramp moeten lopen, tot de finish) Dus ik ben echt super trots. Tot nu toe heeft hij die van Amsterdam, Rotterdam, Brussel en dus Eindhoven gerend.

En er staat altijd weer een nieuwe marathon op de planning, maar niet elke maand hoor! Dan zou ik helemaal gek worden van alle toewijding ook. Tegen de tijd dat zo'n marathon eenmaal is ben ik helemaal gestres van alles zenuwentrekjes die D dan krijgt, hahaha.

en trainen, tja daar heb ik echt op moeten drammen dat hijconsequent ging trainen, ik ben zo bang dat ie zij lichaam kapot rent. Maar de eerste 3heeft hij relatief ongetraint gedaan, op eens in de paar weken een 10km 15km of halveM na...

Nu traint hijwel heel consequent, minimaal 3keer per week zo'n 15 tot 25km en sinds deze week ook duintrainingen.
E daar komen de evenementen ook nog bij, want hij rent ook mee in zijn buisness team, maar dat seizoen is nu weer aardig op zijn einde geloof ik..
Wanneer er weer een marathon nadert gooit hij er samen met zijn hardloopmaatje er nog een paar 30km er tegen aan en dan zijn ze er klaar voor. Hij doet dat duss 'zelf' zonder proffessionele trainer, maar wel met iemand die al veel hardloop ervaring heeft en in zijn jongere jaren de marathon in 2,5 kon rennen.

De volgende is nog onzker, hij wilde valentia doen, maar toen werd het toch Endhoven. Ik geloof dat hij nu in het voorjaar naar Rome wilt.. Maar dat blijven vaak onduidelijke plannen en hij roept er vaak een heleboel, die hij waarschijnlijk uiteindelijk ook allemaal gaat doen, maar alles op zijn tijd, en ik EIS goed getraind. Ik zie namelijk hoe mijn opa er aan toe is nadat hij zijn hele leven lang alleen maar het uiterste van zijn lichaam heeft gevraagd.

Ohh voor de notknower (da was ik zelf voordat dion zo fanatiek werd) een marathon is 41,2 km geloof ik.
Just Be

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 25-10-11 15:03

Mijn god wat een afstand. Echt bewondering heb ik ervoor.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 28-10-11 15:35

Zou het koud zijn buiten?

A Propos, Geinteresseerden vinden info over de marathon hier

*Edit: Noh, viel wel mee.

Vingersvlug
Newbee!

Bericht door Vingersvlug » 01-11-11 10:57

Nu de winterperiode aanbreekt zal ik niet zo snel gaan hardlopen.. ijskoud, glad, wind.. maar hardlopen in de sportschool is ook zo lame.. urgh.

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 07-11-11 11:50

Mwhoa, valt nu nog wel mee.

Maar tot dusver heb ik geluk. Zelfs het miezeren hield net op toen ik de voordeur opendeed.

Heb een stukje door het bos in mn rondje zitten, dan heb je tenminste het gevoel dat je wat gedaan hebt en langs de weg lopen is zo suf. Alleen wel een beetje opletten voor gladheid door blaadjes

Ik lijk wel een trein :)

Simba
Donateur
Donateur

Het grote hardloop topic

Bericht door Simba » 07-11-11 12:18

Ik ben wederom verzopen in een lack aan discipline
Just Be

Plaats reactie