Het gigantische WK voetbal 2006 topic

Jouw sport, andermans sport, sportmannen, sportvrouwen, als het maar over sport gaat!
Idiotheque
Moderator
Moderator

Het gigantische WK voetbal 2006 topic

Bericht door Idiotheque » 01-06-06 21:03

Jaja, dit jaar is het weer zo ver. Het WK voetbal.
Onze altijd grappige oosterburen, de Duitsers, zijn dit jaar gastland.

Afbeelding

Even wat nuttige info:
*Het wereldkampioenschap voetbal 2006 zal van 9 juni tot en met 9 juli in Duitsland worden gehouden.
*Er doen 32 landen mee aan het WK
*De wedstrijden zullen in 12 verschillende stadions verspreid over heel Duitsland gespeeld worden.
*De finale zal op 9 juli gespeeld worden in het Olympia Stadion te Berlijn (capaciteit van 74.176 man)

Alvast een beetje topo:
Afbeelding

1. Berlijn
2. Leipzig
3. Nuremberg
4. Munich
5. Stutgart
6. Keiserslautern
7. Frankfurt
8. Cologne
9. Dortmund
10. Gelsenkirchen
11. Hanover
12. Hamburg

Afbeelding

Poule C, waarin ons aller Nederland in zit:
Argentinie
Ivoorkust
Servie Montenegro
8) Nederland 8)

Wedstrijden die Nederland moet gaan spelen (voor zover bekend):
11 Juni (15:00) Servie - Nederland Leipzig
16 Juni (18:00) Nederland - Ivoorkust Stuttgart
21 Juni (21.00) Nederland - Argentinie Frankfurt

Maar dat zullen er uiteraard wel wat meer worden (we houden het in de OP voor je bij!) *O*

De spelers van Van Basten:
Squad
1 VAN DER SAR Edwin (Keeper)
2 JALIENS Kew
3 BOULAHROUZ Khalid
4 MATHIJSEN Joris
5 VAN BRONCKHORST Giovanni
6 LANDZAAT Denny
7 KUYT Dirk
8 COCU Phillip
9 VAN NISTELROOIJ Ruud
10 VAN DER VAART Rafael
11 ROBBEN Arjen
12 KROMKAMP Jan
13 OOIJER Andre
14 HEITINGA John
15 DE CLER Tim
16 MADURO Hedwiges
17 VAN PERSIE Robin
18 VAN BOMMEL Mark
19 VENNEGOOR OF HESSELINK Jan
20 SNEIJDER Wesley
21 BABEL Ryan
22 TIMMER Henk (Keeper)
23 STEKELENBURG Maarten (Keeper)

Afbeelding

En nog even wat gezeur van een modje:
Laat gejengel als "Voetbal is stom" achterwege alsjeblieft. Dit is een topic voor mensen die voetbal of het WK voetbal leuk vinden.
Hou het gezellig.
Hou je aan de standaard regels!
Post ontopic! Je mag hier lullen over het Nederlands elftal, foto's posten van je hond die je een mooi oranje pakje aangemeten hebt, de wedstrijden op de voet volgen, foto's van suffe Duitse voetbalfans posten en alles wat ook maar iets te maken heeft met het WK voetbal. Voor alles wat daar buiten valt hebben we Het Terras in Algemeen Gebabbel!

Monster

Bericht door Monster » 01-06-06 21:11

Yeah! _O_

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 01-06-06 21:14

Nou, net dus oefenwedstrijd tegen Mexico. Begon slecht :|.
Maar uiteindelijk toch nog 2-1 voor Nederland geworden (Y).
Goede verdediging had Mexico, Nederland had echt vaak moeite om bij het doel te komen.
En omg, toen Kuyt ineens weg kon, gevloerd werd, maar 'm toch nog even naar Babel kon schieten :)~. Babel voor open doel, jammer dat ie naast schoot :').

Monster

Bericht door Monster » 01-06-06 21:32

Ik weet nooit zo goed wat ik van het Nederlands elftal moet vinden, volgens mij zijn ze nu wel goed, maar vroegâh irriteerde ik me altijd zó aan dat terugspelen, argh!

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 02-06-06 01:05

Idiotheque schreef:Nou, net dus oefenwedstrijd tegen Mexico. Begon slecht :|.
Maar uiteindelijk toch nog 2-1 voor Nederland geworden (Y).
Goede verdediging had Mexico, Nederland had echt vaak moeite om bij het doel te komen.
En omg, toen Kuyt ineens weg kon, gevloerd werd, maar 'm toch nog even naar Babel kon schieten :)~. Babel voor open doel, jammer dat ie naast schoot :').

Babel heeft alleen een linkerbeen om mee te lopen en hij verdomt het om erop te trainen om ook met dat ding te kunnen schieten. Daarom zit hij bij Ajax ook braaf op de bank.

Maar als ze nu gewoon braaf het voorbeeld van Nederland onder 21 volgen staan we straks gewoon in de finale.

3-2 tegen Frankrijk en gewoon winnen in de verlenging. Das handig, want: geen penalty's. Zelfs voor Robben is het niet elke dag zondag....
Later is allang begonnen.

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 02-06-06 09:57

nou dat was inderdaad erg netjes van jong oranje! moet zeggen dat ik dat niet verwacht had, aangezien ze eerst verloren/gelijk speelden.. (Y)

Ik heb zin in het WK! :D me pa en me zusje waren vorige week naar Nederland-Kameroen en hebben een hele vracht aan oranjespul meegenomen :D waaronder ook de beruchte oranjehosen met leeuwenstaart :o) :D (Y) Met ze alle ons landje aanmoedigen :D heerlijk! (vooral in de ierse pub.. die ierse barmannen zijn telkens weer in shock :p )
- - Lift your skinny Fists like Antennas to Heaven - -

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 02-06-06 18:22

Ik heb VAKANTIE!!
En ik ga zoveel mogelijk wedstrijden meepikken. I love it!
Ik gok dat Nederland, net als 8 jaar geleden, tot de halve finale komt.
Vervolgens verliezen we in de troostfinale.

EK -21 is ook wel een vermelding waard inderdaad. Ik heb genoten van de wedstrijd gister, dacht serieus: Schijt Nederland - Mexico, ik kijk lekker dit. Ze maken een zeer goede kans om EK te worden.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 02-06-06 21:01

Ja, Jong Oranje was een veel leukere wedstrijd. Heb die ook af zitten kijken, Nederland - Mexico was vooral de eerste helft geen reet aan :P.

Ik denk dat Nederland ook wel ver kan komen. Ik hoop het in elk geval wel, hangt altijd zo'n magisch sfeertje rond zulke kampioenschappen, dus hoe langer het duurt, hoe beter :D

marinekabouter
Postmaniak

Bericht door marinekabouter » 03-06-06 10:33

Ik vind het sfeertje altijd zo leuk.
Mijn vriendinnetjes en ik gingen bij het EK vorige keer steeds samen kijken:

Stelletje gekken :D

Wie weet, deze keer ook O+
I'll pay for you, anytime.

noodle
Postmaniak

Bericht door noodle » 03-06-06 11:29

nineteeneightyeight

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 03-06-06 11:31

Idiotheque schreef:Ik denk dat Nederland ook wel ver kan komen. Ik hoop het in elk geval wel, hangt altijd zo'n magisch sfeertje rond zulke kampioenschappen, dus hoe langer het duurt, hoe beter :D

Volgens een of andere peiling maken we behoorlijk kans. Ongeveer 10% van de wereldbevolking schijnt te vinden dat Oranje kampioen gaat worden. Daarmee staan we op de derde plek, na de Brazo's en de Argentijnen (ook lullig voor Maximá trouwens...)

Nederlanders zijn gelukkig zelf wat bescheidener: Met 23% op de tweede plek. Alweer na de Brazo's (dik 50%) maar voor de Argentijnen (10%). En dat is dan weer wel gunstig voor Max.

En het kon ook niet uitblijven.....

figh schreef:http://www.wegmethetwk.nl/
woohooo :D

Gelukkig nemen Modjes je werk uit handen:

Idiotheque schreef:En nog even wat gezeur van een modje:
Laat gejengel als "Voetbal is stom" achterwege alsjeblieft. Dit is een topic voor mensen die voetbal of het WK voetbal leuk vinden.
Hou het gezellig.
Hou je aan de standaard regels!
Post ontopic! Je mag hier lullen over het Nederlands elftal, foto's posten van je hond die je een mooi oranje pakje aangemeten hebt, de wedstrijden op de voet volgen, foto's van suffe Duitse voetbalfans posten en alles wat ook maar iets te maken heeft met het WK voetbal. Voor alles wat daar buiten valt hebben we Het Terras in Algemeen Gebabbel!

Maar toch:
VVNdames, het duurt een maand. Daarbij komt dat voetbalkampioenschappen meestal worden uitgezonden in de komkommertijd. Doe nou niet zo moeilijk, koop de DVD-box, bel de PABO en laat ons lekker kijken. De overige elf maanden kunnen jullie weer proberen om brave huisdieren van ons te maken.

Wij kunnen het ook niet helpen dat de leden van de VVN ervan balen dat ze niet weten wat buitenspel is. Oh en laat de vrouwenstaking maar achterwege, je zou jezelf belachelijk maken.

Football plus bier equals lousy performance.
Laatst gewijzigd door pietvanvliet op 03-06-06 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

James Taylor
Best kansloos...

Bericht door James Taylor » 03-06-06 11:41

Voor maxima is het beide gunstig, meer kans op een wereldkampioen van een land van haar.

dus ook twee keer zoveel kans voor haar.

Maar goed, nog een paar daagjes begint het spectakel!
?

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 03-06-06 11:43

figh schreef:http://www.wegmethetwk.nl/
woohooo :D

Whehe, simpele mutsen die gaan lopen janken omdat ze de 40e herhaling van Desperate Housewives missen door het WK :').

@Piet: ik las het van de week ja. Hoor sowieso wel veel mensen om me heen die er veel vertrouwen in hebben (op die anti-voetbaljankerds en Belgen (en duitsers, maar daar ga ik niet mee om, niet uit principe overigens)) na natuurlijk). Heb er zelf ook wel een redelijk goed gevoel over eigenlijk *O*.

Vanavond oefenwedstrijd Nederland - Australie toch?

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 03-06-06 11:52

Zondag spelen we tegen de aussies, volgens de KNVB. Ik kan het op teletekst zo gauw niet vinden.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 03-06-06 11:59

Google is my friend:
4 juni Rotterdam nederland - Australië 15.00

Monster

Bericht door Monster » 03-06-06 12:20

Ik ben elk WK voor Zweden. Geen idee waarom en als Nederland dan speelt heb ik helemaal zo iets van: WINNENWINNEN!
Maar als ik dan zeg, ik ben voor Zweden, is de teleurstelling minder groot als ze verliezen. :')
En met de penalty's durf ik nooit te kijken en dan zit mijn hart echt in mijn keel.

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 03-06-06 12:28

Ik heb ook een zwak voor de Zweden. Geen idee waarom, ik vind dat ze altijd wel leuk spel hebben en ze komen soms nog best ver.
Morgen 2 wedstrijden, ik ga ze zeker beide kijken! :D
15:00 Nederland - Australië
20:45 Jong Oranje - Jong Oekraïne

Monster

Bericht door Monster » 03-06-06 12:32

Ik heb gewoon een zwak voor Zweden, de taal, het land, de mannen, alles. :| Alleen ben ik er nog nooit geweest, maar daar gaat zeker verandering in komen als ik wat ouder ben en geld heb.
Dit heeft niets te maken met het WK.
Dus ga ik maar even zeggen hoe ver ik denk dat Nederland komt, ik denk dat ze de halve finale halen, al roep ik tegen iedereen dat ze de voorrondes niet doorkomen, maar ik houd van onrust stoken. :P
En ik ga het WK kijken bij mijn buren, die hebben alles oranje versiert en een scherm zo groot als de muur. :9

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 03-06-06 12:39

annie schreef:Dus ga ik maar even zeggen hoe ver ik denk dat Nederland komt, ik denk dat ze de halve finale halen, al roep ik tegen iedereen dat ze de voorrondes niet doorkomen, maar ik houd van onrust stoken. :P

En de troostfinale? Verliezen ze die of winnen ze en worden ze 3e?

En ik ga het WK kijken bij mijn buren, die hebben alles oranje versiert en een scherm zo groot als de muur. :9

Wij hebben als het niet regent zo'n mega beamer op iemands balkon staan. Laat dat nou recht tegenover mijn balkon staan 8)

Monster

Bericht door Monster » 03-06-06 12:49

Hahaha duivels, lekker stiekem meekijken! :')

De troostfinale verliezen ze, zoals altijd. :)

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 03-06-06 12:52

annie schreef:Ik ben elk WK voor Zweden. Geen idee waarom en als Nederland dan speelt heb ik helemaal zo iets van: WINNENWINNEN!
Maar als ik dan zeg, ik ben voor Zweden, is de teleurstelling minder groot als ze verliezen. :')
En met de penalty's durf ik nooit te kijken en dan zit mijn hart echt in mijn keel.

Daar kan ik ook nooit tegen!
Of mensen die tijdens de wedstrijd gaan zeggen "nou, dat wordt toch niks meer, blabla", dan word ik altijd boos :').

Cool, Jong Oranje morgen ook weer O+.
Ga ze ook allebei kijken (Y)

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 03-06-06 12:57

annie schreef:Hahaha duivels, lekker stiekem meekijken! :')

De troostfinale verliezen ze, zoals altijd. :)

Niets stiekem meekijken. Dat wordt daar juist neergezet om gezamelijk in de straat te kunnen kijken. ;)
Ja, Nederland lijkt altijd de troostfinale te verliezen. :(

Monster

Bericht door Monster » 03-06-06 12:59

Ja inderdaad, alsof ze dan zoiets hebben van, ach het maakt toch geen reet meer uit.

Oh oke, dat is wel tof dat ze het zo neerzetten zodat iedereen mee kan kijken! :D

noodle
Postmaniak

Bericht door noodle » 03-06-06 16:10

Mn pa gaat morgen naar nl -australie 8)

ennum ik ben het niet met die site eens maar vond het wel het vermleden waard omdat ie grappig is :p
nineteeneightyeight

Kirsten
Postmaniak

Bericht door Kirsten » 05-06-06 10:13

Idiotheque schreef:Of mensen die tijdens de wedstrijd gaan zeggen "nou, dat wordt toch niks meer, blabla", dan word ik altijd boos :').

Argh, inderdaad! Mijn moeder zegt dat elke keer en als ze dan een keer verliezen zegt ze: "zie je nou wel". |:(
It takes some silence to make sound.

Plaats reactie