Formule 1

Jouw sport, andermans sport, sportmannen, sportvrouwen, als het maar over sport gaat!
pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 25-04-06 11:34

HitsugayaToushirou schreef:HA! Der Meister is back! Alonso kwam er niet aan te pas!
Hopen dat het toch nog enigszins een mooi seizoen wordt.

Zolang er niemand 'in Frankrijk' al kampioen is vind ik het best.

En terug, terug wat nou terug? Een echte overwinning na anderhalf jaar (want Amerika telt niet) op een circuit waar God zelf je niet voorbijkomt als je je maar breed genoeg maakt. Het enige verschil met vorig jaar was dat schumacher alonso afhield en niet andersom. Vanaf rondje vier voor het einde kon je al aan zien komen dat schumacher zou winnen als de auto heel bleef. Dan had ik liever Massa en Kimi nog even een rondje zien vechten.

Waardeloze TV registratie, maar lekker voor de sponsoren van de roden en de geelblauwen :)

Wat me nu net opvalt is dat Toyota met de Toyota RVX-05 motor rijdt en Midland met de Toyota RVX-06... Dat zou dan 'moeten' betekenen dat Albers met een nieuwere motor dan Trulli rondscheurt.
Later is allang begonnen.

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 25-04-06 17:13

pietvanvliet schreef:Zolang er niemand 'in Frankrijk' al kampioen is vind ik het best.

Mee eens. Iedereen was zo blij dat Schumacher van de troon was gestoten, maar eigenlijk hadden we precies hetzelfde beeld alleen dan een andere auto en coureur.

En terug, terug wat nou terug? Een echte overwinning na anderhalf jaar (want Amerika telt niet) op een circuit waar God zelf je niet voorbijkomt als je je maar breed genoeg maakt. Het enige verschil met vorig jaar was dat schumacher alonso afhield en niet andersom. Vanaf rondje vier voor het einde kon je al aan zien komen dat schumacher zou winnen als de auto heel bleef. Dan had ik liever Massa en Kimi nog even een rondje zien vechten.

Ja, ik weet dat hij niet terug is. Vorig jaar precies hetzelfde, Shumi kwam 'terug' in Imola. En daarna? Nergens te bekennen. Ik moet het nog maar zien. Veel auto's reden bij elkaar, maar kan me geen enkele inhaalactie nog herrinneren.

Waardeloze TV registratie, maar lekker voor de sponsoren van de roden en de geelblauwen :)

Achja, Italianen hè, zo chauvinistisch als maar kan. (Niet dat ik zal beweren dat zij de enige zijn die misschien wat beperkt uitzenden.)

Wat me nu net opvalt is dat Toyota met de Toyota RVX-05 motor rijdt en Midland met de Toyota RVX-06... Dat zou dan 'moeten' betekenen dat Albers met een nieuwere motor dan Trulli rondscheurt.

Volgens mijn bronnen rijden zowel Toyota als Midland met de RVX-06..
Maar ik weet niet hoe nieuw die is. Bovendien kan het zo zijn dat er pas een met de nieuwe motor rijdt, zoals in Imola bij Fisichella te zien was.. (Goh, hij eindigde wel erg laag hè..)

Branwen

Bericht door Branwen » 07-05-06 23:18

Schumi is back.

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 08-05-06 00:35

Zekers te weten!
Ferrari is back in actions!
Geen grandioze race, maar taktisch weer magnifiek van Ferrari.
En.. maar 1 weekje tot Barcelona!

Branwen

Bericht door Branwen » 08-05-06 11:50

Jaaa :D

Salamanca
Postmaniak

Bericht door Salamanca » 08-05-06 12:20

Branwen schreef:Schumi is back.

:'(

Branwen

Bericht door Branwen » 08-05-06 13:08

Salamanca schreef:

Ik vind het ook niet leuk hoor. Ik ben alltime-McLaren fan.
En Finse coureurs-fan.

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 08-05-06 14:01

Salamanca schreef:

:D:D:D

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 08-05-06 14:17

Ik ben blij dat Schumi weer mee kan draaien, de concurrentie is broodnodig. Ik hoop alleen dat McLaren ook mee kan gaan concurreren, want Raikkonen is er nog niet echt bij.

En ik hoop van harte dat Ferrari het niet weer allemaal op tactiek gaat winnen. Persoonlijk vind ik winnen door een betere pitstop-strategie bijzonder saai. Uiteraard, het is hardstikke slim en je wint er gewoon mee, Ferrari heeft al vaker bewezen heer en meester te zijn in dat spelletje, maar kom op, het is een race... Ik zie Schumacher liever winnen met een briljante inhaalactie dan op deze manier. (Niet dat ik Schumacher wil zien winnen, in tegendeel, maar als hij dan moet winnen, dan liever al racend...)

Albers... hmmm... kweenie. Hij doet het beter dan ik verwacht had en toch stelt hij me teleur. Hij was absoluut sneller dan Sato. Maar toch...

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 08-05-06 17:19

Wat je hierboven beschrijft is dus meteen het probleem van de Formule 1. Door de samenstelling van de wagens en vooral de achtervleugel is de Formule 1 verpest. De achtervleugel is op zo'n manier samengesteld dat de auto die er achter rijdt, heel veel last krijgt van overstuur(of was het nou onderstuur.) In ieder geval, zodra een auto dicht achter de wagen van de voorganger komt, verliest hij alle extra snelheid. De enige inhaalacties die je tegenwoordig nog ziet zijn of auto's die zo hard gaan dat ze er op het rechte stuk gewoon naastkomen of als iemand echt stukken later remt dan zijn voorganger. En dan moet je je als Ferrari concentreren op taktiek. Het is niet leuk, maar het is niet anders.

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 14-05-06 16:35

Pfff.. heeft die vervelende Spanjaard weer gewonnen.. beter valt hij een keer of twee uit, anders is de lol er snel af hoor.
Saaie race trouwens.

Spork
Niet weg te slaan

Bericht door Spork » 26-06-06 10:35

Gisteren was wel spannend. Alleen weer die stomme Spanjaard he :p
Echt lullig van Kimi, door zijn eigen fout in de laatste ronde. Ik gun het hem zo!

_Pompoen_
Tijd over?

Bericht door _Pompoen_ » 26-06-06 10:42

vond het ook een saaie race, ondanks dat er zoveel gebeurde... Alonso gun ik het wel, maar het zal fijn zijn wanneer het allemaal weer wat spannender zou worden :)

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 26-06-06 16:38

En dan zijn er van die eikeltjes die maar blijven zeiken dat het zo geweldig is de afgelopen 2 jaar omdat Shumi niet meer zo dominant is.
Nee, nu is het leuk met elke keer weer Alonso die wint :|

Spork
Niet weg te slaan

Bericht door Spork » 02-07-06 18:08

Boem Boem Boem Boem Boem Boem Boem. x7.

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 03-07-06 16:48

Dat was een flinke klapper van Heidfeld.
Maargoed! Wel Shumi die weer aardig wat kon inhalen op Alonso, hopelijk dat Alonso een keer 10 punten verliest, anders blijf ik erbij dat het kampioenschap gespeeld is.

Spork
Niet weg te slaan

Bericht door Spork » 03-07-06 17:18

Ook heel leuk dat Fisichella boven Alonso eindigde,
normaal is hij toch altijd de "eeuwige tweede".

Spork
Niet weg te slaan

Bericht door Spork » 18-03-07 16:15

Jeej, Kimi ftw!!
If only forever...

HitsugayaToushirou

Bericht door HitsugayaToushirou » 30-08-07 04:40

Hamilton, wat een gozert..
*nog steeds een Ferrari-fan in hart en nieren though*

Plaats reactie